csinaltam egy osszehasonlito tablazatot az attetelekrol - a 29es kerekeknel beleszamitottam a nagyobb atmerot: https://docs.google....Y192d3ZPZEdmVEE
kb osszevetheto, hogy minek felel meg pl egy 3x9es 26os attetel sora egy 2x10es 29ernel.
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1541
Írta 2011. november 09. - 10:50

#1542
Írta 2011. november 09. - 09:35

kb osszevetheto, hogy minek felel meg pl egy 3x9es 26os attetel sora egy 2x10es 29ernel.
#1543
Írta 2011. november 09. - 09:21

pl: http://www.actionspo...13&sorting_id=3
ps: de... +80 euroert kapsz egy xt hajtomuvet+lancot, es 10es a rendszer.
#1544
Írta 2011. november 09. - 07:54

a session vagy a sutis valtozokat csak a te geped latja
nem latszik a kosarad.
ha nem akarsz valtozast a bringan, akkor olyat vegyel, ami rajta van. a kanal hosszat azt hatarozza meg, hogy mekkora fogaskerekekhez veszed, ertelemszeruen nagyobbhoz hosszabb kell. a 11-34el konnyebb lesz tekerni, jobban kell porgetni (marmint a 34en), de nehezebb.
a techdocson le van irva, hogy az adott hatsovalto mekkora atfogasra kepes, mekkora kazettat tud kezelni:
http://techdocs.shim...69830655487.pdf
pl ez 11-32, 11-34, a teljes kapacitasa pedig 45t.
sejtettem basszameg. ne röhögjetek

elsõ váltó
hátsó váltó
váltókar
fogaskoszorú
#1545
Írta 2011. november 09. - 07:43


ha nem akarsz valtozast a bringan, akkor olyat vegyel, ami rajta van. a kanal hosszat azt hatarozza meg, hogy mekkora fogaskerekekhez veszed, ertelemszeruen nagyobbhoz hosszabb kell. a 11-34el konnyebb lesz tekerni, jobban kell porgetni (marmint a 34en), de nehezebb.
a techdocson le van irva, hogy az adott hatsovalto mekkora atfogasra kepes, mekkora kazettat tud kezelni:
http://techdocs.shim...69830655487.pdf
pl ez 11-32, 11-34, a teljes kapacitasa pedig 45t.
#1546
Írta 2011. november 09. - 07:30


ezeket néztem. ez így oké? igazából azt sem tudom, hogy mi a különbség a közepes és a hosszúkanalas hátsó váltó között. na meg ott a fogaskoszorú is. 11-32 vagy 11-34? és ez az egész így kompatibilis az slx hajtómûvemmel?
elnézést ezekért a láma kérdésekért, de sajna nincs kihez forduljak.
#1547
Írta 2011. november 08. - 18:39

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1548
Írta 2011. november 08. - 16:56

#1549
Írta 2011. november 08. - 13:43


Gyárilag is lehetett benne valamennyi zsír vagy egyéb kenés, mert rendesen tele volt kosszal. Egyik este még egyszer nekiesek és megpróbálom ismét kivenni a kanalat feszítõ rugót, ami idõközben rájöttem, miért nem sikerült az ún. "P-screw" kicsavarása ellenére.
#1550
Írta 2011. november 08. - 13:39

nálam ami eddig volt szétszedve abban még nem volt.Pedig úgy van kialakítva, hogy lehessen kenni. Barázdák vannak a perselyben a zsírnak.
de szvsz nincs sok értelme kenni a kerámiát.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1551
Írta 2011. november 08. - 13:03

#1552
Írta 2011. november 08. - 11:47

Sziasztok!
Sram váltóban (x-9) a kanálfeszítõ rugó cserélhetõ, vagy ha az beszart akkor kuka? Ha igen sx-5-bõl átrakható? Elõre is köszi a választ!
erre a válasz engem is nagyon érdekelne! pláne, hogy találtam egy ilyet: http://apro.bikemag....ett-l45727.html (mi van, ha a rugó már nem feszít olyan vadul, mint ahogy illene) egyébként szerintetek jó vásár? a fékeknek is hasznát venném, mert az sd-5 fékkarjaim már igen tropák, hajlottak, estem vele, elütöttek meg minden...
#1553
Írta 2011. november 08. - 01:09

Ez a szoros forgású kerámiacsapágy engem is érdekel,hogy ennek tényleg ennyire nehezen forgathatónak kell lennie?Nekem egy 6700-as ultegra hátsóváltóban van ilyen felül és már én is tisztitottam újrakentem,azt mégse forog könnyebben.Szóval ez így okés,vagy nem okés.A tünet nekem is hasonló,mintha nem tudna a lánc rendesen áthaladni a láncfeszítõ kanálon.
Okés. De a láncnak minden gond nélkül tudnia kell forgatni. Egyébként nálam ment már tönkre kerámiacsapágyas görgõ. Oldalról kapott egy ütést és széttört benne a csapágy. Akkor kézzel nem tudtam forgatni, de a lánc még vitte.
A sebesség mindent megold.
#1554
Írta 2011. november 08. - 00:26

#1555
Írta 2011. november 07. - 23:54

a kerámia kétféle lehet: szoros vagy lógós.
kenni felesleges mert nem fér közé semmi általában.
Pedig úgy van kialakítva, hogy lehessen kenni. Barázdák vannak a perselyben a zsírnak.
A sebesség mindent megold.
#1556
Írta 2011. november 07. - 23:52

kenni felesleges mert nem fér közé semmi általában.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1557
Írta 2011. november 07. - 23:48

Mennyire szorul? Mert annak elvileg szorosan kell járnia, nem szabad pörögnie.
Egyik kézzel a csapágyazást fogva, másikkal pörgetve a görgõt végül is elforogatható, de szorosan jár. Viszont, ha ez így jó, akkor lehet, hogy mégis a kanalat feszítõ rugó a ludas? Sajnos nem értek hozzá, neten eddig csak annyi információt találtam, hogy egy idõ után, ha elgyengült, esedékes lehet a cseréje, de ez nekem laikusnak nem sokat jelent. :-)
#1558
Írta 2011. november 07. - 23:43

Mennyire szorul? Mert annak elvileg szorosan kell járnia, nem szabad pörögnie.Ahogy ránéztem a váltóra, beütött a Heuréka!, szóval görgõket kivettem, lánc kifûz, stb. Az alsó görgõ rendben volt, szépen fut, a felsõ, váltóhoz közeli, kerámia csúszócsapágyas viszont szorul. Megtisztogattam, megzsíroztam, de nem sokat javult. (Csere?)
A kanalat feszítõ, zárt házban lévõ rugót nem tudtam kivenni és megpucolni, lehet, hogy ott is tisztítanom kellene. Egy 2-es imbusz-csavart kicsavartam a rugó "házából", gondoltam a kanál akkor kihúzható lesz (kanálból is kicsavartam a végállás ütközõt), de nem tudtam megbontani.
Elsõ körben a kerámia csapágyas görgõ cserésnek tûnik. Összeszereltem, talán valamivel jobb lett, de most sem az igazi.
Na mindegy is, köszi a segítséget! :-)
A sebesség mindent megold.
#1559
Írta 2011. november 07. - 22:59

Pótcsapszeg bármilyen Shimano lánchoz kapható, ahol én veszem, ott 1-2 €, szvsz Mo-n is van - s ha van tartalékod, immár szétszedheted a láncot (persze csak ha más okból kell
).
Igen. Lehet ragad egy picit és így egy kicsit viszi a láncot elõre.
Szerintem vedd ki a váltó görgõket! :-)
Ahogy ránéztem a váltóra, beütött a Heuréka!, szóval görgõket kivettem, lánc kifûz, stb. Az alsó görgõ rendben volt, szépen fut, a felsõ, váltóhoz közeli, kerámia csúszócsapágyas viszont szorul. Megtisztogattam, megzsíroztam, de nem sokat javult. (Csere?)
A kanalat feszítõ, zárt házban lévõ rugót nem tudtam kivenni és megpucolni, lehet, hogy ott is tisztítanom kellene. Egy 2-es imbusz-csavart kicsavartam a rugó "házából", gondoltam a kanál akkor kihúzható lesz (kanálból is kicsavartam a végállás ütközõt), de nem tudtam megbontani.
Elsõ körben a kerámia csapágyas görgõ cserésnek tûnik. Összeszereltem, talán valamivel jobb lett, de most sem az igazi.
Na mindegy is, köszi a segítséget! :-)
#1560
Írta 2011. november 07. - 10:27

Sram váltóban (x-9) a kanálfeszítõ rugó cserélhetõ, vagy ha az beszart akkor kuka? Ha igen sx-5-bõl átrakható? Elõre is köszi a választ!