Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#1061
Írta 2013. június 11. - 22:03
Lenne egy kerdesem.Most építek egy trekking-cross bringát,egy 2008-as magellan corvus vázra.A kérdés az lenne,hogy egy deore 9-es hatso váltó,lx elsõ váltó mellé nyolcas rendszert is epíthetek?És ha a hajtómûvem is 9-es(alivio),az gond?Több helyen is olvastam,hogy a kilences rendszer lánca nagyon nyúlik.Vagy ez csak rémhír?
#1062
Írta 2013. június 11. - 21:30
#1063
Írta 2013. június 11. - 20:14
Bném nek vagy egy Genesis Sigma-ja, gyári rajta minden. Váltókarok Shimano Revoshift (elöl 3, hátul 8 seb. ACERA váltók).
Az történt, hogy a hátsó váltó karját (tekerõjét) nem tudja leforgatni 8-ba csak 7-ig és ott megakad. Tehát csak 1-7 ig tudom kattintani a váltót, de a láncon kihasználja mind a 8 láncsort! A legnagyobb fogaskeréken ugrik néha 2-t (ekkor a kar 1 be van), ha nem akkor 1 (kar állás) rõl picit továbbfordítom ("0" fele) és úgy rakja fel 1 be. Mi lehet a baj. Szét kellene szednem a kart mert gyanús hogy ott van valami (letörve, eladkadva). Esetlegesen találkozott valaki hasonlóval?
Thx
Péter
#1064
Írta 2013. június 10. - 11:34
Segítsetek: vennem kell egy direct-mountos elsõ átdobót. A váz miatt 2 sebességes jöhet csak szóba. (ez nem gond, amúgy is ez a terv)
A probléma, hogy nem áll rendelkezésemre korlátlan mennyiségû pénz, így az új gépre a régi bringám 9 sebességes cuccait kell átpakolnom ideiglenesen.
Viszont mindenhol csak 2x10-es elsõ váltót találtam, bár nem szívesen vennék 9 sebességeset mert amúgy is upgradelném hamarosan 10-esre.
Mekkora szívás 10-es átdobót használni 9-es lánchoz?
Jah, bár valószínûleg mindegy, Shimano rendszerrõl van szó.
#1065
Írta 2013. június 07. - 07:08
Ne aggódj ! Ha elromlik, veszel valami fölsõ kart és bringázol boldogan tovább. Én ilyennel (Suntour XC Pro és Shimano) https://www.google.h...iw=1024&bih=690 járok kb. 18 éve, el nem nagyon romlik, (az 1996 körül vásárolt 800 Ft-os váltókarom mai napig tökéletesen vált !!!), 6,7,8,9,10,11 sebességgel is használható (ugyanis kikapcsolható a fokozat), elöl sem súrlódik soha az elsõ váltó, ugyanis ott is fokozatmentes.
Szóval, van egyszerû és olcsó alternatíva.
Elõre jó a frikciós, ez az, amit nagyon szeretek a régi campában. Bármilyen váltóval összerakhatod elöl, a frikciós mód meg olyan bolondbiztos.
bár utóbbi erõsen túlárazott, de szép.
#1066
Írta 2013. június 06. - 23:20
Szóval, van egyszerû és olcsó alternatíva.
#1067
Írta 2013. június 06. - 22:02
Középsõ tányérról kicsire csak úgy tudok leváltani, hogy a felfelé váltó kart picit megtámasztom hüvelykujjal, s úgy húzom meg a másik kart. Enélkül a határozott kattanás helyett csak apró klatty hallatszik, nyilván a bovden se mozdul, csak picit.
Pár napja leszedtem az alját, fejjel lefelé forgattam a kormányon, telefújtam wd40-el, hagytam állni, kifújtam levegõvel, ezt ismételgettem párszor, jobb lett. Aztán összeraktam, visszaforgattam a helyére, pontosan olyan, mint elõtte volt...
Szétszedni nem merem, így meg nem látszik, hogy elkopott, kiakadt, vagy csak szimplán koszos a belseje. Használom tovább így, már megszoktam.
#1068
Írta 2013. június 06. - 21:56
Ez menynire igaz!
De összerakni... :-DDD
Össze fele se nehezebb, ha tudja az ember mit hova kell rakni, na meg kell hozzá egy kis türelem.
Egyébként meglett a probléma, nem a kar volt a hibás...
#1069
Írta 2013. június 06. - 21:16
#1070
Írta 2013. június 06. - 21:01
Éppen enduro bringám építése közepet vagyok és egy kis segítségre lenne szükségem. Nem tudom eldönteni h 1x10-es rendszert vegyek vagy 2x9-est. Hajlanék az 1x10-es felé mivel azt szeretem ha minél kevesebb dologgal kell foglalkozzak tekerés közben de nem tudom hogy ezzel mennyivel fog csökkenni a tekerés hatékonysága/élvezete. Akinek van saját tapasztalata ossza meg velem mert kíváncsi vagyok a véleményekre.
Elõre is köszi srácok.
#1071
Írta 2013. június 05. - 21:36
Váltókart ne szedjél szét, elég problémás összerakni.
Amelyik szerelõ ilyet ad neked azt kerüld el messzire ezután.
Váltókart nem nehéz szét szedni, csak idõigényes, nagyon finom kis szerkezetek. A 20 éves Alivió karokon még kopás nyomot se nagyon találni, de azok még rendes anyagból készültek. Nem én kaptam a bringát, más vette, elismert neves helyen, ezt sikerült kihozni belõle nekik. Én nem is megyek ilyen helyre.
#1072
Írta 2013. június 05. - 21:25
Váltókart ne szedjél szét, elég problémás összerakni.Negatív.... Ezt szerelõ csinálta mikor elhozták az új bringát (neves helyen). Ezt szeretnénk helyre hozni. Egy váltó állítás nem a világ vége, rémesen egyszerû dolog, fõleg az elsõ. Csak most valami nem úgy mûködik, szerintem a karnak lesz valami baja.... Holnap szétszedem, hogy minden teszi e benne a dolgát.
Amelyik szerelõ ilyet ad neked azt kerüld el messzire ezután.
#1073
Írta 2013. június 05. - 21:22
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1074
Írta 2013. június 05. - 21:21
Negatív.... Ezt szerelõ csinálta mikor elhozták az új bringát (neves helyen). Ezt szeretnénk helyre hozni. Egy váltó állítás nem a világ vége, rémesen egyszerû dolog, fõleg az elsõ. Csak most valami nem úgy mûködik, szerintem a karnak lesz valami baja.... Holnap szétszedem, hogy minden teszi e benne a dolgát.
Garis a cucc, semmibe nem kerül visszavinni.
#1075
Írta 2013. június 05. - 21:20
Ez már X-akta.
Vidd szervizbe, a szerelõ 20 mp alatt megmondja.
Negatív.... Ezt szerelõ csinálta mikor elhozták az új bringát (neves helyen). Ezt szeretnénk helyre hozni. Egy váltó állítás nem a világ vége, rémesen egyszerû dolog, fõleg az elsõ. Csak most valami nem úgy mûködik, szerintem a karnak lesz valami baja.... Holnap szétszedem, hogy minden teszi e benne a dolgát.
#1076
Írta 2013. június 05. - 21:10
#1077
Írta 2013. június 05. - 20:54
Akadt egy kis probléma egy bringával. Adott egy fc3403-as tripla hajtómû a hozzá való fd-r443-as váltó és egy sl-r441 váltókar. A probléma az a dologgal, hogy csak úgy hajlandó rendesen mûködni ha legalsó helyzetben teljesen laza a bowden, de nem kicsit hanem nagyon hasas. Ha a nagykönyv szerint állítjuk a váltót és alsó véghelyzet beállítása után bowden megfeszít, csavarral rögzít akkor a középsõ tányér helyett egybõl a nagyra teszi. Ugye ez dupla és tripla hajtómûhöz is jó kar, nem lehet a belsejében valamit átállítani vagy ilyesmi. Valakinek ötlet?
Köszi
#1078
Írta 2013. május 29. - 09:40
meglepo modon (...) a shimano honlapon van ilyesmi. Google-t ismered? Fantasztikus mit meg nem lehet talalni vele.
Flat Handlebar
Köszi a segítséget!
#1079
Írta 2013. május 28. - 22:08
Köszi szépen a választ. Tudnál esetleg egy ilyen egyenes kormányhoz tervezett váltót belinkelni ami kompatibilis egy régebbi elsõ/hátsó shimano váltóval?
meglepo modon (...) a shimano honlapon van ilyesmi. Google-t ismered? Fantasztikus mit meg nem lehet talalni vele.
Flat Handlebar
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1080
Írta 2013. május 28. - 18:37
a mostani sorrend ugy megy hogy: Dura-ace > Ultegra > 105 > tiagra > sora > 2300
1997ig: Dura Ace > 600 (Ultegra) > 105SC > RX100 > RSX > 300EX (exage)
A kulonbseg sokretu, felhasznalt anyagok, suly, minoseg, csapagyazas, funkciok. Pl egy jobb valtoban jobb gorgok vannak, tobb fokozatot tud vinni, konnyebb, szebben mukodik, stb.
A hatso valtasban nem lesz problema a deore valtokar + orszaguti valto kombinacioval, elol viszont nem biztos hogy be tudod loni pontosan. Erre vannak a kimondottan orszaguti valtohoz tervezett, egyenes kormanyra valo valtokarok.
Köszi szépen a választ. Tudnál esetleg egy ilyen egyenes kormányhoz tervezett váltót belinkelni ami kompatibilis egy régebbi elsõ/hátsó shimano váltóval?