Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#1601
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
jo meglatas! eszembe nem jutott volna :) vegulis rendesen mukodik, illetve ok mindig a jelolesre hivatkoznak, es a doksiban sincs konkret meret, viszont rob kepe alapjan tenyleg felrevezetik a nepet. annyi tanulsag van a dologbol, hogy az a 2mm nem szentiras, es hogy akarmi is van, tudom, hogy mit kell nezni.

erdekes amugy, hogy pl az elozo bringamnal (sj fsr 10) is vmi hasonlo problema lehetett, mert ott beszukult volt a kozepso tanyer hasznalata, gyanitom hasonloan a rossz poziciobol fakadoan. a gond azzal az volt, hogy egy vazra rogzitett etyperol volt szo, igy csak kompromisszumosan lehetett beloni. segitett, hogy a sram lancot lecsereltem egy partizeddel keskenyebb shimanora, de ennel tobbet nem lehetett csinalni.

felkapas ellen hogyan lehet vedekezni? kis odafigyelessel? :)

#1602
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

igen.


Akkor a nagy fejlesztésben elfelejtették áttervezni a belsõ terelõlemezt. Mert így 44-es nagytányérhoz van kitalálva (pont 4mm plusz a 42-eshez képest).


A sebesség mindent megold.

 


#1603
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

42-32-24-es hajtómû?

A bovdenfeszességet én úgy állítom be, hogy kicsit továbbtekerem az alsó végpontállító csavart, aztán bekötöm a váltót kistányéron, utána pedig visszaállítom a csavart. Érezni kell.


igen.

a vegen oda lyukadtam ki, hogy a tekerot max feszessegre huztam, es beallitottam a bovdent egy ertekre, kozepso allasban tekertem visszafele. ha nem volt eleg a tekero tartomanya, akkor kicsit lazabbra engedtem, szinte mmeken mulott a feszesseg, hogy jo vagy sem. asszem ezt parszor kellene csinalni, hogy hamar raerezzen az ember :)

#1604
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

sikerult megallapitani :) szvsz olyan 4-6mm tavolsagban mukodokepes ezen a vazon (kenguru is felhivott, es megerositett benne). amugy, hogy ez mennyire nem trivialis dolog azert az mutatja, hogy sehol nem talaltam meg csak utalast sem, illetve a versenyen nyilvan mindegyikunk allitott mar elsovaltot, megis negy ember kb addig jutott el haromnegyed ora alatt, hogy egyikunk be tudta annyira loni, hogy legalabb tekerni tudtam vele. senki sem vagta, hogy miert koszorul kozepen, es miert valt tul a nagytanyeron.

bocs, hogy ennyit ertetlenkedtem, de kb ezen a gondolatmeneten jutottam el odaig, hogy megertsem, hogy mukodik egyaltalan az egesz. a leirasokban gepiesen le van irva, hogy ezt allitsd ide, ezt meg oda, es akkor jol fog valtani. sajnos ebben az esetben nem tortent meg. megint tanultam valamit :)

bovdenfeszessegre nincs vmi okossag? baromi pepecselosen lehetett beloni, hogy a valtokar tekerojenek allitasi tartomanyaba beleessen a bovdenfeszesseg. szet is nyuztam eleg jol a bovdent.


42-32-24-es hajtómû?

A bovdenfeszességet én úgy állítom be, hogy kicsit továbbtekerem az alsó végpontállító csavart, aztán bekötöm a váltót kistányéron, utána pedig visszaállítom a csavart. Érezni kell.


A sebesség mindent megold.

 


#1605
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
sikerult megallapitani :) szvsz olyan 4-6mm tavolsagban mukodokepes ezen a vazon (kenguru is felhivott, es megerositett benne). amugy, hogy ez mennyire nem trivialis dolog azert az mutatja, hogy sehol nem talaltam meg csak utalast sem, illetve a versenyen nyilvan mindegyikunk allitott mar elsovaltot, megis negy ember kb addig jutott el haromnegyed ora alatt, hogy egyikunk be tudta annyira loni, hogy legalabb tekerni tudtam vele. senki sem vagta, hogy miert koszorul kozepen, es miert valt tul a nagytanyeron.

bocs, hogy ennyit ertetlenkedtem, de kb ezen a gondolatmeneten jutottam el odaig, hogy megertsem, hogy mukodik egyaltalan az egesz. a leirasokban gepiesen le van irva, hogy ezt allitsd ide, ezt meg oda, es akkor jol fog valtani. sajnos ebben az esetben nem tortent meg. megint tanultam valamit :)

bovdenfeszessegre nincs vmi okossag? baromi pepecselosen lehetett beloni, hogy a valtokar tekerojenek allitasi tartomanyaba beleessen a bovdenfeszesseg. szet is nyuztam eleg jol a bovdent.

#1606
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

megneztem, hogy az egyes helyzetekben hova esik a lanc helyzete az atdobohoz kepest: a belso oldalon van egy besulyesztett resz, itt fut a lanc, ha a kozepso tanyeron hasznalja az ember. a ket szelso helyzetet ertelemszeruen a fogaskoszoru ket szelso fogaskerekenel veszi fel. szvsz azert volt magasabbon, mert 2mm eseten terheles alatt belever ebbe a sulyesztesenek a vallaba, illetve azert sem tudom normalisan beallitani, mert a kozepso helyzetet nem a besulyeszteshez allitom, es a nagy tanyernal tulhuzza az atdobot a kar.

http://img717.images...8028/atdobo.jpg[/IMG]
szvsz ez hatarozza meg egyertelmuen az atdobo magassagat. a kozepso tanyeron ide kell esnie a lancnak.

Pontosan így van, de látható, hogy olyan széles ez a rész, hogy +-1mm-t simán megenged a magasságnál. Azért jók a régi váltók, mert azoknál nem volt ennyire hangsúlyos ez a rész, csak nagyon kicsi váltássegítõ rámpa volt rajtuk és ennek ellenére is jól váltottak.

Egyébként annyit tudsz problémázni ilyeneken... Megoldottad magadtól is ezt a problémát, nem kell millió hozzászólásban ezen szenvedni. Az a lényeg, hogy mûködjön. :)


A sebesség mindent megold.

 


#1607
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
megneztem, hogy az egyes helyzetekben hova esik a lanc helyzete az atdobohoz kepest: a belso oldalon van egy besulyesztett resz, itt fut a lanc, ha a kozepso tanyeron hasznalja az ember. a ket szelso helyzetet ertelemszeruen a fogaskoszoru ket szelso fogaskerekenel veszi fel. szvsz azert volt magasabbon, mert 2mm eseten terheles alatt belever ebbe a sulyesztesenek a vallaba, illetve azert sem tudom normalisan beallitani, mert a kozepso helyzetet nem a besulyeszteshez allitom, es a nagy tanyernal tulhuzza az atdobot a kar.

de megvarom, hogy mit mer kenguru, neki ugyanolyan bringaja van, mint nekem, remelhetoleg az eredeti allasban. lehetseges, hogy ez a 2mm nem minden vazra igaz?

Feltöltött kép Uploaded with ImageShack.us

szvsz ez hatarozza meg egyertelmuen az atdobo magassagat. a kozepso tanyeron ide kell esnie a lancnak.

...arn: vagy egy csavar a váltókapcsoló tövében. :)


ezzel azert meg tisztaban vagyok :)

#1608
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

namost ha ez a felhelyezés helyes módja 15 éve, akkor mi a baj?


jó persze, igazad van. én abból indulok ki, hogy shimano hajtókarja van :)

...nos, ha nem az van, azt kell vennie. A többi nem nyerõ.:)
...arn: vagy egy csavar a váltókapcsoló tövében. :)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#1609
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
beallitottam 2mmre :) en baromi regen allitottam nullarol elsovaltot (csak a poziciot szoktam allitani), de akkor nem ugy volt, hogy az also szelsoertekhez kellett egy bovdenfeszesseget allitani? most also helyzetben tok laza, es egy csomot jatszottam vele, mire megtalaltam azt a pontot, aminel fel is kapja a kozepso tanyerra, de nem is huzza tul felul. hiaba tekergettem a karnal, ha nem jo az elofeszesseg, akkor feszett fejsze nyele.

hogy kell ezt "hivatalosan" csinalni? hogy allitod be az kabel elofeszesseget?

ps: full slx az egesz hajtas-valtas, a hatso valto kivetelevel.

#1610
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

szerintem ugyanezt a matricat rakjak az osszes elso valtora 15 eve.

namost ha ez a felhelyezés helyes módja 15 éve, akkor mi a baj?

...szerintem meg k sok mindenen múlik, hogy milyen magasan vagy milyen alacsonyan van a váltó. Ha minden komponens jól van összeválogatva - megfelelõ tengelyhossz, váltóhoz passzoló tányér méret, megfelelõ láncvonal - akkor annál jobb, minél közelebb van. DE a cetlis beállítás általában stimmelni szokott.:)

jó persze, igazad van. én abból indulok ki, hogy shimano hajtókarja van :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1611
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

most ez a vicc jut eszembe:
- minden járõrnek: valami hülye szembe megy a forgalommal az autópályán.
- milyen egy? az összes!
:)

de könnyítésképpen kisétáltam a raktárba, és lefényképeztem egy 10 sebességes tripla FDM660-at
a piros részen van egy nyil, felül a fekete csik a váltó kanala és a fog közti távolságra azt irja 1mm, alul pedig azt, hogy 3mm.
http://img543.images...2385/kp1092.jpg

...szerintem meg k sok mindenen múlik, hogy milyen magasan vagy milyen alacsonyan van a váltó. Ha minden komponens jól van összeválogatva - megfelelõ tengelyhossz, váltóhoz passzoló tányér méret, megfelelõ láncvonal - akkor annál jobb, minél közelebb van. DE a cetlis beállítás általában stimmelni szokott.:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#1612
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem ugyanezt a matricat rakjak az osszes elso valtora 15 eve.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1613
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
most ez a vicc jut eszembe:
- minden járõrnek: valami hülye szembe megy a forgalommal az autópályán.
- milyen egy? az összes!
:)

de könnyítésképpen kisétáltam a raktárba, és lefényképeztem egy 10 sebességes tripla FDM660-at
a piros részen van egy nyil, felül a fekete csik a váltó kanala és a fog közti távolságra azt irja 1mm, alul pedig azt, hogy 3mm.
http://img543.images...2385/kp1092.jpg

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1614
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

2-3mm-vel legyen magasabban mint a nagytál fogai, egy síkban a külsõ terelõlemezzel. Nem annyira bonyolult ám egy elsõváltót beállítani...


ezt a 2mmt ajanljak mindenutt, de ez nem csak regebbi atdobokra volt ervenyes? azok sokkal egyszerubb alakuak voltak, nem voltak osszevissza hajlitgatva. a korabbi bringakon e type volt, azon spec semmit sem lehet allitani, de sokkal magasabbon volt (furcsalltam is). a mostani bilincses, de detto, es tokeletesen mukodott, igy nem is nyultam hozza. te mindig ennyire allitod?

#1615
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

az atdobo gorbuletenek pontosan kell kovetnie a lanckerek szelet? tehat konstans a tavolsag? ez egy jo kiindulo pont lenne, mert a vaz szoge miatt a magassag igy kiadodik.

ps: szvsz nem, de akkor hogy a fene hatarozzam meg a magassagot? lancfelkapas miatt elrantotta az egesz atdobot, sarban csak annyira futotta, hogy nagyjabbol visszaallitottuk az erdoben. most viszont tobb helyen is meg van karcolva a vaz, igy meg azt sem tudom megnezni, hogy gyarilag milyen magassagban volt.


2-3mm-vel legyen magasabban mint a nagytál fogai, egy síkban a külsõ terelõlemezzel. Nem annyira bonyolult ám egy elsõváltót beállítani...

#1616
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
az atdobo gorbuletenek pontosan kell kovetnie a lanckerek szelet? tehat konstans a tavolsag? ez egy jo kiindulo pont lenne, mert a vaz szoge miatt a magassag igy kiadodik.

ps: szvsz nem, de akkor hogy a fene hatarozzam meg a magassagot? lancfelkapas miatt elrantotta az egesz atdobot, sarban csak annyira futotta, hogy nagyjabbol visszaallitottuk az erdoben. most viszont tobb helyen is meg van karcolva a vaz, igy meg azt sem tudom megnezni, hogy gyarilag milyen magassagban volt.

#1617
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
3x10es slxnel az atdobonal a magassagbeallitasnal mennyi a fogaktol valo tavolsag? a pdfben vmi sablont hasznalnak hozza... amit parkertoolson vagy mashol ajanlanak az meg tul kicsinek tunik.

#1618
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Köszi a cikkszámot, a belsõ kanálhoz is tudnál mondani egyet, szerencsére csak az tört el.


techdocs.shimano.com-on fenn van minden robbantott ábra visszamenõleg 1992-ig
váltóból többféle van, sima, forditott (ugyanaz a kanál) meg shadow. nem mindegy melyikhez keresed.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1619
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis

Miért nem szeded szét? Lehet, hogy nincs a rugó a helyén.


Helyén volt, viszont tele volt porral, ami bejutott a tengely melletti szûk résen is és attól állt be.
Azt mondjuk nem értem, hogy a rugó fülét megakasztó apró lyukon hogy tudott ennyi kosz bejutni, de a lényeg, hogy orvosolható volt a probléma.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1620
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

a váltófül cikkszáma 10101, a nagykerben tonnaszám van készleten, és én inkább Cube dealert keresnék, nem webshopot.... Ha van egy Mercedesed, akkor sem a márkaszervizbe mész vele, hanem Pista bácsihoz, hátha van neki alkatrésze?
az xt váltókanál pedig nem olcsó, a belsõ ~2000 a külsõ a tengellyel kb 6000 huf


Köszi a cikkszámot, a belsõ kanálhoz is tudnál mondani egyet, szerencsére csak az tört el.