Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#1121
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

Köszönöm a válaszokat!



Bowdent cseréltél már vagy azt sem? Mennyire poros/saras terepen használod?



Köszi, én is valami hasonló megoldásra gondoltam. Nekem gyárilag SP41-el van szerelve, és 4000 km után még tökéletesen üzemel. A fiam bringáján 2000 km-t birta, így merült fel a minõség kérdése, de gyanús, hogy az nem rozsdamentes bowdennel volt szerelve.


Cseréltem. Leginkább azért mert vagy elszöszölõdött a vége, vagy elpattant 1-2 szál a rögzítõ csavarnál. Ehhez a kevláros barna Jagwire házhoz lehetett venni spéci kupakokat (asszem sárgaréz, felületkezelve) amikben van tömítés. Tényleg nem nagyon megy bele semmi. Bovdenben szerintem legolcsóbb köszörült saválló teljesen ok.

X

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1122
fireproof

fireproof

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás
Köszönöm srácok. Pénteken visszaviszem bringáshoz hogy nézze meg alaposabban...

#1123
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás

van, de a beírások alapján a srác közelébe nincs ilyen jobb szerviz, ahova el tudna járni. (legalábbis ezt vonom le a javítások után is fennálló problémából).

A sporttárs azt írja: Lakhely: Bp. 17.ker.
Ez nem egy eldugott alföldi kis falu. Könnyen talál normális bringaszervizt.
+1 szavazat a váltótartó fülre ! Ott lesz a hiba.
Marci

#1124
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mondjuk en nem fizettem volna az elso alkalom utan. foleg ha 1 napig se birja ki ugralas nelkul a cucc, mert akkor nem lett rendesen megcsinalva, ergo javitsak ki ingyen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1125
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Nem egyszerûbb ha hátulról és felülrõl is megnézed, hogy párhuzamos-e a kerékkel a váltó(kanál)? Én elõl a legkisebb lánctányérra rakom, hátul végigmegyek a sebességeken és nézem, hogy minden irányban párhuzamos-e. Kis eltérések semmilyen problémát nem okoznak.


nem tudom, szerintem így nem zárod ki egyiket sem, csak annyi látszik, hogy valamelyik ferde. de azt nem mondja meg, hogy melyik alkatrész.

Egyékbént erre jobb szervízekben van célszerszám.


van, de a beírások alapján a srác közelébe nincs ilyen jobb szerviz, ahova el tudna járni. (legalábbis ezt vonom le a javítások után is fennálló problémából).

#1126
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Nem egyszerûbb ha hátulról és felülrõl is megnézed, hogy párhuzamos-e a kerékkel a váltó(kanál)? Én elõl a legkisebb lánctányérra rakom, hátul végigmegyek a sebességeken és nézem, hogy minden irányban párhuzamos-e. Kis eltérések semmilyen problémát nem okoznak. Egyékbént erre jobb szervízekben van célszerszám.



a váltótartófül a papucson ül, a váz cserélhetõ része. azért kéne kideríteni, mert az egy 2-3 ezres mutatvány, és ha nincs baja a váltódnak akkor butaság lenne arra költeni feleslegesen.

kiveszed a kereket meg a váltót, fogsz két M10-es menetes szárat, egyiket csavarokkal befogod a papucsok közé, másikat betekered a váltótartófülbe, és összeméred. ha párhuzamosak akkor nem ott van a gond.



#1127
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
a váltótartófül a papucson ül, a váz cserélhetõ része. azért kéne kideríteni, mert az egy 2-3 ezres mutatvány, és ha nincs baja a váltódnak akkor butaság lenne arra költeni feleslegesen.

kiveszed a kereket meg a váltót, fogsz két M10-es menetes szárat, egyiket csavarokkal befogod a papucsok közé, másikat betekered a váltótartófülbe, és összeméred. ha párhuzamosak akkor nem ott van a gond.

#1128
fireproof

fireproof

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás
Ha elvan hajolva az enyém akkor már inkább veszek egy rendes váltót és akkor talán kipipálom végre a váltási problémát egy idõre. Csak tudom kéne akkor hogy ez biztos hogy megoldaná e a problémám.

#1129
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 hozzászólás

Így elsõ ránézésre nincs de nem vagyok túl nagy szakértõje a váltóknak de mást én sem tudok elképzelni.


Nálam is volt ilyen gond. Ezért keresek most új váltót.. A váltófület holnap egyengetem meg egy kicsit melóhelyen .
Elegendõ volt annyi a váltónak ,hogy elakadtam egy kõ darabban .

#1130
fireproof

fireproof

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás
Így elsõ ránézésre nincs de nem vagyok túl nagy szakértõje a váltóknak de mást én sem tudok elképzelni.

#1131
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
nincs elhajolva a váltótartó fül?

#1132
fireproof

fireproof

    vendég

  • fórumtag
  • 60 hozzászólás
Én szerintem lassan agyvérzést kapok ettõl a nyomorult váltótól... Tegnap elhoztam a bringástól. Rozsdamentes bowden + Shimano SP41-es bowdenház lett rátéve. És már megint dobálja a láncot 3-as és 4-es fokozaton. Van amikor jó van amikor nem. A lánc új a fogaskoszorú új a bowden új a bowdenház új. Lehet ideje váltót cserélni?

Ugye a váltókarom egy Shimano Acera M360 8S. Ehhez fõleg utcai bringázásra + néha laza terepre 8 sebességes rendszerhez jó lenne az a Shimano Acera '12 (RD-M390) hátsó váltó? Nincs más ötletem. Már 5 forintot is sajnálnék a váltó újbóli beállítására mert 4 bõl 1szer sem oldotta meg a problémám 1 napnál tovább....

Váltó cserével meg kell hogy oldódjon a probléma nem?

#1133
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Köszönöm a válaszokat!

Szia,

Nekem kevláros (barna) Jagwire ház van, idestova 8-9 éve. Fogalmam sincs minek kellene cserélni.

X


Bowdent cseréltél már vagy azt sem? Mennyire poros/saras terepen használod?

Szerintem vegyél olcsó Jagwire bowdenházat és jóféle, simára köszörült bowdent. Nem annyival jobb a Shimano sem.
Ha sokat jársz, évente, másfél évente ki szokták cserélni a bowdent a bowdenházzal együtt. Nem egy komoly összeg.
Ha már érezhetõen kezd szorulni, egyszer-kétszer be lehet olajozni. Akkor jó lesz egy darabig. Aztán már persze csere.


Köszi, én is valami hasonló megoldásra gondoltam. Nekem gyárilag SP41-el van szerelve, és 4000 km után még tökéletesen üzemel. A fiam bringáján 2000 km-t birta, így merült fel a minõség kérdése, de gyanús, hogy az nem rozsdamentes bowdennel volt szerelve.

#1134
Sleek

Sleek

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 299 hozzászólás
Sziasztok szakik segítséget szeretnék kérni. Kell egy új hátsó váltót vennem. Gyárilag Alivio RD-M430 as(2011) volt fent.
De olyant csak rendelésre lehet kapni. 7800-8500ft attól függ melyik üzletben venném.
Vagy lenne SHIMANO DEORE [RD-M531] 10450ft tõl. Esetleg új Alivio ami azt hiszem 2013 mas de max 2012 es 9300ft ért.
Ti melyiket ajánlanátok?
Versenyen nem indulok viszont terepen sokat megyek. Hegy völgy köves sziklás utak.
Segítségeteket köszönöm.

#1135
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás

Sziasztok!

Két kérdésben szeretném a segítségeteket kérni:
1. Egy Deore váltókar/váltó esetén milyen bowdenház/bowden ajánlott? Pontosabban fogalmazva a kérdést érznék-e különbséget az SP41 és a durván fele annyiba kerülõ egyéb (de nem noname, pl. jagwire) bowdenházak között? Mivel járok jobban ha az olcsóbb bowdenházat sûrûbben cserélem vagy a drágát ritkábban?
2. Csere esetén mi alapján dönthetõ el, hogy csak a bowden cseréje szükséges vagy a bowdenházé is?

Szerintem vegyél olcsó Jagwire bowdenházat és jóféle, simára köszörült bowdent. Nem annyival jobb a Shimano sem.
Ha sokat jársz, évente, másfél évente ki szokták cserélni a bowdent a bowdenházzal együtt. Nem egy komoly összeg.
Ha már érezhetõen kezd szorulni, egyszer-kétszer be lehet olajozni. Akkor jó lesz egy darabig. Aztán már persze csere.
Marci

#1136
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Eddig bírja. :)

Sérülés nincs, évente 1*fújok bele TF2. Masszív cucc.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#1137
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Szia,

Nekem kevláros (barna) Jagwire ház van, idestova 8-9 éve. Fogalmam sincs minek kellene cserélni.

X


mondjuk mert begyujti a koszt es/vagy elkopik. Mindketto a bovden mozgas lassulasat eredmenyezi, ami meg a valtasteljesitmenyt rontja.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1138
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás
Pontosan milyen váltó, milyen hajtókar, milyen lánckerekek vannak elöl, milyen sor van hátul?

#1139
Csomi2

Csomi2

    vendég

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás

Fontos a váltó lemezeinek a szöge is (a váz, ill. a lánctányérok síkjához képest), a váltó magassága a nyeregvázcsövön. Errõl találsz leírást a Shimano oldalán. Ha ez rendben én megnézném a bovdent mennyire mozog könnyen.


Szia!

Ezeket mind megnézték a srácok a szervízben :)

#1140
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Fontos a váltó lemezeinek a szöge is (a váz, ill. a lánctányérok síkjához képest), a váltó magassága a nyeregvázcsövön. Errõl találsz leírást a Shimano oldalán. Ha ez rendben én megnézném a bovdent mennyire mozog könnyen.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers