Érdekesen írtad le, de valószínûleg el van kopva a hajtásod, azaz a lánc, hajtómû ill fogsor ezek összessége de az is lehet hogy csak az egyik.Sziasztok,
nemrég vettem itt aprón egy Scott bringát, asszem 2007-es évjárat, eléggé belépõ szintû cuccokkal. Elég szépen megy, de egy dolog nagyon zavar benne: szinte mindig fel kell váltanom 3/6-7-be, mert különben egyszerûen nem lehet elég erõt kifejteni a kellõen gyors hajtáshoz és a bringa érezhetõen ugrál elõre-hátra tekerés közben. A hátsó váltó egy Acera, a hajtókar egy alap Shimano SIS. Hallottam olyat, hogy az Acera nagyon gyengén feszíti a láncot, ez lehet-e az oka és érdemes lenne-e mondjuk kivenni egy láncszemet a jobb hajtás érdekében ? Elõre is köszönöm a válaszokat.
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1261
Írta 2012. augusztus 23. - 15:56
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1262
Írta 2012. augusztus 23. - 14:06
nemrég vettem itt aprón egy Scott bringát, asszem 2007-es évjárat, eléggé belépõ szintû cuccokkal. Elég szépen megy, de egy dolog nagyon zavar benne: szinte mindig fel kell váltanom 3/6-7-be, mert különben egyszerûen nem lehet elég erõt kifejteni a kellõen gyors hajtáshoz és a bringa érezhetõen ugrál elõre-hátra tekerés közben. A hátsó váltó egy Acera, a hajtókar egy alap Shimano SIS. Hallottam olyat, hogy az Acera nagyon gyengén feszíti a láncot, ez lehet-e az oka és érdemes lenne-e mondjuk kivenni egy láncszemet a jobb hajtás érdekében ? Elõre is köszönöm a válaszokat.
#1263
Írta 2012. augusztus 21. - 19:09
simán!
sram markolatváltóval használom a 3 tányérosról 2 tányérosra alakított XT hajtókart (idei XT hajtókar, tehát 10 sebességes)
Gondolom microindexes az elsõ váltókar, az tudásban megegyezik az "õs" hüvelykujjváltókarokkal. Azzal ha nincsenek iszonyatos összeférhetetlenségek az egyes részegységek között, lényegében minden mûködik.
#1264
Írta 2012. augusztus 21. - 18:56
simán!Valakinek van tapasztalata a következõ felálláshoz? 3 fokozatú (9seb rendszerû) elsõ váltókar kezeli valamilyen módon a 2 fokozatú (10seb rendszer) elsõ váltót, 40-28 as 10seb,hajtómûvel.Ha lenne valakinek véleménye a dologról kérem jelezze köszi :cool2:
sram markolatváltóval használom a 3 tányérosról 2 tányérosra alakított XT hajtókart (idei XT hajtókar, tehát 10 sebességes)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1265
Írta 2012. augusztus 21. - 15:38
#1266
Írta 2012. augusztus 18. - 08:28
#1267
Írta 2012. augusztus 18. - 08:01
Használ valaki Shadow Plus hátsó váltót? XTR mellett már kapható egy ideje a 2013-as XT és SLX verzió (webshop), és ha a chain suck jelenség ellen védne valamelyest, az nem lenne rossz. Unom már, hogy felkapódik a lánc néha. (Új lánckerekek, új a sor, új a lánc, új elsõ váltó és mégis, kb. 300-400km-enként elõfordul.)
szerintem ez legalabb annyira mulik a tanyerokon es a vazgeon is. a korabbi 3as kiosztassal nekem is felkapta parszor, sot a 36os trekking tanyerral is. a 36os trailtanyerral viszont egyszer se volt gond az elmult 8 honapban.
#1268
Írta 2012. augusztus 17. - 21:59
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1269
Írta 2012. augusztus 17. - 20:29
#1270
Írta 2012. augusztus 16. - 09:25
TF2 pl.?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1271
Írta 2012. augusztus 16. - 09:18
#1272
Írta 2012. augusztus 14. - 00:21
Szeretnék kérni egy kis segítséget.
Ha adott egy Tiagra hajtókar (50-34) 2012 elõtti,ehhez a gyártó 9-es hátsó sort ajánl.A kilences országúti sorhoz viszont milyen hátsó váltót vegyek.A webáruházakat böngészve mindenhol csak 10-es sorral kompatibilis váltót találok.pl. 105,tiagra.
Mûszakilag megfelelõ lenne ez párosítás?
#1273
Írta 2012. augusztus 13. - 22:16
Sziasztok!
Már több shimano váltókarnál is tapasztaltam, hogy eleinte csak hidegben aztán már mindíg a felfele váltó kar, amit elõre fele kell nyomni nem mûködik. Nem akad meg csak elõresiklik. Ezt lehet valahogy orvosolni, vagy a csere az egyetlen megoldás?
Beszáradt a kenõanyag a mechanikába. én féktisztítót fújtam bele megjárattam és fújtam bele kenõanyagot, segített rajta.
#1274
Írta 2012. augusztus 13. - 21:58
Már több shimano váltókarnál is tapasztaltam, hogy eleinte csak hidegben aztán már mindíg a felfele váltó kar, amit elõre fele kell nyomni nem mûködik. Nem akad meg csak elõresiklik. Ezt lehet valahogy orvosolni, vagy a csere az egyetlen megoldás?
#1275
Írta 2012. augusztus 09. - 11:11
Köszönöm a segítséget. Sikerült lefelé váltásnál beállítanom hogy ne legyen üres kattintás. Viszont felfelé váltásnál még mindig van egy olyan fokozat amihez 2öt kell váltanom hogy feljebb tegye. Azt hogy tudom beállítani?
#1276
Írta 2012. augusztus 08. - 13:29
nekem úgy van megoldva hogy amikor váltok akkor lefelé van olyan a végén hogy üresbe vált (hogy csak a váltókart engedi lejebbi fokozatra de nem történik semmi) vissza felé meg egyik fokozatban többet kell váltanom hogy feljebb tegye (2 vagy 3mat kell váltanom felfelé hogy feljebbtegye eggyel)
Amikor a beállítást csináltátok nem volt a váltókar végig lekattintva, válts le vele végig, a váltónál lazítsd fel a csavart és a laza bowdwnt feszítsd meg, így megszûnik az üres kattanás.
#1277
Írta 2012. augusztus 08. - 11:02
#1278
Írta 2012. augusztus 06. - 13:50
#1279
Írta 2012. augusztus 06. - 13:44
Amennyiben a váltó le van fíxálva vagyis a végpont csavarokkal be állítva, akkor a váltókar nem kattanhat ötnél többet mert a bowdent nem tudod tovább húzni...
attól függ
mikor felteszed a bovdent, akkor lehet úgy is, hogy lentrõl felfelé lépdelsz és akkor valóban nem vált többet
Ha nem helyes a beállítás, akkor fentrõl lelépi az ötöt és utána az alsó 2 vagy hármat már üresben kattanja el
#1280
Írta 2012. augusztus 06. - 13:19
Olyan problémában szeretnék segítséget kérni hogy van egy 8seb váltókarom de csak 5sebességes a fogaskoszorúm hátul. A váltó levan fixálva hogy az 5 sebességen túl ne menjen túl.
Viszont a váltókarom nemtudom valahogy lefixálni hogy csak 5fokozatot váltson 8helyett? Valakinek van erre valami ötlete ha megoldható egyáltalán? Amúgy egy sima shimano váltókarról lenne szó amibe bele van építve a fékkar is ST R221-hez hasonlít csak sztem régebbi.
Amennyiben a váltó le van fíxálva vagyis a végpont csavarokkal be állítva, akkor a váltókar nem kattanhat ötnél többet mert a bowdent nem tudod tovább húzni...