Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7425 hozzászólás a témában

#121
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok!

 

Beletúrtam a ládámba és a kezembe akadt egy újszerű shimano rd-m587 hátsó váltó. A google nem dobja, hogy 6 sebességeshez is használható lenne, de ettől függetlenül van rá esély hogy jól működne vele?

Annyi, hogy ez hosszú kanalas és 20-as kisbringára lenne.

 

Köszi


stellaz módosította - 2020. július 06. - 22:02


#122
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Első körben a sufni-tuning: Hátul válts fel a nagyi fokozatba! Utána álló helyzetben visszatekered a váltókart kónuszra (a legkisebb fogaskerékre) de a hajtókart nem tekered meg. Így fellazul a teljes bovdenezés. El tudod húzni a váltókartól a bovdenházat és tudsz benyomni egy szép adag WD40-et a bovdenházba. (ne sajnáld!!) Hátul is tedd ezt meg a váltó előtti bovdenháznál.
Második körben: vegyél vmi rendes bovdenházat és köszörült rozsdamentes bovdent. De nem kell vmi csúcs-highend.
Teflonos nem jó, leválik róla a teflonréteg kb azonnal. (Haverék most vettek DuraAce bovdenezést, azt mondta már felszereléskor elkezdett róla foszlani a bevonat és a német Bike Magazin is említett ilyet)


Kösd ki a bovdeneket, és cseréld fel őket, a csapágy házon már ugyan úgy legyen, így az alsó vázcső alatt keresztezni fogják egymást a bowdenek.



Köszönöm. Az olajzáson túl vagyok,, a bovden akasztóból meg csak egy van, dedikáltan egytányéros bringa :)
Egy normális.bovden szetre azért beruházók.

#123
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.

Kösd ki a bovdeneket, és cseréld fel őket, a csapágy házon már ugyan úgy legyen, így az alsó vázcső alatt keresztezni fogják egymást a bowdenek.


  • stellaz kedveli ezt

#124
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

Első körben a sufni-tuning: Hátul válts fel a nagyi fokozatba! Utána álló helyzetben visszatekered a váltókart kónuszra (a legkisebb fogaskerékre) de a hajtókart nem tekered meg. Így fellazul a teljes bovdenezés. El tudod húzni a váltókartól a bovdenházat és tudsz benyomni egy szép adag WD40-et a bovdenházba. (ne sajnáld!!) Hátul is tedd ezt meg a váltó előtti bovdenháznál.

Második körben: vegyél vmi rendes bovdenházat és köszörült rozsdamentes bovdent. De nem kell vmi csúcs-highend.

Teflonos nem jó, leválik róla a teflonréteg kb azonnal. (Haverék most vettek DuraAce bovdenezést, azt mondta már felszereléskor elkezdett róla foszlani a bevonat és a német Bike Magazin is említett ilyet)


  • stellaz kedveli ezt

#125
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Sziasztok!

 

Fiamnak vettem 20-as bringát (Btwin), 6-os Sunrace váltóval, SRAM markolatváltóval. Felfelé kicsit nagy erő kell a váltáshoz, így ez elég probléma egy 6 évesnek.

 

Szerintetek az segítene valamennyit, ha vennék normális bovdenezést?

Shimanónak van elfogadhatü áron teflonos bovden háza + vagy shimano rozsdamentes vagy jagwire rozsdamentes köszörült vagy valamelyik teflonos bovdent venném. Ezek közül melyik lenne jó, már ha érdemes egyáltalán ezzel foglalkozni?

 

Vagy esetleg váltót érdemes lenne cserélni? Ha igen, akkor mire? (menetes 6-os sunrace sor van rajta).

 

A cél, hogy könnyen tudja használni a rendszert, mert akkor van értelme a váltónak.

 

Egyébként ezen is olyan hülyén van a váltó bovdenje, hogy a jobbos kar vázon lévő bovden akasztója is jobb oldalon van, így sokkal nagyobbat hajlik, mint kellene. Érthetetlen, és itthon az asszony scottján is így van.


stellaz módosította - 2020. július 04. - 23:32


#126
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Így igaz, egy cég!


  • Rabbit kedveli ezt

#127
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.681 hozzászólás

Tudtommal is valami ilyesmi a helyzet, Tektro Racing Products a betűszó, ha igaz.

Én háttal ülök e témában a monitornak, de eddig azt hittem, hogy a TRP a Tektronak a "drágább" alkatrészcsaládja. A Tektro meg meg már megvan az eloxált lila fékmerevítők kora óta.


  • Rabbit kedveli ezt

#128
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 999 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Érdekes modell szerint működhetnek, talán nem tarolni akarnak. 

A DH/Enduro vonalas DH7 rendszerrel biztosan bejött a számításuk (Aaron Gwin nevével), ezzel a 12-es rendszerrel most olyan terepre tévedtek ami nem a hiánypótlásról szól. Eddig magam is csak olyan esetekben találtam rájuk amikor viszonylag egyedi dolgot kerestem: mini V-fék, TRP Hylex egysebis-olajos és országúti fékrendszer, hidrós féktest amit madzaggal húzol blink.png , stb. 

Lehet azon is meglepődnénk, hogy mekkora apparátussal jutottak el szépen lassan idáig. 

A Shimano sem a régi (vagy bitang drága), a Sram meg soha nem lesz Shimano szinten biggrin.png, hacsak ki nem talál újdonságokat (AXS).   

Én háttal ülök e témában a monitornak, de eddig azt hittem, hogy a TRP a Tektronak a "drágább" alkatrészcsaládja. A Tektro meg meg már megvan az eloxált lila fékmerevítők kora óta.



#129
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Érdekes modell szerint működhetnek, talán nem tarolni akarnak. 

A DH/Enduro vonalas DH7 rendszerrel biztosan bejött a számításuk (Aaron Gwin nevével), ezzel a 12-es rendszerrel most olyan terepre tévedtek ami nem a hiánypótlásról szól. Eddig magam is csak olyan esetekben találtam rájuk amikor viszonylag egyedi dolgot kerestem: mini V-fék, TRP Hylex egysebis-olajos és országúti fékrendszer, hidrós féktest amit madzaggal húzol blink.png , stb. 

Lehet azon is meglepődnénk, hogy mekkora apparátussal jutottak el szépen lassan idáig. 

A Shimano sem a régi (vagy bitang drága), a Sram meg soha nem lesz Shimano szinten biggrin.png, hacsak ki nem talál újdonságokat (AXS).   



#130
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Sorry a kései válaszért. 

Nem írtam, hogy jobb, de jó alternatíva lehet smile.png

 

igy nehez lesz piacot szerezni



#131
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Sorry a kései válaszért. 

Nem írtam, hogy jobb, de jó alternatíva lehet smile.png



#132
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

TRP TR12: 299 € az induló ára. Én csípem a márkát. Igaz váltókhoz nem volt szerencsém de olajos fékem is volt (TRP Hylex) és mini v-fékem is a cégtől. Mindkettő tip-top volt (pofákat leszámítva, de Shimano kompatibilitás az van).    

 

 

https://www.mtb-news...bikestage-2020/

 

hasonlo (csucskategorias) arban, zero korabbi tapasztalattal... miben jobb, mint a tobbi?



#133
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

TRP TR12: 299 € az induló ára. Én csípem a márkát. Igaz váltókhoz nem volt szerencsém de olajos fékem is volt (TRP Hylex) és mini v-fékem is a cégtől. Mindkettő tip-top volt (pofákat leszámítva, de Shimano kompatibilitás az van).    

 

aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92

https://www.mtb-news...bikestage-2020/

 

 


  • Rabbit kedveli ezt

#134
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationBudapest

Érdekes párosítás:

https://bolha.testbi...tercross-367741

 

Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?

 

Valami kínai csoda lehet, mert Sunrace 40 fogig, Sram 34 fogig van 9s-ben, ha jól látom.

 

https://www.ebay.com...iCoAHQ3gubSGMeg



#135
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Érdekes párosítás:

https://bolha.testbi...tercross-367741

 

Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?

Igen, a 9-es rendszerek keverhetők, sőt még a 10-es országúti is lefelé kompatibilis mindennel.


  • Rabbit kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#136
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 999 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Érdekes párosítás:

https://bolha.testbi...tercross-367741

 

Jól látom, 1x9-es? Itt még lehetett keverni az országútit a montival? Milyen kilences sor megy 42-ig? Sunrace, vagy valami egyéb okosság?



#137
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationBudapest

Nem is kockáztatok, csak mint érdekességet osztottam meg. Egy Shimano XT RD-M8000 SGS váltót rendeltem. Ez 47 fogat tud felvenni, és 42 fogú a legnagyobb lánckerék, amit elbír, úgyhogy jó lesz. Elöl ugyan 48-36-26-os 3-as váltóm van, és így a max. fogszám 53, de sohasem kapcsolok hátul 5 alá, ha elöl 3-asban van.

 

Közel van a 10-es és a 11-es shimano mtb váltók húzási aránya, szóval működhet, de nem 100%-os.


SkyZetor módosította - 2020. május 11. - 22:56


#138
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ezt találtam a 10s vs 11s témával kapcsolatban:

 

https://youtu.be/7YrGwmHYLWU

 

Tizes váltóval váltanak 11-es sort, bár a váltókar nem látszik.

Közel van a 10-es és a 11-es shimano mtb váltók húzási aránya, szóval működhet, de nem 100%-os.


  • SkyZetor kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#139
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationBudapest

Ezt találtam a 10s vs 11s témával kapcsolatban:

 

https://youtu.be/7YrGwmHYLWU

 

Tizes váltóval váltanak 11-es sort, bár a váltókar nem látszik.

 

Ha jól olvasom ki, a 11-es váltókar nem lesz jó hozzá, bátrabbak kísérletezhetnek 11-es SRAM karral, de én ennek csak úgy mennék neki, ha fel vagyok készülve egy kis barkácsolásra (alátétezés, stb), vagy arra, hogy kell venni 11-es hátsó váltót is.

 

Ha csak nagyobb tartomány kell, akkor elég lehet egy 11-40 körüli hátsó sor, már elég sok ilyen van 10-esben, sőt, 9-esben és 8 sebességesben is.

Nem tudom, elöl hány fokozatod van, ha többtányéros, akkor ellenőrizd, mennyi láncot tud felvenni a váltókanál. 2 tányérnál még működhet, 3-nál már nemigen lesz elég. És valószínűleg kell egy váltótartó fül "hosszabbító", meg egy hosszabb lánc is.

 

ja, a link: https://bike.bikegre...-compatibility/



#140
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationBudapest

Köszönöm a segítségeteket, végül is beruháztam egy 11-es rendszerbe. A 10 fokozat 11-34-gyel egész jól fekszik nekem, de jó lett volna még egy nagyobb tárcsa. A 11-42 elég lesz nekem is, de 10s-nél túl nagyok már az ugrások a végén, így inkább a rendszer csere mellett döntöttem. 50 elmúltam és 193 centi meg 110+ kiló vagyok, kell egy kis segítség... :-)

 

Shimano CS-HG500-10 Cassette 10-speed - 11-42 Teeth

én ilyet tettem fel,maradt a 10 sebesség,a váltó is elbírta(x.5)

 

 

Ha jól olvasom ki, a 11-es váltókar nem lesz jó hozzá, bátrabbak kísérletezhetnek 11-es SRAM karral, de én ennek csak úgy mennék neki, ha fel vagyok készülve egy kis barkácsolásra (alátétezés, stb), vagy arra, hogy kell venni 11-es hátsó váltót is.

 

Ha csak nagyobb tartomány kell, akkor elég lehet egy 11-40 körüli hátsó sor, már elég sok ilyen van 10-esben, sőt, 9-esben és 8 sebességesben is.

Nem tudom, elöl hány fokozatod van, ha többtányéros, akkor ellenőrizd, mennyi láncot tud felvenni a váltókanál. 2 tányérnál még működhet, 3-nál már nemigen lesz elég. És valószínűleg kell egy váltótartó fül "hosszabbító", meg egy hosszabb lánc is.

 

ja, a link: https://bike.bikegre...-compatibility/


SkyZetor módosította - 2020. május 09. - 23:20