Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7425 hozzászólás a témában

#101
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.

Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?

Le, és aluváz esetén ez nem is igazán javítható. Még, ha nem is töri le, csak elgörbíti/elcsavarja, aluváz esetében ez sem lesz megnyugtatóan javítható. 

Acél váz esetén azért nincs cserélhető váltófül, mert ott az anyagból adódóan sokkal jobban javítható egy ilyen hiba, akár tökéletesre is. 



#102
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás

Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.

Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?



#103
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 999 hozzászólás
  • LocationKelenföld

pl nem tudsz rá váltót szerelni. (már ha ez neked probléma:) )

Vagy ha volt, de elveszett, hiányozni fog a jobb oldali saru fele, ahova a kereket rögzíted.



#104
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.878 hozzászólás

Üdvözletem!

Milyen probléma lehet belőle ha a vázon (alu) nincs váltótartó fül?

Kinéztem egy bicajt de nem merem megvenni.

 

pl nem tudsz rá váltót szerelni. (már ha ez neked probléma:) )


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#105
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás

Üdvözletem!

Milyen probléma lehet belőle ha a vázon (alu) nincs váltótartó fül?

Kinéztem egy bicajt de nem merem megvenni.



#106
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 999 hozzászólás
  • LocationKelenföld

nem kevesled a 46x11-et sehol sem? Ahogy szamolgattam kicsivel porgosebb lenne az 50x11-nel, de azt se sokat hasznaltam, meg hatvan felett hova tudnek me'g ezzel tekerni? Szoval jobban tetszene az 50-es nagytenyer helyett egy kisebb, de akkor mar a kisebb helyett is kellene egy kisebb, es pont jo lenne a subkompakt grx 600 a 46/30-as tanyerokkal, meg a 11-32-es sor helyett 11-28-as. Es csak srambol van olyan tizenegyes sor, ami tovabb emelkedik egyesevel, shimanok hamarabb elkezdenek kettesevel emelkedni :/ De aszem errol mar elmelkedtem itt, meg szamolgattam is.

Nem-nem. Akkor lett igazán jó a 46-os lánckerék, mikor lecseréltem a 11-28-as sort a szélesebbre, nem kell annyira felváltani hátul a nagytányéron közlekedéshez. Mondjuk nekem az országútin is 12-26-os sor van a kompakthoz, nem igénylem a nagy "végáttételt",

Ez a 46/30 nem butaság, tetszene, leszámítva az árát.



#107
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Elnézést kérek, félrebeszélek. Újra megpróbálom.smile.png
A montis váltód (Zee), csak ezzel a drága konverterrel lenne jó, azért pedig már tényleg vehetnél egy grx 400-as hátsóváltót. Mindezt azért, hogy jobban feszítse a láncot, ahogy írtad is, nem éri meg, szerintem sem.
Ha tetszik a dupla hajtómű, és megfelel a mostani áttételezés, ne cserélj semmit.
Ebben szerettelek volna megerősíteni.
(Nekem nagyon tetszik a 11-34-es sor a 46/34-es hajtóművel, de ezt már mondtam... igaz, az 11 fokozat.)

nem kevesled a 46x11-et sehol sem? Ahogy szamolgattam kicsivel porgosebb lenne az 50x11-nel, de azt se sokat hasznaltam, meg hatvan felett hova tudnek me'g ezzel tekerni? Szoval jobban tetszene az 50-es nagytenyer helyett egy kisebb, de akkor mar a kisebb helyett is kellene egy kisebb, es pont jo lenne a subkompakt grx 600 a 46/30-as tanyerokkal, meg a 11-32-es sor helyett 11-28-as. Es csak srambol van olyan tizenegyes sor, ami tovabb emelkedik egyesevel, shimanok hamarabb elkezdenek kettesevel emelkedni :/ De aszem errol mar elmelkedtem itt, meg szamolgattam is.

blash módosította - 2021. június 19. - 23:53


#108
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 999 hozzászólás
  • LocationKelenföld

kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. smile.png most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.

Elnézést kérek, félrebeszélek. Újra megpróbálom.smile.png

A montis váltód (Zee), csak ezzel a drága konverterrel lenne jó, azért pedig már tényleg vehetnél egy grx 400-as hátsóváltót. Mindezt azért, hogy jobban feszítse a láncot, ahogy írtad is, nem éri meg, szerintem sem.

Ha tetszik a dupla hajtómű, és megfelel a mostani áttételezés, ne cserélj semmit.

Ebben szerettelek volna megerősíteni.

(Nekem nagyon tetszik a 11-34-es sor a 46/34-es hajtóművel, de ezt már mondtam... igaz, az 11 fokozat.)


  • Kisherceg kedveli ezt

#109
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.878 hozzászólás

Csak egy új váltó árából tudnád a Zee-t beilleszteni a szettbe, úgy látom. Duplához 110-es lyukkörre a 34-eshez kistányérhoz a 11-36-os sor teljesen jó, sőt a 11-34 is.

 

kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. :) most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#110
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 999 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Köszi! A rose-on néztem én is, sajnos a Shimano oldalán nem találtam infót erről. (Lehet, nem kerestem eléggé...)

1x rendszer? Fene se tudja, épp tegnap írtam zolkownak, hogy ez a Ronin az első bicajom, ami gyárilag is teljesen jó. Csak nyerget, stucnit és kerekeket cseréltem, minden más jónak tűnik. Mondjuk egy flare-es kormányt lehet, megpróbálok Viszont az első váltással nincs különösebb gondom, egy darabig még biztosan marad, már a finomhangoláson is túl vagyok. smile.png Szóval csak annyi, hogy jó volna egy kuplungos váltó, kistányéron ne zörögjön annyira, de egyelőre marad a duplatányér. Persze annyira nem biztos, hogy zörög, hogy vegyek egy grx váltót... biggrin.png

Ja, igen, van itthon egy plusz Zee váltóm, jó lett volna ha tudom használni, bár az csak 11-36-ot fog át...

Csak egy új váltó árából tudnád a Zee-t beilleszteni a szettbe, úgy látom. Duplához 110-es lyukkörre a 34-eshez kistányérhoz a 11-36-os sor teljesen jó, sőt a 11-34 is.



#111
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.878 hozzászólás
Köszi! A rose-on néztem én is, sajnos a Shimano oldalán nem találtam infót erről. (Lehet, nem kerestem eléggé...)

1x rendszer? Fene se tudja, épp tegnap írtam zolkownak, hogy ez a Ronin az első bicajom, ami gyárilag is teljesen jó. Csak nyerget, stucnit és kerekeket cseréltem, minden más jónak tűnik. Mondjuk egy flare-es kormányt lehet, megpróbálok Viszont az első váltással nincs különösebb gondom, egy darabig még biztosan marad, már a finomhangoláson is túl vagyok. :) Szóval csak annyi, hogy jó volna egy kuplungos váltó, kistányéron ne zörögjön annyira, de egyelőre marad a duplatányér. Persze annyira nem biztos, hogy zörög, hogy vegyek egy grx váltót... :D

Ja, igen, van itthon egy plusz Zee váltóm, jó lett volna ha tudom használni, bár az csak 11-36-ot fog át...

Kisherceg módosította - 2021. június 19. - 13:28

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#112
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 999 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Mikor még nem volt grx, ez kellett:
https://www.wolftoot...products/tanpan
10-es grx-ben nem vagyok otthon, a 11-est nem vettem meg csak a kuplung miatt, az új 105-nél maradtam. Persze az dupla.
 

Szerk:

Megnéztem a rose-n gyorsan:

https://www.rosebike...ailleur-2678929

 

Tutti jó lesz. Szimplásítod a hajtóművet, ugye? Milyen áttételt tervezel?


Rabbit módosította - 2021. június 19. - 11:20

  • Kisherceg kedveli ezt

#113
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.878 hozzászólás

khm, jól tudom, hogy a 10s shimano országúti váltókar (tiagra 4700 van) nem fog együttműködni a shimano 10s mtb váltóval? (csak mert a sorok elvileg cserélhetőek, úgy tudom..) viszont a grx rx400 váltó már jó lehet nekem, ugye?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#114
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 948 hozzászólás

Sziasztok!!

1kis segítség kellene. 

A Sram Red hátsó váltó alsó görgője eltört. Ilyet Q...vára nem találok, szerintetek lehet ezt helyettesíteni Shimano-val? 

THX!! 


Ridley Noah Fast 


#115
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.233 hozzászólás
  • LocationSvájc

Első pár méter tapasztalata, hogy kurvajo :)

 


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#116
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Ezt továbbra sem értem, de örülök a kedvezőbb árnak mert hibátlan az AXS rendszer:

 

ngcb8

https://bikerumor.co...actual-weights/

Szóval ugyan az mint az XX1 és X01 csak kicsit nehezebb, de sokkal kedvezőbb árban van. Nem féltem a SRAM-ot de jóval kevesebben vesznek majd X féle rendszert.  



#117
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A gyerekbringa témába: a lányaimnak 20 collos Kellys bringája van 6-os Shimano markolatváltóval. Az első néhány héten nekik is nehezen ment a könnyebb fokozatra váltás, de gyorsan megtanulták a helyes mozdulatot. 7 évesek most. Szerintem várj még a tuninggal. A hátsó váltóból pedig felesleges a drága, mert nem tudnak rá vigyázni. A fos lemez tourney is jó lezúzni.

#118
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Csak nem jön valami kicsi 2 gombos kar a Sram AXS rendszerhez, viszont érkezett új kar melynek a kezelőszerv része külön is megvásárolható és a régire felszerelhető (ha jól értem). Tudom, nem sok embert érint smile.png smile.png .

 

ecaxscontrollerrrockermmxcfronts.png?w=1



#119
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Lehet a váltókar ellenállása ekkora és a pici kéznek mindig nehéz lesz. Én egyébként nem szoktam javasolni 6 éves korban a váltót mint edző, ráér később is megtanulni kezelni, ebben a korban még nincs meg hozzá a koordináció, az első hátsó fék megfelelő használata is nagy kihívás ilyenkor.

Igen, lehet, hogy a SRAM váltókar az ennyire ropogós.
Már direkt a futó bringát is és az utana6levo614 és 16-ost is kézi fékkel kapta, hogy szokja és tanulja a fékezést, ezzel szerencsére nincs is gond.
En5sem akartam még valtósat neki, de végül azért kellett mert így tényleg gondot okozott pár emelkedő a környékünkön,.meg sok helyen van mélyebb homok, oda is kell.
Na meg motiválja, most sokkal több kedve van bringázni, mint eddig.

stellaz módosította - 2020. július 07. - 07:10

  • sisqo kedveli ezt

#120
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.

Lehet a váltókar ellenállása ekkora és a pici kéznek mindig nehéz lesz. Én egyébként nem szoktam javasolni 6 éves korban a váltót mint edző, ráér később is megtanulni kezelni, ebben a korban még nincs meg hozzá a koordináció, az első hátsó fék megfelelő használata is nagy kihívás ilyenkor.


  • sisqo és stellaz kedveli ezt


A sebesség mindent megold.