
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1581
Írta 2011. október 29. - 20:25


#1582
Írta 2011. október 29. - 20:17

Mi lesz akkor, ha a túra közepén a hegyen egy felcsapódó faág elhajlítja egy kicsit a váltófüledet vagy ha elesel és megpördül a kormányod úgy, hogy lazul hátul vagy elöl a bovden? Ezt azért mondom, mert a montizás elengedhetetlen része a váltóállítás is (ugyanúgy, mint a kormány, stucni, nyereg vagy a fékbeállítás). Outizni lehet technikai ismeretek nélkül, de montin sokkal több technikai probléma jön elõ használat közben.most ki fogsz röhögni, de ez nekem nem bugyuta, hanem inkább magas
de iszonyú sokat segítettetek, mert átolvastam a park-tools írást is, és így legalább teljesen egyértelmûvé vált, hogy ez nekem nem fog menni... szóval megkíméltetek egy fölösleges bosszúságtól. majd beviszem Egerben valhova...
A sebesség mindent megold.
#1583
Írta 2011. október 29. - 19:15

Nem kell ennyire félni tõle. Azt kell megérteni, hogy a váltó maga egy "buta" szerkezet, annyit mozdul, amennyit a váltókar mond neki. A két limit csavar meg azt mondja meg, hogy hol kezdje, meg hol fejezze be, errõl viszont a váltókar nem tud, õ csak az egyes fogaskerekek közti ugrásért felel. tehát neked elõszõr nagyon precízen be kell állítani a két végét és a Park Tool-os írás ezt írja le nagyon jól, mert közben nem foglalkozik a váltókarral. Ezután jön az indexelés beállítása, amit a bovden feszességével szabályozol. Bocs, ha nagyon bugyutának tûnik, de én is így értettem meg.
most ki fogsz röhögni, de ez nekem nem bugyuta, hanem inkább magas

#1584
Írta 2011. október 29. - 17:36

csak szar érzés lenne felmenni szegedrõl tekerni a Bükkbe 250km-t, aztán szembesülni a ténnyel, hogy nem tudom megcsinálni
Nem kell ennyire félni tõle. Azt kell megérteni, hogy a váltó maga egy "buta" szerkezet, annyit mozdul, amennyit a váltókar mond neki. A két limit csavar meg azt mondja meg, hogy hol kezdje, meg hol fejezze be, errõl viszont a váltókar nem tud, õ csak az egyes fogaskerekek közti ugrásért felel. tehát neked elõszõr nagyon precízen be kell állítani a két végét és a Park Tool-os írás ezt írja le nagyon jól, mert közben nem foglalkozik a váltókarral. Ezután jön az indexelés beállítása, amit a bovden feszességével szabályozol. Bocs, ha nagyon bugyutának tûnik, de én is így értettem meg.
#1585
Írta 2011. október 29. - 17:10

Majd belejossz
csak szar érzés lenne felmenni szegedrõl tekerni a Bükkbe 250km-t, aztán szembesülni a ténnyel, hogy nem tudom megcsinálni

#1586
Írta 2011. október 29. - 15:28

#1587
Írta 2011. október 29. - 13:56

Nem igazán jól magyaráz. Én jobban szeretem a szöveges útmutatókat, mert ha egyszer megérted, hogy mit, miért csinálsz,akkor már többé nem okoz gondot.
Park Tool Co. » ParkTool Blog
Shimano
Park Tool Co. » ParkTool Blog
ezeken mindent megtalalsz
köszönöm mindkettõtöknek! nézem, bár jelentõsen idétlen vagyok mûszakilag

#1588
Írta 2011. október 29. - 13:46

#1589
Írta 2011. október 29. - 13:43

kis segítséget szeretnék kérni. valószínûleg szállításkor elállítódott mindkét váltóm a montin, az elsõ váltó (deore) nem akarja letenni a láncot a legkisebb tárcsára, a hátsó (slx) meg váltás után véletlenszerûen váltogat le-föl. egész héten ezzel szívtam 400 kilométeren keresztül és kurvára nem értek hozzá. hogyan tudnám megcsinálni?
EZ használható? mondjuk nem tudom mennyire merném ezt én így állítgatni. nagyon el lehet cseszni?
Nem igazán jól magyaráz. Én jobban szeretem a szöveges útmutatókat, mert ha egyszer megérted, hogy mit, miért csinálsz,akkor már többé nem okoz gondot.
Park Tool Co. » ParkTool Blog
#1590
Írta 2011. október 29. - 13:23

EZ használható? mondjuk nem tudom mennyire merném ezt én így állítgatni. nagyon el lehet cseszni?
#1591
Írta 2011. október 28. - 21:11

Mi az akadalya annak, hogy egy X.0 markolatvaltokar, egy Shimano 770-es elso valto, es egy kettanyeros hajtomu kombo mukodjon?
Semmi. Ha a váltókar microindexes akkor még tökéletesen hangtalanné is lehet tenni a rendszert.
A sebesség mindent megold.
#1592
Írta 2011. október 28. - 20:10

#1593
Írta 2011. október 28. - 10:56

#1594
Írta 2011. október 28. - 10:43

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1595
Írta 2011. október 27. - 20:09

Hello srácok
Ha 3x9-es rendszerhez 10-es Dyna Sys váltókat veszek az para?
Nem fog mûködni.
A sebesség mindent megold.
#1596
Írta 2011. október 27. - 16:28

#1597
Írta 2011. október 20. - 16:10

valtobovden-cserenel erdemes a bovdenhazba surubb olajat csepegtetni? vagy ez csak a koszt vonzza, es maradjon szaraz?
Hidegben még jobban besûrûsödik, nem kell azt kenni.
#1598
Írta 2011. október 20. - 15:59

1. ugyanaz a bovden mint barmi mas shimano valtokarban
2. 9es valtokar 8as rendszerben nem fog menni, kell uj sor es lanc. hatso valto maradhat
3. nem, mivel a 8as es a 9es sor ugyanolyan szeles.
4. suly, felhasznalt anyagok minosege, stb.
5. ha kulserelmi jel nincs rajta, akkor elvileg belul is jonak kell lennie
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1599
Írta 2011. október 20. - 15:37

1., A váltóbovden ugyan az mint a többi váltónál vagy valami spéci cuccot kell rendelni hozzá ha használtam veszem meg és nincs hozzá bovden?
2., Jelenleg 8-as rendszerem van, rá lehet tenni ezt a 9-es váltókart vagy mindenképpen kell egy 9-es hátsó váltó és egy 9-es racsni?
3., Ha 9-es racsnit rakok fel akor a jelenlegi hátsó agyat is cserélnem kell?
4., Láttam rengeteg számozást a dual control fékváltokaroknál és nem látok semmi különbséget azon kívül hogy fekete, szürke vagy ezüst vagy ezek keveréke illetve hogy hidrós vagy bovdenes a fék. Na meg persze hogy LX vagy XT van ráírva, már ha van lényegi különbség.
5., Ha használtan veszem akkor mi lehet a gixer (gondolok itt gyakori hibákra ami miatt vagy használhatatlan a rendszer vagy nem mûködik megfelelõen?

#1600
Írta 2011. október 12. - 14:34
