Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#1721
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ha elöl középsõ lánctányéron van a lánc, hátul 7-ig válts, 8 sose lesz jó (szerintem, az már kicsit keresztbe váltás is). Állványon az elsõ váltót tedd a legkisebb lánctányérra, feszíts a bowdenen a váltókarnál, válts fel elöl a legnagyobb tányérra eközben hátul a legkisebb fogaskerékre. Kis lépésekben addig ismételd, amíg megszûnik a zaj (a lazább bowdenen könnyebb feszíteni). Ha túlfeszíted a bowdent, akkor a kisebb áttételeken fog hozzáérni (pl. elöl közép, hátul 2). Elképzelhetõ, hogy valamelyik szélsõ helyzetben mindig hozzá fog érni és csak az elöl nagy-hátul 7 lesz az abszolút zajmentes áttétel, ha a kisebb kerekeket gyakrabban használod, ez a jobb megoldás.

#1722
zelin

zelin

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Sziasztok,
en segitseget szeretnek kerni elso valto beallitasban ( shimano acera - szoval akar az is elfogadhato valasz, hogy sose lesz jo ), az a problemam hogy hatul 8 elol 3 fogaskoszoru talalhato es elol 2 hatul 7,8, elol 3 hatul szinten 7,8 sebessegi fokozatban hozzaer az elso valto lancvezetojehez(ha igy hivjak) a lanc, valtani jol valt, de megsem sikerult ugy beallitanom, hogy ezek a problemak elmuljanak. Az elso valto ranezesre jol van felfogatva, a fogaskoszorukkal parhuzamosan all, szerintem megfelelo magasan van felrakva. Ha valakinek van otlete, szivesen elfogadom.

#1723
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Egyszer mentem haverom háromsebisével egy tókört. Mindig olyan fokozat kellett volna, ami éppen nem volt. Akkor már inkább az egysebi, ott nem agyalsz, csak taposol/pörgetsz. Késõbb õ is azt csinálta, hogy feltett elõre egy dupla hajtómûvet, hátra meg egy kiszuperált váltót, feszíteni. (Az övé nem volt kontrás.) De ez már így eléggé szörnyszülött...
Én inkább a 7-es láncosra szavaznék, vagy 3-nál több fokozatú agyváltóra.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1724
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
jaja, én is gondolkoztam rajta, hogy városba egy háromsebis agyváltó jó lehetne

csak nem tudom ezek a három sebis agyváltók mennyi hajtási veszteséget generálnak, meg egy sima 7-es láncváltós cuccal sincs nagy gond

#1725
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Okay, köszönöm! De azért fölháborító, hogy nem lehet elölváltós kontrás cangám! :) Ennyi járna! :) És még csak nem is fixie. :S :) Köszi mindenkinek!
Sziasztok!


G


Elvben lehetne olyan bringád, ami elõl vált, hátul meg kontrázik, ha felteszel rá egy Truvativ Hammerschmidtet:
Truvativ HammerSchmidt preview - Pinkbike.com
Ebben van egy bolygómûves szorzóváltó, bár azt nem tudom, nem racsnizik-e el, ha hátrafelé tekered, de asszem, nem.
A gond csak annyi vele, hogy egy Hammerschmidt árából vehetnél egy elég komoly komplett bringát újonnan, másrészt meg funkcióban neked kevesebbet adna, mint egy 3 seb. agyváltó. (Nem erre találták ki.)
Városba szerintem 1*6, 1*7, vagy agyváltó ízlés szerinti fokozattal, akár kontrával is. (Bár azt nem igazán értem, miért ragaszkodsz a kontrához.) De leginkább valódi singlespeed, hacsak nem valami extrém hegyes területrõl van szó. Hogy ezek közül melyik a célszerû, azt erõsen meghatározza a hátsó papucsod kialakítása.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1726
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás
sram X5 ös váltó görgöje nem tudjátok jó az X9 es be?
köszi

#1727
JustG

JustG

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Okay, köszönöm! De azért fölháborító, hogy nem lehet elölváltós kontrás cangám! :) Ennyi járna! :) És még csak nem is fixie. :S :) Köszi mindenkinek!
Sziasztok!


G

#1728
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Sziasztok!

Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett. :) Nincs semmi megoldás?


G


Wow. Sok furcsa ötletet hallottam már itt, de kontrás hátsóagy, meg háromtányéros hajtómû kombó elég beteg. :S De még sima szabadonfutós hátsó aggyal is.
A fixit azt ne keverd bele, mert az megint más. Az örökhajtós, kerék forog->hajtókar forog.

Aki egynél több, de kevés sebességet akar (pl. 3-4), az ált. elöl egytányéros megoldást használ. Hátra meg akár egy dedikált SS kazettás agyra fel lehet dobni pár sebességet egy szétbontott lánckeréksorból.

Mondjuk már ez is elég kavarós dolog.

#1729
JustG

JustG

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Hna, cangát elhoztam, a válasz az volt, hogy normál aggyal sem kivitelezhetõ, mivel a külön láncfeszítõknek nincs elég mozgása, és ereje hozzá. :S Tehát gyakorlatilag lett egy fixie-m. :) Végülis nem rossz, de azé jó volna pont az az elsõ három fokozat. Hátsó váltást szeretném elfelejteni, unom már a 30 fokozatos kamion feelinget, akkor inkább marad SS. Fõleg mivel városi cangává való építés maga a project. Majd még olvasgatok utána, sztem egyelõre így marad. Köszönöm mindenkinek!

#1730
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Sziasztok!

Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett. :) Nincs semmi megoldás?

G


Hehe, én már raktam sógornõm 3*7-es bringájába SS agyas hátsókereket átmeneti jelleggel, amíg az övé centríroztatni volt. És mûködött, sõt, egész használható volt.
A kontra viszont nem fog mûködni láncfeszítéssel, az elsõ váltó meg nem fog mûködni láncfeszítõ nélkül. Ráadásul sima egykaros láncfeszítõnek nincs is hozzá elég kapacitása, kétkaros kell, vagy a váltót fenthagyni fixre állítva (ahogy én is tettem).
Csak így meg az egésznek semmi értelme, akkor már inkább vagy "rendes" SS (esetleg kontrával, de egy kontrás agy keskeny lesz monti vázba), vagy 3 seb agyváltó, vagy elõl egy tányér és hátul 6-7 fokozat.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1731
JustG

JustG

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Az is jó vóna, de arra se nagyon hajlottak. Lehet csak kommunikációs zavar volt, na majd neki futok mégegyszer, hátha.
Köszönöm!!

G

#1732
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sima egysebis aggyal?


Úgy igen, láncfeszítõvel.


A sebesség mindent megold.

 


#1733
JustG

JustG

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sima egysebis aggyal?

#1734
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett. :) Nincs semmi megoldás?


G


Kontrásan nincs megoldás.


A sebesség mindent megold.

 


#1735
JustG

JustG

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sziasztok!

Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett. :) Nincs semmi megoldás?


G

#1736
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
A váltókanál hossza :)
Ebbõl fakadóan az, hogy mekkora fogszám különbséget tolerálnak.
A shimano rendszerben:

SS: Rövidkanalas (alapvetõen csak országúti váltók, kivéve a Saint)
GS: középkanalas (országúti és mtb-s váltók is vannak ilyenek)
SGS: hosszúkanalas (csak MTB)

Alapvetõen érdemes rövidebb kanalas váltót választani a rövidebb lánc és az (elvileg) jobb váltásminõség miatt.
Shimano techdocs-ban szerepel hogy egy adott váltó milyen áttétel tartományt kezel, pl 105-ös váltó esetén:
Max fogszám kapacitás: SS: 33 GS: 39
Legkisebb fogaskerék min: SS, GS: 11
Legnagyobb fogaskerék max: SS, GS: 28
Lánctányér fogszám különbség max: SS:16 GS: 22

Tehát tripla hajtómûhöz tehát kell a GS (MTB-nél a SGS)

El tudnáltok mondani nekem pár mondatban, hogy mi a különbség a rövid-közepes-hosszú kanállal szerelt hátsó váltók között? thx.



#1737
csiak

csiak

    vendég

  • fórumtag
  • 72 hozzászólás
Köszönöm!

- rövid SS, országutikra ajánlott elõl 2 tányér hátul 11-23 kiosztás
- közepes GS,hasonló hátsó áttétellel elõl 3 tányér treckingekhez és crossing bringákhoz javallott
- hosszú SGS,Mtb hátsó 11-34 kiosztásban elõl 3 tányér

Minél nagyobb az elsõ és hátsó tányérok közti differencia, annál többet kell feszíteni a láncot!
Tömören ennyi!



#1738
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek
- rövid SS, országutikra ajánlott elõl 2 tányér hátul 11-23 kiosztás
- közepes GS,hasonló hátsó áttétellel elõl 3 tányér treckingekhez és crossing bringákhoz javallott
- hosszú SGS,Mtb hátsó 11-34 kiosztásban elõl 3 tányér

Minél nagyobb az elsõ és hátsó tányérok közti differencia, annál többet kell feszíteni a láncot!
Tömören ennyi!

#1739
csiak

csiak

    vendég

  • fórumtag
  • 72 hozzászólás
El tudnáltok mondani nekem pár mondatban, hogy mi a különbség a rövid-közepes-hosszú kanállal szerelt hátsó váltók között? thx.

#1740
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Nah... felkerült az slx váltó. Ez ugyan shadow kivitel, de ha nem tudom, akkor nem tûnne fel, hogy keskenyebb.

Amúgy még szokni kell az érzést, hogy egy kattintás, egy váltás :D