Pótcsapszeg bármilyen Shimano lánchoz kapható, ahol én veszem, ott 1-2 €, szvsz Mo-n is van - s ha van tartalékod, immár szétszedheted a láncot (persze csak ha más okból kell[...] Sajnos pont nem SRAM, hanem HG-73-as láncom van, amit a hozzá adott csapszeggel építettem össze és még elég jó állapotban van, így nem szívesen bontanám meg. Szét merjem kapni a váltót úgy, hogy fent van a lánc, vagy ne szívassam agyon magam? :-)
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1561
Írta 2011. november 02. - 22:43
#1562
Írta 2011. november 02. - 22:06
Szerintem vedd ki a váltó görgõket! :-)Megtaláltam a probléma forrását. Az agy és a szabadonfutó szerencsére tökéletes, nem viszi a láncot. Ellenben az XT váltóm kanalat feszítõ, zárt házban lévõ rugójának ereje úgy fest (ábra, 6. alkatrész), jelentõsen csökkent. Összevetettem a tartalék bicajom régi XT-váltójával, olyan felére csökkenhetett a feszítés ereje és érezni, hogy szorul, ahogy mozgatom.Szóval, az lesz, amit Imi72 írt. Köszi srácok!
Sajnos pont nem SRAM, hanem HG-73-as láncom van, amit a hozzá adott csapszeggel építettem össze és még elég jó állapotban van, így nem szívesen bontanám meg. Szét merjem kapni a váltót úgy, hogy fent van a lánc, vagy ne szívassam agyon magam? :-)
#1563
Írta 2011. november 02. - 21:56
Sajnos pont nem SRAM, hanem HG-73-as láncom van, amit a hozzá adott csapszeggel építettem össze és még elég jó állapotban van, így nem szívesen bontanám meg. Szét merjem kapni a váltót úgy, hogy fent van a lánc, vagy ne szívassam agyon magam? :-)
#1564
Írta 2011. november 02. - 17:05
Mármint a kazettatestre gondolsz, amin a hátsó sor (fogaskoszorú?) van, ugye? Sose' tudom a nevét. :-) Igazad lesz, itt lesz a bibi, köszi!
Igen. Lehet ragad egy picit és így egy kicsit viszi a láncot elõre.
A sebesség mindent megold.
#1565
Írta 2011. november 02. - 17:03
A szabadonfutó lehet nem fut teljesen szabadon. Remélem érted ebbõl, hogy mire gondolok.
Mármint a kazettatestre gondolsz, amin a hátsó sor (fogaskoszorú?) van, ugye? Sose' tudom a nevét. :-) Igazad lesz, itt lesz a bibi, köszi!
#1566
Írta 2011. november 02. - 17:00
A gondom viszont az (de legalább is furcsa), hogy ilyet nem csinált a bicaj régebben, ez 1-2 hónapja jött elõ. A láncom hossza az rendben van, kiszedtem belõle 5 szemet, mikor feltettem, úgy, hogy elõl legkisebb tányéron, hátul legkisebb fogaskerék mellett éppen feszüljön minimálisan (szervizes ismerõs mutatta anno régen, hogy így szokta). Korábban is ugyanígy jártam el, viszont akkor nem volt csattogás.
Lehetséges, hogy a hátsó váltómban valami feszítõrugó kezd gyengülni, ezért van ez? Nem csak középtányéron csattog a lánc a kanál alján, hanem most már nagytányérnál is...
Nálam hasonlóan kezdõdött. A végén a már látványosan lógó lánc adta tudtomra, hogy valami nagyon nem oké.
#5817, #5824
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1567
Írta 2011. november 02. - 15:08
Az hetekben kezdett zavarni zúzósabb, köves lefeléken a lánc hangos csattogása az elsõ váltó kanalának alján. Teszek majd ide valami régi gumibelsõbõl kivágott vékony gumidarabot, hogy ne csattogjon annyira, valahogy így:
http://fstatic1.mtb-...e/601_DD_11.jpg
A gondom viszont az (de legalább is furcsa), hogy ilyet nem csinált a bicaj régebben, ez 1-2 hónapja jött elõ. A láncom hossza az rendben van, kiszedtem belõle 5 szemet, mikor feltettem, úgy, hogy elõl legkisebb tányéron, hátul legkisebb fogaskerék mellett éppen feszüljön minimálisan (szervizes ismerõs mutatta anno régen, hogy így szokta). Korábban is ugyanígy jártam el, viszont akkor nem volt csattogás.
Lehetséges, hogy a hátsó váltómban valami feszítõrugó kezd gyengülni, ezért van ez? Nem csak középtányéron csattog a lánc a kanál alján, hanem most már nagytányérnál is...
A szabadonfutó lehet nem fut teljesen szabadon. Remélem érted ebbõl, hogy mire gondolok.
A sebesség mindent megold.
#1568
Írta 2011. november 02. - 14:58

A gondom viszont az (de legalább is furcsa), hogy ilyet nem csinált a bicaj régebben, ez 1-2 hónapja jött elõ. A láncom hossza az rendben van, kiszedtem belõle 5 szemet, mikor feltettem, úgy, hogy elõl legkisebb tányéron, hátul legkisebb fogaskerék mellett éppen feszüljön minimálisan (szervizes ismerõs mutatta anno régen, hogy így szokta). Korábban is ugyanígy jártam el, viszont akkor nem volt csattogás.
Lehetséges, hogy a hátsó váltómban valami feszítõrugó kezd gyengülni, ezért van ez? Nem csak középtányéron csattog a lánc a kanál alján, hanem most már nagytányérnál is...
#1569
Írta 2011. november 02. - 12:03
Sram váltóban (x-9) a kanálfeszítõ rugó cserélhetõ, vagy ha az beszart akkor kuka? Ha igen sx-5-bõl átrakható? Elõre is köszi a választ!
#1570
Írta 2011. november 01. - 11:07
Koszi, de azt meg elfelejtettem, hogy 10 sebesseges lanctanyerokrol van szo... es ugye adodik a kerdes: ezek a hajtomuvek (konkretan XT 785) mukodnek 9 sebesseges rendszerrel?
Mûködnek.
A sebesség mindent megold.
#1571
Írta 2011. november 01. - 05:56
Semmi. Ha a váltókar microindexes akkor még tökéletesen hangtalanné is lehet tenni a rendszert.
Koszi, de azt meg elfelejtettem, hogy 10 sebesseges lanctanyerokrol van szo... es ugye adodik a kerdes: ezek a hajtomuvek (konkretan XT 785) mukodnek 9 sebesseges rendszerrel?
#1572
Írta 2011. október 30. - 20:59
Átfogott lánctányér?Ennyire nem értek hozzá,hogy tudjam mire gondolsz:)Elöl truvativ firexx,hátul sram pg970-es van(3+9).Konkrétan ehez melyik illik jobban?
Köszi a segítséget!
attol fugg mekkora a legkisebb es legnagyobb fogszamod elol es hatul. ha sima mtb felallas [44-32-22 es 11-32] akkorf jo lesz a kozepes is. merev vazon
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1573
Írta 2011. október 30. - 20:55
elméletben nincs, csak az átfogott lánctányéroktól függ, milyet használj.
Elméletben a hosszúkanalas jobban vált felfelé, mert nagyobb erõkart húz a lánc. Aztán, hogy ez mennyire mérhetõ gyakorlatban...
A sebesség mindent megold.
#1574
Írta 2011. október 30. - 16:31
Köszi a segítséget!
#1575
Írta 2011. október 30. - 15:56
Mi lesz akkor, ha a túra közepén a hegyen egy felcsapódó faág elhajlítja egy kicsit a váltófüledet vagy ha elesel és megpördül a kormányod úgy, hogy lazul hátul vagy elöl a bovden? Ezt azért mondom, mert a montizás elengedhetetlen része a váltóállítás is (ugyanúgy, mint a kormány, stucni, nyereg vagy a fékbeállítás). Outizni lehet technikai ismeretek nélkül, de montin sokkal több technikai probléma jön elõ használat közben.
ebben tökéletesen igazad van, elõbb-utóbb úgyis rákényszerülök...
#1576
Írta 2011. október 30. - 15:35
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1577
Írta 2011. október 30. - 15:04
Van köze a váltásteljesítményhez-gyorsabb,pontosabb-a kanál hossznak?
#1578
Írta 2011. október 29. - 23:01
Ez több mint hízelgõ sok emberre nézve és elég degradáló a szerelõkre. Elég sok itt a hülye szerelõs történet, de volt már itt olyan történet aminél ott voltam és köze nem volt a leírtakhoz maradjunk a költõi túlzásnál és némi színezésnél.
OK. Maradjunk abban, hogy szerencsere nalunk keves atlagos es sok jo szerelo van :-)
#1579
Írta 2011. október 29. - 22:00
Ez több mint hízelgõ sok emberre nézve és elég degradáló a szerelõkre. Elég sok itt a hülye szerelõs történet, de volt már itt olyan történet aminél ott voltam és köze nem volt a leírtakhoz maradjunk a költõi túlzásnál és némi színezésnél.Mielott vegkeppen feladod nezd meg ezt a videot, mindenfele technikai ismeretek nelkul utana lehet csinalni, lehet, hogy megoldja a problemadat:
Kerékpár karbantartás - 3. rész, Váltórendszer mûszaki ellen - YouTube
Es miutan megbaratkoztal a gondolattal, hogy a bico nem ordongos szerkezet, akkor nezd meg a ParkTools honlapot.
A tobbieknek szolo komment: Oke en is tudom, hogy nem jo ez a video, megerteni vegkeppen nem lehet belole. De ha valaki csak ezeket megcsinalja a szerviz latogatasainak szama harmadara csokken. En is sokszor hasznalom a ParkTools honlapot, remek jo, de nem kezdoknek valo, aki azt sem tudja, hogy az egyes alkatreszeknek mi a neve. Es azt se feledjetek, hogy az itt irogatok tobbsege lenyegesen jobban szereli a sajat bicojat, mint egy atlagos szervizes.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1580
Írta 2011. október 29. - 21:06
Kerékpár karbantartás - 3. rész, Váltórendszer mûszaki ellen - YouTube
Es miutan megbaratkoztal a gondolattal, hogy a bico nem ordongos szerkezet, akkor nezd meg a ParkTools honlapot.
A tobbieknek szolo komment: Oke en is tudom, hogy nem jo ez a video, megerteni vegkeppen nem lehet belole. De ha valaki csak ezeket megcsinalja a szerviz latogatasainak szama harmadara csokken. En is sokszor hasznalom a ParkTools honlapot, remek jo, de nem kezdoknek valo, aki azt sem tudja, hogy az egyes alkatreszeknek mi a neve. Es azt se feledjetek, hogy az itt irogatok tobbsege lenyegesen jobban szereli a sajat bicojat, mint egy atlagos szervizes.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






