Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1701
Írta 2011. augusztus 04. - 10:48

Sajnos itthon váltókanalat teljesen esélytelen beszerezni.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1702
Írta 2011. augusztus 04. - 10:42

És tényleg, köszönöm. Mit gondolsz, átrakható a kanál egy XTR-re?
A robbantott ábra szerint esélytelen, másképp rögzülnek a váltóhoz.
A sebesség mindent megold.
#1703
Írta 2011. augusztus 04. - 10:39

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1704
Írta 2011. augusztus 04. - 10:33

Sziasztok! Hogyan lehet egy régebbi XT Shadow hátsóváltó kanalát leszerelni? Mert a csavarhoz a görgõ kiszedése után férnék csak hozzá, de még akkor sincs semmilyen standard feje (imbusz stb), olyan, mintha préselve lenne.
http://techdocs.shim...69830706603.pdf
Oldalról fogja a pici csavar.
A sebesség mindent megold.
#1705
Írta 2011. augusztus 04. - 08:00

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1706
Írta 2011. augusztus 01. - 19:20

Ferde váltófül, elhasználódott bovdenek.
oké köszi, tényleg úgy látom, hogy a 2 görgõ nincs egyvonalban, talán elferdült valami... Holnap elviszem a szervízbe és megkérdezem, mit kéne kicserélni rajta, nézzék át újra. A bovdeneknek szerintem még jónak kell lenni így pár hónap után.
#1707
Írta 2011. augusztus 01. - 19:15

Sziasztok!
A hátsó váltómat (Ultegra) egyszerûen nem lehet jól beállítani. Legutóbb a szervízben is kértem, állítsák be, a szerelõ úgy adta vissza másnap, hogy passz....
Ha nem akar felváltani, és húzok a bovdenen picit, akkor leváltani nem fog normálisan; ha valamennyire mégis sikerül beállítani, hogy elöl nagytányérral viszonylag tûrhetõen váltson hátul, akkor kistányérral nem fog jól mûködni és így tovább... Egyszerûen nem lehet úgy beállítani, hogy jól mûködjön. (Használtan vettem március elején a bringát mindenestül, de a lánc, sor, fékváltókar, bovdenek újak voltak rajta.)
Tudom, így látatlanban nem sok mindent lehet mondani, de ha valakinek mégis lenne valami ötlete, mit nézzek meg, mivel próbálkozzak, légyszi írja meg!
Ma egész délután próbálkoztam, elõször is leszedtem a láncot, és az alsó és felsõ végpontot beállítottam a 2 kis csavarral, majd a láncot visszatéve a láncfeszesség-állító csavart eléggé kicsavartam, hogy feszesebb legyen a lánc (közelebb van most a terelõgörgõ a sorhoz, szerintem túl messze volt), majd próbáltam a bowdenhúzó csavarral játszadozni, de mint írtam, egyszerûen lehetetlen.
Valami tipp esetleg? Ilyenekre gondoltam pl. hogy el lehet ferdülve valami, a görgõ aszimmetrikusan elkopva, esetleg az elsõ tányérok nincsenek egyvonalban a hátsó sorral vagy nemtom... A szerelõ se tudta...
(Másik topikba még a racsni miatt is írok.)
Ferde váltófül, elhasználódott bovdenek.
A sebesség mindent megold.
#1708
Írta 2011. augusztus 01. - 19:01

A hátsó váltómat (Ultegra) egyszerûen nem lehet jól beállítani. Legutóbb a szervízben is kértem, állítsák be, a szerelõ úgy adta vissza másnap, hogy passz....
Ha nem akar felváltani, és húzok a bovdenen picit, akkor leváltani nem fog normálisan; ha valamennyire mégis sikerül beállítani, hogy elöl nagytányérral viszonylag tûrhetõen váltson hátul, akkor kistányérral nem fog jól mûködni és így tovább... Egyszerûen nem lehet úgy beállítani, hogy jól mûködjön. (Használtan vettem március elején a bringát mindenestül, de a lánc, sor, fékváltókar, bovdenek újak voltak rajta.)
Tudom, így látatlanban nem sok mindent lehet mondani, de ha valakinek mégis lenne valami ötlete, mit nézzek meg, mivel próbálkozzak, légyszi írja meg!
Ma egész délután próbálkoztam, elõször is leszedtem a láncot, és az alsó és felsõ végpontot beállítottam a 2 kis csavarral, majd a láncot visszatéve a láncfeszesség-állító csavart eléggé kicsavartam, hogy feszesebb legyen a lánc (közelebb van most a terelõgörgõ a sorhoz, szerintem túl messze volt), majd próbáltam a bowdenhúzó csavarral játszadozni, de mint írtam, egyszerûen lehetetlen.
Valami tipp esetleg? Ilyenekre gondoltam pl. hogy el lehet ferdülve valami, a görgõ aszimmetrikusan elkopva, esetleg az elsõ tányérok nincsenek egyvonalban a hátsó sorral vagy nemtom... A szerelõ se tudta...
(Másik topikba még a racsni miatt is írok.)
#1709
Írta 2011. július 25. - 22:39

#1710
Írta 2011. július 25. - 22:33

Egy rövid kérdés: X7 v. X9 elsõ váltót csakis Sram váltókarral lehet váltani ?
nem.
bár nekem is csak fordított konfigban volt

de akkor még nem voltak túl jók a sram átdobók.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1711
Írta 2011. július 25. - 22:32

#1712
Írta 2011. július 25. - 04:44

Sziasztok!
Még kezdõ vagyok ezért volna pár kérdésem:
Vettem egy bringát amin alivio váltó van alivio váltókarrokkal 3x8 sebesség mtb.Egy caprine epik 30 disc,szeretném a váltókat egy az egyben kicserélni vagy deore xt-ére elöl hátul vagy valamilyen sram-ra.
-Az érdekelne hogy a sram cuccok tényleg nem mennek össze a shimanos dolgokkal vagy ez kamu?
-Inkább deore xt legyen elöl hátul vagy sram?
-Az alivio váltókar maradhat?
-Van olyan deore xt váltó amelyik jó a 3x8 as fogaskoszorúhoz vagy azokat is cserélnem kell 3x9 esre?
Semmi különbség nem lesz (azonkívül hogy elmondhatod, hogy neked xt váltóid vannak).
A sebesség mindent megold.
#1713
Írta 2011. július 23. - 15:56

Sziasztok!
Még kezdõ vagyok ezért volna pár kérdésem:
Vettem egy bringát amin alivio váltó van alivio váltókarrokkal 3x8 sebesség mtb.Egy caprine epik 30 disc,szeretném a váltókat egy az egyben kicserélni vagy deore xt-ére elöl hátul vagy valamilyen sram-ra.
-Az érdekelne hogy a sram cuccok tényleg nem mennek össze a shimanos dolgokkal vagy ez kamu?
-Inkább deore xt legyen elöl hátul vagy sram?
-Az alivio váltókar maradhat?
-Van olyan deore xt váltó amelyik jó a 3x8 as fogaskoszorúhoz vagy azokat is cserélnem kell 3x9 esre?
Miért nem vettél olyan bringát, ami kapásból megfelel?
Ha 8-asról 9-esre váltanék (azon kívül, hogy elvileg mi mivel mûködik jól és mivel nem) egész biztos, hogy mindent kicserélnék: váltókarok (Deore vagy XT-jobb), váltók (XT), fogaskeréksor (Deore, SLX, XT), lánc (SRAM PC971), hajtómû (SLX). Direkt úgy írtam, mibõl mit érdemes, nézd meg ezeknek az árát, és döntsd el érdemes-e ennyit rákölteni.
Az sram és a shimano nem fér össze, más a váltókar, a lánc és a fogaskeréksor összefér. Shimano vagy sram ízlés dolga, Shimano-ban SLX/XT-t érdemes, SRAM-ban X7, X9-et. Ha felteszel egy xt hátsó váltót és megtartod a kart, szerintem úgy mennie kell. Kérdés le lehet-e szabályozni a 9 sebességes váltó végállásait a 8 sebességes rendszerhez.
#1714
Írta 2011. július 23. - 10:35

Sram váltó csak Sram váltókarral mûködik, egyébként a lánckeréksor, lánc, lánctányér elvben kompatibilis a Shimanoval.
Ha csak a váltókat cseréled ki alivio-ról xt-re akkor maradhatnak a karok, de szerintem ez esetben nem sok javulást hoz a csere(szerintem a váltókart is kellene cserélni a jobb teljesítményhez)
Én úgy tudom a váltókar határozza meg a fokozatok számát, így egy 9 sebességre képes váltó jól mûködik 8 sebességesként is.
#1715
Írta 2011. július 23. - 09:35

Még kezdõ vagyok ezért volna pár kérdésem:
Vettem egy bringát amin alivio váltó van alivio váltókarrokkal 3x8 sebesség mtb.Egy caprine epik 30 disc,szeretném a váltókat egy az egyben kicserélni vagy deore xt-ére elöl hátul vagy valamilyen sram-ra.
-Az érdekelne hogy a sram cuccok tényleg nem mennek össze a shimanos dolgokkal vagy ez kamu?
-Inkább deore xt legyen elöl hátul vagy sram?
-Az alivio váltókar maradhat?
-Van olyan deore xt váltó amelyik jó a 3x8 as fogaskoszorúhoz vagy azokat is cserélnem kell 3x9 esre?
#1716
Írta 2011. július 22. - 00:28

#1717
Írta 2011. július 21. - 23:58

Sziasztok!
Más is tapasztalta már, h a Sh shadow hátsó váltók nem váltanak tökéletesen?Fõleg az alsó, 7-8-9 fokozatnál gondolkodik sokat, ha egyáltalán berakja a helyére.3 xt és egy xtr-nél is láttam, tapasztaltam már.És nem a lánc vagy a fogsor kopása miatt csinálja és nem is a bowden dzsuvasága miatt.Ma is volt egy ilyen eset, új lánc, új sor, új görgõk, új bowden és nem oldódott meg a problem, oszt felkerült egy normál rendszerû deore és hibátlan.
Én megerõsíteni tudom ezt. Tényleg sokat gondolkodik ezekben a fokozatokban. :/
#1718
Írta 2011. július 21. - 23:14

A második RD-M772 SGS-t nyúzom, elõtte deore SGS volt rajta, ahhoz képest gyorsabb. Mindegyik jól váltott és azonnal. Deore váltókarok vannak.
Érdekes, már több embernél láttam és két váltónál is tapasztaltam.
#1719
Írta 2011. július 21. - 21:54

#1720
Írta 2011. július 21. - 20:59

Más is tapasztalta már, h a Sh shadow hátsó váltók nem váltanak tökéletesen?Fõleg az alsó, 7-8-9 fokozatnál gondolkodik sokat, ha egyáltalán berakja a helyére.3 xt és egy xtr-nél is láttam, tapasztaltam már.És nem a lánc vagy a fogsor kopása miatt csinálja és nem is a bowden dzsuvasága miatt.Ma is volt egy ilyen eset, új lánc, új sor, új görgõk, új bowden és nem oldódott meg a problem, oszt felkerült egy normál rendszerû deore és hibátlan.