Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#1561
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az hetekben kezdett zavarni zúzósabb, köves lefeléken a lánc hangos csattogása az elsõ váltó kanalának alján. Teszek majd ide valami régi gumibelsõbõl kivágott vékony gumidarabot, hogy ne csattogjon annyira, valahogy így:
http://fstatic1.mtb-...e/601_DD_11.jpg

A gondom viszont az (de legalább is furcsa), hogy ilyet nem csinált a bicaj régebben, ez 1-2 hónapja jött elõ. A láncom hossza az rendben van, kiszedtem belõle 5 szemet, mikor feltettem, úgy, hogy elõl legkisebb tányéron, hátul legkisebb fogaskerék mellett éppen feszüljön minimálisan (szervizes ismerõs mutatta anno régen, hogy így szokta). Korábban is ugyanígy jártam el, viszont akkor nem volt csattogás.
Lehetséges, hogy a hátsó váltómban valami feszítõrugó kezd gyengülni, ezért van ez? Nem csak középtányéron csattog a lánc a kanál alján, hanem most már nagytányérnál is...


A szabadonfutó lehet nem fut teljesen szabadon. Remélem érted ebbõl, hogy mire gondolok. :)


A sebesség mindent megold.

 


#1562
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Az hetekben kezdett zavarni zúzósabb, köves lefeléken a lánc hangos csattogása az elsõ váltó kanalának alján. Teszek majd ide valami régi gumibelsõbõl kivágott vékony gumidarabot, hogy ne csattogjon annyira, valahogy így:
Feltöltött kép

A gondom viszont az (de legalább is furcsa), hogy ilyet nem csinált a bicaj régebben, ez 1-2 hónapja jött elõ. A láncom hossza az rendben van, kiszedtem belõle 5 szemet, mikor feltettem, úgy, hogy elõl legkisebb tányéron, hátul legkisebb fogaskerék mellett éppen feszüljön minimálisan (szervizes ismerõs mutatta anno régen, hogy így szokta). Korábban is ugyanígy jártam el, viszont akkor nem volt csattogás.
Lehetséges, hogy a hátsó váltómban valami feszítõrugó kezd gyengülni, ezért van ez? Nem csak középtányéron csattog a lánc a kanál alján, hanem most már nagytányérnál is...

#1563
arpo77

arpo77

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás
Sziasztok!

Sram váltóban (x-9) a kanálfeszítõ rugó cserélhetõ, vagy ha az beszart akkor kuka? Ha igen sx-5-bõl átrakható? Elõre is köszi a választ!

#1564
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Koszi, de azt meg elfelejtettem, hogy 10 sebesseges lanctanyerokrol van szo... es ugye adodik a kerdes: ezek a hajtomuvek (konkretan XT 785) mukodnek 9 sebesseges rendszerrel?


Mûködnek.


A sebesség mindent megold.

 


#1565
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás

Semmi. Ha a váltókar microindexes akkor még tökéletesen hangtalanné is lehet tenni a rendszert.


Koszi, de azt meg elfelejtettem, hogy 10 sebesseges lanctanyerokrol van szo... es ugye adodik a kerdes: ezek a hajtomuvek (konkretan XT 785) mukodnek 9 sebesseges rendszerrel?

#1566
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Átfogott lánctányér?Ennyire nem értek hozzá,hogy tudjam mire gondolsz:)Elöl truvativ firexx,hátul sram pg970-es van(3+9).Konkrétan ehez melyik illik jobban?
Köszi a segítséget!


attol fugg mekkora a legkisebb es legnagyobb fogszamod elol es hatul. ha sima mtb felallas [44-32-22 es 11-32] akkorf jo lesz a kozepes is. merev vazon
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1567
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

elméletben nincs, csak az átfogott lánctányéroktól függ, milyet használj.


Elméletben a hosszúkanalas jobban vált felfelé, mert nagyobb erõkart húz a lánc. Aztán, hogy ez mennyire mérhetõ gyakorlatban... :D


A sebesség mindent megold.

 


#1568
xc1

xc1

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Átfogott lánctányér?Ennyire nem értek hozzá,hogy tudjam mire gondolsz:)Elöl truvativ firexx,hátul sram pg970-es van(3+9).Konkrétan ehez melyik illik jobban?
Köszi a segítséget!

#1569
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

Mi lesz akkor, ha a túra közepén a hegyen egy felcsapódó faág elhajlítja egy kicsit a váltófüledet vagy ha elesel és megpördül a kormányod úgy, hogy lazul hátul vagy elöl a bovden? Ezt azért mondom, mert a montizás elengedhetetlen része a váltóállítás is (ugyanúgy, mint a kormány, stucni, nyereg vagy a fékbeállítás). Outizni lehet technikai ismeretek nélkül, de montin sokkal több technikai probléma jön elõ használat közben.


ebben tökéletesen igazad van, elõbb-utóbb úgyis rákényszerülök...

#1570
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
elméletben nincs, csak az átfogott lánctányéroktól függ, milyet használj.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1571
xc1

xc1

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Szervusztok!
Van köze a váltásteljesítményhez-gyorsabb,pontosabb-a kanál hossznak?

#1572
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

Ez több mint hízelgõ sok emberre nézve és elég degradáló a szerelõkre. Elég sok itt a hülye szerelõs történet, de volt már itt olyan történet aminél ott voltam és köze nem volt a leírtakhoz maradjunk a költõi túlzásnál és némi színezésnél.


OK. Maradjunk abban, hogy szerencsere nalunk keves atlagos es sok jo szerelo van :-)

#1573
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Mielott vegkeppen feladod nezd meg ezt a videot, mindenfele technikai ismeretek nelkul utana lehet csinalni, lehet, hogy megoldja a problemadat:
Kerékpár karbantartás - 3. rész, Váltórendszer mûszaki ellen - YouTube
Es miutan megbaratkoztal a gondolattal, hogy a bico nem ordongos szerkezet, akkor nezd meg a ParkTools honlapot.

A tobbieknek szolo komment: Oke en is tudom, hogy nem jo ez a video, megerteni vegkeppen nem lehet belole. De ha valaki csak ezeket megcsinalja a szerviz latogatasainak szama harmadara csokken. En is sokszor hasznalom a ParkTools honlapot, remek jo, de nem kezdoknek valo, aki azt sem tudja, hogy az egyes alkatreszeknek mi a neve. Es azt se feledjetek, hogy az itt irogatok tobbsege lenyegesen jobban szereli a sajat bicojat, mint egy atlagos szervizes.

Ez több mint hízelgõ sok emberre nézve és elég degradáló a szerelõkre. Elég sok itt a hülye szerelõs történet, de volt már itt olyan történet aminél ott voltam és köze nem volt a leírtakhoz maradjunk a költõi túlzásnál és némi színezésnél.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1574
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Mielott vegkeppen feladod nezd meg ezt a videot, mindenfele technikai ismeretek nelkul utana lehet csinalni, lehet, hogy megoldja a problemadat:
Kerékpár karbantartás - 3. rész, Váltórendszer mûszaki ellen - YouTube
Es miutan megbaratkoztal a gondolattal, hogy a bico nem ordongos szerkezet, akkor nezd meg a ParkTools honlapot.

A tobbieknek szolo komment: Oke en is tudom, hogy nem jo ez a video, megerteni vegkeppen nem lehet belole. De ha valaki csak ezeket megcsinalja a szerviz latogatasainak szama harmadara csokken. En is sokszor hasznalom a ParkTools honlapot, remek jo, de nem kezdoknek valo, aki azt sem tudja, hogy az egyes alkatreszeknek mi a neve. Es azt se feledjetek, hogy az itt irogatok tobbsege lenyegesen jobban szereli a sajat bicojat, mint egy atlagos szervizes.

#1575
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ha sokat bringazol egyre inkabb ra fogsz jonni, hogy jobb, ha magad szereled :) a vegen amugy nem is szivesen fogod kiadni a kezeid kozul. a bringa nem egy bonyolult szerkezet, inkabb csak tapasztalat kell hozza.

#1576
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

most ki fogsz röhögni, de ez nekem nem bugyuta, hanem inkább magas :D de iszonyú sokat segítettetek, mert átolvastam a park-tools írást is, és így legalább teljesen egyértelmûvé vált, hogy ez nekem nem fog menni... szóval megkíméltetek egy fölösleges bosszúságtól. majd beviszem Egerben valhova...

Mi lesz akkor, ha a túra közepén a hegyen egy felcsapódó faág elhajlítja egy kicsit a váltófüledet vagy ha elesel és megpördül a kormányod úgy, hogy lazul hátul vagy elöl a bovden? Ezt azért mondom, mert a montizás elengedhetetlen része a váltóállítás is (ugyanúgy, mint a kormány, stucni, nyereg vagy a fékbeállítás). Outizni lehet technikai ismeretek nélkül, de montin sokkal több technikai probléma jön elõ használat közben.


A sebesség mindent megold.

 


#1577
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

Nem kell ennyire félni tõle. Azt kell megérteni, hogy a váltó maga egy "buta" szerkezet, annyit mozdul, amennyit a váltókar mond neki. A két limit csavar meg azt mondja meg, hogy hol kezdje, meg hol fejezze be, errõl viszont a váltókar nem tud, õ csak az egyes fogaskerekek közti ugrásért felel. tehát neked elõszõr nagyon precízen be kell állítani a két végét és a Park Tool-os írás ezt írja le nagyon jól, mert közben nem foglalkozik a váltókarral. Ezután jön az indexelés beállítása, amit a bovden feszességével szabályozol. Bocs, ha nagyon bugyutának tûnik, de én is így értettem meg.


most ki fogsz röhögni, de ez nekem nem bugyuta, hanem inkább magas :D de iszonyú sokat segítettetek, mert átolvastam a park-tools írást is, és így legalább teljesen egyértelmûvé vált, hogy ez nekem nem fog menni... szóval megkíméltetek egy fölösleges bosszúságtól. majd beviszem Egerben valhova...

#1578
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

csak szar érzés lenne felmenni szegedrõl tekerni a Bükkbe 250km-t, aztán szembesülni a ténnyel, hogy nem tudom megcsinálni :(


Nem kell ennyire félni tõle. Azt kell megérteni, hogy a váltó maga egy "buta" szerkezet, annyit mozdul, amennyit a váltókar mond neki. A két limit csavar meg azt mondja meg, hogy hol kezdje, meg hol fejezze be, errõl viszont a váltókar nem tud, õ csak az egyes fogaskerekek közti ugrásért felel. tehát neked elõszõr nagyon precízen be kell állítani a két végét és a Park Tool-os írás ezt írja le nagyon jól, mert közben nem foglalkozik a váltókarral. Ezután jön az indexelés beállítása, amit a bovden feszességével szabályozol. Bocs, ha nagyon bugyutának tûnik, de én is így értettem meg.

#1579
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

Majd belejossz :)


csak szar érzés lenne felmenni szegedrõl tekerni a Bükkbe 250km-t, aztán szembesülni a ténnyel, hogy nem tudom megcsinálni :(

#1580
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Majd belejossz :)