Nálam akkor volt ilyen amikor elöl a legnagyobb lánckeréken volt a lánc és erõteljesen tekertem. Szabad szemmel nem láttam hogy hozzáér a lánc a váltóhoz. Majd kicsit állítottam a válton és eltûnt a zizegõ hangSrácok,
Az mitõl lehet, hogy ilyen idegesítõ ciccegõ hang jön a hajtókar felõl v. a fogaskoszorú felõl, fene tudja?
Semmi nem ér bele sehová.
Minden most lett újra összelõve - nagy szerviz.
A szerviz szerint olyan, mintha bowden érne bele vhová, de sehol semmi.
Õk sem tudják, mi van.
jellemzõen terhelés alatt hallatja ezt hangot, de néha terhelés nélküli hajtáskor is.
Van vmi elképzelésetek mi lehet a bi-bi?
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1301
Írta 2012. július 01. - 21:04

#1302
Írta 2012. július 01. - 16:59


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1303
Írta 2012. július 01. - 13:35

#1304
Írta 2012. július 01. - 11:54

Sziasztok!
Vázat cseréltem,és "sajnos" egyúttal az "új" 781-es Down Swinges (felsõbilincses) XT elsõváltóm is cserélnem kell,mert a váznál pont ott van a rugóstag alja,emiatt nem lehet felrögzíteni.
Ha jól emlékszem,volt valamikor az XT-nek egy "kotyogós" Top Swinges (alsóbilincses) változata,ami már kevés használat után elkezdett kotyogni - ez volt a 771-es??
Mert most mivel vennem kell egy elsõváltót,nem szeretnék ebbe beleesni! Az új 781-es is hajlamos a kotyogósodásra?
Köszi a segítségeteket!
nincs olyan régen kinn a piacon a 781 (tavaly augusztus óta) hogy itt komoly tapasztalatokról lehessen beszámolni. fõleg, hogy annak a 9-10 hónapnak a fele offseason volt....
azt azonban el tudom mondani, hogy ennél a szériánál eddig mi ilyen problémával nem találkoztunk.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1305
Írta 2012. június 30. - 21:28

Tudna Valaki nekem ebben segíteni?? Nagyon megköszönném!
Sziasztok!
Vázat cseréltem,és "sajnos" egyúttal az "új" 781-es Down Swinges (felsõbilincses) XT elsõváltóm is cserélnem kell,mert a váznál pont ott van a rugóstag alja,emiatt nem lehet felrögzíteni.
Ha jól emlékszem,volt valamikor az XT-nek egy "kotyogós" Top Swinges (alsóbilincses) változata,ami már kevés használat után elkezdett kotyogni - ez volt a 771-es??
Mert most mivel vennem kell egy elsõváltót,nem szeretnék ebbe beleesni! Az új 781-es is hajlamos a kotyogósodásra?
Köszi a segítségeteket!
#1306
Írta 2012. június 29. - 21:08

Srácok,
Az mitõl lehet, hogy ilyen idegesítõ ciccegõ hang jön a hajtókar felõl v. a fogaskoszorú felõl, fene tudja?
Semmi nem ér bele sehová.
Minden most lett újra összelõve - nagy szerviz.
A szerviz szerint olyan, mintha bowden érne bele vhová, de sehol semmi.
Õk sem tudják, mi van.
jellemzõen terhelés alatt hallatja ezt hangot, de néha terhelés nélküli hajtáskor is.
Van vmi elképzelésetek mi lehet a bi-bi?
hasonlóval küzdöttem. nálam a küllõk muzsikáltak, azokat kellett felhúzni
#1307
Írta 2012. június 29. - 20:55

Az mitõl lehet, hogy ilyen idegesítõ ciccegõ hang jön a hajtókar felõl v. a fogaskoszorú felõl, fene tudja?
Semmi nem ér bele sehová.
Minden most lett újra összelõve - nagy szerviz.
A szerviz szerint olyan, mintha bowden érne bele vhová, de sehol semmi.
Õk sem tudják, mi van.
jellemzõen terhelés alatt hallatja ezt hangot, de néha terhelés nélküli hajtáskor is.
Van vmi elképzelésetek mi lehet a bi-bi?
#1308
Írta 2012. június 29. - 02:51

Vázat cseréltem,és "sajnos" egyúttal az "új" 781-es Down Swinges (felsõbilincses) XT elsõváltóm is cserélnem kell,mert a váznál pont ott van a rugóstag alja,emiatt nem lehet felrögzíteni.
Ha jól emlékszem,volt valamikor az XT-nek egy "kotyogós" Top Swinges (alsóbilincses) változata,ami már kevés használat után elkezdett kotyogni - ez volt a 771-es??
Mert most mivel vennem kell egy elsõváltót,nem szeretnék ebbe beleesni! Az új 781-es is hajlamos a kotyogósodásra?
Köszi a segítségeteket!
#1309
Írta 2012. június 21. - 22:37

Tökmindegy.
Nem tökmindegy. A Deore, LX, SLX szériában más rugó van mint az XT, XTR-ben. Az utóbbiakban nagyobb a spirál átmérõje, nagyobb az elõfeszítés és így sárral tömve is mûködõképesebb marad mint az olcsóbb változatok.
#1310
Írta 2012. június 21. - 22:19

Tökmindegy. De nem igazán szokott a rugó pusztulni. Ha meg igen, külön a gyári rugó iszonyatos áron lenne kapható.Ezek szerint, ha (véletlenül) csak a rugó pusztul, akkor meg kell venni az új XL, XT váltót kompletten tizen-huszon-ezerért?
XL-XT-XTR váltók rugói között van-e különbség anyagminõségben és tartósságban?
Avagy rugó szempontjából tökmindegy melyik váltó mellett dönt a biker?
#1311
Írta 2012. június 21. - 20:12

Hát nem, a fordított a nagy felé, azaz felfele húz, míg a normál a kicsi felé, lefele húz. Tehát a normálnál lent hagyod, a fordítottnál fent. :-)Ez igaz mind normál-, mind fordított állású váltóra?
Ridley Noah Fast
#1312
Írta 2012. június 21. - 19:58

És mindegyik egyedi darab - legalábbis én még nem láttam boltban.
Ezek szerint, ha (véletlenül) csak a rugó pusztul, akkor meg kell venni az új XL, XT váltót kompletten tizen-huszon-ezerért?
XL-XT-XTR váltók rugói között van-e különbség anyagminõségben és tartósságban?
Avagy rugó szempontjából tökmindegy melyik váltó mellett dönt a biker?
ezért teszel jót, ha mindíg legalsó állásban hagyod a váltókat
Ez igaz mind normál-, mind fordított állású váltóra?
#1313
Írta 2012. június 21. - 10:46

Általában mire a rugó elfárad a váltót összetartó csapolás annyira elkopik, hogy lógni fog az egész szerkezet, tehát hiába cserélsz rugót nem lehet majd pontosan beállítani. Ráadásul nem is egy rugóról beszélünk, mert van egy a felfogatásnál, egy a paralelogrammában meg egy egy kanál feszítõ. És mindegyik egyedi darab - legalábbis én még nem láttam boltban.
régi váltóknál elõfordul, hogy alig volt használva, de kegyetlenül lóg az egész
idõvel a rugó megzömül kissé, hosszabb tároláskor ezért teszel jót, ha mindíg legalsó állásban hagyod a váltókat
#1314
Írta 2012. június 21. - 10:42

Más:
Váltó visszatérítõ rugó. Szerencsére egyelõre ezzel nincs gond, de ha az elfárad,
akkor lehet csak a rugót cserélni, ugye?
Általában mire a rugó elfárad a váltót összetartó csapolás annyira elkopik, hogy lógni fog az egész szerkezet, tehát hiába cserélsz rugót nem lehet majd pontosan beállítani. Ráadásul nem is egy rugóról beszélünk, mert van egy a felfogatásnál, egy a paralelogrammában meg egy egy kanál feszítõ. És mindegyik egyedi darab - legalábbis én még nem láttam boltban.
#1315
Írta 2012. június 21. - 09:48

Újra kellett bowdenezni + váltót utána türelemjátékkal beállítani.
Egyébként melyik Bp-i kerékpárszervizzel vannak kedvezõ tapasztalatok?
Csak azt cserélik ki, ami rossz. Mást nem.
Más:
Váltó visszatérítõ rugó. Szerencsére egyelõre ezzel nincs gond, de ha az elfárad,
akkor lehet csak a rugót cserélni, ugye?
#1316
Írta 2012. június 19. - 19:22

lenne egy kérdésem, édesanyám szereti az almát, van-e neki piros kabátja?Kis segítség, info kellene, srácok
6 éves a kerékpár, 1.5 hónapja volt nagy szervizen
tegnapról mára a hátsó Deore LX váltó (fékváltókaros a kerékpár)
elkezdett pontatlanul váltani, azaz NEM váltani
fogaskoszorú új, lánc új, elsõ lánctányérok újak
mi lehet a gond?
- elállítódott a váltó? - szakember állítsa be?
- a váltó nem kap kenést vmiért és beállt így a bovden pontatlanul húzza be?
- megnyúlt a bovden és újra kell bovdenezni?
- besz.rt váltó? - új váltó kell?
szervizbe már csak akkor viszem, ha tudom, h konkrétan mi a baj
ha a szervizen múlik kicserélik az egész biciklit, anyámmal együtt, csak hogy legyen bevételük
köszi elõre is a segítséget, srácok
innen monitor mellõl bármilyen választ adni szerintem lutri.
alapból az elkoszolódott bowdenház (esetleg szakadt, felszálasodott bowden a bowdenházban megszorulva), beállítatlan hátsóváltó és az elferdült váltófül, vagy ezek tetszõleges kombinációja okozza, de az én privát véleményem szerint inkább vidd szervizbe - még akkor is, ha azok a genyók csak pénzért hajlandóak segiteni. biztosan van olyna kerékpárüzlet a földön, aki számára nem csak egy egyszeri vendég vagy, és akár az a deformált világnézetük is lehet, hogy megjavítják neked az amit kell és semmi mást - csupán azért, hogy megelégedve távozz onnan, és késõbb hasonló kerékpáros problémával ismét hozzájuk fordulj.
én ismerek ilyen boltokat

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1317
Írta 2012. június 19. - 14:45

6 éves a kerékpár, 1.5 hónapja volt nagy szervizen
tegnapról mára a hátsó Deore LX váltó (fékváltókaros a kerékpár)
elkezdett pontatlanul váltani, azaz NEM váltani
fogaskoszorú új, lánc új, elsõ lánctányérok újak
mi lehet a gond?
1. Hat év használat után amennyiben nem cseréltek bowdeneket és bowdenházakat valószínûleg az a gond - el vannak koszolódva. Arról lehet felismerni, hogy a hátsó váltó nem azonnal reagál a lefelé váltásra, hanem "gondolkodik egy kicsit". (fordított rugóállású váltónál felfelé)
2. Ha cseréltek bowdeneket és házat, akkor valószínû, hogy a ház tömörödött. Ilyenkor elég utáánállítani, kb. 2 perc.
3. A váltószerkezet csapjaji elkoszolódtak, emiatt nehezebben mozognak => nehéz lesz váltani húzás irányba és oldás irányba lassú lesz a váltás.
3. A váltó visszatérítõ rugója elfáradt. Ebben az esetben a váltócsere a megoldás.
#1318
Írta 2012. június 19. - 14:35

6 éves a kerékpár, 1.5 hónapja volt nagy szervizen
tegnapról mára a hátsó Deore LX váltó (fékváltókaros a kerékpár)
elkezdett pontatlanul váltani, azaz NEM váltani
fogaskoszorú új, lánc új, elsõ lánctányérok újak
mi lehet a gond?
- elállítódott a váltó? - szakember állítsa be?
- a váltó nem kap kenést vmiért és beállt így a bovden pontatlanul húzza be?
- megnyúlt a bovden és újra kell bovdenezni?
- besz.rt váltó? - új váltó kell?
szervizbe már csak akkor viszem, ha tudom, h konkrétan mi a baj
ha a szervizen múlik kicserélik az egész biciklit, anyámmal együtt, csak hogy legyen bevételük
köszi elõre is a segítséget, srácok

#1319
Írta 2012. június 18. - 23:47

S ugyanez fordítva is igaz, országúti versenyzõk legalábbis gyakran ezért tesznek kompakt hajtást, mert kisebb a tehetetlensége, azaz könnyebben gyorsítható, s a hajtás is valamivel jönnyebb (a hajtómû tehetetlenségi nyomatéka kisebb) mint a megfelelõ nagyobb, pl 50-36 kompakt a „szokásos" 53-39 helyett.Van. Minél kisebb a hátsó sor, annál kisebb a lánc rádiusza is => kevesebb fogban kapaszkodik, az egyes fogakra jutó terhelés nagyobb, és a lánc szemei is többet fordulnak el egymáshoz képest, tehát gyorsabban kopik a hajtáslánc.
#1320
Írta 2012. június 18. - 20:34

Azzal tisztában vagyok, hogy a hajtómû fogaskereke, és a fogaskoszoró fogaskerekeinek aránya alapvetõen meghatározó.
Kérdésem az lenne, hogy ha mondjuk a hajtómû legnagyobb kereke/fogaskoszoró legkisebb kereke=4, akkor van-e jelentõsége, hogy az 44-11 bõl vagy 48-12-bõl, vagy pl52-13 ból jön-e össze ez az áttételi arány?
Van. Minél kisebb a hátsó sor, annál kisebb a lánc rádiusza is => kevesebb fogban kapaszkodik, az egyes fogakra jutó terhelés nagyobb, és a lánc szemei is többet fordulnak el egymáshoz képest, tehát gyorsabban kopik a hajtáslánc.