Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1281
Írta 2012. augusztus 06. - 12:11
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1282
Írta 2012. augusztus 06. - 12:05
Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
Rosszul írtam mert acera váltókar fékkarral.
#1283
Írta 2012. augusztus 06. - 11:09
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
#1284
Írta 2012. július 30. - 20:28
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1285
Írta 2012. július 30. - 20:09
Mi ez a "kuplungos" XT és XTR? Most olvastam az egyik topikban, de nekem ez új.
Egy kar átkapcsolásával a váltón feszesebb lesz a rugó feszítése, nem csapkod a lánc annyira.
#1286
Írta 2012. július 30. - 20:05
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1287
Írta 2012. július 27. - 22:21
SRAM kompatibilitással kapcs. kérnék segítséget, mivel a netet átkutatva sem látok kristálytisztán. Egy trekking bicajt rakok össze, amire Sram Apex hátsó váltót tettem és X5-ös (9 sebes) váltókart 9-es sorral. Összerakás után kiderült, hogy nem jó a húzás, a váltókar nagyobbat mozdul, mint kellene. Netes kutakodás: Van sima ESP 1:1, meg Exact Actuation 1:1, a kettõ nem ugyanaz, az EA vsz kevesebbet húz, a váltókarom pedig egy régebbi fajta lehet, még a régi 1:1-gyel ( ez a fajta van: SRAM X5 Trigger Shifter | SRAM , míg a mostaniek ezek: X5 Trigger Shifters | SRAM ) A kérdésem az, ha megveszem a SRAM 9-es doubletap flatbar váltókarját ( DoubleTap ), ami ugyanúgy Exact Actuation, mint az apex váltó, mûködni fog egy 9-es SRAM montis sorral (11-32, a váltó tudja) ?
ha valakinek van ezzel tapasztalata és segít, megköszönöm
#1288
Írta 2012. július 08. - 20:52
A mitõl függ, hogy alsó v. felsõ bilincses váltót kell elõl használni? Úgy tudom a legtöbb váltó esetén a bowdent alulról és felülrõl is be lehet kötni. Lehet olyan probléma az alsó bilincsesnél, hogy nem lehet kellõen leereszteni? (Shimano M590 hajtómûhöz akarok váltót cserélni, a bowden alulról jön)
Elõre is köszönöm a segítséget.
#1289
Írta 2012. július 04. - 14:36
#1290
Írta 2012. július 02. - 16:43
aztán max beszámolsz, hogy a tied hogy viselkedik
Megbeszéltük! Igaz kell még pár hét,hogy élesben is kipróbáljam majd...
#1291
Írta 2012. július 01. - 21:04
Nálam akkor volt ilyen amikor elöl a legnagyobb lánckeréken volt a lánc és erõteljesen tekertem. Szabad szemmel nem láttam hogy hozzáér a lánc a váltóhoz. Majd kicsit állítottam a válton és eltûnt a zizegõ hangSrácok,
Az mitõl lehet, hogy ilyen idegesítõ ciccegõ hang jön a hajtókar felõl v. a fogaskoszorú felõl, fene tudja?
Semmi nem ér bele sehová.
Minden most lett újra összelõve - nagy szerviz.
A szerviz szerint olyan, mintha bowden érne bele vhová, de sehol semmi.
Õk sem tudják, mi van.
jellemzõen terhelés alatt hallatja ezt hangot, de néha terhelés nélküli hajtáskor is.
Van vmi elképzelésetek mi lehet a bi-bi?
#1292
Írta 2012. július 01. - 16:59
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1293
Írta 2012. július 01. - 13:35
#1294
Írta 2012. július 01. - 11:54
Sziasztok!
Vázat cseréltem,és "sajnos" egyúttal az "új" 781-es Down Swinges (felsõbilincses) XT elsõváltóm is cserélnem kell,mert a váznál pont ott van a rugóstag alja,emiatt nem lehet felrögzíteni.
Ha jól emlékszem,volt valamikor az XT-nek egy "kotyogós" Top Swinges (alsóbilincses) változata,ami már kevés használat után elkezdett kotyogni - ez volt a 771-es??
Mert most mivel vennem kell egy elsõváltót,nem szeretnék ebbe beleesni! Az új 781-es is hajlamos a kotyogósodásra?
Köszi a segítségeteket!
nincs olyan régen kinn a piacon a 781 (tavaly augusztus óta) hogy itt komoly tapasztalatokról lehessen beszámolni. fõleg, hogy annak a 9-10 hónapnak a fele offseason volt....
azt azonban el tudom mondani, hogy ennél a szériánál eddig mi ilyen problémával nem találkoztunk.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1295
Írta 2012. június 30. - 21:28
Tudna Valaki nekem ebben segíteni?? Nagyon megköszönném!
Sziasztok!
Vázat cseréltem,és "sajnos" egyúttal az "új" 781-es Down Swinges (felsõbilincses) XT elsõváltóm is cserélnem kell,mert a váznál pont ott van a rugóstag alja,emiatt nem lehet felrögzíteni.
Ha jól emlékszem,volt valamikor az XT-nek egy "kotyogós" Top Swinges (alsóbilincses) változata,ami már kevés használat után elkezdett kotyogni - ez volt a 771-es??
Mert most mivel vennem kell egy elsõváltót,nem szeretnék ebbe beleesni! Az új 781-es is hajlamos a kotyogósodásra?
Köszi a segítségeteket!
#1296
Írta 2012. június 29. - 21:08
Srácok,
Az mitõl lehet, hogy ilyen idegesítõ ciccegõ hang jön a hajtókar felõl v. a fogaskoszorú felõl, fene tudja?
Semmi nem ér bele sehová.
Minden most lett újra összelõve - nagy szerviz.
A szerviz szerint olyan, mintha bowden érne bele vhová, de sehol semmi.
Õk sem tudják, mi van.
jellemzõen terhelés alatt hallatja ezt hangot, de néha terhelés nélküli hajtáskor is.
Van vmi elképzelésetek mi lehet a bi-bi?
hasonlóval küzdöttem. nálam a küllõk muzsikáltak, azokat kellett felhúzni
#1297
Írta 2012. június 29. - 20:55
Az mitõl lehet, hogy ilyen idegesítõ ciccegõ hang jön a hajtókar felõl v. a fogaskoszorú felõl, fene tudja?
Semmi nem ér bele sehová.
Minden most lett újra összelõve - nagy szerviz.
A szerviz szerint olyan, mintha bowden érne bele vhová, de sehol semmi.
Õk sem tudják, mi van.
jellemzõen terhelés alatt hallatja ezt hangot, de néha terhelés nélküli hajtáskor is.
Van vmi elképzelésetek mi lehet a bi-bi?
#1298
Írta 2012. június 29. - 02:51
Vázat cseréltem,és "sajnos" egyúttal az "új" 781-es Down Swinges (felsõbilincses) XT elsõváltóm is cserélnem kell,mert a váznál pont ott van a rugóstag alja,emiatt nem lehet felrögzíteni.
Ha jól emlékszem,volt valamikor az XT-nek egy "kotyogós" Top Swinges (alsóbilincses) változata,ami már kevés használat után elkezdett kotyogni - ez volt a 771-es??
Mert most mivel vennem kell egy elsõváltót,nem szeretnék ebbe beleesni! Az új 781-es is hajlamos a kotyogósodásra?
Köszi a segítségeteket!
#1299
Írta 2012. június 21. - 22:37
Tökmindegy.
Nem tökmindegy. A Deore, LX, SLX szériában más rugó van mint az XT, XTR-ben. Az utóbbiakban nagyobb a spirál átmérõje, nagyobb az elõfeszítés és így sárral tömve is mûködõképesebb marad mint az olcsóbb változatok.
#1300
Írta 2012. június 21. - 22:19
Tökmindegy. De nem igazán szokott a rugó pusztulni. Ha meg igen, külön a gyári rugó iszonyatos áron lenne kapható.Ezek szerint, ha (véletlenül) csak a rugó pusztul, akkor meg kell venni az új XL, XT váltót kompletten tizen-huszon-ezerért?
XL-XT-XTR váltók rugói között van-e különbség anyagminõségben és tartósságban?
Avagy rugó szempontjából tökmindegy melyik váltó mellett dönt a biker?