Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#921
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

van negatív tapasztalatod?

nekem nincs semmilyen, de bárkivel beszéltem annak még SOHA nem esett le.

Az érdekes lenne ha lenne tapasztalatom, nincs váltó a montimon.

Pont itt a bikemag-on is volt cikk róla, hogy panaszkodtak a versenyzők, hogy sáros körülmények között leesik a lánc.



A sebesség mindent megold.

 


#922
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Aztán vagy leesik a lánc vagy nem. :)

van negatív tapasztalatod?

nekem nincs semmilyen, de bárkivel beszéltem annak még SOHA nem esett le.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#923
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nem esik az le sose'! :) Senki sem használ hozzá ilyesmit. :P

p4pb10298193.jpg



#924
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

XX1-hez nem

Aztán vagy leesik a lánc vagy nem. :)



A sebesség mindent megold.

 


#925
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

1x10es rendszerhez is kell vmi lancvezeto ketrec? Ami olyan, mint az atdoboe?

XX1-hez nem


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#926
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
1x10es rendszerhez is kell vmi lancvezeto ketrec? Ami olyan, mint az atdoboe?

#927
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Nexus 7hez ilyen markolatváltó tudtommal nincs.

 

Pedig nekem az van ráírva hogy "Nexus 7" a markolatváltómra :)

 

 

$(KGrHqF,!n0FJ)!cYJrYBSdSNf69Bg~~60_85.J

 

Shimano SL-7S31 a tipusszám, nagyon finoman vált (Shimano agyváltóval). Pl. itt lehet kapni, €11,50.



#928
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

hetes Nexushoz jó az SL-7S50 is.

van ezüstünk is meg feketénk is, 5090 HUF javasolt kisker áron.

Large.jpg


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#929
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
esztétikus és minőségi váltókart szeretnék, de ezt már írtam korábban is. Nexus 7hez ilyen markolatváltó tudtommal nincs. amit linkeltél, az st-7s20-ast én is megtaláltam már, de nem tetszik. nem véletlen írtam típusszámot is a kép alá, pontosan azt keresem.

#930
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

meg mindig nem sukerult megbaratkozni a marokvaroval?!

akkor nesze:http://www.ebay.com/...=item43be425a34

talan ez is megteszi.

 

az ara nagyon baratsagos.


ridelife módosította - 2013. november 10. - 18:37

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#931
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

sziasztok! ilyen váltókart keresek:

shimano-nexus-7-shifter-2.jpg

 

hivatalos nevén Shimano ST-7S60

ha valakinek van és megválna tőle, vagy tudja honnan lehetne szerezni, ne tartsa magában!

köszi :)



#932
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Mi a különbség 9 és 10 sebességes átdobó között? A 9-es nem jó a 10-es rendszerhez?



#933
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A váltót próbáld meg még lejjebb tenni. Amíg nem ér bele a lánckerékbe egyik fokozat állásában sem, addig jó. Ha még így sem vált jól, akkor próbálj játszani a váltó szögállásával. Szerintem lehetséges, hogy a kalitka hátsó részét beljebb kell fordítanod.

 

Próbáltam úgy is, 1mm-re volt a legközelebb, de semmivel sem lett jobb. Most 2mm-re van a legnagyobb fogtól. Miközben állítgattam, véletlenül sikerült az általad említett szögállásban (a hátsó része beljebb volt fordulva) is rögzítenem a váltót. Sajnos úgy sem volt jobb, de ráadásul már a szélső helyzetekben (nem keresztbeváltással - normál értékeken belül) a lánc csiszolt. Az a baj, hogy a váltó kalitkája túl messze van a fogaskeréktől, éppen csak behajlik a lánc tőle, nincs erő, ami leugrasztaná.

 

A Shimano átdobókkal mindig szívtam, sosem tudtam optimálisan beállítani egyet sem. Pedig minden lehetőséget végigpróbáltam. Volt Deorem - nagyon szarul váltott és utáltam, aztán XT, az elgörbült egy rossz váltástól (a szervizben fogóval visszagörbítették, fél évig ment, megint elgörbült), utána lett SRAM X.9. Maga a megváltás, igénytelen a felszerelésre (nem kell milliméterezni a fogaktól), bitang erős, nem ér neki a szélső helyzetekben a lánc mint a Shimano-nál és a markolatváltóval úgy vált mint az óramű. Lehet itt is valami hasonló vége lesz, bár 10-esben nem gyárt az SRAM ilyen külsővel / kialakítással..


freddyke módosította - 2013. november 08. - 19:48


#934
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

A váltót próbáld meg még lejjebb tenni. Amíg nem ér bele a lánckerékbe egyik fokozat állásában sem, addig jó. Ha még így sem vált jól, akkor próbálj játszani a váltó szögállásával. Szerintem lehetséges, hogy a kalitka hátsó részét beljebb kell fordítanod.



#935
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Még annyi, hogy ha hátul a 3. legnagyobb fogaskeréken van a lánc, akkor csak néha reszel, de ledobja. A 4. fogaskeréknél 50-50%-ban sikerült a váltás, attól lefelé már le sem dobja.



#936
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

namost, hogy ugyanarról beszéljünk:

a végállás csavar azt engedi meg, hogy mennyire menjen vissza a váltó.

jelenleg ugyanis a képek alapján az a problémád, hogy a váltó nem megy le teljesen.

ezt kettő dolog okozhatja

- nem megfelelő a végállás csavar állása

- nem megfelelő a bowdenhossz

azt mondod a váltó vált, ezért azt feltételezem, hogy a bowdenhossz megfelelő.

marad a nem megfelelő véglállás csavar.

 

Az alsó végálás teljesen jól volt beállítva (távolabb is mint kellene), a bowden inkább laza volt mint feszes (a karnak bőven volt holtjátéka). Teljesen kitekertem a végállás csavart (a fogaskerekek szélső helyzetében a lánc a külső lemezhez áll közelebb, mint a belsőhöz) + laza bowden, akkor a váltások 50%-ánál egy darabig reszel a lánc, majd ledobja. Ha a végálláscsavar csak irracionálisan laza (tehát még mindig akkora a hézag, hogy bármikor leheshet a lánc), akkor már ugyanazt tapasztalom, a váltások 50%-ánál nem dobja le a láncot. A bowdenen is lazítottam (már a legnagyobb fogaskerékre fel sem vált így), ugyanaz. Magát a váltó rögzítő gyűrűt állítottam 2-3mm-el feljebb, 1mm-el lejjebb, semmi változás.

 

 

A bowdenezés esetleg szar. (nem a bowdenhossz, hanem nehezen jár, szorul a bowdenházban.) Valahol talán túl kis sugárban hajlik a bowdenház, stb...

A gyári bowdenezés gyakran katasztrofális, érdemes ezt is megnézni.

 

Ezt azért tartanám kizártnak, mert amikor váltok a váltó teljesen felveszi a végállás pozícióját, a lánc viszont súrlódik és egyszerűen nem esik le.



#937
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

Bőven nem dörzsölődik a lánc a legszélső helyzetben (legkisebb lánckerék + legnagyobb fogaskerék). A fémkalitka külső lemeze is párhuzamos a legnagyobb fogaskerékkel, a rés pedig mint írtam 1-1.5mm a legnagyobb fogakhoz képest.

 

Amikor meghúzom a kart és nem dobja le, akkor tekerhetnem a végtelenségig, akkor sem dobja le a láncot. Képekkel illusztrálom a lánc állását elölről és hátulról (tehát itt a váltókarral már váltottam, a fémkalitka nekisúrlódik a láncnak).

 

A bowdenezés esetleg szar. (nem a bowdenhossz, hanem nehezen jár, szorul a bowdenházban.) Valahol talán túl kis sugárban hajlik a bowdenház, stb...

A gyári bowdenezés gyakran katasztrofális, érdemes ezt is megnézni.


Fülee módosította - 2013. november 08. - 14:16


#938
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Bőven nem dörzsölődik a lánc a legszélső helyzetben (legkisebb lánckerék + legnagyobb fogaskerék). A fémkalitka külső lemeze is párhuzamos a legnagyobb fogaskerékkel, a rés pedig mint írtam 1-1.5mm a legnagyobb fogakhoz képest.

 

Amikor meghúzom a kart és nem dobja le, akkor tekerhetnem a végtelenségig, akkor sem dobja le a láncot. Képekkel illusztrálom a lánc állását elölről és hátulról (tehát itt a váltókarral már váltottam, a fémkalitka nekisúrlódik a láncnak).

namost, hogy ugyanarról beszéljünk:

a végállás csavar azt engedi meg, hogy mennyire menjen vissza a váltó.

jelenleg ugyanis a képek alapján az a problémád, hogy a váltó nem megy le teljesen.

ezt kettő dolog okozhatja

- nem megfelelő a végállás csavar állása

- nem megfelelő a bowdenhossz

azt mondod a váltó vált, ezért azt feltételezem, hogy a bowdenhossz megfelelő.

marad a nem megfelelő véglállás csavar.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#939
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

az alsó határoló beállítását próbáltad?

 

Bőven nem dörzsölődik a lánc a legszélső helyzetben (legkisebb lánckerék + legnagyobb fogaskerék). A fémkalitka külső lemeze is párhuzamos a legnagyobb fogaskerékkel, a rés pedig mint írtam 1-1.5mm a legnagyobb fogakhoz képest.

 

Amikor meghúzom a kart és nem dobja le, akkor tekerhetnem a végtelenségig, akkor sem dobja le a láncot. Képekkel illusztrálom a lánc állását elölről és hátulról (tehát itt a váltókarral már váltottam, a fémkalitka nekisúrlódik a láncnak).


freddyke módosította - 2013. november 08. - 13:05


#940
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Shimano FD-M661-10 első váltóm van. 1-1.5mm hézag a legnagyobb lánckerék legmagasabb fogai és a fémkalitka között megfelelő, ugye? Ezen kívül minden jól van beállítva.

 

A hajtás Shimano XT 10s 24-32-42 fogas. Állványon minden irányban jól működik a váltás, kivéve a középső lánckerékről a legkisebbre nem akarja könnyen ledobni, csak akkor történik meg a váltás, ha magas a pedálfordulat. Ha leváltok a fémkalitka szélének dörzsölődik a lánc és úgy is marad, vissza kell váltani és újból, hogy ledobja. Normális ez? Tudok küldeni képet is, hogy pontosan hol ér hozzá a lánc a váltóhoz, amikor ez van.

az alsó határoló beállítását próbáltad?


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.