Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#1681
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
semmi, de van olyan váz ahol vagy az alsó vagy a felsõ bilincs nem fér el.
fõleg össztelósoknál
páran esküsznek rá, hogy a felsõ bilincses hamarabb kotyogósodik, de hogy ebbõl mi az igaz...

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1682
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Sziasztok!

Alsó és felsõ bilincses elsõ váltók között mi a különbség? Mi szól az egyik ill. a másik mellett?

#1683
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Szerintetek az normális, hogy a 2 éve vadi újonan vett lx fékváltókarom fékkarjának kb. 2 cm-es lötyögése van, és a váltás se túl pontos a vadi új slx váltóval, új láccal, fogsorral, mikozben ezen tüneteket egy 4 éves acera szett, ugyanezzel a lánccal, fogsorral meg nem produkálja, se lötyögésa karon, se pontatlan váltás?

ehhh....

#1684
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ha nem váltasz le elõször, akkor a bovden lazulni fog, s fogóval nem fogsz tudni ellentartani a rugónak. Ha elõbb tekered ki, kézzel kell leraknod a láncot kónuszra, ami felesleges és "koszos" lépés.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1685
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás
A sorrendnek nincs jelentõsége. Csak csináld meg mindkét lépést, mielõtt kilazítod a bovdenrögzítõ imbuszt. Lazítás után jobb kézben a fogóval húzod a bovdent, mikor már kicsit húztál rajta, bal kézzel visszarögzíted az imbuszt.
Marci

#1686
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Váltókarnál visszatekered az állítót - leváltasz a kicsi fogaskerékre - kinyitod az imbusz csavart - egy fogóval meghúzod a bovdent, feszesen tartod és ekkor a másik kezeddel visszacsavarod az imbuszt.
Így feszítettél a bovdenen.


Köszi a választ! Még annyi, hogy elõször váltok le a legkisebb fogaskerékre és aztán tekerem be a bovdenállítót vagy fordítva?

#1687
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás
Váltókarnál visszatekered az állítót - leváltasz a kicsi fogaskerékre - kinyitod az imbusz csavart - egy fogóval meghúzod a bovdent, feszesen tartod és ekkor a másik kezeddel visszacsavarod az imbuszt.
Így feszítettél a bovdenen.
Marci

#1688
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Sziasztok!

Mit kell tennem ha a bovdenfeszességen akarok állítani? A bovden annyira megnyúlt, hogy a váltókarnál már maxra ki kell tekerni, hogy normálisan váltson. Ilyenkor mit kell tennem és hogyan? Gondolom a váltónál kell húzni a bovdenen de pontosan hogyan? Ha valaki leírná úgy, hogy én laikus is megértsem azt nagyon megköszönném. Elõre is köszi!

árpó

#1689
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
Sziasztok,

van arra valami általánosan elterjedt megoldás, hogy a lánc és az elsõ váltó összekoccanása által eredményezett csörgést, csattogást tompítsuk? Arra gondoltam, hogy lehetne vmi puha szövetbõl egy kis védõgyûrût csinálni a vízszintes részre, ahol általában érintkeznek.

Esetleg a láncfeszességen kicsit állítani?

Köszi a segítséget!

#1690
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
570-es széria '99-ben jött ki, és már kezdettõl Mega9 volt.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1691
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
urak
az létezik, hogy az FD-M570 /régebbi, mono-ra szerelt LX/ már 9 seb.-re tervezett?

#1692
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
most néztem meg valakinek ma, hogy mennyibe fáj egy shadow xtr kanál. darabja olyan ár, hogy letérdeltem, a két kanál nettó nagyker árából kijön a váltó kisker áron egy online boltból...
sajnos ez van, a shimano igy árazza a pótlakatrészeit :(

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1693
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Jó kis bolt, egyéni kedvezményed lehetett, gondolom, mert hatvan euró egy XTR váltóért elég elõnyös ár.


Nem, akkor és ott vásároltam elõször és utoljára. Igaz akkor jött ki a Dyna-sys, s a régi 9-es már a kutyának se kellett...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1694
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

(a "39900-ért csak most akciósan" jellegû dolgok rólam lepattannak, a mostani XTR-t is 60 €-ért vettem még, bótban, igaz nem Lehúzisztánban)


Jó kis bolt, egyéni kedvezményed lehetett, gondolom, mert hatvan euró egy XTR váltóért elég elõnyös ár.

#1695
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Papucs az volt elfekvõ, de váltót konkrétan nem kapni. (a "39900-ért csak most akciósan" jellegû dolgok rólam lepattannak, a mostani XTR-t is 60 €-ért vettem még, bótban, igaz nem Lehúzisztánban)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1696
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Faág, sebesség, s egy ütközõ nélkül felrakott hátsóváltó históriája, ami csúnyán befigyelt a küllõk közé. A racsnit is szedhettem le, úgy beesett a lánc, izgis volt kora reggel az esõben. Váltópapucs, váltókanál az áldozat.


Új váltó, új papucs.


A sebesség mindent megold.

 


#1697
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Majd számolj be róla. :)


Faág, sebesség, s egy ütközõ nélkül felrakott hátsóváltó históriája, ami csúnyán befigyelt a küllõk közé. A racsnit is szedhettem le, úgy beesett a lánc, izgis volt kora reggel az esõben. Váltópapucs, váltókanál az áldozat.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1698
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ma barkácsolós nap lesz, alkottam. :)


Majd számolj be róla. :)


A sebesség mindent megold.

 


#1699
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ma barkácsolós nap lesz, alkottam. :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1700
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az XTR tengelyét (ami a kanalat fogja) tenném be az XT kanalába, vagy ez reménytelen?

Sajnos itthon váltókanalat teljesen esélytelen beszerezni.


Ha a tengely kiszedhetõ akkor van rá esélyed, de szerintem az préselve van.


A sebesség mindent megold.