Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#1021
Írta 2013. július 29. - 21:09
Errõl nem lehet leszedni.Azt,hogy mikor kell váltani jól tudod,de mi lehet a baja a váltónak?
#1022
Írta 2013. július 29. - 20:33
Hát Ádám akkor beszéljünk értelmesen, alap szinten. A kijelzõ azért kell hogy tudjuk melyik fokozatban tekerünk, mert ha valamilyen problémánk van a pedálfordulattal akkor az optika érzékelõ egységünket ráfordítjuk a kijelzõre és látjuk hogy 4. fokozatban tekerünk. Ezt az információt bioelektronikus úton eljuttatjuk a mikró számítógépünkbe majd az parancsot ad biomechanikus karnak hogy hozza mûködésbe a váltókart a kívánt fokozatba kapcsoláshoz.
Nálam ez a következõkép mûködik ha erõlködöm akkor könnyebb fokozatba váltok, ha gyorsabban akarok haladni akkor keményebb áttételre kapcsolok és nem érdekel hogy 2-3-ban vagy 2-4-ben tekerek.
A váltókarok kijelzõjét általában le lehet szedni.
Nálam ez a következõkép mûködik ha erõlködöm akkor könnyebb fokozatba váltok, ha gyorsabban akarok haladni akkor keményebb áttételre kapcsolok és nem érdekel hogy 2-3-ban vagy 2-4-ben tekerek.
A váltókarok kijelzõjét általában le lehet szedni.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1023
Írta 2013. július 29. - 19:09
Egy mûszaki suttyót mint pl. pár szervizes,lehet nem érdekelné,fõleg ha kiesik a komfortzónájából.Szerintem ha már van valami az mûködjön rendesen.Érdekes módon néha meg utol éri magát.
Mi az, hogy mûszaki suttyó? Fejtsd már ki légy szíves... Hátha van itt egy és elmondja neked mit kellene csinálni vele..
#1024
Írta 2013. július 29. - 17:32
Minek a kijelzõ? Szedd le.
Egy mûszaki suttyót mint pl. pár szervizes,lehet nem érdekelné,fõleg ha kiesik a komfortzónájából.Szerintem ha már van valami az mûködjön rendesen.Érdekes módon néha meg utol éri magát.
#1025
Írta 2013. július 28. - 19:58
Minek a kijelzõ? Szedd le.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1026
Írta 2013. július 28. - 16:49
Hello!
X7 trigger karban csúszik a kijelzés 1et.9 helyett 8at és 1es helyett 2est mutat viszont ezen kívûl szépen vált minden fokozatot.Lehet javítani?Mi a baj?Sose szedtem még szét,nagyon szétpergõs?
X7 trigger karban csúszik a kijelzés 1et.9 helyett 8at és 1es helyett 2est mutat viszont ezen kívûl szépen vált minden fokozatot.Lehet javítani?Mi a baj?Sose szedtem még szét,nagyon szétpergõs?
#1027
Írta 2013. július 25. - 10:21
A 10seb átdobó miben más mint a 9?Kettes rendszernél a 10-es nagyobbat emel?
A 3x9, 3x10 hajtómûvek esetében a tányérok pont ugyanoda esnek. A shimano gyári doksi szerint a két és háromtányéros hajtómûveknél a tányérok távolsága között 0.1mm a különbség, gyakorlatilag 0. A valóságban is ezt tapasztaltam. Ugyanazzal a 3s elsõ váltóval ment FC-M770-9, FC-M770-10 hm, majd kéttányérra váltáskor új átdobóval a FC-M770-10, FC-M785, tehát a váltókar húzása megegyezik.
Eltérés a kalicka formájában lehet (de nem tudom, hogy van-e, csak elméletileg írom!), a 10s hajtómûvekben már inkább 24-es (vagy még nagyobb!) kistányért használnak, ahhoz optimalizálják a dudorok helyét, formáját.
#1028
Írta 2013. július 25. - 09:27
A 10seb átdobó miben más mint a 9?Kettes rendszernél a 10-es nagyobbat emel?
#1029
Írta 2013. július 18. - 13:34
Üdv!
Koholtam egy komplex problémát magamnak, szeretnék egy egybe-kos kormányt összerakni outira, Shimano 105-ös szetthez (elsõ váltó 2 tárcsa, hátsó 6). Az a kérdésem, hogy létezik-e olyan hagyományos rögzítésû fék/váltókar (közvetlenül markolat melletti), ami ezt a váltót tudná váltani? A fékek Super SLR két forgáspontos patkók.
Ha lehetne, így egybe szeretném megoldani, de ha nem létezik ilyen, akkor a meglévõ Shimano Exage váltókarjaimat meghagynám és mellé tennék ilyen fékkarokat.
Tul képp ez egyszerûbb megoldás lenne, csak szeretnék takarékoskodni a hellyel, mert mellé kell még raknom a kötelezõ csengõt, világítást, és így elég szûkös a hely a kormányon.
Szarv végi fékkart azért nem szeretnék, mert legtöbbet normál helyzetben fogom a kormányt, onnan elnyúlkánli sok idõ, viszont mászásnál már nagyon jól jönne a szarv. Illetve montin megszoktam, hogy hüvelykujjal és mutatóujjal váltok, nem szívesen mondanék le errõl a luxusról.
Koholtam egy komplex problémát magamnak, szeretnék egy egybe-kos kormányt összerakni outira, Shimano 105-ös szetthez (elsõ váltó 2 tárcsa, hátsó 6). Az a kérdésem, hogy létezik-e olyan hagyományos rögzítésû fék/váltókar (közvetlenül markolat melletti), ami ezt a váltót tudná váltani? A fékek Super SLR két forgáspontos patkók.
Ha lehetne, így egybe szeretném megoldani, de ha nem létezik ilyen, akkor a meglévõ Shimano Exage váltókarjaimat meghagynám és mellé tennék ilyen fékkarokat.
Tul képp ez egyszerûbb megoldás lenne, csak szeretnék takarékoskodni a hellyel, mert mellé kell még raknom a kötelezõ csengõt, világítást, és így elég szûkös a hely a kormányon.
Szarv végi fékkart azért nem szeretnék, mert legtöbbet normál helyzetben fogom a kormányt, onnan elnyúlkánli sok idõ, viszont mászásnál már nagyon jól jönne a szarv. Illetve montin megszoktam, hogy hüvelykujjal és mutatóujjal váltok, nem szívesen mondanék le errõl a luxusról.
#1030
Írta 2013. július 16. - 21:35
9es valtas megoldast hozott, nem tudom ugy nyomni a valtokart, hogy recsegjen, gondolom a lanc szelessege volt a dominalo, mivel nem igen fer jol el a valtoba ( vagy nemtudom ), a tescos lanccal valtott a 8as is a legjobban, a srammal szarul, shimanoval nagyon szarul, a szelesseguk sorrendje is ez volt ( a tescos volt a legveknyabb ), a tolomero is ezt mutatta, ha esetleg meg erdekel valakit.
#1031
Írta 2013. július 11. - 18:06
en azt ertem, de tovabbra is azt mondom hogy amire a szervizesek nem talaltak valaszt arra kicsi az esely hogy majd egy internetforumon fognak.
Gyurcsók mester?
#1032
Írta 2013. július 11. - 17:41
en azt ertem, de tovabbra is azt mondom hogy amire a szervizesek nem talaltak valaszt arra kicsi az esely hogy majd egy internetforumon fognak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1033
Írta 2013. július 11. - 15:41
ezt kb 5 szervizben mutattam meg, Debrecen legnagyobb keroboltjaiban, szervizeiben, abbol 2 sracot ismerek, segitokeszek voltak, 15+ eve kerot szerelnek de nem tudtak a valaszt, vagy nem tapasztaltak a problemat, mivel igenytelenek ezen a teren ( szerintem )
#1034
Írta 2013. július 11. - 12:36
pedig ez tenyleg egy olyan dolog hogy latni kellene. Pont azert modnom ezt, mert dolgoztam szevizbe` jo dolog ez az elmeleti siku beszelgetes, de vegul akkoris kelleni fog egy muerto szakember aki majd odaall es konkretan megcsinalja. Mert meglatja/meghallja eloben azt amit mi igy a monitor tuloldalarol eselytelenek vagyunk meglatni/meghallani.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1035
Írta 2013. július 11. - 10:44
ott ilyesmi okossagokat kaptam:
- szerintuk ez jo, egy kicsit mindig recseg ez ilyen, ezt tudja stb
- shimano fos, vegyel sramot
- szar a valtokarod, xt -t csak xt -vel szabad hasznalni stb
- meglehetne probalni masik lanccal
ilyeneket, persze mindegyik hulyeseg.
latatlanba tobb ertelmes dolgot kaptam itt, mint egy "szervizbe", azert irom idezojelbe, mert en meg egy szervizes munkajaval se voltam soha kibekulve, soha.
- szerintuk ez jo, egy kicsit mindig recseg ez ilyen, ezt tudja stb
- shimano fos, vegyel sramot
- szar a valtokarod, xt -t csak xt -vel szabad hasznalni stb
- meglehetne probalni masik lanccal
ilyeneket, persze mindegyik hulyeseg.
latatlanba tobb ertelmes dolgot kaptam itt, mint egy "szervizbe", azert irom idezojelbe, mert en meg egy szervizes munkajaval se voltam soha kibekulve, soha.
#1036
Írta 2013. július 11. - 08:49
#1037
Írta 2013. július 11. - 05:29
igyis jonak tunik a lanchossz. a lancfeszito csavar egyertelmuen rakja tavolabb / kozelebb a valto felso gorgojet a kazetta fogaskerekeihez, es fesziti a lancot is, tehat eredmenye nincs annak amit csinal.
#1038
Írta 2013. július 11. - 00:59
Nézd meg a lánc hosszát még egyszer. De ne ezt a merõleges szabályt alkalmazd, mert az elnagyolt. Elõl-hátul legnagyobbon a hátsó váltót kihagyva + két szem vagy érzésre megnézed kicsi-kicsin nagy-nagyon (ezt a váltóval együtt). Amikor a láncfeszítõ csavar semmit nem csinál akkor majdnem biztos, hogy hosszú a lánc. Szerintem.... így távolról...
#1039
Írta 2013. július 10. - 22:43
A sebessegek szamat a valtokar hatarozza meg, nem a valto
enis igy gondolom, de mas lehetoseg szinte mar nincs is, csak a sebesseg kompatibilitas problema es azert irtam itt, hogy hatha mondtok olyat amit en nemtudok, mielott beruhazok 20+ ezer forintot egy kilences rendszerbe.