Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#1221
Írta 2013. január 28. - 20:04

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1222
Írta 2013. január 28. - 19:59

Kis helpet kérnék. Asszony bicaján (trekking, és szinte kizárólag aszfalton használjuk) egy Shimano Tourney borzalom van, ami kb a gyártó cég nevének a megcsúfolása. Ugye nem feszít rendesen, rendszeresen utána kell állítani, 3000km alatt látványosan koptak a görgõk, szokásos típus gyengeségek. Hátul 7 fokozatú racsni van. Ennek a helyére keresnék valami váltószerûbb képzõdményt. Árban nem szeretnék elszállni, 10, esetleg indokolt esetben 15e a plafon (Tehát sajna a Dura Ace kiesett.

#1223
Írta 2013. január 27. - 23:49

A láncot a hegyes görgõ tenné tönkre ? Viccelsz ?Szevasz, oké, de a néphiedelem szerint hazavágja a láncot, na mondjuk 20 éve tekerek és volt pár hegyes görgõm de vajon a láncot az cseszte szét vagy a nyomaték?
Persze, hogy a nyomaték öli meg a láncot. Meg a dzsuva, por + a kenés hiánya.
#1224
Írta 2013. január 27. - 14:33


igen, jó hangos lesz tõle a váltó.
#1225
Írta 2013. január 26. - 17:45

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1226
Írta 2013. január 26. - 17:04

#1227
Írta 2013. január 26. - 02:14

Amúgy, attól, hogy hegyes, használd tovább a régieket nyugodtan.
#1228
Írta 2013. január 25. - 23:13

#1229
Írta 2012. december 12. - 11:24

Adott egy 2x10-es rendszer elõl 26/39 tányérokkal, hátul 11-36 fogsorral. X9-es váltóval használnám. Kérdés, hogy elég lesz-e a középkanalas vagy mindenképp hosszú kell? A váz össztelós, 120mm-t moccan.
#1230
Írta 2012. december 11. - 17:30

Na akkor egyrõl beszélünk
. Most már eltudom képzelni, köszi, akkor majd lehet szétborítom, és takarítás után teszek bele friss lágy zsírt. úgyis bowdenezés elõtt állok és majd belepillantok! Köszi!
A szétszedéssel csak óvatosan, ha nem vagy biztos magadban akkor fényképezgess közben, hogy tudjad mi után mi jön.
#1231
Írta 2012. december 11. - 16:54


#1232
Írta 2012. december 11. - 10:12

Lehet félreértjük egymást, de éppen az a probléma hogy a váltó többet ugrik le mint amennyit kattintok a karon. Visszaváltásnál, kattintok egyet a karon, ugrik is egyet a váltó le, de egy pillanat múlva még egyet, nem áll meg a kívánt állásban. Gondolom valami rugó tart ellen a karban a váltó feszítésének. mintha a racsni a karban ki lenne kopva, és nem tartana ellen a váltónak, de az a baj hogy most kezdtem a szakmát, és nem is láttam még belülrõl ilyen váltókart, szóval lehet hülyeséget írok.
Errõl beszéltem én is. Egy kis retesznek kellene bekattanni egy fogazott tárcsába amit egy apró rugó feszít. Egy kis csapon forog az egész. Ezen lévõ zsír keményedik meg és nincs ideje rendesen visszazárni és ezért ugrik még egyet a váltó. Elsõ körön én erre tippelnék.
#1233
Írta 2012. december 11. - 09:57

Én látatlanban annyit tudok erre mondani, ha régebbi a váltókar akkor elõfordulhat, hogy a zsír bele keményedig "fagy". Ilyen hidegben nehezen oldanak a régi zsír miatt. Vagy megvárod a meleget, vagy fújsz bele WD-40-et ami gány mert elillan és onnan is kimossa a kenõanyagot ahonnan nem kéne, vagy szétszeded, elmosod újra kened. Most így nincs elõttem, de ha minden igaz akkor van egy kis nyelv ami a kioldókarra van rögzítve, lehet elég annak a tengelyét újra kenni. Ez viszonylag könnyebben hozzáférhetõ és nem kell széthúzni az egészet.
Lehet félreértjük egymást, de éppen az a probléma hogy a váltó többet ugrik le mint amennyit kattintok a karon. Visszaváltásnál, kattintok egyet a karon, ugrik is egyet a váltó le, de egy pillanat múlva még egyet, nem áll meg a kívánt állásban. Gondolom valami rugó tart ellen a karban a váltó feszítésének. mintha a racsni a karban ki lenne kopva, és nem tartana ellen a váltónak, de az a baj hogy most kezdtem a szakmát, és nem is láttam még belülrõl ilyen váltókart, szóval lehet hülyeséget írok.
#1234
Írta 2012. december 10. - 21:52

Üdv,
Deore elsõ váltómon lehet valahogy segíteni, lefelé váltásnál 2 fokozatot ugrik, egy kattintásra a váltókaron, de csak egy állásban. Igazából még nagyon nem volt idõm megnézni, Sajnos nagyon korán sötétedik mostanában, és munka után már nem nagyon akarok félhomályban szerelni, de majd ha lesz idõm mit tudnék csinálni neki?
Köszi a segítséget!
Én látatlanban annyit tudok erre mondani, ha régebbi a váltókar akkor elõfordulhat, hogy a zsír bele keményedig "fagy". Ilyen hidegben nehezen oldanak a régi zsír miatt. Vagy megvárod a meleget, vagy fújsz bele WD-40-et ami gány mert elillan és onnan is kimossa a kenõanyagot ahonnan nem kéne, vagy szétszeded, elmosod újra kened. Most így nincs elõttem, de ha minden igaz akkor van egy kis nyelv ami a kioldókarra van rögzítve, lehet elég annak a tengelyét újra kenni. Ez viszonylag könnyebben hozzáférhetõ és nem kell széthúzni az egészet.
#1235
Írta 2012. december 10. - 20:55

Deore elsõ váltómon lehet valahogy segíteni, lefelé váltásnál 2 fokozatot ugrik, egy kattintásra a váltókaron, de csak egy állásban. Igazából még nagyon nem volt idõm megnézni, Sajnos nagyon korán sötétedik mostanában, és munka után már nem nagyon akarok félhomályban szerelni, de majd ha lesz idõm mit tudnék csinálni neki?
Köszi a segítséget!
#1236
Írta 2012. december 08. - 18:47

A SRAM Plasma hátsó váltóról tud valaki infót?
Azt tudom hogy Shimano kompatibilis, meg hogy csak 205 gr körüli.
Állítólag a 9.0 ás SRAM-al lehet egy szinten.
MBT-ra Alivió helyére menne, Sram Attack Trigger karok mûködtetnék.
A Plasma és egy XT között vacilálok jelen esetben, a Plasmát megkapnám újonnan olyan áron mint az XT használtan!
Sokat segítenétek véleményetekkel!
#1237
Írta 2012. december 01. - 19:10

Esetleges fejlesztésen gondolkodván kacérkodom a gondolattal, hogy a 600-as trikó váltóhoz, melybe elvileg 8 fokozat van integrálva, szerzek trikó fékváltókart. A fékek maradnának az BR1050-es szériából való 105-ösök, további probléma a hátsó sor, ami 6 racsniból van összefûzve, bár mázli, hogy az agy kazettás (105-ös)
Használtan szereznék TrikóFékváltókart, meg akkor a hátsó sorba toldozgatnék még. Bár most fejbõl nem megy, hogy milyen leosztásúak a racsnik, de szerintem a nagyobbakat spórolhatták ki.
Azért így, mert nem találom a szerkeszt gombot..
Szóval, a hátsó agy egy régi 105-ös, még az 1051-es szériából Vintage Shimano 105 Rear Hub 7 Speed FH 1051 New Via 126mm | eBay és a hátsó sor hatos, a legnagyobb racsni 28 fogas (27,5, az egyik fele olyan rövid, mint a többi : ) de azért nem mónika-shows darab)
ehhez a 7-8-as erendszereket kezelõ 600-as váltó. Lehetne-e megoldani a helyzetet egy új 7-es sorral, meg 7est kezelõ fékváltókarral? Milyen darabok jöhetnek számításba? Csak nem hinném, hogy ez az õsi 105-ös agy fölfogadna 8-as sort. Vagy mégis?
Elöl a szokásos 2 tányéros megoldás, 53-42, ami nekem tökéletes ^·
#1238
Írta 2012. december 01. - 16:35

Használtan szereznék TrikóFékváltókart, meg akkor a hátsó sorba toldozgatnék még. Bár most fejbõl nem megy, hogy milyen leosztásúak a racsnik, de szerintem a nagyobbakat spórolhatták ki.
#1239
Írta 2012. december 01. - 13:54

Elsõ számomra komolyabb biciklimet építem ami egy fitness bike.
Két tányér (50-34 Tiagra) elõl.hátul 10 es (12-28) sor és Shimano Tiagra RD-4601-ss hátsó váltó.
Ezt a vátókart Shimano SLX Schaltgriff SL-M670 mit Klemmschelle 2-/3-/10-fach Modell 2013 - BIKE-COMPONENTS.DE vásároltam hozzá.
Kérdésem,hogy ez az összeállítás mennyire életképes?
Kipróbálni még nem tudnám,egy-két apróság még hiányzik.
Köszi a segítséget.
#1240
Írta 2012. november 21. - 21:55

Sziasztok!
Shimano TY05 hátsó váltó
Itt található egy kép róla:
Veloport - Webshop