Sima egysebis aggyal?
Úgy igen, láncfeszítõvel.
Sziasztok!
Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett. Nincs semmi megoldás?
G
A sebesség mindent megold.
El tudnáltok mondani nekem pár mondatban, hogy mi a különbség a rövid-közepes-hosszú kanállal szerelt hátsó váltók között? thx.
- rövid SS, országutikra ajánlott elõl 2 tányér hátul 11-23 kiosztás
- közepes GS,hasonló hátsó áttétellel elõl 3 tányér treckingekhez és crossing bringákhoz javallott
- hosszú SGS,Mtb hátsó 11-34 kiosztásban elõl 3 tányér
Minél nagyobb az elsõ és hátsó tányérok közti differencia, annál többet kell feszíteni a láncot!
Tömören ennyi!
A váltóbeállítás elég egyszerû dolog. Annyi probléma lehet, hogy az slx shadow, a régi pedig normál váltó és a shadowhoz rövidebb bovdenház kell.
A gyári görgõvel jobban fog váltani, mint a bbb-vel.
Tegnap megjött az slx váltóm és ezzel kapcsolatban két kérdésem lenne.
Egyrészt otthon mennyire macera feltenni, beállítani? Még sosem csináltam, és azon gondolkozom, hogy elszöszöljek-e vele, vagy inkább hazafelé beugorjak vele a szervízbe.
A másik, hogy a régi váltómban kb. 2 ezer km-t futott a kerámia csapágyas bbb görgõ. Érdemes ezt helybõl átrakni az slx-be, vagy nincsen nagy jelentõsége, és a gyári is pontosan ilyen jó lesz?
A sebesség mindent megold.
Többek mondták, hogy a Deore és a Deore XT váltókarok között (9 sebességesre gondolok) óriási a különbség. Ez az SLX-re is igaz, vagy csak XT-tõl jobb?
A sebesség mindent megold.
Sajna arra most nincs keret. Viszont nekem semmi bajom a 8-as sorral. De! Mivel apránként az ember korszerûsít, ezért gondoltam, h veszek abból a márkából egy újratervezett modellt. És hát úgy alakult, h az alkalmas a 9-es sorra is. Meg persze van neki egy nagyobb akadálya is. Történetesen nekem alivio fékváltókarom van. Szóval ha kicserélem a váltókart, akkor kéne venni külön fékkart is. Arra meg most tényleg nincs. Na meg a 9-es sor melléje plusz lánc... Idén ezek elkopnak sztem és akkor majd télen beruházok. De akkor sem szeretnék 2x váltót venni. És inkább most vennék vmi jobbat, ami jó lesz most is és késõbb is az új rendszerre.
A nyolcas sor helyére felmegy a kilences sor is, és akkor használhatsz 9-es váltókarokat. Apróban 2 napja láttam pár ezer ft-ért párban vadi új deore váltókar szettet. Ez mondjuk akkor kifizetõdõ anyagilag, ha éppen aktuális vagy vársz addig, míg sort-láncot amúgy is kellene cserélni.
Köszi.
Csak azért kérdeztem, mert új váltót kell vennem. Eddig volt egy régi alivio, de az elhasználódott és szeretnék egy másikat venni. Mivel meg voltam-vagyok vele elégedve meg arra elég amire én használom, ezért gondoltam veszek egy ugyan olyat, annyi különbséggel, h az már 2011-es széria. És a termékinfóban az volt leírva, h 9-es rendszerekhez van. Ezért érdeklõdtem, h jó-e a 8-ashoz is, mert nem szeretnék egy halom mindent kicserélni.
Köszönöm a választ.
Befotóztam, hogy mire gondolok. A karok vadiújak.
Shimano XT shifters (brand new) - asymmetric arms - a set on Flickr