Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#1041
Írta 2013. július 11. - 05:29

igyis jonak tunik a lanchossz. a lancfeszito csavar egyertelmuen rakja tavolabb / kozelebb a valto felso gorgojet a kazetta fogaskerekeihez, es fesziti a lancot is, tehat eredmenye nincs annak amit csinal.
#1042
Írta 2013. július 11. - 00:59

Nézd meg a lánc hosszát még egyszer. De ne ezt a merõleges szabályt alkalmazd, mert az elnagyolt. Elõl-hátul legnagyobbon a hátsó váltót kihagyva + két szem vagy érzésre megnézed kicsi-kicsin nagy-nagyon (ezt a váltóval együtt). Amikor a láncfeszítõ csavar semmit nem csinál akkor majdnem biztos, hogy hosszú a lánc. Szerintem.... így távolról...
#1043
Írta 2013. július 10. - 22:43

A sebessegek szamat a valtokar hatarozza meg, nem a valto
enis igy gondolom, de mas lehetoseg szinte mar nincs is, csak a sebesseg kompatibilitas problema es azert irtam itt, hogy hatha mondtok olyat amit en nemtudok, mielott beruhazok 20+ ezer forintot egy kilences rendszerbe.
#1044
Írta 2013. július 10. - 22:18

#1045
Írta 2013. július 10. - 22:07

A láncszög állító csavart lazítsd ki teljesen és csak 1mm-t feszíts rajta. Csak akkor feszíts utána ha a legfelsõre nehezen vált. Mivel az új váltók általában 3/4-ig be vannak tekerve, lehet ez a probléma. Nehézkes zörgõs váltást ez szokta eredményezni.
#1046
Írta 2013. július 10. - 21:25

#1047
Írta 2013. július 10. - 20:02

talan a 9es ( mega 9 kompatibilis mind2 ) valto nem lenne jo a 8as valtokarral, sorral? indexelt valtokarok, elvileg jonak kellene hogy legyen. a 1999es deore lx is 9es.
#1048
Írta 2013. július 10. - 19:19

tobb mint valoszinu hogy igen, de attol meg 2 zsir uj valtonak nem kene, hogy baja legyen
nem voltak odacsapva, hasznalva, jol mozognak stb

#1049
Írta 2013. július 10. - 19:17

#1050
Írta 2013. július 10. - 17:39

persze, az is allhatott barhogy, sajnos, eredmenye nem volt.
ja es a lanchossz is klappol szerintem, hatul legnagyobb ( 30 ), elol legkisebb ( 22 ) poziciok mellett a talajhoz kepest a valto kanala meroleges.
ja es a lanchossz is klappol szerintem, hatul legnagyobb ( 30 ), elol legkisebb ( 22 ) poziciok mellett a talajhoz kepest a valto kanala meroleges.
#1051
Írta 2013. július 10. - 17:24

Mivel más bringában sem megy én a váltóra (vagy beállítására gyanakodom). Ezt állítottad?
A láncfeszesség és láncszög állító csavar
Ezt a csavart csak a jobb minõségû hátsó váltókon találjuk meg. Ezzel szabályozhatjuk a láncfeszítõ szerkezet (a lenyúló kar a két görgõvel) feszítõ hatását. Mivel ez egyben el is mozdítja a szerkezetet, ezzel a csavarral tudjuk azt is beállítani, hogy milyen távolságban legyen a felsõ görgõ a fogaskerekektõl. Minél inkább lazítunk a csavaron, annál közelebb megy a görgõ a fogaskerékhez. A közelség jó, mivel ez meggyorsítja a váltás sebességét, viszont ha túl közel van, akkor már nem tudja a váltó a láncot feltenni a legnagyobb fogaskerékre. A kerékpár összeszerelésekor úgy állítsuk be a lánc feszességét, hogy a legnagyobb fogaskeréktõl 2-3 mm-re legyen a felsõ görgõ.
Két esetben kell újra állítani ezt a csavart
- Ha kicseréljük a láncot és az új hossza nem egyezik a régivel. A hosszabb lánc erõsebb elõfeszítést igényel.
- Ha megváltoztatjuk az áttételeket, és kevesebb, vagy több fogú legnagyobb fogaskerék kerül fel a kerékre.
A láncfeszesség és láncszög állító csavar
Ezt a csavart csak a jobb minõségû hátsó váltókon találjuk meg. Ezzel szabályozhatjuk a láncfeszítõ szerkezet (a lenyúló kar a két görgõvel) feszítõ hatását. Mivel ez egyben el is mozdítja a szerkezetet, ezzel a csavarral tudjuk azt is beállítani, hogy milyen távolságban legyen a felsõ görgõ a fogaskerekektõl. Minél inkább lazítunk a csavaron, annál közelebb megy a görgõ a fogaskerékhez. A közelség jó, mivel ez meggyorsítja a váltás sebességét, viszont ha túl közel van, akkor már nem tudja a váltó a láncot feltenni a legnagyobb fogaskerékre. A kerékpár összeszerelésekor úgy állítsuk be a lánc feszességét, hogy a legnagyobb fogaskeréktõl 2-3 mm-re legyen a felsõ görgõ.
Két esetben kell újra állítani ezt a csavart
- Ha kicseréljük a láncot és az új hossza nem egyezik a régivel. A hosszabb lánc erõsebb elõfeszítést igényel.
- Ha megváltoztatjuk az áttételeket, és kevesebb, vagy több fogú legnagyobb fogaskerék kerül fel a kerékre.
#1052
Írta 2013. július 10. - 14:50

Sziasztok
Segitseget szeretnek kerni, mert elakadtam.
A problemam a hatso valtassal van, felfele ( nagyobb fogaskerekekre ) valtaskor recseg a valto, nem egybol akad be ahogy annak lennie kellene, foleg a felso tartomanyokban, ott mar kivetel nelkul gondolkozik, csorog, recseg. Ha rahuzom a bowdent, lefele nem valt, szinte egyaltalan, elmeletileg mindent jol csinalok, masnak barmikor megcsinaltam mindent jol, de a sajatomon megis problemakkal szenvedek - nezzuk mit is jelent az hogy jol:
- a valtobowdenek hosszanti szalasak, teflonosak, preciz kupakok
- koszorult valtobowdenek,
- precizen beallitott valto, az osszes fokozat alatt ottvan valtogorgo, pontosan
- jol all teljesen a valto, tokeletesen parhuzamosan a gorgo a fogaskerekekkel
- a valton igenyesen tiszta es kizsirozott valtogorgok, stiftek
nezzuk mit hasznaltam:
- uj vaz, serules mentes hatso lancvilla, hatso papucs, valtopapucs
- uj 2008 as xt shadow hatso valto / uj 2005 lx hatso valto normal rugoallassal.
- uj 2006 alivio valtokar / uj 1999 deore lx valtokar
- shimano: uj hg70 kazetta es uj hg70 illetve uj hg50 lanc | sram: uj pg850 kazetta es uj pc870 lanc
ezeket mindet kiprobaltam a tokeletes valtas erdekeben, de egyik sem segitett, mind ugyanugy recseg ropog, ugyanabban a tartomanyban. ha valakinek van valami okos otletel, igazan leirhatna, mert fogalmam sincs mi itt mar a baj.
elore is koszonom.
update: meg annyit, hogy baratnomnek is 8as valtasa van, 2006 alivio valtokarokkal, kiprobaltam az o kerojan is az xt es az lx hatso valtokat is, nalla is ugyanugy recseg, ropog, viszont a 99es lxe meg nem.
Segitseget szeretnek kerni, mert elakadtam.
A problemam a hatso valtassal van, felfele ( nagyobb fogaskerekekre ) valtaskor recseg a valto, nem egybol akad be ahogy annak lennie kellene, foleg a felso tartomanyokban, ott mar kivetel nelkul gondolkozik, csorog, recseg. Ha rahuzom a bowdent, lefele nem valt, szinte egyaltalan, elmeletileg mindent jol csinalok, masnak barmikor megcsinaltam mindent jol, de a sajatomon megis problemakkal szenvedek - nezzuk mit is jelent az hogy jol:
- a valtobowdenek hosszanti szalasak, teflonosak, preciz kupakok
- koszorult valtobowdenek,
- precizen beallitott valto, az osszes fokozat alatt ottvan valtogorgo, pontosan
- jol all teljesen a valto, tokeletesen parhuzamosan a gorgo a fogaskerekekkel
- a valton igenyesen tiszta es kizsirozott valtogorgok, stiftek
nezzuk mit hasznaltam:
- uj vaz, serules mentes hatso lancvilla, hatso papucs, valtopapucs
- uj 2008 as xt shadow hatso valto / uj 2005 lx hatso valto normal rugoallassal.
- uj 2006 alivio valtokar / uj 1999 deore lx valtokar
- shimano: uj hg70 kazetta es uj hg70 illetve uj hg50 lanc | sram: uj pg850 kazetta es uj pc870 lanc
ezeket mindet kiprobaltam a tokeletes valtas erdekeben, de egyik sem segitett, mind ugyanugy recseg ropog, ugyanabban a tartomanyban. ha valakinek van valami okos otletel, igazan leirhatna, mert fogalmam sincs mi itt mar a baj.
elore is koszonom.
update: meg annyit, hogy baratnomnek is 8as valtasa van, 2006 alivio valtokarokkal, kiprobaltam az o kerojan is az xt es az lx hatso valtokat is, nalla is ugyanugy recseg, ropog, viszont a 99es lxe meg nem.
#1053
Írta 2013. július 09. - 13:49

hasonlo, de nem nokon. Aligator i-link a helyes megfejtes.
Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle
Köszi! Megnézem

#1054
Írta 2013. július 09. - 13:14

hasonlo, de nem nokon. Aligator i-link a helyes megfejtes.
Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle
Alligator Cables-manufacturer of brake and control cables for the bicycle, motorcycle
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1055
Írta 2013. július 09. - 12:58

nemtom jó helyre írok-e, de majd kijavítotok. Hol lehet ilyen váltó bowden házat beszerezni?
http://bikemag.hu/im...307799671_o.jpg
Ha jól sejtem a kis gyûrûk a vázat hivatottak megvédeni a kidörzsölõdéstõl. Tetszetõs megoldás
Szerintem az Nokon bovdenezés...
Nokon bowdenház-szett váltáshoz & Rohloff Speedhub 100cm :: HIBIKE
#1056
Írta 2013. július 09. - 11:16

nemtom jó helyre írok-e, de majd kijavítotok. Hol lehet ilyen váltó bowden házat beszerezni?
http://bikemag.hu/im...307799671_o.jpg
Ha jól sejtem a kis gyûrûk a vázat hivatottak megvédeni a kidörzsölõdéstõl. Tetszetõs megoldás
http://bikemag.hu/im...307799671_o.jpg
Ha jól sejtem a kis gyûrûk a vázat hivatottak megvédeni a kidörzsölõdéstõl. Tetszetõs megoldás

#1057
Írta 2013. július 07. - 21:25

#1058
Írta 2013. július 07. - 21:18

Sziasztok, lehet, hogy nem jó helyen járok, de ha mégis:Alu zajosabb "üzem" közben!
Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy mennyi a tömege egy új 2013-as SLX-szettnek, illetve mennyivel nehezebb, mint az XT?
Elõre is köszi a választ!
#1059
Írta 2013. július 05. - 15:21

Alu zajosabb "üzem" közben!Jók ezek az aluminium váltógörgõk? vagy maradjak a mûanyagnál?
Magellan-os
#1060
Írta 2013. július 04. - 17:52
