Váltó.
3 hete Sopron DH-n jártam, mindjárt a legelső Várhegy sárga 3szög mászáson a 50t-re váltásnál reccsent egyet a váltókar. Aztán hol váltott, hol nem és 5-6 váltás után beállt mindkét váltókar, meg se moccant többé. Utolsó 60-70m szint singlespeed módban fel.
Mázli, hogy a kocsiban egy komplett szervizcuccom volt, köztük külön imbuszkulcs készlettel. Ugyanis, 2 db kell egy SRAM SX váltókar szereléséhez. Szóval, hiába van egy marokszerszámod, ha egyedül vagy az erdőben, esélytelen megjavítani egy ilyen hibát, mint ami nekem volt.
A próblÁma:
Bowden beesett a piros műanyag dob és a spirálrugó közé.
A torture:
Természetesen a burkolat lecsavarozásakor (4 db apró csavar) az egész hirtelen szétugrott, a lefelé váltó kis karocska rugója kirepült a porba (lásd fotón, kesztyűn az apró kis fémdarab) egy kis porvédő gumidarabbal együtt. Itt szembesültem azzal, hogy egy 4-es és 5-ös imbuszkulcs kell egyszerre a rendszer lazításához. Kocsiból kivesz, meglazít, "természetesen" a rendszer elszabadult, szétugrott az egész, váltókar kiugrott a helyéről, egyik csavar, bármennyire is óvatos voltam, esett le a porba.
Egy 2-es imbusszal bowden helyére feszegetése, majd ördöglakatolás.
Az alábbi állapotot ~20 perc után értem el, itt már "csak" a váltókar van rossz poziban:

Sikerült hegyre tenni, persze kellett játszadozni a kis fonomhangoló csavarral rendesen. Azóta néha könnyebb fokozatra váltásnál recseg, néha csak simán luftot vált.
Élt 2000 km-t. SRAM SX, mi így szeretünk! 
zscs módosította - 2021. június 25. - 10:02