Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#961
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Sokat keresgéltem ezügyben, és a legtöbben 22-es tányérral használják, szóval szerintem mûködik.
Én hátul 11-36-os kazettát használok, és a 22-es már számomra felesleges áttételt eredményezett volna.
Amúgy szerintem nem különbözik a 9-es és a 10-es, legalábbis nem látom, hogy miben kéne eltérniük.
Ja, az elõzõ kérdésedre: az összes elsõ váltókar húzása megegyezik, úgyhogy mindegy neki, hogy 9 vagy 10 sebességes hátul.
Egy újabb váltókar csak azért hasznos, mert át tudod kapcsolni 2 sebességesre, amúgy meg a határoló csavarokkal kell játszani.

#962
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
köszi. Hát így elgondolkodtam, hogy lehet nem a 2x9-es slxet veszem meg, hanem a 2x10-es xt-t. Árban ugyanannyi.

Ami kérdéses még számomra, hogy 22es kistányérral elmegy-e még, vagy annál már felül a lánc a kalitka aljára?

#963
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Igen, minden fokozatot - keresztbe váltva is - súrolás nélkül visz.
Az enyém direct-mountos változat, bár az mindegy ebbõl a szempontból.
Feltöltött kép Feltöltött kép

...bocs a méretért...

#964
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger

Nemrég lett kész a 2x10-es rendszerem, 9-es Deore hajtókarra raktam 24-es és 36-os tányérokat (azt hiszem még a 9-es rendszerhez valókat), meg egy bashringet.
Az átdobóm M785-ös 2 sebességes, tökéletesen mûködik. Arra is 38-40T-t írtak, szépen elvan a 36-os tányérral is.
Ha jól láttam akkor teljesen más íven mozognak a 2x-es átdobók. Majdnem vízszintesen mozdul el a terelõlemez.


Mindkét tányéron végig tudod használni hátul a teljes sort súrolás nélkül?
Fotót tudsz dobni róla? Akár privátban is? Elsõ váltókar szempontjából az mindegy, hogy 9-es vagy 10-es rendszeré?

#965
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Nemrég lett kész a 2x10-es rendszerem, 9-es Deore hajtókarra raktam 24-es és 36-os tányérokat (azt hiszem még a 9-es rendszerhez valókat), meg egy bashringet.
Az átdobóm M785-ös 2 sebességes, tökéletesen mûködik. Arra is 38-40T-t írtak, szépen elvan a 36-os tányérral is.
Ha jól láttam akkor teljesen más íven mozognak a 2x-es átdobók. Majdnem vízszintesen mozdul el a terelõlemez.

#966
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
3 tányérról 2-re alakítottam (36-22) az SLX 660-as hajtásom. Az átdobóm egyenlõre FC-M660 (3x9) nem a legtökéletesebb.

A kérdésem az lenne, hogy az M665 és M667es átdobók között csak felfogatásbeli különbség van, vagy más kialakításbeli is?
Illetve, hogy a 10es rendszerhez ajánlatos M675 M676 ill. M785 átdobók használhatóak-e az immár átalakított 2x9-es rendszeremhez? Habár azoknál általában 38-40T ír nagy tányérnak.

#967
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Okosítsatok már egy kicsit a hátsó váltókkal kapcsolatban.Hosszú kanál,rövid kanál.Melyik milyen felhasználásra jó?


Attól függ milyen áttétel tartományt akarsz átfogni, montinál 3 lánctányér 11-34-es sorhoz kell a hosszú kanalas, 11-32-nél elég a középkanalas.

#968
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Okosítsatok már egy kicsit a hátsó váltókkal kapcsolatban.Hosszú kanál,rövid kanál.Melyik milyen felhasználásra jó?


#969
wa1907

wa1907

    vendég

  • fórumtag
  • 24 hozzászólás
Tudnátok segíteni egy Honor Suntour hátsó váltó beállításával kapcsolatosan?

#970
Mmmaci

Mmmaci

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Sziazstok!Tudna valaki nekem segíteni?Van egy réginek tünõ Campagnolo Valentino Extra hátsó váltóm!Elsõ kérdésem az lenne hogy jó helyen vagyok-e vagy van valami speckó fórum ehhez!Második az lenne hogy értetek-e hozzá hogy milyen régi vagy esetleg mennyit ér?Köszi a válaszokat elõre.

#971
gllo

gllo

    vendég

  • fórumtag
  • 146 hozzászólás
Hello,

Információ kellene: Mit lehet kezdeni a Shimano országúti fékváltó karokkal, ha szokásos módon megkoptak?
( azon kívül, hogy vegyek újat)
Szerintem a kéz izzadtság "eszi meg" a gyári felület kezelést. Mert az elõzõ karokkal is volt bajom már.

Vélemények, ötletek?

Elõre is köszi!

#972
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás
Köszi, ez a láncszög állítás mûködött, igaz én távolítottam valamennyit, így kevésbé áll a váltó teste vízszintesen, azaz a felsõ kerék távolabb került a sortól.

#973
oroberto

oroberto

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

Üdv!

Megtudnátok mondani hogy váltógörgõt mikor kell cserélni, honnan tudom hogy kopott? Cseréltem láncot, fogaskoszorút, hajtómûvet, de ez valamiért kimaradt, és most olyat csinál, hogy ha hátul legalulra teszem (elöl mindegy hol van a lánc) akkor egy enyhe csörgés jelentkezik. Viszont, ha kézzel egy fél centit eltávolítom a felsõ görgõt a fogaskoszorútól (tehát a lánc kb. egy foggal kevesebben fekszik a görgõn) akkor a csörgés megszûnik- de legalábbis enyhül. Láncszög állító csavart kellene keresnem és állítanom? Vagy a görgõ a kopott? Xt váltóm van 2008-09 körüli. Remélem érthetõen írtam, vagy a lánchossz nem stimmelne? A váltók egyébként jól vannak beállítva, szépen mûködik minden, de a régi deore rendszer (most full xt lett) a kinyúlt lánccal mintha halkabb lett volna...Köszi!



Nagyon egyszerû megállapítani, minél kopottabbak a váltógörgök annál hegyesebbek a fogak rajta, ahogy kopik eltünik róla a fog profil. Ha jól tudom a legközelebb kell lennie a felsõ váltó görgönek a sorhoz akkor lesz gördülékenyebb a váltás ezt a láncfeszítõ csavarral tudod beállítani a váltó hátulján.
Let's roll!

#974
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ugyanolyan széles.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#975
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
Szeretnék áttérni a 2x10 rendszerre, ahhoz kell-e vázat cserélni vagy elfér a 10 es sor a régi vázban? Shimano-t vagy Sram-ot érdemesebb venni? Sram X9 en gondolkodom, esetleg X0 on.

#976
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás
Üdv!

Megtudnátok mondani hogy váltógörgõt mikor kell cserélni, honnan tudom hogy kopott? Cseréltem láncot, fogaskoszorút, hajtómûvet, de ez valamiért kimaradt, és most olyat csinál, hogy ha hátul legalulra teszem (elöl mindegy hol van a lánc) akkor egy enyhe csörgés jelentkezik. Viszont, ha kézzel egy fél centit eltávolítom a felsõ görgõt a fogaskoszorútól (tehát a lánc kb. egy foggal kevesebben fekszik a görgõn) akkor a csörgés megszûnik- de legalábbis enyhül. Láncszög állító csavart kellene keresnem és állítanom? Vagy a görgõ a kopott? Xt váltóm van 2008-09 körüli. Remélem érthetõen írtam, vagy a lánchossz nem stimmelne? A váltók egyébként jól vannak beállítva, szépen mûködik minden, de a régi deore rendszer (most full xt lett) a kinyúlt lánccal mintha halkabb lett volna...

Köszi!

#977
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Az E2-type elsõ váltók felfogatása új szabvány és nem kompatibilis az E-type konzollal vagy a 2-es csak azt jelzi,h ezek a váltók csak 2 sebességesek? Elõre is köszi.

#978
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
lazíts a bowdenen is. úgy értem tekerd kia rögzítõcsavart/anyát, engeddj ki 5mm-t, s húzd meg újra

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#979
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

Visszahajtottam 1 kört is, de még most se jó, indulás után felugrik 8 ba, aztán még 7 be is.


Nem megy. A váltókaron a finomállitó teljesen be van hajtva, csak kifelé birom csavarni.Nem lehet hogy ez a baj? Teljesen behajtottam mielõtt rögzítettem a bowdent a hátsó váltón.

#980
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

A véghelyzet határoló csavaron tekerj kifelé amelyik a H-val van jelölve. Túlságosan be van tekerve és nem engedi lefelé/kifelé mozdulni a váltót. Úgy kell helyesen beállítani, hogy amikor nincs bekötve a bovden ill. nem húzza akkor a legkisebb fogaskerékkel egy síkba essen a váltógörgõ ill. még egy kicsit kifelé legyen a görgõ síkja.

egy kis segítség, 2-es pont top adjustment

http://techdocs.shim...69830605069.pdf


Visszahajtottam 1 kört is, de még most se jó, indulás után felugrik 8 ba, aztán még 7 be is.