Hát nem, a fordított a nagy felé, azaz felfele húz, míg a normál a kicsi felé, lefele húz. Tehát a normálnál lent hagyod, a fordítottnál fent. :-)Ez igaz mind normál-, mind fordított állású váltóra?
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1301
Írta 2012. június 21. - 20:12
Ridley Noah Fast
#1302
Írta 2012. június 21. - 19:58
És mindegyik egyedi darab - legalábbis én még nem láttam boltban.
Ezek szerint, ha (véletlenül) csak a rugó pusztul, akkor meg kell venni az új XL, XT váltót kompletten tizen-huszon-ezerért?
XL-XT-XTR váltók rugói között van-e különbség anyagminõségben és tartósságban?
Avagy rugó szempontjából tökmindegy melyik váltó mellett dönt a biker?
ezért teszel jót, ha mindíg legalsó állásban hagyod a váltókat
Ez igaz mind normál-, mind fordított állású váltóra?
#1303
Írta 2012. június 21. - 10:46
Általában mire a rugó elfárad a váltót összetartó csapolás annyira elkopik, hogy lógni fog az egész szerkezet, tehát hiába cserélsz rugót nem lehet majd pontosan beállítani. Ráadásul nem is egy rugóról beszélünk, mert van egy a felfogatásnál, egy a paralelogrammában meg egy egy kanál feszítõ. És mindegyik egyedi darab - legalábbis én még nem láttam boltban.
régi váltóknál elõfordul, hogy alig volt használva, de kegyetlenül lóg az egész
idõvel a rugó megzömül kissé, hosszabb tároláskor ezért teszel jót, ha mindíg legalsó állásban hagyod a váltókat
#1304
Írta 2012. június 21. - 10:42
Más:
Váltó visszatérítõ rugó. Szerencsére egyelõre ezzel nincs gond, de ha az elfárad,
akkor lehet csak a rugót cserélni, ugye?
Általában mire a rugó elfárad a váltót összetartó csapolás annyira elkopik, hogy lógni fog az egész szerkezet, tehát hiába cserélsz rugót nem lehet majd pontosan beállítani. Ráadásul nem is egy rugóról beszélünk, mert van egy a felfogatásnál, egy a paralelogrammában meg egy egy kanál feszítõ. És mindegyik egyedi darab - legalábbis én még nem láttam boltban.
#1305
Írta 2012. június 21. - 09:48
Újra kellett bowdenezni + váltót utána türelemjátékkal beállítani.
Egyébként melyik Bp-i kerékpárszervizzel vannak kedvezõ tapasztalatok?
Csak azt cserélik ki, ami rossz. Mást nem.
Más:
Váltó visszatérítõ rugó. Szerencsére egyelõre ezzel nincs gond, de ha az elfárad,
akkor lehet csak a rugót cserélni, ugye?
#1306
Írta 2012. június 19. - 19:22
lenne egy kérdésem, édesanyám szereti az almát, van-e neki piros kabátja?Kis segítség, info kellene, srácok
6 éves a kerékpár, 1.5 hónapja volt nagy szervizen
tegnapról mára a hátsó Deore LX váltó (fékváltókaros a kerékpár)
elkezdett pontatlanul váltani, azaz NEM váltani
fogaskoszorú új, lánc új, elsõ lánctányérok újak
mi lehet a gond?
- elállítódott a váltó? - szakember állítsa be?
- a váltó nem kap kenést vmiért és beállt így a bovden pontatlanul húzza be?
- megnyúlt a bovden és újra kell bovdenezni?
- besz.rt váltó? - új váltó kell?
szervizbe már csak akkor viszem, ha tudom, h konkrétan mi a baj
ha a szervizen múlik kicserélik az egész biciklit, anyámmal együtt, csak hogy legyen bevételük
köszi elõre is a segítséget, srácok
innen monitor mellõl bármilyen választ adni szerintem lutri.
alapból az elkoszolódott bowdenház (esetleg szakadt, felszálasodott bowden a bowdenházban megszorulva), beállítatlan hátsóváltó és az elferdült váltófül, vagy ezek tetszõleges kombinációja okozza, de az én privát véleményem szerint inkább vidd szervizbe - még akkor is, ha azok a genyók csak pénzért hajlandóak segiteni. biztosan van olyna kerékpárüzlet a földön, aki számára nem csak egy egyszeri vendég vagy, és akár az a deformált világnézetük is lehet, hogy megjavítják neked az amit kell és semmi mást - csupán azért, hogy megelégedve távozz onnan, és késõbb hasonló kerékpáros problémával ismét hozzájuk fordulj.
én ismerek ilyen boltokat
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1307
Írta 2012. június 19. - 14:45
6 éves a kerékpár, 1.5 hónapja volt nagy szervizen
tegnapról mára a hátsó Deore LX váltó (fékváltókaros a kerékpár)
elkezdett pontatlanul váltani, azaz NEM váltani
fogaskoszorú új, lánc új, elsõ lánctányérok újak
mi lehet a gond?
1. Hat év használat után amennyiben nem cseréltek bowdeneket és bowdenházakat valószínûleg az a gond - el vannak koszolódva. Arról lehet felismerni, hogy a hátsó váltó nem azonnal reagál a lefelé váltásra, hanem "gondolkodik egy kicsit". (fordított rugóállású váltónál felfelé)
2. Ha cseréltek bowdeneket és házat, akkor valószínû, hogy a ház tömörödött. Ilyenkor elég utáánállítani, kb. 2 perc.
3. A váltószerkezet csapjaji elkoszolódtak, emiatt nehezebben mozognak => nehéz lesz váltani húzás irányba és oldás irányba lassú lesz a váltás.
3. A váltó visszatérítõ rugója elfáradt. Ebben az esetben a váltócsere a megoldás.
#1308
Írta 2012. június 19. - 14:35
6 éves a kerékpár, 1.5 hónapja volt nagy szervizen
tegnapról mára a hátsó Deore LX váltó (fékváltókaros a kerékpár)
elkezdett pontatlanul váltani, azaz NEM váltani
fogaskoszorú új, lánc új, elsõ lánctányérok újak
mi lehet a gond?
- elállítódott a váltó? - szakember állítsa be?
- a váltó nem kap kenést vmiért és beállt így a bovden pontatlanul húzza be?
- megnyúlt a bovden és újra kell bovdenezni?
- besz.rt váltó? - új váltó kell?
szervizbe már csak akkor viszem, ha tudom, h konkrétan mi a baj
ha a szervizen múlik kicserélik az egész biciklit, anyámmal együtt, csak hogy legyen bevételük
köszi elõre is a segítséget, srácok
#1309
Írta 2012. június 18. - 23:47
S ugyanez fordítva is igaz, országúti versenyzõk legalábbis gyakran ezért tesznek kompakt hajtást, mert kisebb a tehetetlensége, azaz könnyebben gyorsítható, s a hajtás is valamivel jönnyebb (a hajtómû tehetetlenségi nyomatéka kisebb) mint a megfelelõ nagyobb, pl 50-36 kompakt a „szokásos" 53-39 helyett.Van. Minél kisebb a hátsó sor, annál kisebb a lánc rádiusza is => kevesebb fogban kapaszkodik, az egyes fogakra jutó terhelés nagyobb, és a lánc szemei is többet fordulnak el egymáshoz képest, tehát gyorsabban kopik a hajtáslánc.
#1310
Írta 2012. június 18. - 20:34
Azzal tisztában vagyok, hogy a hajtómû fogaskereke, és a fogaskoszoró fogaskerekeinek aránya alapvetõen meghatározó.
Kérdésem az lenne, hogy ha mondjuk a hajtómû legnagyobb kereke/fogaskoszoró legkisebb kereke=4, akkor van-e jelentõsége, hogy az 44-11 bõl vagy 48-12-bõl, vagy pl52-13 ból jön-e össze ez az áttételi arány?
Van. Minél kisebb a hátsó sor, annál kisebb a lánc rádiusza is => kevesebb fogban kapaszkodik, az egyes fogakra jutó terhelés nagyobb, és a lánc szemei is többet fordulnak el egymáshoz képest, tehát gyorsabban kopik a hajtáslánc.
#1311
Írta 2012. június 18. - 19:31
Kérdésem az lenne, hogy ha mondjuk a hajtómû legnagyobb kereke/fogaskoszoró legkisebb kereke=4, akkor van-e jelentõsége, hogy az 44-11 bõl vagy 48-12-bõl, vagy pl52-13 ból jön-e össze ez az áttételi arány?
#1312
Írta 2012. június 18. - 10:17
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1313
Írta 2012. június 18. - 10:13
[ez látod igaz.
csak az volt a fejemben, hogy a 770 és a 660-is viszi a 44-et és a 48-at is (ha bilincsesrõl beszélünk) emiatt nem is néztem át a táblát rendesen.
de ha bilincsesben nem tér el a 4-es és 48-ashoz való elsõváltó, akkor E tipusban sem kéne, hogy eltérjen - és akkor már mehet is fel valamelyik.
Csak egy nagyon "apró" eltérés van a kettõ között, a 48-asnál 8mm-rel feljebb kéne rakni a váltót, ami az E típusnál lehetetlen.
A sebesség mindent megold.
#1314
Írta 2012. június 18. - 09:59
kupakokból többféle is van, de sok olyan van aminek a kiszerelése 100-as vagy 1000-es, és emiatt sok kisker nem veszi meg, mert fél, hogy soha nem fogy el...
ez látod igaz.Én nem látok egy E betût sem a 48-as nagytányérnál.
csak az volt a fejemben, hogy a 770 és a 660-is viszi a 44-et és a 48-at is (ha bilincsesrõl beszélünk) emiatt nem is néztem át a táblát rendesen.
de ha bilincsesben nem tér el a 4-es és 48-ashoz való elsõváltó, akkor E tipusban sem kéne, hogy eltérjen - és akkor már mehet is fel valamelyik.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1315
Írta 2012. június 13. - 22:01
néztem, hogy asszonykáén sima shimano van (acera váltóhoz, gondolom nem volt sok pénz), de az sokkal vékonyabb és flexibilisebb. Esetleg tudja valaki, hogy hol lehet gyári shimano bowdent venni? A kupakról pedig, hogy sima fém megy a váltóbowdenházra is, vagy a mûanyag? A helyi boltos nagyon jól szerel és nagy a tudása, de bosszantó, hogy néha csak azért kapok valami gyengébb cuccot, mert éppen nincs jobb....
#1316
Írta 2012. június 13. - 11:58
Plojekt Blájen: M665 a végsõ 36/22 megoldás
#1317
Írta 2012. június 13. - 08:51
sziasztok
eddig 3*9es rendszert használtam a következõ alkatrészekkel:
x9 hátsóváltü
x9 elsõváltó
x9 trigger shifter
m770 hajtókar standard tányérokkal
idén váltottam 2*9 rendszerre
minden maradt csak a hajtókarra 36-24 tányérok kerültek
azonban ebben az esetben az elsõ váltó megfelelõ beállítása nem lehetséges...túl sok hézag marad a terelõlemez és a tányér fogai közt ezáltal hamar leesik a lánc illetve óvatoskodni kell a váltással
milyen elsõváltót ajánlotok a probléma kiküszöbölésére? lényeg hogy felülhúzós/ down swing kialakítású legyen
amire én gondoltam:
-SLX M667 ez kifejezetten 2*9-re van tervezve max 36os tányérral ha jól látom
Shimano SLX M667 Conventional 2x9 Front Mech | Buy Online | ChainReactionCycles.com
ez nálam mûködne rendesen? nem kell a hozzávaló hajtõkar? illetve nem igényel rockringet vagy hasonló dolgot?
- 2*10 xt elsõváltó
ezt használhatnám az x9 trigger karral? milyen rendellenességet okozhat? ha csak annyit hogy nem tudok teljesen keresztbe váltani az nem gond
szerintem a 2*9-es slx váltó jó lesz neked. ilyet használok, 2004-es xt hajtómûvel, 26/36 lánckerekekkel, ohne rock-ring és xt váltókarral. mûködik, de: felfelé szerintem nagyobb erõt igényel a váltás, illetve valamivel többször esik le a lánc, mint korábban a 3-as rendszer. gondolom utóbbit a rock ring hiánya is okozza. beállítani picit macerásabb.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1318
Írta 2012. június 12. - 19:28
eddig 3*9es rendszert használtam a következõ alkatrészekkel:
x9 hátsóváltü
x9 elsõváltó
x9 trigger shifter
m770 hajtókar standard tányérokkal
idén váltottam 2*9 rendszerre
minden maradt csak a hajtókarra 36-24 tányérok kerültek
azonban ebben az esetben az elsõ váltó megfelelõ beállítása nem lehetséges...túl sok hézag marad a terelõlemez és a tányér fogai közt ezáltal hamar leesik a lánc illetve óvatoskodni kell a váltással
milyen elsõváltót ajánlotok a probléma kiküszöbölésére? lényeg hogy felülhúzós/ down swing kialakítású legyen
amire én gondoltam:
-SLX M667 ez kifejezetten 2*9-re van tervezve max 36os tányérral ha jól látom
Shimano SLX M667 Conventional 2x9 Front Mech | Buy Online | ChainReactionCycles.com
ez nálam mûködne rendesen? nem kell a hozzávaló hajtõkar? illetve nem igényel rockringet vagy hasonló dolgot?
- 2*10 xt elsõváltó
ezt használhatnám az x9 trigger karral? milyen rendellenességet okozhat? ha csak annyit hogy nem tudok teljesen keresztbe váltani az nem gond
#1319
Írta 2012. június 12. - 01:06
Én nem látok egy E betût sem a 48-as nagytányérnál.elsõ váltó kompatibilitás-tábla:
[ATTACH=CONFIG]2551[/ATTACH]
ebbõl egybõl az FDM770-es szériás XT-bõl van E-type.
A sebesség mindent megold.
#1320
Írta 2012. június 11. - 22:35
[ATTACH=CONFIG]2551[/ATTACH]
ebbõl egybõl az FDM770-es szériás XT-bõl van E-type.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.