közben megadta magát a váltó, úgy tűnik, végleg :/
gyorsan lecsaptam egy akciós GX Eagle AXS-re viszont, egyik nap felpattintom. Legalább a vázban elvezetett, mikroszkopikus lyukakon átfűzendő váltóbowden sem lesz probléma többé.
közben megadta magát a váltó, úgy tűnik, végleg :/
gyorsan lecsaptam egy akciós GX Eagle AXS-re viszont, egyik nap felpattintom. Legalább a vázban elvezetett, mikroszkopikus lyukakon átfűzendő váltóbowden sem lesz probléma többé.
Engedd el ezt a béna váltókart, ilyesmit kell venni: https://www.paulcomp.../sram-thumbies/ Csak 20-22 évet használtam ilyesmi kart, (Shimano-t és Suntour-t) imádtam.
Mikor vettem az új bringám 4 éve, azóta van Shimano Rapidfire váltókarom. Szeretem ezt is de szó nélkül visszatérnék ilyen felsőkarra. Mondjuk ezek a Shimanok elég tartós darabok de hasonlóan bonyolultak belül (sőt, még bonyolultabbak) ha esetleg szétjönnének.
nem volt pereme, nem tört le semmi róla. Hornyolt rész sem látszik a piros "dobon"/orsón (vagy min). Persze az éle lenyalódott kissé legalább, könnyen leeshet a bowden. Maga a váltókar burkolata ott van a kormányon, 4 csavarral rögzül bele az alsó mechanikát tartó műanyag, annak van egy a bowden leesését meggátolandó műanyagja szerintem, majd legközelebb lefotózom. Csak ha van is, nem nagyon működik.
Mikor 50t-re váltok, már egy ideje néha "luftot" váltott a mechanika. Itt feszül a rendszer a legjobban, a hátsó váltó rugója is ugye itt fejti ki a legnagyobb ellenállást. Aztán néha 50t-re váltás egy tompa kattanás és a váltókarok meg se mozdulnak. Utána állítok a váltón a limiter csavarnak, picit többet engedjen, hátha segít, bár nem fűzök ehhez sok reményt. Cserébe beeshet a lánc a küllők közé.
Szóval, ez az SX Eagle váltó nem úgy tűnik, mint ami az örökkévalóságnak készült. Egyelőre nem váltok 36t fölé, csak 1-1x, ha nagyon muszáj a 42t-re, 50t-t nem használom. Tegnap így mentem 2 órát, így bírta szépen.
Neten rákerestem, temérdek fotó van ugyanilyen issue-ról. Szerintem típushiba.
Ami izgi, hogy például bike24.de-n néztem, out of stock az SX, az NX, a GX, az X01 és igen, még az XX1 eagle váltó is - kivéve az e-bike-specifikus xx1 single clicket, abból van még pár darab potom 160 EUR áron.
zscs módosította - 2021. június 28. - 13:50
Itt mi történt pontosan? Nincs elég pereme a piros orsónak?
blash módosította - 2021. június 28. - 13:11
Itt mi történt pontosan? Nincs elég pereme a piros orsónak?
Hétvégén ismét előfordult. Az 50t-re váltásnál, úgy emlékezem. SingleSpeed montim volt 2.5 órán át, 30x36t áttétellel. (-:
...A próblÁma:
Bowden beesett a piros műanyag dob és a spirálrugó közé.
...
KTM trekking váz 7005alu
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Váltó.
3 hete Sopron DH-n jártam, mindjárt a legelső Várhegy sárga 3szög mászáson a 50t-re váltásnál reccsent egyet a váltókar. Aztán hol váltott, hol nem és 5-6 váltás után beállt mindkét váltókar, meg se moccant többé. Utolsó 60-70m szint singlespeed módban fel.
Mázli, hogy a kocsiban egy komplett szervizcuccom volt, köztük külön imbuszkulcs készlettel. Ugyanis, 2 db kell egy SRAM SX váltókar szereléséhez. Szóval, hiába van egy marokszerszámod, ha egyedül vagy az erdőben, esélytelen megjavítani egy ilyen hibát, mint ami nekem volt.
A próblÁma:
Bowden beesett a piros műanyag dob és a spirálrugó közé.
A torture:
Természetesen a burkolat lecsavarozásakor (4 db apró csavar) az egész hirtelen szétugrott, a lefelé váltó kis karocska rugója kirepült a porba (lásd fotón, kesztyűn az apró kis fémdarab) egy kis porvédő gumidarabbal együtt. Itt szembesültem azzal, hogy egy 4-es és 5-ös imbuszkulcs kell egyszerre a rendszer lazításához. Kocsiból kivesz, meglazít, "természetesen" a rendszer elszabadult, szétugrott az egész, váltókar kiugrott a helyéről, egyik csavar, bármennyire is óvatos voltam, esett le a porba.
Egy 2-es imbusszal bowden helyére feszegetése, majd ördöglakatolás.
Az alábbi állapotot ~20 perc után értem el, itt már "csak" a váltókar van rossz poziban:
Sikerült hegyre tenni, persze kellett játszadozni a kis fonomhangoló csavarral rendesen. Azóta néha könnyebb fokozatra váltásnál recseg, néha csak simán luftot vált.
Élt 2000 km-t. SRAM SX, mi így szeretünk!
zscs módosította - 2021. június 25. - 10:02
Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.
Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?
inkább elgörbül(het) a váltótartó fül. milyen váz ez? monti vagy országúti? előbbinél ugye nagyobb az esélye, hogy előbb-utóbb le fog érni valami... mindenestre ha tetszik, szerintem ez ne legyen kizáró ok.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.
Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?
Le, és aluváz esetén ez nem is igazán javítható. Még, ha nem is töri le, csak elgörbíti/elcsavarja, aluváz esetében ez sem lesz megnyugtatóan javítható.
Acél váz esetén azért nincs cserélhető váltófül, mert ott az anyagból adódóan sokkal jobban javítható egy ilyen hiba, akár tökéletesre is.
Rosszul írtam,cserélhető váltótartó fül nincs rajta.
Egy balesetnél ha oldal irányból ütés éri a váltót letörheti a villapapucsot?
pl nem tudsz rá váltót szerelni. (már ha ez neked probléma:) )
Vagy ha volt, de elveszett, hiányozni fog a jobb oldali saru fele, ahova a kereket rögzíted.
Üdvözletem!
Milyen probléma lehet belőle ha a vázon (alu) nincs váltótartó fül?
Kinéztem egy bicajt de nem merem megvenni.
pl nem tudsz rá váltót szerelni. (már ha ez neked probléma:) )
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Üdvözletem!
Milyen probléma lehet belőle ha a vázon (alu) nincs váltótartó fül?
Kinéztem egy bicajt de nem merem megvenni.
nem kevesled a 46x11-et sehol sem? Ahogy szamolgattam kicsivel porgosebb lenne az 50x11-nel, de azt se sokat hasznaltam, meg hatvan felett hova tudnek me'g ezzel tekerni? Szoval jobban tetszene az 50-es nagytenyer helyett egy kisebb, de akkor mar a kisebb helyett is kellene egy kisebb, es pont jo lenne a subkompakt grx 600 a 46/30-as tanyerokkal, meg a 11-32-es sor helyett 11-28-as. Es csak srambol van olyan tizenegyes sor, ami tovabb emelkedik egyesevel, shimanok hamarabb elkezdenek kettesevel emelkedni :/ De aszem errol mar elmelkedtem itt, meg szamolgattam is.
Nem-nem. Akkor lett igazán jó a 46-os lánckerék, mikor lecseréltem a 11-28-as sort a szélesebbre, nem kell annyira felváltani hátul a nagytányéron közlekedéshez. Mondjuk nekem az országútin is 12-26-os sor van a kompakthoz, nem igénylem a nagy "végáttételt",
Ez a 46/30 nem butaság, tetszene, leszámítva az árát.
nem kevesled a 46x11-et sehol sem? Ahogy szamolgattam kicsivel porgosebb lenne az 50x11-nel, de azt se sokat hasznaltam, meg hatvan felett hova tudnek me'g ezzel tekerni? Szoval jobban tetszene az 50-es nagytenyer helyett egy kisebb, de akkor mar a kisebb helyett is kellene egy kisebb, es pont jo lenne a subkompakt grx 600 a 46/30-as tanyerokkal, meg a 11-32-es sor helyett 11-28-as. Es csak srambol van olyan tizenegyes sor, ami tovabb emelkedik egyesevel, shimanok hamarabb elkezdenek kettesevel emelkedni :/ De aszem errol mar elmelkedtem itt, meg szamolgattam is.Elnézést kérek, félrebeszélek. Újra megpróbálom.
A montis váltód (Zee), csak ezzel a drága konverterrel lenne jó, azért pedig már tényleg vehetnél egy grx 400-as hátsóváltót. Mindezt azért, hogy jobban feszítse a láncot, ahogy írtad is, nem éri meg, szerintem sem.
Ha tetszik a dupla hajtómű, és megfelel a mostani áttételezés, ne cserélj semmit.
Ebben szerettelek volna megerősíteni.
(Nekem nagyon tetszik a 11-34-es sor a 46/34-es hajtóművel, de ezt már mondtam... igaz, az 11 fokozat.)
blash módosította - 2021. június 19. - 23:53
kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.
Elnézést kérek, félrebeszélek. Újra megpróbálom.
A montis váltód (Zee), csak ezzel a drága konverterrel lenne jó, azért pedig már tényleg vehetnél egy grx 400-as hátsóváltót. Mindezt azért, hogy jobban feszítse a láncot, ahogy írtad is, nem éri meg, szerintem sem.
Ha tetszik a dupla hajtómű, és megfelel a mostani áttételezés, ne cserélj semmit.
Ebben szerettelek volna megerősíteni.
(Nekem nagyon tetszik a 11-34-es sor a 46/34-es hajtóművel, de ezt már mondtam... igaz, az 11 fokozat.)
Csak egy új váltó árából tudnád a Zee-t beilleszteni a szettbe, úgy látom. Duplához 110-es lyukkörre a 34-eshez kistányérhoz a 11-36-os sor teljesen jó, sőt a 11-34 is.
kicsit meleg van, lehet, azért nem értelek. most 34/50 van elöl, hátul meg 11-34, valszeg ezt a zee nem is tudná "lefedni', mivel csak 11-36-ot tud, egytányérral, szóval lennének tiltott kombinációk a kéttányérral.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"