Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#961
Írta 2013. október 06. - 21:08
Az átdobóm M785-ös 2 sebességes, tökéletesen mûködik. Arra is 38-40T-t írtak, szépen elvan a 36-os tányérral is.
Ha jól láttam akkor teljesen más íven mozognak a 2x-es átdobók. Majdnem vízszintesen mozdul el a terelõlemez.
#962
Írta 2013. október 06. - 20:54
A kérdésem az lenne, hogy az M665 és M667es átdobók között csak felfogatásbeli különbség van, vagy más kialakításbeli is?
Illetve, hogy a 10es rendszerhez ajánlatos M675 M676 ill. M785 átdobók használhatóak-e az immár átalakított 2x9-es rendszeremhez? Habár azoknál általában 38-40T ír nagy tányérnak.
#963
Írta 2013. október 06. - 13:19
Okosítsatok már egy kicsit a hátsó váltókkal kapcsolatban.Hosszú kanál,rövid kanál.Melyik milyen felhasználásra jó?
Attól függ milyen áttétel tartományt akarsz átfogni, montinál 3 lánctányér 11-34-es sorhoz kell a hosszú kanalas, 11-32-nél elég a középkanalas.
#964
Írta 2013. október 06. - 13:12
#965
Írta 2013. október 01. - 20:55
#966
Írta 2013. szeptember 29. - 11:54
#967
Írta 2013. szeptember 26. - 20:06
Információ kellene: Mit lehet kezdeni a Shimano országúti fékváltó karokkal, ha szokásos módon megkoptak?
( azon kívül, hogy vegyek újat)
Szerintem a kéz izzadtság "eszi meg" a gyári felület kezelést. Mert az elõzõ karokkal is volt bajom már.
Vélemények, ötletek?
Elõre is köszi!
#968
Írta 2013. szeptember 23. - 15:34
#969
Írta 2013. szeptember 23. - 13:30
Üdv!
Megtudnátok mondani hogy váltógörgõt mikor kell cserélni, honnan tudom hogy kopott? Cseréltem láncot, fogaskoszorút, hajtómûvet, de ez valamiért kimaradt, és most olyat csinál, hogy ha hátul legalulra teszem (elöl mindegy hol van a lánc) akkor egy enyhe csörgés jelentkezik. Viszont, ha kézzel egy fél centit eltávolítom a felsõ görgõt a fogaskoszorútól (tehát a lánc kb. egy foggal kevesebben fekszik a görgõn) akkor a csörgés megszûnik- de legalábbis enyhül. Láncszög állító csavart kellene keresnem és állítanom? Vagy a görgõ a kopott? Xt váltóm van 2008-09 körüli. Remélem érthetõen írtam, vagy a lánchossz nem stimmelne? A váltók egyébként jól vannak beállítva, szépen mûködik minden, de a régi deore rendszer (most full xt lett) a kinyúlt lánccal mintha halkabb lett volna...Köszi!
Nagyon egyszerû megállapítani, minél kopottabbak a váltógörgök annál hegyesebbek a fogak rajta, ahogy kopik eltünik róla a fog profil. Ha jól tudom a legközelebb kell lennie a felsõ váltó görgönek a sorhoz akkor lesz gördülékenyebb a váltás ezt a láncfeszítõ csavarral tudod beállítani a váltó hátulján.
#970
Írta 2013. szeptember 23. - 12:18
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#971
Írta 2013. szeptember 23. - 11:59
#972
Írta 2013. szeptember 23. - 11:47
Megtudnátok mondani hogy váltógörgõt mikor kell cserélni, honnan tudom hogy kopott? Cseréltem láncot, fogaskoszorút, hajtómûvet, de ez valamiért kimaradt, és most olyat csinál, hogy ha hátul legalulra teszem (elöl mindegy hol van a lánc) akkor egy enyhe csörgés jelentkezik. Viszont, ha kézzel egy fél centit eltávolítom a felsõ görgõt a fogaskoszorútól (tehát a lánc kb. egy foggal kevesebben fekszik a görgõn) akkor a csörgés megszûnik- de legalábbis enyhül. Láncszög állító csavart kellene keresnem és állítanom? Vagy a görgõ a kopott? Xt váltóm van 2008-09 körüli. Remélem érthetõen írtam, vagy a lánchossz nem stimmelne? A váltók egyébként jól vannak beállítva, szépen mûködik minden, de a régi deore rendszer (most full xt lett) a kinyúlt lánccal mintha halkabb lett volna...
Köszi!
#973
Írta 2013. szeptember 16. - 23:55
#974
Írta 2013. szeptember 06. - 17:32
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#975
Írta 2013. szeptember 06. - 15:24
Visszahajtottam 1 kört is, de még most se jó, indulás után felugrik 8 ba, aztán még 7 be is.
Nem megy. A váltókaron a finomállitó teljesen be van hajtva, csak kifelé birom csavarni.Nem lehet hogy ez a baj? Teljesen behajtottam mielõtt rögzítettem a bowdent a hátsó váltón.
#976
Írta 2013. szeptember 06. - 14:44
A véghelyzet határoló csavaron tekerj kifelé amelyik a H-val van jelölve. Túlságosan be van tekerve és nem engedi lefelé/kifelé mozdulni a váltót. Úgy kell helyesen beállítani, hogy amikor nincs bekötve a bovden ill. nem húzza akkor a legkisebb fogaskerékkel egy síkba essen a váltógörgõ ill. még egy kicsit kifelé legyen a görgõ síkja.
egy kis segítség, 2-es pont top adjustment
http://techdocs.shim...69830605069.pdf
Visszahajtottam 1 kört is, de még most se jó, indulás után felugrik 8 ba, aztán még 7 be is.
#977
Írta 2013. szeptember 06. - 14:29
#978
Írta 2013. szeptember 06. - 14:26
Üdv.
Az miért van hogy a hátsó váltónál ha alig feszítem meg a bowdent csak akkor hajlandó 9 be leváltani? Ahogy jobban meghúzom már nem hajlandó leváltani. Ha kikötöm a bowdent akkor hajlandó visszaváltani csak. Sõt igy is alig akar visszaváltani.. Tegnap szedtem szét, és elõtte semmi baja se volt.
A véghelyzet határoló csavaron tekerj kifelé amelyik a H-val van jelölve. Túlságosan be van tekerve és nem engedi lefelé/kifelé mozdulni a váltót. Úgy kell helyesen beállítani, hogy amikor nincs bekötve a bovden ill. nem húzza akkor a legkisebb fogaskerékkel egy síkba essen a váltógörgõ ill. még egy kicsit kifelé legyen a görgõ síkja.
egy kis segítség, 2-es pont top adjustment
http://techdocs.shim...69830605069.pdf
#979
Írta 2013. szeptember 06. - 14:07
Az miért van hogy a hátsó váltónál ha alig feszítem meg a bowdent csak akkor hajlandó 9 be leváltani? Ahogy jobban meghúzom már nem hajlandó leváltani. Ha kikötöm a bowdent akkor hajlandó visszaváltani csak. Sõt igy is alig akar visszaváltani.. Tegnap szedtem szét, és elõtte semmi baja se volt.
#980
Írta 2013. szeptember 05. - 22:21
Szeretnék érdeklõdni! Egy országútira a koskormány helyett idõfutam kormányt szeretnék tenni (nekem kényelmesebb) és arra dual control váltókarokat.A hajtás egy kompakt 2 tányéros cucc.
Kérdésem,hogy a bal kar ami 3-as tudja kezelni a "csak" 2 tányért,vagy esetleg van ennél az elképzelésnél életképesebb javaslata valakinek?
A kormányvégbe tehetõ váltókarok nem jönnek be sajna.
A segítséget elõre is köszönöm!
Attila