Kis wd40-et adj neki utana kis olaj. Gyári zsír lehet mocskos és az akasztjahello all!
Valaki találkozott már olyan jelenséggel deore fék váltókarnál, hogy a jobbos hüvelyk ujjas kar nem akad meg az első "fogban".
Illetve az első pár próbálkozásnál nem .... aztán működik rendesen egy ideig ...
Lehet hogy a hidegebb idő miatt be sűrűsödött a kenő anyag a kar belsejében ? Nem kattanik a helyére az apró szerkezetben valami ???
Ezt tudom elképzeli...
Valakinek infó? Tisztítás , karbantartás vagy valami tanács??
Köszi, Üdv- Frivó
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#921
Írta 2013. november 21. - 12:31

#922
Írta 2013. november 21. - 11:42

hello all!
Valaki találkozott már olyan jelenséggel deore fék váltókarnál, hogy a jobbos hüvelyk ujjas kar nem akad meg az első "fogban".
Illetve az első pár próbálkozásnál nem .... aztán működik rendesen egy ideig ...
Lehet hogy a hidegebb idő miatt be sűrűsödött a kenő anyag a kar belsejében ? Nem kattanik a helyére az apró szerkezetben valami ???
Ezt tudom elképzeli...
Valakinek infó? Tisztítás , karbantartás vagy valami tanács??
Köszi, Üdv- Frivó
#923
Írta 2013. november 21. - 11:16

azért azt elismeritek mindketten, hogy a sár más problémát is okozhat, mint a lácnleesés
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#924
Írta 2013. november 21. - 00:26

van negatív tapasztalatod?
nekem nincs semmilyen, de bárkivel beszéltem annak még SOHA nem esett le.
Neki jobban hiszek ...
http://bikemag.hu/ma...eljesit-az-1x11
marton módosította - 2013. november 21. - 00:29
#925
Írta 2013. november 20. - 16:33

van negatív tapasztalatod?
nekem nincs semmilyen, de bárkivel beszéltem annak még SOHA nem esett le.
Az érdekes lenne ha lenne tapasztalatom, nincs váltó a montimon.
Pont itt a bikemag-on is volt cikk róla, hogy panaszkodtak a versenyzők, hogy sáros körülmények között leesik a lánc.
A sebesség mindent megold.
#926
Írta 2013. november 20. - 16:28

Aztán vagy leesik a lánc vagy nem.
van negatív tapasztalatod?
nekem nincs semmilyen, de bárkivel beszéltem annak még SOHA nem esett le.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#927
Írta 2013. november 20. - 11:28

Nem esik az le sose'! Senki sem használ hozzá ilyesmit.
#928
Írta 2013. november 20. - 10:53

#929
Írta 2013. november 20. - 10:05

1x10es rendszerhez is kell vmi lancvezeto ketrec? Ami olyan, mint az atdoboe?
XX1-hez nem
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#930
Írta 2013. november 18. - 11:08

#932
Írta 2013. november 13. - 09:46

hetes Nexushoz jó az SL-7S50 is.
van ezüstünk is meg feketénk is, 5090 HUF javasolt kisker áron.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#933
Írta 2013. november 10. - 19:46

#934
Írta 2013. november 10. - 18:36

meg mindig nem sukerult megbaratkozni a marokvaroval?!
akkor nesze:http://www.ebay.com/...=item43be425a34
talan ez is megteszi.
az ara nagyon baratsagos.
ridelife módosította - 2013. november 10. - 18:37
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#935
Írta 2013. november 10. - 18:12

sziasztok! ilyen váltókart keresek:
hivatalos nevén Shimano ST-7S60
ha valakinek van és megválna tőle, vagy tudja honnan lehetne szerezni, ne tartsa magában!
köszi
#936
Írta 2013. november 09. - 22:53

Mi a különbség 9 és 10 sebességes átdobó között? A 9-es nem jó a 10-es rendszerhez?
#937
Írta 2013. november 08. - 19:47

A váltót próbáld meg még lejjebb tenni. Amíg nem ér bele a lánckerékbe egyik fokozat állásában sem, addig jó. Ha még így sem vált jól, akkor próbálj játszani a váltó szögállásával. Szerintem lehetséges, hogy a kalitka hátsó részét beljebb kell fordítanod.
Próbáltam úgy is, 1mm-re volt a legközelebb, de semmivel sem lett jobb. Most 2mm-re van a legnagyobb fogtól. Miközben állítgattam, véletlenül sikerült az általad említett szögállásban (a hátsó része beljebb volt fordulva) is rögzítenem a váltót. Sajnos úgy sem volt jobb, de ráadásul már a szélső helyzetekben (nem keresztbeváltással - normál értékeken belül) a lánc csiszolt. Az a baj, hogy a váltó kalitkája túl messze van a fogaskeréktől, éppen csak behajlik a lánc tőle, nincs erő, ami leugrasztaná.
A Shimano átdobókkal mindig szívtam, sosem tudtam optimálisan beállítani egyet sem. Pedig minden lehetőséget végigpróbáltam. Volt Deorem - nagyon szarul váltott és utáltam, aztán XT, az elgörbült egy rossz váltástól (a szervizben fogóval visszagörbítették, fél évig ment, megint elgörbült), utána lett SRAM X.9. Maga a megváltás, igénytelen a felszerelésre (nem kell milliméterezni a fogaktól), bitang erős, nem ér neki a szélső helyzetekben a lánc mint a Shimano-nál és a markolatváltóval úgy vált mint az óramű. Lehet itt is valami hasonló vége lesz, bár 10-esben nem gyárt az SRAM ilyen külsővel / kialakítással..
freddyke módosította - 2013. november 08. - 19:48
#938
Írta 2013. november 08. - 18:38

A váltót próbáld meg még lejjebb tenni. Amíg nem ér bele a lánckerékbe egyik fokozat állásában sem, addig jó. Ha még így sem vált jól, akkor próbálj játszani a váltó szögállásával. Szerintem lehetséges, hogy a kalitka hátsó részét beljebb kell fordítanod.
#939
Írta 2013. november 08. - 15:48

Még annyi, hogy ha hátul a 3. legnagyobb fogaskeréken van a lánc, akkor csak néha reszel, de ledobja. A 4. fogaskeréknél 50-50%-ban sikerült a váltás, attól lefelé már le sem dobja.
#940
Írta 2013. november 08. - 15:02

namost, hogy ugyanarról beszéljünk:
a végállás csavar azt engedi meg, hogy mennyire menjen vissza a váltó.
jelenleg ugyanis a képek alapján az a problémád, hogy a váltó nem megy le teljesen.
ezt kettő dolog okozhatja
- nem megfelelő a végállás csavar állása
- nem megfelelő a bowdenhossz
azt mondod a váltó vált, ezért azt feltételezem, hogy a bowdenhossz megfelelő.
marad a nem megfelelő véglállás csavar.
Az alsó végálás teljesen jól volt beállítva (távolabb is mint kellene), a bowden inkább laza volt mint feszes (a karnak bőven volt holtjátéka). Teljesen kitekertem a végállás csavart (a fogaskerekek szélső helyzetében a lánc a külső lemezhez áll közelebb, mint a belsőhöz) + laza bowden, akkor a váltások 50%-ánál egy darabig reszel a lánc, majd ledobja. Ha a végálláscsavar csak irracionálisan laza (tehát még mindig akkora a hézag, hogy bármikor leheshet a lánc), akkor már ugyanazt tapasztalom, a váltások 50%-ánál nem dobja le a láncot. A bowdenen is lazítottam (már a legnagyobb fogaskerékre fel sem vált így), ugyanaz. Magát a váltó rögzítő gyűrűt állítottam 2-3mm-el feljebb, 1mm-el lejjebb, semmi változás.
A bowdenezés esetleg szar. (nem a bowdenhossz, hanem nehezen jár, szorul a bowdenházban.) Valahol talán túl kis sugárban hajlik a bowdenház, stb...
A gyári bowdenezés gyakran katasztrofális, érdemes ezt is megnézni.
Ezt azért tartanám kizártnak, mert amikor váltok a váltó teljesen felveszi a végállás pozícióját, a lánc viszont súrlódik és egyszerűen nem esik le.