Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#82
Írta 2021. október 08. - 21:47
kérdés: meglévő sunrace CSMS8 11-42 11s sor működne 11s shimano montis váltókarral és váltóval?
igen
https://bikelogistic...-fogaskereksor/
Hajtás kompatibilitás: Shimano 11s
de rengeteg bringa van gyárilag sr sorral szerelve shimano váltórendszerhez (az én sup xp919em is az volt)
Bikertigger módosította - 2021. október 08. - 21:57
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#83
Írta 2021. október 08. - 21:32
Gyanítom, hogy ilyenem van feketében, az segít, ha Srammal működik?
Montissal és Rivallal is.
#84
Írta 2021. október 08. - 21:29
#86
Írta 2021. július 11. - 20:01
igen, volt a mostani árnál még 15 EUR-ral olcsóbb, le is csaptam rá. Mindenben akár a nagytesvérek, ma mentem vele egy hosszabbat, tökéletes működés, villámgyors, határozott és pontos váltás.
Remélem, a Shimano ismét jön egy 12-es hasonló rendszerrel, jót tenne a piaci versenynek (pl. árak), de kétlem, váltásminőségben sokat lehetne javítani ezen, amit egy Eagle AXS tud. (ne legyen igazam!)
- karakoram kedveli ezt
#87
Írta 2021. július 11. - 11:58
#88
Írta 2021. július 09. - 20:11
Magam is elcsodálkoztam, gondoltam ha van 15-20 percem, legalább elkezdem a cserét és pikk-pakk átszereltem a GX AXS-re. Simán belefért. A szettkez kapott b-tension állító sablonnal 20-30 mp volt a váltó beállítása a lánc befúzése után, 1-2 finomhangolás a váltóval és már készen is volt.
A váltás akár xx1 eagle axs-el, hasonló sebesség, hasonló minőség. Mentem egy rövid tesztkört - jelentem, itthon vagyok, megérkeztem!
- Rabbit kedveli ezt
#89
Írta 2021. július 09. - 14:22
Én most SLX-XT mixet próbálgatok, de csak a régi 3*9-es dolgokkal tudom fejben összevetni, esetleg a 11-es 105 és ultegra szinttel. A váltókar az SLX-nél is tiszta műanyag, de gyorsan és ropogósan vált a teljes tartományban. Azt mondjuk nem ígérem, hogy egy belenyomok 2000 km-t egy fél év alatt, mint te!
Csak a 10es SLX váltókarról tudok "tartósteszt" témakörban nyilatkozni. 5 év/kb 37ezer Km, kb minden napi használat (télen/nyáron) után is köszöni szépen, semmi baja. De amúgy is, a Shimano váltókarok elég jók kb minden kategóriában.
De ez a Sram SX dolog, amiket lejjebb olvasok elég meglepő, ennyire gyenge ipari hulladék minőséget nem illene kiengedni a gyárból. Főleg úgy, hogy a felső kategóriás cuccaik meg mennyire tartósnak mutatkoznak.
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
#90
Írta 2021. július 09. - 11:44
Fórumokon azt írják, a 12-es Deore nagyságrendekkel jobb ennél (SRAM SX Eagle). 12-es Shimano váltáshoz nem volt szerencsém még, de ez az SX rendszer kompletten, beleértve a 1210-es sort és valami alap SRAM láncot is, kritikán aluli. A 1210-es sor, a hátsó SX váltó és maga a váltókar maga is, véleményem szerint - már bocsánat, de - ipari hulladék.
Egyébként a hátsó váltóm az szerencsére NX nekem (alu test) éz egészen szépen, pontosan vált és örülök neki, hogy a Giant nem SX-et tett fel, aminek műanyag a test része, törik akár a ropi (klikk a linkre képekért).
Még nem volt időm felpattintani a GX AXS-t, talán a jövő héten lesz kis időm. Írok majd róla.
A fórumtársak nevében is köszönöm a "tartós"tesztet, remélem a GX AXS-el hosszú távon is jó tapasztalataid lesznek. Kíváncsi vagyok a véleményedre, hisz te a drágább szettekkel is bőven szereztél már tapasztalatot, így van mihez hasonlítanod.
Én most SLX-XT mixet próbálgatok, de csak a régi 3*9-es dolgokkal tudom fejben összevetni, esetleg a 11-es 105 és ultegra szinttel. A váltókar az SLX-nél is tiszta műanyag, de gyorsan és ropogósan vált a teljes tartományban. Azt mondjuk nem ígérem, hogy egy belenyomok 2000 km-t egy fél év alatt, mint te!
- zscs kedveli ezt
#91
Írta 2021. július 09. - 08:21
Akkor hány üzemóra vagy km kellett a kivégzéséhez? Novemberben kezdted el hajtani, jól emlékszem?
Elnézést, visszaolvastam: 2000+ km.... hát.... gondolom nem térdelted le, és váltani is tudsz.
Ez milyen szint a sramnál, deore? Most egy kicsit örülök, hogy az slx-et választottam.
Fórumokon azt írják, a 12-es Deore nagyságrendekkel jobb ennél (SRAM SX Eagle). 12-es Shimano váltáshoz nem volt szerencsém még, de ez az SX rendszer kompletten, beleértve a 1210-es sort és valami alap SRAM láncot is, kritikán aluli. A 1210-es sor, a hátsó SX váltó és maga a váltókar maga is, véleményem szerint - már bocsánat, de - ipari hulladék.
Egyébként a hátsó váltóm az szerencsére NX nekem (alu test) éz egészen szépen, pontosan vált és örülök neki, hogy a Giant nem SX-et tett fel, aminek műanyag a test része, törik akár a ropi (klikk a linkre képekért).
Még nem volt időm felpattintani a GX AXS-t, talán a jövő héten lesz kis időm. Írok majd róla.
- Rabbit kedveli ezt
#92
Írta 2021. július 08. - 17:40
Bár ha jól gondolom ugyanúgy faszán működik majd mint a nagytesók
#93
Írta 2021. július 08. - 17:05
közben megadta magát a váltó, úgy tűnik, végleg :/
gyorsan lecsaptam egy akciós GX Eagle AXS-re viszont, egyik nap felpattintom. Legalább a vázban elvezetett, mikroszkopikus lyukakon átfűzendő váltóbowden sem lesz probléma többé.
Én is gondolkodtam a GX AXS-en de a sima Gx is olyan jó, hogy elvetettem az ötletet meg e-bike-okon eléggé kényes az Axs hiába állítja az ember az appban egyenként váltásra. A Giant-en viszont szuper lesz, kíváncsi vagyok mit mondasz majd rá.
#94
Írta 2021. július 08. - 16:42
közben megadta magát a váltó, úgy tűnik, végleg :/
gyorsan lecsaptam egy akciós GX Eagle AXS-re viszont, egyik nap felpattintom. Legalább a vázban elvezetett, mikroszkopikus lyukakon átfűzendő váltóbowden sem lesz probléma többé.
Akkor hány üzemóra vagy km kellett a kivégzéséhez? Novemberben kezdted el hajtani, jól emlékszem?
Elnézést, visszaolvastam: 2000+ km.... hát.... gondolom nem térdelted le, és váltani is tudsz.
Ez milyen szint a sramnál, deore? Most egy kicsit örülök, hogy az slx-et választottam.
Rabbit módosította - 2021. július 08. - 16:50
#95
Írta 2021. július 07. - 18:59
közben megadta magát a váltó, úgy tűnik, végleg :/
gyorsan lecsaptam egy akciós GX Eagle AXS-re viszont, egyik nap felpattintom. Legalább a vázban elvezetett, mikroszkopikus lyukakon átfűzendő váltóbowden sem lesz probléma többé.
- Rabbit kedveli ezt
#97
Írta 2021. június 28. - 16:50
Engedd el ezt a béna váltókart, ilyesmit kell venni: https://www.paulcomp.../sram-thumbies/ Csak 20-22 évet használtam ilyesmi kart, (Shimano-t és Suntour-t) imádtam.
Mikor vettem az új bringám 4 éve, azóta van Shimano Rapidfire váltókarom. Szeretem ezt is de szó nélkül visszatérnék ilyen felsőkarra. Mondjuk ezek a Shimanok elég tartós darabok de hasonlóan bonyolultak belül (sőt, még bonyolultabbak) ha esetleg szétjönnének.
#98
Írta 2021. június 28. - 13:38
nem volt pereme, nem tört le semmi róla. Hornyolt rész sem látszik a piros "dobon"/orsón (vagy min). Persze az éle lenyalódott kissé legalább, könnyen leeshet a bowden. Maga a váltókar burkolata ott van a kormányon, 4 csavarral rögzül bele az alsó mechanikát tartó műanyag, annak van egy a bowden leesését meggátolandó műanyagja szerintem, majd legközelebb lefotózom. Csak ha van is, nem nagyon működik.
Mikor 50t-re váltok, már egy ideje néha "luftot" váltott a mechanika. Itt feszül a rendszer a legjobban, a hátsó váltó rugója is ugye itt fejti ki a legnagyobb ellenállást. Aztán néha 50t-re váltás egy tompa kattanás és a váltókarok meg se mozdulnak. Utána állítok a váltón a limiter csavarnak, picit többet engedjen, hátha segít, bár nem fűzök ehhez sok reményt. Cserébe beeshet a lánc a küllők közé.
Szóval, ez az SX Eagle váltó nem úgy tűnik, mint ami az örökkévalóságnak készült. Egyelőre nem váltok 36t fölé, csak 1-1x, ha nagyon muszáj a 42t-re, 50t-t nem használom. Tegnap így mentem 2 órát, így bírta szépen.
Neten rákerestem, temérdek fotó van ugyanilyen issue-ról. Szerintem típushiba.
Ami izgi, hogy például bike24.de-n néztem, out of stock az SX, az NX, a GX, az X01 és igen, még az XX1 eagle váltó is - kivéve az e-bike-specifikus xx1 single clicket, abból van még pár darab potom 160 EUR áron.
zscs módosította - 2021. június 28. - 13:50
#99
Írta 2021. június 28. - 13:10
Itt mi történt pontosan? Nincs elég pereme a piros orsónak?
nekem ugy tunik az ujabb kep alapjan, hogy a piros ize bal oldalon kivul letort az a kulso perem, es igy jol beeshet a rugo kozepre.
blash módosította - 2021. június 28. - 13:11
#100
Írta 2021. június 28. - 13:06
Itt mi történt pontosan? Nincs elég pereme a piros orsónak?