Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ki milyen bringával nyomul?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
19039 hozzászólás a témában

#1
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.038 hozzászólás

menci a majom! :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
  • LocationBP

: ) surly plussy ( :

 

SURLY-KARATE-MONKEY-2022-SS-SE-S.jpg

 

 

 

: ) surly fatty ( :

 

C5-A3-F11-C-0106-45-D8-BED0-79-A048-BB0-
 

 


end.re: módosította - 2024. december 18. - 21:57

  • karakoram, Kisherceg és zscs kedveli ezt

#3
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Esküszöm szégyellem magam de ki akartam próbálni ekkora és már-már MTB külsőkkel. 

1 hónappal ezelőtt a flip chip megfordítással növeltem a tengelytávot. Érezhetően más lett a gép, nem annyira fickós, lefelé nekem stabilabb a köves helyeken. Télre a 48as Tufo Thundero külsők nem maradhattak és a logikus 44es Tufo Swamperok helyett a kő nehéz G-One Ultrabite 50-es került fel összesen 400+ gramm többlet jelentve (nagyon jó áron voltak, van ebből is könnyebb változat). 1.5 hónap után végre tiszta volt, tartott használat közben 25 percig biggrin.png

 

IMG-20241115-071013.jpg

IMG-20241115-071023.jpg


  • Kisherceg, Rabbit, zscs és 1 további fórumtag kedveli ezt

#4
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Addig is amíg a BB7 projekt szünetel egy kis élménybeszámoló. smile.png

Szóval alig vártam, hogy újra menjek a BuBa-ra tekerni egy jót, de már az új bringával.

Mivel ez már a sokadik utam a Buba-n, tudtam, hogy mi vár rám.

Nem siettem sehová, kényelmesen indultam neki, élménybringázást szerettem volna és nem szenvedőset.

Kíváncsi voltam, hogy fogjuk bírni az emelkedőket, leginkább én? biggrin.png

Fel voltam rá készülve, hogy a "combosabb" áttétel miatt, bringa tolás lesz a nagyobb emelkedőknél, de tévedtem!

34-32-vel mindehol sikerrel vettük az akadályt, ügyes bringa!laugh.png

Nagyon élveztem a bicóval az utat, haladós és kényelmes volt. Persze néha, itt-ott zsibbadt egy picit, de semmi extra.

Defektem is volt, szóval izgi volt.biggrin.png

Az utolsó posztom óta, a bicó kapott "frissítéseket" is.

Új bandázst (Deda Presa). Na ezzel jól megszenvedtem vagy 2 órát minimum, ez tanuló pénz volt. Majd a következő szebb lesz.biggrin.png

Komfortosabb vele a kormány fogása, határozottan.

A gyári Marin (by Zoom) stucni helyére egy FSA Gossamer érkezett. A méret maradt ugyan az, csak az esztétika miatt cseréltem.

Na meg persze súlyban is könnyebb lett egy picit. A gyári stucni szögletesebb volt, nem igazán illett a vékonyabb csöves "látványvilághoz". Sokkal jobban harmonizál a gyári FSA fejcsapággyal is.

Kapott új külsőket is, kevláros Schwalbe-G-One TLS személyében 35mm szélességben. Ég és föld a gyárihoz képest.

Ugyan úgy gyorsnak érzem vele a bringát, de "magyar" aszfaltos utakra sokkal jobban illik, érezhetően kényelmesebb vele a bringa, a rázós, gyökeres aszfaltozott szakaszokon is.

Szóval szép fokozatosan tuningolgatom a bicót, fejben lassan összeáll a teljes kép, idő és pénz kérdése...biggrin.png

Minél többet megyek a bringával, annál jobban élvezem.

Egyébként a mostani fékekhez is kezdtem hozzá szokni. Azt is mondhatnám, hogy kiismertük egymás határait!laugh.png

Na de azért a BB7-re nagyon kíváncsi leszek. Tűkön ülök!smile.png

Néhány dokumentációs jellegű fotót is hoztam, fogadjátok szeretettel. smile.png

27338542_886041dfc7f00b8e204094f4a335a7c27338604_fa4962f34d96f3af31069f4a37740d027338600_6c5114ad2ceae0593173c4a530a617627338602_d267b3c0423235889252ad03222111a27338544_670ca258a8de588b9b081550172029d27338546_a3972eb107c86da461993d34ae389cc27338540_c573678e8e345b94914f06d4baf187227338548_e6a6b8a1b8bc1ba29fac1e72a79b75527338606_ee1caafe12a0fea3602fe13c00bb97927338538_accc3d7314612070b4557fb6c8d6f77

 

 

 

 

 


  • Kisherceg, husevotelefonfulke, Rabbit és 2 további fórumtag kedveli ezt

#5
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.038 hozzászólás

vagány, nem is tudtam, hogy ez a típus létezik. :) hajrá, tekerj vele sokat! ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#6
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Sziasztok!
 
Nagyjából napra pontosan tíz éve írtam utoljára ide a fórumba singlespeed témában. Azóta a kerékpáros hóbortom szerencsére alábhagyott és inkább csak városi közlekedés céljából ültem bringára, igaz napi rendszerességgel.
 
Aztán most elkapott kicsit a singlespeed nosztalgia és vettem egy ilyen octane one kode egysebűt. Nem fogok már singlespeedel szombathelyről az írottkőre elmenni, viszont szeretnék megint egy minimális kondíciót összeszedni, hogy a városi közlekedés mellett legalább a környékbeli dombos tájon kisebb túrákat élvezettel tudjak lehozni.
 
Maga a bringa nem valami díjnyertes alkatrészekkel van szerelve, de működik a dobozból kivéve. Egy csomó számomra ismeretlen dolog van rajta, mint mechanikus tárcsafék, koskormány, kónuszos agyak, gravel gumi, amikkel azért meg kell barátkoznom. Raktam rá egy rendes platform pedált meg kellett egy keskenyebb monoblokk a láncvonal miatt és nagyon máris szépen szalad.
 
IMG-20240908-182253.jpg
 
IMG-20240826-190703.jpg

  • Kisherceg, ZolkoW, Rabbit és 2 további fórumtag kedveli ezt

#7
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

Az a bronzszínű váz nagyon szép!

gyerekes tekerés smile.png

 

66bcad96e3981828dd60e1a6.jpg?width=2000&


  • karakoram és Kisherceg kedveli ezt

#8
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.038 hozzászólás

gyerekes tekerés :)

 

66bcad96e3981828dd60e1a6.jpg?width=2000&


  • karakoram, ZolkoW, tolli és 2 további fórumtag kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Sziasztok,

 

Az ígért élménybeszámoló következik.smile.png

 

Játék és mese!biggrin.png

Mondhatnám ezt is a bicóról, de azért nem minden fenékig tejfel.smile.png

100 km után úgy szálltam le a bringáról, hogy egyszer sem zsibbadt semmim, az egész út alatt!

Nem volt olyan emelkedő, ahol le kellett volna szállnom vagy nagyon szenvedtem volna. Meglepődtem magamon! biggrin.png

Koskormányt megkedveltem, nem szeretném lecserélni. Nagyon jó voltak a különböző fogási pozíciók, főleg a hosszabb emelkedőkön.

Igaz, a gyári bandázsolás nekem vékony, de már meg is vettem az új 3 mm vastag bandázsolást, a napokban fel is szeretném rakni.

Kíváncsi leszek rájuk, mennyire javul a komfort érzés...? Majd beszámolok erről is.wink.png

A gumik gyorsak, jól is tapadnak, legalább is száraz körülmények között. De sajnos a rossz minőségű kerékpár utakon fárasztó volt menni, az 5 barra pumpált gumikkal nagyon rázott a bringa eleje, a végére már éreztem a tenyeremet. Az is lehet, hogy nem vagyok ehhez szokva?! Minden esetre ballonosabb gumikkal tervezek a jövőben, ez lesz a következő komfort fejlesztés a bringán.

A fékek egészen jól bekoptak az út végére, oly annyira, hogy a nap végére a hátsó már "muzsikált" is!laugh.png

Összességében teljesen más élmény volt ezzel a bringával menni, olyan érzés,

mikor nem akarsz leszállni róla, csak menni, menni és menni....smile.png

27317450_fdc2fc5dfd49a538632eb3cf1ca54b2

 

 27317446_f4edcf84ecf70d25b4bc44b22e5b1ff

 

27317448_f6e73343743b4c77da5ef3648f02db8


talpfa módosította - 2024. július 12. - 22:55

  • Kisherceg, ZolkoW, Rabbit és 3 további fórumtag kedveli ezt

#10
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Tetszetős, gratulálok!

El sem tudom mondani anno mennyit nézegettem ezeket a vázakat de végül nem vettem soha. 

 

https://photos.app.g...6FvKFusKpNqw1TA

 

Most állt össze. A váltóbovdenek cseréje igazi kihívás volt, de kb. 8 munkaóra és két idegösszeroppanás után sikerült. Buycycle vásárlás volt, ami (mármint a buycycle vásárlási folyamat) még nem túl kiforrott, de nélkülük nem találtam volna rá erre a hollandiai biciklire.

 

Jelen állapotában (kulacs nélkül, de kulacstartókkal és pedállal) 8.8 kg. Öröm vele mászni smile.png



#11
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

https://photos.app.g...6FvKFusKpNqw1TA

 

Most állt össze. A váltóbovdenek cseréje igazi kihívás volt, de kb. 8 munkaóra és két idegösszeroppanás után sikerült. Buycycle vásárlás volt, ami (mármint a buycycle vásárlási folyamat) még nem túl kiforrott, de nélkülük nem találtam volna rá erre a hollandiai biciklire.

 

Jelen állapotában (kulacs nélkül, de kulacstartókkal és pedállal) 8.8 kg. Öröm vele mászni :)


  • karakoram, Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#12
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.038 hozzászólás
Na, csak ideértem. :) köszi a képet és főleg a kimerítő :D beszámolót az első tapasztalatokról.

A koskormányt szokni kell, valóban. Vagy megszoksz, vagy megszöksz, szerencsére elég sok lehetőség van a koskormány-mentesítésre is. Ha úgy alakulna... :)

Fék ügyben nem tudok okosat mondani. A betét és akár a tárcsa cseréje hozhat plusz fékerőt, de nyilván van egy limit, amit maga a fék jelent. A bovdenezés, ha megüt egy minimum szintet, nem lehet akadály. (Szerintem a hagyományos, spirál szerkezetű ház jobb, a hosszantiszálasnak csak hosszú egyenes szakaszokon van értelme.)

Jó gurulást a bicajjal, számítok a beszámolókra a fejlesztésekről és a tapasztalatokról!
  • talpfa kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#13
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Kisherceg...smile.png

 

Gyors fotó az udvarban.

A nyereg nem eredeti, az kényelmetlen volt. Átraktam a Rockyról.

Elfekvőben volt egy szép BBB nyeregcső bilincsem, azt is cseréltem.

Na meg persze normális pedálokat raktam rá, a gyári műanyag vackok helyett.

 

27312298_de482cc033c1a6a24a8876bcafd51e5


talpfa módosította - 2024. június 30. - 19:42

  • karakoram, Kisherceg, Rabbit és 2 további fórumtag kedveli ezt

#14
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Csak a fejemben valami nem hagyott nyugodni, hogy legyen már benne 48-as külső tongue.png rolleyes.gif cool.png.

És nagyon jó lett vele kinézetre is biggrin.png. Terepen egészen biztosan hatékonyabb, kényelmesebb, aszalton meg nem érdekel nagyon, hajtom és kész. Bőven van hely a sárnak úgy, hogy a Giant változtatható tengelytáv még mindig a rövidebb állásban van. Hosszabb állásban egészen komoly 650B-s monster gravel lenne az eredmény. Ez a nagyon világos oldalfal nem jön be, visszanéztem a 44-es külsővel készült fotókat, 4 hónap és bebarnulnak. 

 

IMG-20240509-184511-1.jpg


  • ZolkoW, Rabbit, donciccio és 1 további fórumtag kedveli ezt

#15
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.701 hozzászólás

Így van, a váz alu. Hajtásmerevség szempontból az tudom mondani, hogy nekem ez egy megfoghatatlan paraméter, acél és alu vázaim voltak, külön sosem éreztem, hogy valamelyiket más hajtani. Zötyögni vele - talán más. 

Sajnálom, hogy nem forgalmazza már az R2-bike, villát is ebayről sikerült vennem pár éve, pedig a boostos változata is nagyon ki volt nézve, de így már nem erőltetem. Sajnos a méretezése nekem nem bizonyult ideálisnak, a két méret közötti lenne a legjobb, vagy ha alacsonyabbra készítenék őket, és akkor L-es.. a Trek pont jobb egy picit.

 

Hát ez valami gyönyörű! Ráadásul elöl-hátul merev és egysebességes... A Niner nekem is ott van a kívánságlistán...

A karbonváz mennyire érződik hatékonynak hajtás szempontjából? Nekem egy tuningolt 2018-as Kona Unitom van (Mavic Crossmax SL kerekekkel és Ritchey karbon villával) és (a jelentős tömegen kívül) az egyetlen bajom vele a szánalmas nyomatékom alatt is érezhetően csavarodó középcsapágy-terület. Egyébként az egyik legviccesebb kerékpárom, leginkább az egysebességessége miatt.



#16
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.038 hozzászólás

Hát ez valami gyönyörű! Ráadásul elöl-hátul merev és egysebességes... A Niner nekem is ott van a kívánságlistán...

A karbonváz mennyire érződik hatékonynak hajtás szempontjából? Nekem egy tuningolt 2018-as Kona Unitom van (Mavic Crossmax SL kerekekkel és Ritchey karbon villával) és (a jelentős tömegen kívül) az egyetlen bajom vele a szánalmas nyomatékom alatt is érezhetően csavarodó középcsapágy-terület. Egyébként az egyik legviccesebb kerékpárom, leginkább az egysebességessége miatt.

 

a váz alu, csak a villa karbon. wink.png


Kisherceg módosította - 2024. május 08. - 21:46

  • ZolkoW kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#17
tolli

tolli

    vendég

  • fórumtag
  • 94 hozzászólás
  • LocationZalaegerszeg, Hungary

Hát ez valami gyönyörű! Ráadásul elöl-hátul merev és egysebességes... A Niner nekem is ott van a kívánságlistán...

A karbonváz mennyire érződik hatékonynak hajtás szempontjából? Nekem egy tuningolt 2018-as Kona Unitom van (Mavic Crossmax SL kerekekkel és Ritchey karbon villával) és (a jelentős tömegen kívül) az egyetlen bajom vele a szánalmas nyomatékom alatt is érezhetően csavarodó középcsapágy-terület. Egyébként az egyik legviccesebb kerékpárom, leginkább az egysebességessége miatt.

Ja, belekukkantva a grammozós topicba, ezen semmi különösen könnyű nincs a villát és a 0 grammos váltást leszámítva, így pedállal, kulacstartókkal, teltkarcsú külsőkkel 9,95 Kg.

Sosem volt előtte 10 kiló alatti bicóm  montim. Markolatból már érkezik az új, rá lehet szokni a szilikonra. Meg lesz még itt 19-es, esetleg 18-as lánckerék próbálgatva, de tegnap is egész jól boldogultam vele. nem is a tolás a gond, azt még nem kellett, hanem az enyhe lejtők smile.png



#18
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Nagyon klassz masina, gratulálok hozzá!

Imádtam mikor egysebis bringám volt és a hegyekben/terepen mentem. Térdem jelezte sajnos, hogy nem kellene.... 


  • ZolkoW kedveli ezt

#19
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.701 hozzászólás

Ja, belekukkantva a grammozós topicba, ezen semmi különösen könnyű nincs a villát és a 0 grammos váltást leszámítva, így pedállal, kulacstartókkal, teltkarcsú külsőkkel 9,95 Kg.

Sosem volt előtte 10 kiló alatti bicóm  montim. Markolatból már érkezik az új, rá lehet szokni a szilikonra. Meg lesz még itt 19-es, esetleg 18-as lánckerék próbálgatva, de tegnap is egész jól boldogultam vele. nem is a tolás a gond, azt még nem kellett, hanem az enyhe lejtők :)

Jól, van! Elegem lett abból, hogy nem írok ide, szóval írok!

Túlzás a nyomulás, de van ilyenem. Egy kört már mentem vele. Ez is vagy fél évet készült, először rossz (pedig Niner..angry.png ) excentert sikerült rendelnem, a 3D nyomtatottat már korábban elvetettem, ez a noném pedig elsőre korrektnek tűnik. 30:20. Olyan gyengéknek, és türelmeseknek, mint én. 

Ja, 27,5 x 2,6, mert hát nájner. De elsősorban inkább mert a pluszos fasza. Az ilyen csirke kvázipluszos is, de hátul ez is éppcsak elforog (nyugi, van vagy fél centi oldalanként, de ezt a vázat még nem ezt szem előtt tartva tervezték. Örülök, hogy ez is összejött egyáltalán) 

1x1_9er_1715080200.jpg


  • karakoram és tolli kedveli ezt

#20
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.701 hozzászólás

nézzük csak.. asszem, 25 belül, ezt igazából gravelre vettem, arra is tetszik. Régebbi NN minta, kár, hogy megszüntették, illetve valami más néven,  fapadosabb verzióban él tovább. 29-esből nem fért volna el a rendes 2.4 sem, kicsit szűkre szabták ott a helyet ott hátul.