az xt soron meg pont ugyanannyi alu lánckerék van mint az xt-n. csak az xt-n 6 kerék van "tartóbakon" az slx-n 3.
Valamiről lemaradtam, már alumínium fogaskerekek vannak a sorokon...?
Elővettem egy mágnest, na ezt rosszul tudtam, pedig tényleg egyszer elgondolkoztam hogy nem logikus mert széttekerné az ember az alu fogakat, aztán megmagyaráztam magamnak hogy a kis tányerokat a bevonat védi, a nagy tányerokra meg több fog fog egyszerre és azért bírják Tui. anno megnéztem a képeket (SLX / XT) és az eltérő árnyalatok miatt nem ástam tovább (na meg az se segített hogy sok helyen úgy hirdetik hogy alu/acél). A színkülönbség ezek szerint vagy a nikkel bevonattól van, tehát az SLX-en egy tányérral kevesebbet kezelnek le, ami vlszlg olcsóbb, vagy más más eljárással forgácsolják. Ebből jött aztán ki hogy az SLX-en 4, az XT-n 3 "alu", pedig mind acél (magos). Ha valaki konkrétumot tud, kerestem de nem találtam.
XT Rear Derailleur 10-speed RD-M781 SGS Shadow (56 EUR)
XT Rear Derailleur 10-speed RD-M786 SGS Shadow (55 EUR)
Mi lehet a különbség? Ha mindegy, akkor nekem a 781-es jobban tetszik.
Azt már kigugliztam, hogy nekem SGS kell, mert elől triple crankset van/lesz és a keresztbe váltást lánc ledobással abszolválja a GS. Tehát ha jól tudom az GS-t elől double crankset esetén ajánlott.
Az SGS annyit jelent hogy hosszú kanál, a GS a rövid, 3x10-nél a hosszú kell, viszont elvileg lehet hosszút használni 2x10-nél is, a rövidnek ott viszont az az előnye hogy könnyebb és kissebb az esély a tereppel ütközésre. Első váltónál úgy tudom a 781 a 2x10, a 786 a 3x10, hátsó váltónál viszont a 781 a láncfeszítő/kapcsoló rendszer nélküli (tehát régebbi), a 786 meg azzal (Shadow vs. Shadow plus, tehat a "plus" jelzi a rendszert). Tavaly még nem volt SLX-en ilyen, csak XT-n, azelött meg csak XTR-en.