Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#1081
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Hello

Egy régebbi outit szeretnék venni. Nem igazán ismerem ki magamat a szettekkel kapcsolatban. Kérdésem hogy minõségben hogyan követik egymást a shimano termékek 105, 600, Exage, Ultegra, Tiagara stb. Vagy ha nem csak minõség beli különbség van köztük, akkor még mi?

Más. Egy 105-ös vagy 600-as váltót össze tudok párosítani pl egy deore váltókarral ha egyenes kormányt szeretnék?

Elõre is köszi a választ.


a mostani sorrend ugy megy hogy: Dura-ace > Ultegra > 105 > tiagra > sora > 2300

1997ig: Dura Ace > 600 (Ultegra) > 105SC > RX100 > RSX > 300EX (exage)

A kulonbseg sokretu, felhasznalt anyagok, suly, minoseg, csapagyazas, funkciok. Pl egy jobb valtoban jobb gorgok vannak, tobb fokozatot tud vinni, konnyebb, szebben mukodik, stb.

A hatso valtasban nem lesz problema a deore valtokar + orszaguti valto kombinacioval, elol viszont nem biztos hogy be tudod loni pontosan. Erre vannak a kimondottan orszaguti valtohoz tervezett, egyenes kormanyra valo valtokarok.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1082
tamaszen

tamaszen

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!
Van valakinek információja errõl a váltóról
Shimano C101 [FD-C101] E-Type [#747]
egy kis technikai infora is szükségem volna a felszerelését illetõen
összteleszkópos MTB-m van
elõre is köszi a segítséget

#1083
cashpoint

cashpoint

    vendég

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Hello

Egy régebbi outit szeretnék venni. Nem igazán ismerem ki magamat a szettekkel kapcsolatban. Kérdésem hogy minõségben hogyan követik egymást a shimano termékek 105, 600, Exage, Ultegra, Tiagara stb. Vagy ha nem csak minõség beli különbség van köztük, akkor még mi?

Más. Egy 105-ös vagy 600-as váltót össze tudok párosítani pl egy deore váltókarral ha egyenes kormányt szeretnék?

Elõre is köszi a választ.

#1084
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Belenéztem,törött darab nem esett ke belõlle minden egyben van benne,mindaddig amig nem kattan visszaugrik a helyére amint kattan ottmarad,sztem csak valami szorulása lehet de nem merem piszkáni.

#1085
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Bowden+ház nemrégi,tonna wd40 megvolt,nagyon ovatossan leszedem a burkolatot,belenézek,majd irok h mi lett.

#1086
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

hello beszart az ilyen Váltókapcsoló: Shimano Deore Rapidfire-Plus 9-f. tipusó elsõ váltokapcsolom ha felfelé váltok vele,váltás után ott marad meg sem moccan ujjal kell visszahuzni,hogy megint váltani lehessen.kérdésem h ennek kapa-e vagy csak valami baja lehet,és tényleg szétesik,ugrik ha szétcsavarozom.javithato?

Az jutott még eszembe, hogy szélsõséges esetben ilyet a bowden hibája is okozhat, szorulhat a bowden.
Mikor cseréltél utoljára bowdent + bowdenházat ?
Marci

#1087
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

hello beszart az ilyen Váltókapcsoló: Shimano Deore Rapidfire-Plus 9-f. tipusó elsõ váltokapcsolom ha felfelé váltok vele,váltás után ott marad meg sem moccan ujjal kell visszahuzni,hogy megint váltani lehessen.kérdésem h ennek kapa-e vagy csak valami baja lehet,és tényleg szétesik,ugrik ha szétcsavarozom.javithato?


nyomjál bele egy tonna wd40-et, az esetek egy részében segít (vagy nem)

#1088
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a burkolatot azert le lehet kapni rola, az meg nem bonyolult. csak icipici csavarok tartjak ossze, szoval kell hozza apro feju csavarhuzo, meg turelem.

Es valami rongy felett szerelj, hogyha leesik a masfel mili hosszu csavar akkor ne pattogjon el a konyhakovon, soha az eletben meg nem talalod.

Szoval burkolat nelkul mar eselyes hogy latszani fog mi a baja, lehet csak egy rugo ugrott ki a helyerol, vagy ilyesmi. Ha nem latszik, es jobban szet kellene szedni, akkor viszont lehet celravezetobb beszerezni egy ujat (pl az aprobol?)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1089
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
Igen látta szerelõ,õ mondta h nem szedi szét,tx a választ.

#1090
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

hello beszart az ilyen Váltókapcsoló: Shimano Deore Rapidfire-Plus 9-f. tipusó elsõ váltokapcsolom ha felfelé váltok vele,váltás után ott marad meg sem moccan ujjal kell visszahuzni,hogy megint váltani lehessen.kérdésem h ennek kapa-e vagy csak valami baja lehet,és tényleg szétesik,ugrik ha szétcsavarozom.javithato?

Nem szokták javítani. Ha szétszeded, tényleg szétugrik, nagyon nehéz összerakni.
Ha tényleg baja van, nem drága egy új. Boltban szerelõ látta már ?
Marci

#1091
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
hello beszart az ilyen Váltókapcsoló: Shimano Deore Rapidfire-Plus 9-f. tipusó elsõ váltokapcsolom ha felfelé váltok vele,váltás után ott marad meg sem moccan ujjal kell visszahuzni,hogy megint váltani lehessen.kérdésem h ennek kapa-e vagy csak valami baja lehet,és tényleg szétesik,ugrik ha szétcsavarozom.javithato?

#1092
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

Kérdés.. Adott egy Nexus 7 agyváltó, revoshift marokváltóval..

Ha travel agenttel összedob az emberfia egy sima 7-es váltókart (pl. régi lx..) akkor azzal el lehet kapcsolgatni az agyváltó fokozatait, nem?

Nem tudom ugyan, mennyi bowdenhúzás kellene a 7.es agyváltóhoz, de úgy rémlik, mintha travel agenttel pont kijönne a hetes kar ideális húzása.. Korrekt? :-\


Kérdezd Ridelife-ot , vagy a boross-t az agyváltós topicban.Nagy mágusok.

#1093
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Kérdés.. Adott egy Nexus 7 agyváltó, revoshift marokváltóval..

Ha travel agenttel összedob az emberfia egy sima 7-es váltókart (pl. régi lx..) akkor azzal el lehet kapcsolgatni az agyváltó fokozatait, nem?

Nem tudom ugyan, mennyi bowdenhúzás kellene a 7.es agyváltóhoz, de úgy rémlik, mintha travel agenttel pont kijönne a hetes kar ideális húzása.. Korrekt? :-\

#1094
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Itt megnézheted, hogy milyen hézagolások vannak Sheldon Brown's Bicycle Frame and Cassette Spacing Crib Sheet.
Van olyan 6os sor, aminek a hézagolása megegyezik a 7esekkel.

#1095
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Illetve arról nem tud valaki infót adni, hogy az ST-EF40-es tourney fékváltókarnak a fék-karja mûanyag e? (off: keresek még PDF-ben 2013-as shimano katalógust, de azt sem találom)

#1096
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Sziasztok.

6-os és 7-es sorok közt is nagy különbség van sorok közti távolságokban? Illetve amelyik bringában 6os sor van, ada beférne egy 7es? Azért kérdezem, mert hozzánk került egy régebbi pozicionált shimano ez-fire kétkaros váltókar pár, és ha tudnánk lecserélnénk erre a sis váltókarokat, de attól tartok, a pozícionált váltókarok miatt hiába hagynánk csak ki egy fokozatot a karon legfelül, a váltás pontatlan lenne.

#1097
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Aszondja a tudomány, hogy nem is csavar tartotta ezt eredetileg a helyén, hanem egy kis mûanyag pöcök. A két váltóbovden úgyis a vázhoz szorította, így le nem esett, az oldalra való elmozdulást meg a kis stift akadályozta. Amirõl én sk lebontottam, oda biztosan csavarozva volt, nekem úgy szimpibb. Viszont az aktuális helyén (a lentebb mutatott képen) nincs is menet a likban.
Asszem ezt a kérdést jól kitárgyaltuk... :)


Emlékeim szerint olyan volt a mûanyag mint egy tipli, bedugtad a helyére és egy lemezcsavart tekertél bele, az feszítette szét a mûanyagot.

#1098
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Aszondja a tudomány, hogy nem is csavar tartotta ezt eredetileg a helyén, hanem egy kis mûanyag pöcök. A két váltóbovden úgyis a vázhoz szorította, így le nem esett, az oldalra való elmozdulást meg a kis stift akadályozta. Amirõl én sk lebontottam, oda biztosan csavarozva volt, nekem úgy szimpibb. Viszont az aktuális helyén (a lentebb mutatott képen) nincs is menet a likban.
Asszem ezt a kérdést jól kitárgyaltuk... :)

#1099
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Ja, megtartja a bowden. Ilyen volt a Kettleren is, egy nagy szegecs fogta a vázhoz. Amikor kicseréltem a külön tengely-csészés középcsapágyat monoblokkra, az nem fért be a fejétõl, kénytelen voltam lecsapni. Maradt annyi perem, ami belemegy a lyukba és nem engedi oldalra elcsúszni, leesni meg nem engedik a bowdenek.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1100
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Szerintem, ha nem jön le az idõ múlásával (pl meleg hatására), akkor jó így ahogy van. Csak zárd el a szenny útját be a középcsapágyhoz.
Ennek az alkatrésznek amúgy sem kell sok tartás, mert a bowdenek nem terhelik úgy, hogy elmozduljon, épp ellenkezõleg, nem hagyják leesni.