Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#141
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Lehet a váltókar ellenállása ekkora és a pici kéznek mindig nehéz lesz. Én egyébként nem szoktam javasolni 6 éves korban a váltót mint edző, ráér később is megtanulni kezelni, ebben a korban még nincs meg hozzá a koordináció, az első hátsó fék megfelelő használata is nagy kihívás ilyenkor.

Igen, lehet, hogy a SRAM váltókar az ennyire ropogós.
Már direkt a futó bringát is és az utana6levo614 és 16-ost is kézi fékkel kapta, hogy szokja és tanulja a fékezést, ezzel szerencsére nincs is gond.
En5sem akartam még valtósat neki, de végül azért kellett mert így tényleg gondot okozott pár emelkedő a környékünkön,.meg sok helyen van mélyebb homok, oda is kell.
Na meg motiválja, most sokkal több kedve van bringázni, mint eddig.

Edited by stellaz, 2020. July 07. - 07:10.

  • sisqo likes this

#142
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.

Lehet a váltókar ellenállása ekkora és a pici kéznek mindig nehéz lesz. Én egyébként nem szoktam javasolni 6 éves korban a váltót mint edző, ráér később is megtanulni kezelni, ebben a korban még nincs meg hozzá a koordináció, az első hátsó fék megfelelő használata is nagy kihívás ilyenkor.


  • sisqo and stellaz like this


A sebesség mindent megold.

 


#143
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Sziasztok!

 

Beletúrtam a ládámba és a kezembe akadt egy újszerű shimano rd-m587 hátsó váltó. A google nem dobja, hogy 6 sebességeshez is használható lenne, de ettől függetlenül van rá esély hogy jól működne vele?

Annyi, hogy ez hosszú kanalas és 20-as kisbringára lenne.

 

Köszi


Edited by stellaz, 2020. July 06. - 22:02.


#144
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Első körben a sufni-tuning: Hátul válts fel a nagyi fokozatba! Utána álló helyzetben visszatekered a váltókart kónuszra (a legkisebb fogaskerékre) de a hajtókart nem tekered meg. Így fellazul a teljes bovdenezés. El tudod húzni a váltókartól a bovdenházat és tudsz benyomni egy szép adag WD40-et a bovdenházba. (ne sajnáld!!) Hátul is tedd ezt meg a váltó előtti bovdenháznál.
Második körben: vegyél vmi rendes bovdenházat és köszörült rozsdamentes bovdent. De nem kell vmi csúcs-highend.
Teflonos nem jó, leválik róla a teflonréteg kb azonnal. (Haverék most vettek DuraAce bovdenezést, azt mondta már felszereléskor elkezdett róla foszlani a bevonat és a német Bike Magazin is említett ilyet)


Kösd ki a bovdeneket, és cseréld fel őket, a csapágy házon már ugyan úgy legyen, így az alsó vázcső alatt keresztezni fogják egymást a bowdenek.



Köszönöm. Az olajzáson túl vagyok,, a bovden akasztóból meg csak egy van, dedikáltan egytányéros bringa :)
Egy normális.bovden szetre azért beruházók.

#145
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.

Kösd ki a bovdeneket, és cseréld fel őket, a csapágy házon már ugyan úgy legyen, így az alsó vázcső alatt keresztezni fogják egymást a bowdenek.


  • stellaz likes this

#146
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Első körben a sufni-tuning: Hátul válts fel a nagyi fokozatba! Utána álló helyzetben visszatekered a váltókart kónuszra (a legkisebb fogaskerékre) de a hajtókart nem tekered meg. Így fellazul a teljes bovdenezés. El tudod húzni a váltókartól a bovdenházat és tudsz benyomni egy szép adag WD40-et a bovdenházba. (ne sajnáld!!) Hátul is tedd ezt meg a váltó előtti bovdenháznál.

Második körben: vegyél vmi rendes bovdenházat és köszörült rozsdamentes bovdent. De nem kell vmi csúcs-highend.

Teflonos nem jó, leválik róla a teflonréteg kb azonnal. (Haverék most vettek DuraAce bovdenezést, azt mondta már felszereléskor elkezdett róla foszlani a bevonat és a német Bike Magazin is említett ilyet)


  • stellaz likes this

#147
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.


Edited by stellaz, 2020. July 04. - 23:32.


#148
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,574 posts

Így igaz, egy cég!


  • Rabbit likes this

#149
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Tudtommal is valami ilyesmi a helyzet, Tektro Racing Products a betűszó, ha igaz.

Én háttal ülök e témában a monitornak, de eddig azt hittem, hogy a TRP a Tektronak a "drágább" alkatrészcsaládja. A Tektro meg meg már megvan az eloxált lila fékmerevítők kora óta.


  • Rabbit likes this

#150
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,031 posts
  • LocationKelenföld

Érdekes modell szerint működhetnek, talán nem tarolni akarnak. 

A DH/Enduro vonalas DH7 rendszerrel biztosan bejött a számításuk (Aaron Gwin nevével), ezzel a 12-es rendszerrel most olyan terepre tévedtek ami nem a hiánypótlásról szól. Eddig magam is csak olyan esetekben találtam rájuk amikor viszonylag egyedi dolgot kerestem: mini V-fék, TRP Hylex egysebis-olajos és országúti fékrendszer, hidrós féktest amit madzaggal húzol blink.png , stb. 

Lehet azon is meglepődnénk, hogy mekkora apparátussal jutottak el szépen lassan idáig. 

A Shimano sem a régi (vagy bitang drága), a Sram meg soha nem lesz Shimano szinten biggrin.png, hacsak ki nem talál újdonságokat (AXS).   

Én háttal ülök e témában a monitornak, de eddig azt hittem, hogy a TRP a Tektronak a "drágább" alkatrészcsaládja. A Tektro meg meg már megvan az eloxált lila fékmerevítők kora óta.



#151
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,574 posts

Érdekes modell szerint működhetnek, talán nem tarolni akarnak. 

A DH/Enduro vonalas DH7 rendszerrel biztosan bejött a számításuk (Aaron Gwin nevével), ezzel a 12-es rendszerrel most olyan terepre tévedtek ami nem a hiánypótlásról szól. Eddig magam is csak olyan esetekben találtam rájuk amikor viszonylag egyedi dolgot kerestem: mini V-fék, TRP Hylex egysebis-olajos és országúti fékrendszer, hidrós féktest amit madzaggal húzol blink.png , stb. 

Lehet azon is meglepődnénk, hogy mekkora apparátussal jutottak el szépen lassan idáig. 

A Shimano sem a régi (vagy bitang drága), a Sram meg soha nem lesz Shimano szinten biggrin.png, hacsak ki nem talál újdonságokat (AXS).   



#152
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Sorry a kései válaszért. 

Nem írtam, hogy jobb, de jó alternatíva lehet smile.png

 

igy nehez lesz piacot szerezni



#153
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,574 posts

Sorry a kései válaszért. 

Nem írtam, hogy jobb, de jó alternatíva lehet smile.png



#154
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

TRP TR12: 299 € az induló ára. Én csípem a márkát. Igaz váltókhoz nem volt szerencsém de olajos fékem is volt (TRP Hylex) és mini v-fékem is a cégtől. Mindkettő tip-top volt (pofákat leszámítva, de Shimano kompatibilitás az van).    

 

 

https://www.mtb-news...bikestage-2020/

 

hasonlo (csucskategorias) arban, zero korabbi tapasztalattal... miben jobb, mint a tobbi?



#155
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,574 posts

TRP TR12: 299 € az induló ára. Én csípem a márkát. Igaz váltókhoz nem volt szerencsém de olajos fékem is volt (TRP Hylex) és mini v-fékem is a cégtől. Mindkettő tip-top volt (pofákat leszámítva, de Shimano kompatibilitás az van).    

 

aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92

https://www.mtb-news...bikestage-2020/

 

 


  • Rabbit likes this

#156
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationBudapest

Érdekes párosítás:

https://bolha.testbi...tercross-367741

 

Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?

 

Valami kínai csoda lehet, mert Sunrace 40 fogig, Sram 34 fogig van 9s-ben, ha jól látom.

 

https://www.ebay.com...iCoAHQ3gubSGMeg



#157
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Érdekes párosítás:

https://bolha.testbi...tercross-367741

 

Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?

Igen, a 9-es rendszerek keverhetők, sőt még a 10-es országúti is lefelé kompatibilis mindennel.


  • Rabbit likes this


A sebesség mindent megold.

 


#158
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,031 posts
  • LocationKelenföld

Érdekes párosítás:

https://bolha.testbi...tercross-367741

 

Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?



#159
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationBudapest

Nem is kockáztatok, csak mint érdekességet osztottam meg. Egy Shimano XT RD-M8000 SGS váltót rendeltem. Ez 47 fogat tud felvenni, és 42 fogú a legnagyobb lánckerék, amit elbír, úgyhogy jó lesz. Elöl ugyan 48-36-26-os 3-as váltóm van, és így a max. fogszám 53, de sohasem kapcsolok hátul 5 alá, ha elöl 3-asban van.

 

Közel van a 10-es és a 11-es shimano mtb váltók húzási aránya, szóval működhet, de nem 100%-os.


Edited by SkyZetor, 2020. May 11. - 22:56.


#160
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ezt találtam a 10s vs 11s témával kapcsolatban:

 

https://youtu.be/7YrGwmHYLWU

 

Tizes váltóval váltanak 11-es sort, bár a váltókar nem látszik.

Közel van a 10-es és a 11-es shimano mtb váltók húzási aránya, szóval működhet, de nem 100%-os.


  • SkyZetor likes this


A sebesség mindent megold.