Most veszek fékkart meg váltókart, ezért kérdem.
De már elegem van ebből. Nem tudom mi a fa*ért kell 640 hosszú kormányt rakni egy fitneszkerékpárra gyárilag...
Most veszek fékkart meg váltókart, ezért kérdem.
De már elegem van ebből. Nem tudom mi a fa*ért kell 640 hosszú kormányt rakni egy fitneszkerékpárra gyárilag...
Húzd meg a csavart és meglátod.Oldalanként az csak 0.6 tized,annyit enged ha nem ér össze hamarabb a bilincs.
Utánaolvastam a dolognak, most már le tudom írni a tegnapi kérdést értelmesen:
egy 24 mm-es kormányra felszerelhető egy 25,2 mm-es bilincsmérettel rendelkező fékkar?
Tegnap vettem egy 24-es triatlon kormányt, előtte egy 38-as egyenes kormány volt a bringán. Lecseréltem kormányfejjel együtt, minden tök jó, egyet leszámítva: a váltókar nem tudom visszarakni, mert 2 mm-el szűkebb, mint a kormány
Van ötletetek?
Új váltókart kell vennem? Kezdő házibarkácsoló vagyok, nem tudtam hogy többféle méretben vannak.
Ha a felső lànckerekeknél szokott csak morogni akkor az előfeszítéssel van gond. Tekerd be teljessen és próbáld úgy, ha elmúlik addig lazitsd míg jó nem lesz. A lànc hosszát is ellenőrizd le, mivel ha rövidre van szabva akkor is csinàlhatja.
Lánt tavaly is ugyanekkora volt. és nehéz pontosan megmondani, melyik váltógörgő ad hangot. Ma szétkaptam, bezsíroztam, hátha...
Nagyon hasonló az én problémám is csak lusta voltam beírni Annyit kérdeznék hogy Te hallod vagy érzed a darálást? Mert én inkább csak érzem de azt is csak ha kézzel forgatom a hajtókart, és akkor is csak úgy ha nagyobb a terhelés-ahogy Te írtad taposom- Már én is mindent kizártam . hiszen minden új a hajtásláncban, kivéve a pedált és a váltót...én arra gondoltam hogy megvan görbülve a váltóm, (szemre egyébként jónak tűnik) de inkább ez a hátsó csavar állítás lesz az, kicsit távolodnom kell a lánctól? Ez akkor is működhet ha a darálás minden fokozatban jelentkezik? Valakinek van valami ötlete?
Pedálon picit érezni is, és hallani is. Ma állítottam, de nem voltam kinnt ve,e remélhetőleg jövő héten szebb idő lesz. Nálam az effekt erősödik, mikor hátul nagyobb fogaskerékre kerül a lánc, az elsőtől független, azaz középen is, és a legnagyobb lánctányéron is megvan. De taposni kell hozzá, mert simán forgatva semmit nem érezni, még lábbal sem.
Ha a felső lànckerekeknél szokott csak morogni akkor az előfeszítéssel van gond. Tekerd be teljessen és próbáld úgy, ha elmúlik addig lazitsd míg jó nem lesz. A lànc hosszát is ellenőrizd le, mivel ha rövidre van szabva akkor is csinàlhatja.Akkor így hagyom. Más logikával, de ezek szerint ráhibáztam a jóra. Most zsírozás után mintha nem morogna, idén még sajna nem kaptam atomjaira a bicajt, de 1-2 héten belül meglesz a kötelező éves karbantartás. Bár lehet elöbb meg kéne rendelnem a bowdeneket, az meg a jövő havi költségvetés.
Még ami eszembe jutott, de ez fontos lehet, h a daráló zaj akkor jelentkezik, amikor taposom a pedálokat. Ha szimplán csak forgatom, semmit nem zajong. A lánctányér gyakorlatilag fixen áll, nem imbolyog jobbra-balra. A lánc természetesen nem ér hozzá semmihez...
Nagyon hasonló az én problémám is csak lusta voltam beírni Annyit kérdeznék hogy Te hallod vagy érzed a darálást? Mert én inkább csak érzem de azt is csak ha kézzel forgatom a hajtókart, és akkor is csak úgy ha nagyobb a terhelés-ahogy Te írtad taposom- Már én is mindent kizártam . hiszen minden új a hajtásláncban, kivéve a pedált és a váltót...én arra gondoltam hogy megvan görbülve a váltóm, (szemre egyébként jónak tűnik) de inkább ez a hátsó csavar állítás lesz az, kicsit távolodnom kell a lánctól? Ez akkor is működhet ha a darálás minden fokozatban jelentkezik? Valakinek van valami ötlete?
Az a görgő a felső ami tud oldal irányba mozogni, ez segít tartani a fokozatot. Így tud ide oda támolyogni a sor stb. anélkül, hogy ledobja a láncot.
Akkor így hagyom. Más logikával, de ezek szerint ráhibáztam a jóra. Most zsírozás után mintha nem morogna, idén még sajna nem kaptam atomjaira a bicajt, de 1-2 héten belül meglesz a kötelező éves karbantartás. Bár lehet elöbb meg kéne rendelnem a bowdeneket, az meg a jövő havi költségvetés.
Az a görgő a felső ami tud oldal irányba mozogni, ez segít tartani a fokozatot. Így tud ide oda támolyogni a sor stb. anélkül, hogy ledobja a láncot.
Valami még eszembe jutott. Mikor anno először szétkaptam a váltót, akkor még nem tudtam, h a két váltó görgő tengelyének a megoldása különböző. Az egyik egy fém henger, ami közvetlen megy bele a műanyag görgőbe, a másik rendesen meg van perselyezve. Most szétkaptam, egyik sem kopott, passzentos, kapott frankó mol-os lítiumos zsírt. Számomra egyértelmű volt anno, h a lennti görgőhöz tettem a fém perselyest, mert tán az kap nagyobb erőhatást, de most elbizonytalanodtam, mert a felső, a sorhoz közelebbi görgő viszont a lánc váltáskori oldalirányú elmozdulásakor kaphat rendesen. Szóval, ki lehet deríteni, h melyik hová való eredetileg, vagy vegyek újakat inkább?
Váltógörgők rendben vannak?
Nem kopottak, és szoktam nekik fújni tf1-et rendesen. Jól forognak. De most mellétettem a kis fülem, miközben fejjel lefele volt a bicó, és tekertem, és mintha az alsó görgő felől jönne vmi halk morgás. Rendelek azt is, az még nem vészes.
ncc1701 módosította - 2014. február 23. - 09:40
Még ami eszembe jutott, de ez fontos lehet, h a daráló zaj akkor jelentkezik, amikor taposom a pedálokat. Ha szimplán csak forgatom, semmit nem zajong. A lánctányér gyakorlatilag fixen áll, nem imbolyog jobbra-balra. A lánc természetesen nem ér hozzá semmihez...
Váltógörgők rendben vannak?
Még ami eszembe jutott, de ez fontos lehet, h a daráló zaj akkor jelentkezik, amikor taposom a pedálokat. Ha szimplán csak forgatom, semmit nem zajong. A lánctányér gyakorlatilag fixen áll, nem imbolyog jobbra-balra. A lánc természetesen nem ér hozzá semmihez...
Váltó bowden állapot-tisztaság ellenőrzése, amivel én kezdeném.
Thx. De akkor már cserélem is lefele, az egyszerűbb.
Váltó rugó gyengülésnek mi a tünete? Tudom, van benne több rugó is. Ez egy 9 gangos bicó 6-7 éves deore lx, idén szendvedek kissé a beállítással. Ha közel engedem a felső váltó lánckereket a sorhoz (ultegra 6300 asszem, ha számít), akkor kicsit darál a lánc (9 sebességes dura-ace lánc, legalábbis mintha onnan jönne a zaj, de ugye a váz viszi a hangot...), de ekkor tök pontosan be lehet pozícionálni a váltást. Ha a hátsó csavarral úgy állítom be a váltót, h messzebb legyen a sortól, akkor hol nem akar felváltani, hol nem akar leváltani (végfokozat beállítások jók). Láncot jól feszíti, ezzel nincs gondja. Lehet itt az ideje cserének? Én tettem bele 2 év alatt kb 5ekm-ert, de használtan vettem a bicót, előző tulaj saját bevallása szerint (ezt a bicó állapota is alátámasztotta) alig használta. Természetesen mindezt úgy, h patika tiszta minden, láncot 50km után sram bontószemmel leszedem, kimosom, olajozom, váltó dettó tiszta, olajozott.
Váltó bowden állapot-tisztaság ellenőrzése, amivel én kezdeném.
Bovden a hajtűkanyarban nem fekszik fel?
Arra gondolsz, ahol a váltóba becsatlakozik? A fene tudja, szemre egyenesnek tűnik. Most egyelőre arra jutottam, h kicserélem a komplett bowdenezést első körben, mert ki tudja, mikor volt cserélve. Utána lehet váltót nézni, ahogy elnézem újonnan 15-20eft...
Váltó rugó gyengülésnek mi a tünete? Tudom, van benne több rugó is. Ez egy 9 gangos bicó 6-7 éves deore lx, idén szendvedek kissé a beállítással. Ha közel engedem a felső váltó lánckereket a sorhoz (ultegra 6300 asszem, ha számít), akkor kicsit darál a lánc (9 sebességes dura-ace lánc, legalábbis mintha onnan jönne a zaj, de ugye a váz viszi a hangot...), de ekkor tök pontosan be lehet pozícionálni a váltást. Ha a hátsó csavarral úgy állítom be a váltót, h messzebb legyen a sortól, akkor hol nem akar felváltani, hol nem akar leváltani (végfokozat beállítások jók). Láncot jól feszíti, ezzel nincs gondja. Lehet itt az ideje cserének? Én tettem bele 2 év alatt kb 5ekm-ert, de használtan vettem a bicót, előző tulaj saját bevallása szerint (ezt a bicó állapota is alátámasztotta) alig használta. Természetesen mindezt úgy, h patika tiszta minden, láncot 50km után sram bontószemmel leszedem, kimosom, olajozom, váltó dettó tiszta, olajozott.
ncc1701 módosította - 2014. február 22. - 12:50
Lehet nem túl adekvát helyen érdeklődöm, de:
http://www.rob4bike....a58aebb5c8b0dfd
ez ugye azt jelenti, hogy ha írok Nekik, hogy milyen alkatrészre lenne szükségem kód szerint, akkor tudnak segíteni beszerezni?