Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7416 hozzászólás a témában

#81
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

közben megadta magát a váltó, úgy tűnik, végleg :/

 

gyorsan lecsaptam egy akciós GX Eagle AXS-re viszont, egyik nap felpattintom. Legalább a vázban elvezetett, mikroszkopikus lyukakon átfűzendő váltóbowden sem lesz probléma többé. :D


  • Rabbit kedveli ezt

#82
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

zscs, SS? :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#83
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.633 hozzászólás

Engedd el ezt a béna váltókart, ilyesmit kell venni: https://www.paulcomp.../sram-thumbies/  Csak 20-22 évet használtam ilyesmi kart, (Shimano-t és Suntour-t) imádtam.

Mikor vettem az új bringám 4 éve, azóta van Shimano Rapidfire váltókarom. Szeretem ezt is de szó nélkül visszatérnék ilyen felsőkarra. Mondjuk ezek a Shimanok elég tartós darabok de hasonlóan bonyolultak belül (sőt, még bonyolultabbak) ha esetleg szétjönnének.


Marci

#84
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

nem volt pereme, nem tört le semmi róla. Hornyolt rész sem látszik a piros "dobon"/orsón (vagy min). Persze az éle lenyalódott kissé legalább, könnyen leeshet a bowden. Maga a váltókar burkolata ott van a kormányon, 4 csavarral rögzül bele az alsó mechanikát tartó műanyag, annak van egy a bowden leesését meggátolandó műanyagja szerintem, majd legközelebb lefotózom. Csak ha van is, nem nagyon működik. smile.png

 

Mikor 50t-re váltok, már egy ideje néha "luftot" váltott a mechanika. Itt feszül a rendszer a legjobban, a hátsó váltó rugója is ugye itt fejti ki a legnagyobb ellenállást. Aztán néha 50t-re váltás egy tompa kattanás és a váltókarok meg se mozdulnak. Utána állítok a váltón a limiter csavarnak, picit többet engedjen, hátha segít, bár nem fűzök ehhez sok reményt. Cserébe beeshet a lánc a küllők közé.

 

Szóval, ez az SX Eagle váltó nem úgy tűnik, mint ami az örökkévalóságnak készült. Egyelőre nem váltok 36t fölé, csak 1-1x, ha nagyon muszáj a 42t-re, 50t-t nem használom. Tegnap így mentem 2 órát, így bírta szépen.

Neten rákerestem, temérdek fotó van ugyanilyen issue-ról. Szerintem típushiba.

 

Ami izgi, hogy például bike24.de-n néztem, out of stock az SX, az NX, a GX, az X01 és igen, még az XX1 eagle váltó is - kivéve az e-bike-specifikus xx1 single clicket, abból van még pár darab potom 160 EUR áron. biggrin.png


zscs módosította - 2021. június 28. - 13:50


#85
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Itt mi történt pontosan? Nincs elég pereme a piros orsónak?


nekem ugy tunik az ujabb kep alapjan, hogy a piros ize bal oldalon kivul letort az a kulso perem, es igy jol beeshet a rugo kozepre.

blash módosította - 2021. június 28. - 13:11


#86
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

Itt mi történt pontosan? Nincs elég pereme a piros orsónak?



#87
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hétvégén ismét előfordult. Az 50t-re váltásnál, úgy emlékezem. SingleSpeed montim volt 2.5 órán át, 30x36t áttétellel. (-:

 

IMG-6227.jpg

 

 

...

A próblÁma:

Bowden beesett a piros műanyag dob és a spirálrugó közé.

...


#88
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

KTM trekking váz 7005alu


Nem tűnik egy extra izgalmas valaminek :) Ha félsz, hogy gond lehet, akkor a következőket mérlegeld (szerintem): ha nagyon bele vagy szerelmesedve, vagy olcsón kapod, akkor oké. Ha nem, akkor inkább keress mást, úgy nem kell majd aggódni. :)
  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#89
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Váltó.

3 hete Sopron DH-n jártam, mindjárt a legelső Várhegy sárga 3szög mászáson a 50t-re váltásnál reccsent egyet a váltókar. Aztán hol váltott, hol nem és 5-6 váltás után beállt mindkét váltókar, meg se moccant többé. Utolsó 60-70m szint singlespeed módban fel.

Mázli, hogy a kocsiban egy komplett szervizcuccom volt, köztük külön imbuszkulcs készlettel. Ugyanis, 2 db kell egy SRAM SX váltókar szereléséhez. Szóval, hiába van egy marokszerszámod, ha egyedül vagy az erdőben, esélytelen megjavítani egy ilyen hibát, mint ami nekem volt.

 

A próblÁma:

Bowden beesett a piros műanyag dob és a spirálrugó közé.

 

A torture:

Természetesen a burkolat lecsavarozásakor (4 db apró csavar) az egész hirtelen szétugrott, a lefelé váltó kis karocska rugója kirepült a porba (lásd fotón, kesztyűn az apró kis fémdarab) egy kis porvédő gumidarabbal együtt. Itt szembesültem azzal, hogy egy 4-es és 5-ös imbuszkulcs kell egyszerre a rendszer lazításához. Kocsiból kivesz, meglazít, "természetesen" a rendszer elszabadult, szétugrott az egész, váltókar kiugrott a helyéről, egyik csavar, bármennyire is óvatos voltam, esett le a porba.

Egy 2-es imbusszal bowden helyére feszegetése, majd ördöglakatolás.

 

Az alábbi állapotot ~20 perc után értem el, itt már "csak" a váltókar van rossz poziban:

sram-sx-shifter-issue.jpg

 

Sikerült hegyre tenni, persze kellett játszadozni a kis fonomhangoló csavarral rendesen. Azóta néha könnyebb fokozatra váltásnál recseg, néha csak simán luftot vált.

Élt 2000 km-t. SRAM SX, mi így szeretünk! biggrin.png


zscs módosította - 2021. június 25. - 10:02

  • ZolkoW kedveli ezt

#90
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

KTM trekking váz 7005alu


retrofan módosította - 2021. június 25. - 08:59


#91
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.

Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?

 

 

inkább elgörbül(het) a váltótartó fül. milyen váz ez? monti vagy országúti? előbbinél ugye nagyobb az esélye, hogy előbb-utóbb le fog érni valami... mindenestre ha tetszik, szerintem ez ne legyen kizáró ok. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#92
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.

Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?

Le, és aluváz esetén ez nem is igazán javítható. Még, ha nem is töri le, csak elgörbíti/elcsavarja, aluváz esetében ez sem lesz megnyugtatóan javítható. 

Acél váz esetén azért nincs cserélhető váltófül, mert ott az anyagból adódóan sokkal jobban javítható egy ilyen hiba, akár tökéletesre is. 



#93
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.

Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?



#94
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 992 hozzászólás
  • LocationKelenföld

pl nem tudsz rá váltót szerelni. (már ha ez neked probléma:) )

Vagy ha volt, de elveszett, hiányozni fog a jobb oldali saru fele, ahova a kereket rögzíted.



#95
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Üdvözletem!

Milyen probléma lehet belőle ha a vázon (alu) nincs váltótartó fül?

Kinéztem egy bicajt de nem merem megvenni.

 

pl nem tudsz rá váltót szerelni. (már ha ez neked probléma:) )


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#96
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Üdvözletem!

Milyen probléma lehet belőle ha a vázon (alu) nincs váltótartó fül?

Kinéztem egy bicajt de nem merem megvenni.



#97
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 992 hozzászólás
  • LocationKelenföld

nem kevesled a 46x11-et sehol sem? Ahogy szamolgattam kicsivel porgosebb lenne az 50x11-nel, de azt se sokat hasznaltam, meg hatvan felett hova tudnek me'g ezzel tekerni? Szoval jobban tetszene az 50-es nagytenyer helyett egy kisebb, de akkor mar a kisebb helyett is kellene egy kisebb, es pont jo lenne a subkompakt grx 600 a 46/30-as tanyerokkal, meg a 11-32-es sor helyett 11-28-as. Es csak srambol van olyan tizenegyes sor, ami tovabb emelkedik egyesevel, shimanok hamarabb elkezdenek kettesevel emelkedni :/ De aszem errol mar elmelkedtem itt, meg szamolgattam is.

Nem-nem. Akkor lett igazán jó a 46-os lánckerék, mikor lecseréltem a 11-28-as sort a szélesebbre, nem kell annyira felváltani hátul a nagytányéron közlekedéshez. Mondjuk nekem az országútin is 12-26-os sor van a kompakthoz, nem igénylem a nagy "végáttételt",

Ez a 46/30 nem butaság, tetszene, leszámítva az árát.



#98
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Elnézést kérek, félrebeszélek. Újra megpróbálom.smile.png
A montis váltód (Zee), csak ezzel a drága konverterrel lenne jó, azért pedig már tényleg vehetnél egy grx 400-as hátsóváltót. Mindezt azért, hogy jobban feszítse a láncot, ahogy írtad is, nem éri meg, szerintem sem.
Ha tetszik a dupla hajtómű, és megfelel a mostani áttételezés, ne cserélj semmit.
Ebben szerettelek volna megerősíteni.
(Nekem nagyon tetszik a 11-34-es sor a 46/34-es hajtóművel, de ezt már mondtam... igaz, az 11 fokozat.)

nem kevesled a 46x11-et sehol sem? Ahogy szamolgattam kicsivel porgosebb lenne az 50x11-nel, de azt se sokat hasznaltam, meg hatvan felett hova tudnek me'g ezzel tekerni? Szoval jobban tetszene az 50-es nagytenyer helyett egy kisebb, de akkor mar a kisebb helyett is kellene egy kisebb, es pont jo lenne a subkompakt grx 600 a 46/30-as tanyerokkal, meg a 11-32-es sor helyett 11-28-as. Es csak srambol van olyan tizenegyes sor, ami tovabb emelkedik egyesevel, shimanok hamarabb elkezdenek kettesevel emelkedni :/ De aszem errol mar elmelkedtem itt, meg szamolgattam is.

blash módosította - 2021. június 19. - 23:53


#99
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 992 hozzászólás
  • LocationKelenföld

kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. smile.png most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.

Elnézést kérek, félrebeszélek. Újra megpróbálom.smile.png

A montis váltód (Zee), csak ezzel a drága konverterrel lenne jó, azért pedig már tényleg vehetnél egy grx 400-as hátsóváltót. Mindezt azért, hogy jobban feszítse a láncot, ahogy írtad is, nem éri meg, szerintem sem.

Ha tetszik a dupla hajtómű, és megfelel a mostani áttételezés, ne cserélj semmit.

Ebben szerettelek volna megerősíteni.

(Nekem nagyon tetszik a 11-34-es sor a 46/34-es hajtóművel, de ezt már mondtam... igaz, az 11 fokozat.)


  • Kisherceg kedveli ezt

#100
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.836 hozzászólás

Csak egy új váltó árából tudnád a Zee-t beilleszteni a szettbe, úgy látom. Duplához 110-es lyukkörre a 34-eshez kistányérhoz a 11-36-os sor teljesen jó, sőt a 11-34 is.

 

kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. :) most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"