Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1721
Írta 2011. július 19. - 20:04

#1722
Írta 2011. július 19. - 19:13

en segitseget szeretnek kerni elso valto beallitasban ( shimano acera - szoval akar az is elfogadhato valasz, hogy sose lesz jo ), az a problemam hogy hatul 8 elol 3 fogaskoszoru talalhato es elol 2 hatul 7,8, elol 3 hatul szinten 7,8 sebessegi fokozatban hozzaer az elso valto lancvezetojehez(ha igy hivjak) a lanc, valtani jol valt, de megsem sikerult ugy beallitanom, hogy ezek a problemak elmuljanak. Az elso valto ranezesre jol van felfogatva, a fogaskoszorukkal parhuzamosan all, szerintem megfelelo magasan van felrakva. Ha valakinek van otlete, szivesen elfogadom.
#1723
Írta 2011. július 17. - 22:02

Én inkább a 7-es láncosra szavaznék, vagy 3-nál több fokozatú agyváltóra.
#1724
Írta 2011. július 17. - 21:19

csak nem tudom ezek a három sebis agyváltók mennyi hajtási veszteséget generálnak, meg egy sima 7-es láncváltós cuccal sincs nagy gond
#1725
Írta 2011. július 17. - 10:14

Okay, köszönöm! De azért fölháborító, hogy nem lehet elölváltós kontrás cangám!
Ennyi járna!
És még csak nem is fixie. :S
Köszi mindenkinek!
Sziasztok!
G
Elvben lehetne olyan bringád, ami elõl vált, hátul meg kontrázik, ha felteszel rá egy Truvativ Hammerschmidtet:
Truvativ HammerSchmidt preview - Pinkbike.com
Ebben van egy bolygómûves szorzóváltó, bár azt nem tudom, nem racsnizik-e el, ha hátrafelé tekered, de asszem, nem.
A gond csak annyi vele, hogy egy Hammerschmidt árából vehetnél egy elég komoly komplett bringát újonnan, másrészt meg funkcióban neked kevesebbet adna, mint egy 3 seb. agyváltó. (Nem erre találták ki.)
Városba szerintem 1*6, 1*7, vagy agyváltó ízlés szerinti fokozattal, akár kontrával is. (Bár azt nem igazán értem, miért ragaszkodsz a kontrához.) De leginkább valódi singlespeed, hacsak nem valami extrém hegyes területrõl van szó. Hogy ezek közül melyik a célszerû, azt erõsen meghatározza a hátsó papucsod kialakítása.
#1726
Írta 2011. július 17. - 09:48

#1727
Írta 2011. július 14. - 09:39




Sziasztok!
G
#1728
Írta 2011. július 13. - 21:12

Sziasztok!
Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett.Nincs semmi megoldás?
G
Wow. Sok furcsa ötletet hallottam már itt, de kontrás hátsóagy, meg háromtányéros hajtómû kombó elég beteg. :S De még sima szabadonfutós hátsó aggyal is.
A fixit azt ne keverd bele, mert az megint más. Az örökhajtós, kerék forog->hajtókar forog.
Aki egynél több, de kevés sebességet akar (pl. 3-4), az ált. elöl egytányéros megoldást használ. Hátra meg akár egy dedikált SS kazettás agyra fel lehet dobni pár sebességet egy szétbontott lánckeréksorból.
Mondjuk már ez is elég kavarós dolog.
#1729
Írta 2011. július 13. - 19:24


#1730
Írta 2011. július 13. - 17:45

Sziasztok!
Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett.Nincs semmi megoldás?
G
Hehe, én már raktam sógornõm 3*7-es bringájába SS agyas hátsókereket átmeneti jelleggel, amíg az övé centríroztatni volt. És mûködött, sõt, egész használható volt.
A kontra viszont nem fog mûködni láncfeszítéssel, az elsõ váltó meg nem fog mûködni láncfeszítõ nélkül. Ráadásul sima egykaros láncfeszítõnek nincs is hozzá elég kapacitása, kétkaros kell, vagy a váltót fenthagyni fixre állítva (ahogy én is tettem).
Csak így meg az egésznek semmi értelme, akkor már inkább vagy "rendes" SS (esetleg kontrával, de egy kontrás agy keskeny lesz monti vázba), vagy 3 seb agyváltó, vagy elõl egy tányér és hátul 6-7 fokozat.
#1731
Írta 2011. július 13. - 16:03

Köszönöm!!
G
#1732
Írta 2011. július 13. - 15:53

#1733
Írta 2011. július 13. - 15:51

#1734
Írta 2011. július 13. - 15:33

Sziasztok!
Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett.Nincs semmi megoldás?
G
Kontrásan nincs megoldás.
A sebesség mindent megold.
#1735
Írta 2011. július 13. - 15:30

Új vagyok. Annyi lenne a kérdésem bemelegítésnek, hogy a cangámra a meglévõ sebességekbõl (3*7) azt az extrát szeretném, hogy csak az elsõ váltó mûködjön, hátulra egy sebességes agy került, de a szerelõ szerint nem kivitelezhetõ, hogy az elsõ mûködöképes maradjon, még külön hátsó láncfeszítõvel sem. Ráadásúl a hátsó agy kontrás is lett.

G
#1736
Írta 2011. július 10. - 23:48


Ebbõl fakadóan az, hogy mekkora fogszám különbséget tolerálnak.
A shimano rendszerben:
SS: Rövidkanalas (alapvetõen csak országúti váltók, kivéve a Saint)
GS: középkanalas (országúti és mtb-s váltók is vannak ilyenek)
SGS: hosszúkanalas (csak MTB)
Alapvetõen érdemes rövidebb kanalas váltót választani a rövidebb lánc és az (elvileg) jobb váltásminõség miatt.
Shimano techdocs-ban szerepel hogy egy adott váltó milyen áttétel tartományt kezel, pl 105-ös váltó esetén:
Max fogszám kapacitás: SS: 33 GS: 39
Legkisebb fogaskerék min: SS, GS: 11
Legnagyobb fogaskerék max: SS, GS: 28
Lánctányér fogszám különbség max: SS:16 GS: 22
Tehát tripla hajtómûhöz tehát kell a GS (MTB-nél a SGS)
El tudnáltok mondani nekem pár mondatban, hogy mi a különbség a rövid-közepes-hosszú kanállal szerelt hátsó váltók között? thx.
#1737
Írta 2011. július 10. - 23:36

- rövid SS, országutikra ajánlott elõl 2 tányér hátul 11-23 kiosztás
- közepes GS,hasonló hátsó áttétellel elõl 3 tányér treckingekhez és crossing bringákhoz javallott
- hosszú SGS,Mtb hátsó 11-34 kiosztásban elõl 3 tányér
Minél nagyobb az elsõ és hátsó tányérok közti differencia, annál többet kell feszíteni a láncot!
Tömören ennyi!
#1738
Írta 2011. július 10. - 23:30

- közepes GS,hasonló hátsó áttétellel elõl 3 tányér treckingekhez és crossing bringákhoz javallott
- hosszú SGS,Mtb hátsó 11-34 kiosztásban elõl 3 tányér
Minél nagyobb az elsõ és hátsó tányérok közti differencia, annál többet kell feszíteni a láncot!
Tömören ennyi!
#1739
Írta 2011. július 10. - 23:05

#1740
Írta 2011. július 09. - 14:25

Amúgy még szokni kell az érzést, hogy egy kattintás, egy váltás
