ismerős vár, melyik ez, hasonlít a Liechtenstein kastélyra Mödling mellett, de nem az, ha jól látom. Melyik vár ez?
Milyen telefonnal fotóztál? Nagyon jó képeket készít.
ismerős vár, melyik ez, hasonlít a Liechtenstein kastélyra Mödling mellett, de nem az, ha jól látom. Melyik vár ez?
Milyen telefonnal fotóztál? Nagyon jó képeket készít.
sotet hidegben ki lehet maxolni, a "csak en es a bringam" erzest, nem volt nalam semmi, a mobilon kivul. erdekes volt a sotet erdon keresztul megmaszni a dombot, egyedul egy orokmecses pislakolt az ut szelen, egy kereszttel. lattam a sotetben menekulo nyulat, macskat, vmi egerfelet is.
arn módosította - 2019. október 18. - 20:45
Nagyon klassz helyek! Írtad, hogy vegyek hasonló kerékpárt. Többször volt már CX és gravel a fő kerékpárom, de valahogy hiányzott mindig a ht mtb. Azzal valóban el tudok menni mindenhol, reggel a 2 órás köreim kapcsán annyi út azért nincsen ahol gravel féle utak vannak és hasonló mint ahol te jársz nagyon kevés van. Jó 6 évvel ezelőtt a Specialized Crux CX bringával a Pilis felé is simán elmentem az mtb utakon, de nagyon sokat változott a talaj azóta, elég jelentős az erózió. Rengeteg a vízmosás, gyökerek, kövek.
nekem sem veletlenul van a ht mellette de oszinten szolva szivesebben tekerek mar sikon (vhol lustasag, de egeszsegileg jobban is esik - konnyebb a terhelest koordinalni - ezert erdekelne egy lejtozos ebike).
amugy becs ilyen szempontbol tenyleg paradicsom, tekerhetsz tobb tizkmt sotteren, mehetsz tobb szazat tukorsima aszfalton, gyonyoru helyeken (varak, erdo, stb). a duna menten sikon, ha a wienerwald vagy alpok fele veszed, akkor felfele. montinak ott a wienerwald, mindent elerhetsz kb 10-20 percen belul.
de azt is tervezem, hogy felpakolom a bringat vonatra es vegigjarom az osztrak dunakanyar latnivaloit.
az errozio sajnos itt is megvan... lassan mar ott tartunk, hogy a ht is keves lesz nehany helyen, pedig en is 35os gumival jartam ezeket a kornyekeket ot eve.
arn módosította - 2019. augusztus 06. - 16:00
kb negy honapja hajtom a bringat, de mar 2/3 annyi km van benne, mint a 2 eves montiban aszfalton tekerek tobbnyire, eddig csak par kmes szakaszokon probaltam mashol. tegnap elvittem egy 15-20kmes graveles korre, volt benne finom sotter, durvabb, foldut, osszekoto, etc. 4 baron a 32es gp5000 gumival baromi elvezetes volt, megkozkaztatom, hogy ez a leghatekonyabb bringa ilyen terepen. persze nem art fejben tartani, hogy donteni, vagy vizes helyen hasznalni veszelyes, de ettol eltekintve alig volt a sebessegem alacsonyabb, mint aszfalton.
Nagyon klassz helyek! Írtad, hogy vegyek hasonló kerékpárt. Többször volt már CX és gravel a fő kerékpárom, de valahogy hiányzott mindig a ht mtb. Azzal valóban el tudok menni mindenhol, reggel a 2 órás köreim kapcsán annyi út azért nincsen ahol gravel féle utak vannak és hasonló mint ahol te jársz nagyon kevés van. Jó 6 évvel ezelőtt a Specialized Crux CX bringával a Pilis felé is simán elmentem az mtb utakon, de nagyon sokat változott a talaj azóta, elég jelentős az erózió. Rengeteg a vízmosás, gyökerek, kövek.
kb negy honapja hajtom a bringat, de mar 2/3 annyi km van benne, mint a 2 eves montiban aszfalton tekerek tobbnyire, eddig csak par kmes szakaszokon probaltam mashol. tegnap elvittem egy 15-20kmes graveles korre, volt benne finom sotter, durvabb, foldut, osszekoto, etc. 4 baron a 32es gp5000 gumival baromi elvezetes volt, megkozkaztatom, hogy ez a leghatekonyabb bringa ilyen terepen. persze nem art fejben tartani, hogy donteni, vagy vizes helyen hasznalni veszelyes, de ettol eltekintve alig volt a sebessegem alacsonyabb, mint aszfalton.
en masba nem is raknam bar nalam a dropper csovek mindig erdekesek voltak... gyk addig hasznaltam oket igazan, amig le nem mertem menni olyan helyen, ahol elotte nem. viszont, hogy kicsit kiismertem a terepet, onnantol nem nagyon.
Először szereltem be a jó öreg, 2014-ben vásárolt RS Reverb dropperemet a fully-ba. Eddig a merev farúban használtam csak.
No hát ez ég és föld a merev után, eszméletlen, mennyivel jobb a dropper egy össztelósban!
Már majdnem írtam, hogy adná magát az egysebesség
De egy rendes egytányéros kar rá, meg szimpla racsni hátulra, aztán mehet is - elvetemültebbek leflexelhetik a bowdenakasztó szemeket
Boltbamenős bringa. Tervben van a felújítása is. (+ festés is) Vagyis inkább átalakítása, mert használt cuccokat veszek majd rá többnyire.
deviantRider módosította - 2019. június 23. - 22:00
Én ilyen veszélyesen élek (inkább mindig hagyok egy kis tartalékot, ha ki kell fűzni, majdnem mindig vágnom is kell újból. Itt jegyezném meg, hogy a SRAM hátsó váltóba csak úgy tudtam befűzni a kétfejű váltóbovden vágottabbik végét, hogy pillanatragasztóval cseppentettem rá, különben kiszőrösödött a "csigánál"... sokkal egyszerűbb az egy fejű bovden, legalábbis először)
Menet: mivel első koskormányos biciklim, ezért folyamatos a halálfélelem, inni még nem merek menet közben A kormány mélysége is furcsa, de a kormányzás úgy általában meg aztán főleg. És sokat javult ezzel a 42 centis enyhén szétálló kormánnyal, az első egy 46(56) centis Venturemax volt, na az volt csak igazán furcsa..pedig azt mondják, kezdők szélesebbel induljanak. Jó, lehet hogy nem pont így olvastam, de ilyesmi. M-es váz, ez a kisebbik volt (mérethatár megint), és még így is azt érzem, hogy a stucni rövidülhet 1 centit.
De haladós, főleg ezekkel a keskenyebb ( 37..) gumikkal. 4 barral indítottam, magyar mellékút...aztán arra gondoltam, hogy nem azért van 37-es gummám, hogy itt szopassam magam, engedtem belőlük egy kicsit. Szóval belakás folyamatban, nem csak apróságok cseréje van tervben, hanem kerékszett és fékeké is, de azért már gurul.
alakul. a fékdrót túllógó részét vágd rövidebbre, mert bár kicsi az esély, hogy becsípné, de félelmetesen néz ki.
de a lényeg: milyen menni vele?
A felénél már jobban kész.
Szépek a kékségek nagyon, de tessék mondani rendes Canyon színben (tök fekete ) nem volt?!
arn: csak a gravel, megértelek!
ez endurance bringa
Szépek a kékségek nagyon, de tessék mondani rendes Canyon színben (tök fekete ) nem volt?!
arn: csak a gravel, megértelek!
Az volt a másik színű lehetőség de az előző bringám is fekete volt így most más akartam. Élőben amúgy nagyon ütős, örülök is hogy ezt választottam.
Canyon Ultimate CF SL DISC 8.0 - 2018
Ex: Focus Culebro SL 2.0 - 2014
Szépek a kékségek nagyon, de tessék mondani rendes Canyon színben (tök fekete ) nem volt?!
arn: csak a gravel, megértelek!
karakoram módosította - 2019. május 29. - 15:14
felnis feknel (outis patko) amugy mi a max gumiszelesseg?
mostanaban ra se ultem a montira... igaz ennek az is oka, hogy folyamatosan esik, en meg utalom a bringat takaritani. kirandulni ezzel is lehet
arn módosította - 2019. május 29. - 10:26
Gyárilag eTap volt a bringán, de még a régi 11-es rendszer. Direkt azért is vettem meg, így mindenem csereszabatos a CX-en lévő cuccal. Plusz még a régi görgőmre is fel tudom tenni, mert hagyományos 130mm-es papucstávolság van hátul, gyorszárral. Rengeteget görgőzöm télen, nekem ez is szempont.
Felnik passz. Ez 18mm belső szélességű, úgy tudom, ami most nekem van. De a kerékszett jó nehéz, gyári adat szerint is valami 1800 grammos. Nem baj, jó lesz. Ami meglepett, hogy akkorát fog a fék, hogy majdnem fejre állok, ha elfeledkezem. Mondjuk vizes körülmények közt biztosan rosszabb, mint bármelyik tárcsás. Egyébként direkt nem tárcsásat akartam. Minden 'olajos' rendszer már, elég az olajjal/fékfolyadékkal szívni a montin, nem akartam még itt is. (Hja, Trickstuff Piccola ettől még eszméletlen király!)
Kék meg azért lett, mert nem akartam feketét és eTapos meg nem volt más színben
Shimano Ultegrával volt még Ultimate Di2 ennél jobb áron, de ott meg az totál más rendszer ugye, elég egy elektronyos rencee.
Meg az sem utolsó, hogy faék egyszerű soha el nem romlós dolgok vannak csak a bringán, ha a kerekek agyai bírni fogják, akkor sok minden nem fog itt tönkremenni, úgy gondolom nagyon sokáig.
A görgő kérdést megértem, én is pont ezért döntöttem tavalyelőtt a gyorszáras + patkófékes megoldás mellett.
Egy 1,2 kilós alacsony profilú karbon kerékkel és belső nélkül ez bringa szinte magától menne fel bárhová...
Jó kis bringa, látom, eléggé rákattantál erre a színvilágra is
A red szett már az új axs, vagy a régebbi canyonról pakoltad át?
Öröm látni, hogy valaki még hisz a felnifékben, fékerőben szerintem is bőven elég, amit egy mai modern ilyen megoldás nyújt. Ugyanakkor felnifékes felniből lehet kapni manapság széles kivitelt, vagy ezek az országúti felnik megálltak a 18 mm-nél, és kész?
Gyárilag eTap volt a bringán, de még a régi 11-es rendszer. Direkt azért is vettem meg, így mindenem csereszabatos a CX-en lévő cuccal. Plusz még a régi görgőmre is fel tudom tenni, mert hagyományos 130mm-es papucstávolság van hátul, gyorszárral. Rengeteget görgőzöm télen, nekem ez is szempont.
Felnik passz. Ez 18mm belső szélességű, úgy tudom, ami most nekem van. De a kerékszett jó nehéz, gyári adat szerint is valami 1800 grammos. Nem baj, jó lesz. Ami meglepett, hogy akkorát fog a fék, hogy majdnem fejre állok, ha elfeledkezem. Mondjuk vizes körülmények közt biztosan rosszabb, mint bármelyik tárcsás. Egyébként direkt nem tárcsásat akartam. Minden 'olajos' rendszer már, elég az olajjal/fékfolyadékkal szívni a montin, nem akartam még itt is. (Hja, Trickstuff Piccola ettől még eszméletlen király!)
Kék meg azért lett, mert nem akartam feketét és eTapos meg nem volt más színben
Shimano Ultegrával volt még Ultimate Di2 ennél jobb áron, de ott meg az totál más rendszer ugye, elég egy elektronyos rencee.
zscs módosította - 2019. május 28. - 11:04