Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#981
Írta 2013. szeptember 06. - 14:29

#982
Írta 2013. szeptember 06. - 14:26

Üdv.
Az miért van hogy a hátsó váltónál ha alig feszítem meg a bowdent csak akkor hajlandó 9 be leváltani? Ahogy jobban meghúzom már nem hajlandó leváltani. Ha kikötöm a bowdent akkor hajlandó visszaváltani csak. Sõt igy is alig akar visszaváltani.. Tegnap szedtem szét, és elõtte semmi baja se volt.
A véghelyzet határoló csavaron tekerj kifelé amelyik a H-val van jelölve. Túlságosan be van tekerve és nem engedi lefelé/kifelé mozdulni a váltót. Úgy kell helyesen beállítani, hogy amikor nincs bekötve a bovden ill. nem húzza akkor a legkisebb fogaskerékkel egy síkba essen a váltógörgõ ill. még egy kicsit kifelé legyen a görgõ síkja.
egy kis segítség, 2-es pont top adjustment
http://techdocs.shim...69830605069.pdf
#983
Írta 2013. szeptember 06. - 14:07

Az miért van hogy a hátsó váltónál ha alig feszítem meg a bowdent csak akkor hajlandó 9 be leváltani? Ahogy jobban meghúzom már nem hajlandó leváltani. Ha kikötöm a bowdent akkor hajlandó visszaváltani csak. Sõt igy is alig akar visszaváltani.. Tegnap szedtem szét, és elõtte semmi baja se volt.
#984
Írta 2013. szeptember 05. - 22:21

Szeretnék érdeklõdni! Egy országútira a koskormány helyett idõfutam kormányt szeretnék tenni (nekem kényelmesebb) és arra dual control váltókarokat.A hajtás egy kompakt 2 tányéros cucc.
Kérdésem,hogy a bal kar ami 3-as tudja kezelni a "csak" 2 tányért,vagy esetleg van ennél az elképzelésnél életképesebb javaslata valakinek?
A kormányvégbe tehetõ váltókarok nem jönnek be sajna.
A segítséget elõre is köszönöm!
Attila
#985
Írta 2013. szeptember 05. - 10:04

Van egy régi hátsó váltóm, elvileg alig használt(gyakorlatilag is kb ez látszik rajta) és elvileg jól is mûködik. Nem próbáltam ki mert nekem mintha furcsán állt volna alaphelyzetben. Kerék nélkül, kb egyenesen állt lefele, mintha "lógott" volna. Ez normális pozíció? Kicsit nekem ez fura volt hogy nem húzza össze magát, így buheráltam a rugóján, így viszont hozzáér a fogaskoszorú közepénél kb a fogaskerékhez. Ez amiatt lehet mert túl erõs a rugó? Tudom hülye kérdésnek tûnhet, de a másik biciklimen a normális Shimano váltó "behúzza" magát kerék nélkül ahogy kell és nem ér hozzá. Egy kb noname váltóról van szó, kb az a tipikus egyszerû fajta, egy régi y-vázas, összteleszkópos biciklin van(szerintem gyárilag).
Üdvözlettel, Bence
#986
Írta 2013. szeptember 04. - 22:58

Azt szeretném megtudni,hogy a Shimano hátsó váltók lefelé kompatibilisek-e,vagyis pl. egy kilenc fokozatú Deore használható-e 8-as rendszerben.
Elmegy, de nem az igazi. Szûkebb a 9-es és ha keresztbe megy a lánc a csapok hozzá érhetnek a kanálhoz, extrém esetben fel is tekerheted a kanalat. Ki lehet okoskodni vékony alátéttel a görgõ két oldalán és akkor elfér a lánc
#987
Írta 2013. szeptember 04. - 21:37

#988
Írta 2013. szeptember 02. - 01:13

#989
Írta 2013. szeptember 01. - 18:35

#990
Írta 2013. szeptember 01. - 18:29

X0 hátsó váltóhoz keresek görgõket. Ez szerintetek jó lenne hozzá? SRAM Schaltrollen-Set X.9, X.7 (10-11)
Nem inkább ez?
#991
Írta 2013. szeptember 01. - 17:59

#992
Írta 2013. augusztus 30. - 11:02

Shimano Inter7 agyváltóhoz keresek pillangó váltókart. A régebbi típusokhoz (pl. 7C21) alapból ilyet adtak, de újonnan már sehol nem lehet kapni. Nagy segítség lenne...
Elõre is köszi!
#993
Írta 2013. augusztus 26. - 11:12


#994
Írta 2013. augusztus 26. - 09:49

A Shimano SP-40 bowdenház vég belsõ átmérõje 4mm? Ha a bowdenek spéci bevonatúak (pl. teflonos) és a váz ahova ezek a bowdenház végek mennek alu, mit ajánlanátok inkább, ezt a shimano bowdenház véget vagy alu vég? Úgy értem az alu nem bántja a teflonbevonatot? Pl. erre gondolok.
#995
Írta 2013. augusztus 26. - 09:45

Hello
egy olyan kérdésem lenne, hogy a shimano fd-m191es elsõ váltó mennyire használható?
Shimano FD-M191 | Váltás | Váltó | MTB elsõ váltó
Jelenleg az mtb-men ilyen (http://static.testbi...o-2010-NO.3.jpg) alivio elsõ váltót használok, 06-os évjáratú alivio váltókarral, és teljesen meg vagyok vele elégedve terepen, bárhol.
Másik bringámon egy régi (2000-es) alivio váltókarral használok egy olcsó noname elsõ váltót (talán régi sunrace, de ez a tényleg nagyon puruttya alap darab), és azzal sincs problémám, de azzal csak aszfalton járok.
http://ebike.hu/kepe...race-fd-m2a.jpg
Szóval a kérdés, hogy ez a fd-m191es elsõ váltó egy altus váltókarral aszfalton túrázáshoz használható lesz-e. 42es tányér lesz elõl, szóval sokat nem fogok váltani, de azért örülnék, ha akkor váltana amikor szükséges
#996
Írta 2013. augusztus 26. - 09:01

egy olyan kérdésem lenne, hogy a shimano fd-m191es elsõ váltó mennyire használható?
http://ebike.hu/term...himano-fd-m191/
Jelenleg az mtb-men ilyen (http://static.testbi...o-2010-NO.3.jpg) alivio elsõ váltót használok, 06-os évjáratú alivio váltókarral, és teljesen meg vagyok vele elégedve terepen, bárhol.
Másik bringámon egy régi (2000-es) alivio váltókarral használok egy olcsó noname elsõ váltót (talán régi sunrace, de ez a tényleg nagyon puruttya alap darab), és azzal sincs problémám, de azzal csak aszfalton járok.
http://ebike.hu/kepe...race-fd-m2a.jpg
Szóval a kérdés, hogy ez a fd-m191es elsõ váltó egy altus váltókarral aszfalton túrázáshoz használható lesz-e. 42es tányér lesz elõl, szóval sokat nem fogok váltani, de azért örülnék, ha akkor váltana amikor szükséges

#997
Írta 2013. augusztus 22. - 22:52

#998
Írta 2013. augusztus 22. - 21:08

#999
Írta 2013. augusztus 20. - 18:13

Aztán az is lehet, hogy ha a tied nem egy régi, viseltes darab, akkor csak el van koszolódva és csak ragadnak az alkatrészek (egy wd40-es befújás segíthet).
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1000
Írta 2013. augusztus 20. - 17:44

Shimano Sora ST-3400-as fékváltókarom van. Az elsõ fékváltókar nem akar mûködni, ha a kistányérról a nagytányérra váltok.
Az az érdekes, ha mégis sikerül, akkor a kistányérra minden gond nélkül levált.
Tud-e valaki segíteni, hogy mi lehet a probléma?