Bowdenezés lecserélve. Február 23 körül írtam ide, h nem tudom belőni a váltót, ha úgy állítom be, h fel tudjon váltani, akkor nehezen vált le, és fordítva. Na, ez próbapadon megszűnt. Kaja után megyek egy 15-20km-es kanyart, tesztelem kinnt is.
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#821
Írta 2014. március 08. - 12:39

#822
Írta 2014. március 08. - 06:52

Microshift új fékváltókar-dizájn? Vicces, de nem néz ki kényelmetlennek (ie.: nagy felület, szarvszerű kialakítás, campa-stílusban elhelyezett kioldókar, ami ráadásul úgy lett kialakítva, hogy könnyebben elérhető legyen lentről is:)
http://i.imgur.com/jj1eP6W.jpg
http://i.imgur.com/DJcQr2y.jpg
ez tényleg microshift lenne? egész jól néz ki.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#823
Írta 2014. március 08. - 01:36

Az SLX hátsó váltón is van kapcsoló (675 SGS), azon az XT-n még nincs. Fogalmam sincs, hogy fogom-e használni, de inkább az újabbat veszem.
Ha van akkor fogod használni Ha sose esik le a láncod akkor is nyugisabb mint csak láncvillavédővel.
#824
Írta 2014. március 07. - 22:03

De ez a sztori csak kitekintés volt, jó lesz a váltóbowden : )
Közben megnéztem pár jútúb videót, amiből kiderült, h télleg jó lesz. Ez valami 11 pénz volt asszem, jagwire cucc, fék+váltó bowdenezés. De miután levágtam, vettem észre, h a fékhez ez marhára nem jó. De legalább most a váltó részét fel tudom használni.
#825
Írta 2014. március 07. - 21:58

Thx.
Már csak az a kérdés, h az outihoz való váltó bowden vég ugyanolyan-e, mint ami nekem kell. Mert van egy profi jagwire cuccom, amit régen hibásan rendeltem. Most fel lehetne használni. Doboza szerint az outihoz való.
váltóbowden igen, (kivéve a csimpányoló, ott kissé kisebb a "bunkó" a kábel végén) A fékbowden más tészta, de szerencsére azokat ált. 2 véggel adják
(NB: van a 150ft-os noname olcsó "univerzális" váltóbowden, ennek a végén kisebb a bunkó, s ezt be tudtam fűzni Campa-karba is. : ))
De ez a sztori csak kitekintés volt, jó lesz a váltóbowden : )
#826
Írta 2014. március 07. - 21:39

Thx. Már csak az a kérdés, h az outihoz való váltó bowden vég ugyanolyan-e, mint ami nekem kell. Mert van egy profi jagwire cuccom, amit régen hibásan rendeltem. Most fel lehetne használni. Doboza szerint az outihoz való.
ncc1701 módosította - 2014. március 07. - 21:47
#827
Írta 2014. március 07. - 21:14

#828
Írta 2014. március 07. - 18:19

Szerintetek kompatibilis-e egymással a 9-es Deore kar, és a 9-es országúti Sunrace rd90-es hátsó váltó? Elvileg Shimanoval passzol, gyakorlatilag nem vagyok benne biztos ezért kérdem. Egyenes kormányos országútit építek és ahhoz gondoltam ezt a konfigurációt. Többen azt mondták hogy jó, semmi gond nem lesz, bár akadt olyan is, aki szerint nem lesz túl pontos. Mit várhatok?
#829
Írta 2014. március 07. - 17:50

Sziasztok,
Bicajomon egy pár régi shimano sl-m511-es váltókar van.
Ilyen, ni: http://www.bringabol...x3-fokozat.html
Szeretnék bowdent cserélni. Jól gondolom, h ehhez ezt a kart meg kell bontanom? Mennyire? Nem szeretnék úgy járni, mint gyerekkoromban a csörgő órával, h szétszedni sima ügy volt, de összerakni kb lehetetlen.
ncc1701 módosította - 2014. március 07. - 17:50
#830
Írta 2014. március 07. - 09:04

Microshift új fékváltókar-dizájn? Vicces, de nem néz ki kényelmetlennek (ie.: nagy felület, szarvszerű kialakítás, campa-stílusban elhelyezett kioldókar, ami ráadásul úgy lett kialakítva, hogy könnyebben elérhető legyen lentről is:)
http://i.imgur.com/jj1eP6W.jpg
http://i.imgur.com/DJcQr2y.jpg
#831
Írta 2014. március 07. - 08:48

Csak már rendelnél valamit.... Ne agyalj már ammyit. Hagyd a francba a rengeteg fórum olvasást, senki nem fogja megmondani neked mi a jó. Vegyél valamit és próbáld ki. Ez már megint egy never ending story mint az országúti bringa fellángolásod....
Teljesen jogos. Hiszen a mostaninál bármit is veszek, többszörösen jobb lesz, mint ami van. Hozzátartozik a történethez, hogy ha veszek valamit, "bármi" legyen is az, mindig utána olvasok, hogy amikor azt megveszem/használom biztosan tudjam, hogy a legjobbat hoztam ki a pénzemből. Outi nem lesz, pár hetes fellángolás volt. Bikediscount-ról rendeltem tavaly.
#832
Írta 2014. március 07. - 07:55

Csak már rendelnél valamit.... Ne agyalj már ammyit. Hagyd a francba a rengeteg fórum olvasást, senki nem fogja megmondani neked mi a jó. Vegyél valamit és próbáld ki. Ez már megint egy never ending story mint az országúti bringa fellángolásod....
#833
Írta 2014. március 06. - 23:46

hát mégis szar ez a bikecomponents.de....jééé (én azért tőlök rendelek továbbra is)
Nem sz#r. Rövid számolás után drágábban jövök ki náluk, amihez szállítási költség is társul. Viszont a választék továbbra is nagyobb.
#835
Írta 2014. március 06. - 21:39

hát mégis szar ez a bikecomponents.de....jééé (én azért tőlök rendelek továbbra is)
ja... kiváncsian várom a 780-as nem mai darab XT szettnél az újabbat...egyébként a 739-es XT karjaim 4-et tudnak felfelé...asszem az MC11-es Alivio hármat....váltókarból egyébként SLX-et vennék nehogy kifingjon az XT a nagy allmontainezésben....
verti módosította - 2014. március 06. - 21:53
#836
Írta 2014. március 06. - 16:40

ühüm háhogyne... érdekes
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#837
Írta 2014. március 06. - 13:14

Jééé....: )
Sajnos összességében drágább a bike-components.de. Regisztráltam, beléptem és az árak 19%-os ÁFA nélkül értendőek. Ha kijelentkezek, akkor a teljes árat mutatja. Ez megzavart és visszatértem a bike-discount.de-re.
Az az XT 780 szett egyben nem mai darab 360 EUR-ért (300 helyett), pld. nem tudok a váltókarokra féket szeretni, a hátsó sorból nincs 11-32-es választási lehetőség sem. Inkább külön válogatva veszem meg a komplett új SLX szettet, KMC 10.93 lánccal, XT váltókarokkal (780-B I-Spec, mert ez már tud felfelé kettőt váltani) (=270 EUR), amikre az SLX féket (675-B, nem Ice-Tech verzió) is rá tudom csatlakoztatni. Az SLX hátsó váltón is van kapcsoló (675 SGS), azon az XT-n még nincs. Fogalmam sincs, hogy fogom-e használni, de inkább az újabbat veszem. A Shimano allmountain-ra is ajánlja az SLX-t, míg az XT-t nem. Elvileg az SLX strapabíróbb, mint az XT.
IAmSpecialized módosította - 2014. március 06. - 13:21
#838
Írta 2014. március 06. - 09:55

Kicsit elcsesztem a felső görgőt, és ha nem tudom mozgásra bírni a csapágyát, kéne másik

#839
Írta 2014. március 06. - 05:07

az xt soron meg pont ugyanannyi alu lánckerék van mint az xt-n. csak az xt-n 6 kerék van "tartóbakon" az slx-n 3.
Valamiről lemaradtam, már alumínium fogaskerekek vannak a sorokon...?
Elővettem egy mágnest, na ezt rosszul tudtam, pedig tényleg egyszer elgondolkoztam hogy nem logikus mert széttekerné az ember az alu fogakat, aztán megmagyaráztam magamnak hogy a kis tányerokat a bevonat védi, a nagy tányerokra meg több fog fog egyszerre és azért bírják Tui. anno megnéztem a képeket (SLX / XT) és az eltérő árnyalatok miatt nem ástam tovább (na meg az se segített hogy sok helyen úgy hirdetik hogy alu/acél). A színkülönbség ezek szerint vagy a nikkel bevonattól van, tehát az SLX-en egy tányérral kevesebbet kezelnek le, ami vlszlg olcsóbb, vagy más más eljárással forgácsolják. Ebből jött aztán ki hogy az SLX-en 4, az XT-n 3 "alu", pedig mind acél (magos). Ha valaki konkrétumot tud, kerestem de nem találtam.
XT Rear Derailleur 10-speed RD-M781 SGS Shadow (56 EUR)
XT Rear Derailleur 10-speed RD-M786 SGS Shadow (55 EUR)
Mi lehet a különbség? Ha mindegy, akkor nekem a 781-es jobban tetszik.
Azt már kigugliztam, hogy nekem SGS kell, mert elől triple crankset van/lesz és a keresztbe váltást lánc ledobással abszolválja a GS. Tehát ha jól tudom az GS-t elől double crankset esetén ajánlott.
Az SGS annyit jelent hogy hosszú kanál, a GS a rövid, 3x10-nél a hosszú kell, viszont elvileg lehet hosszút használni 2x10-nél is, a rövidnek ott viszont az az előnye hogy könnyebb és kissebb az esély a tereppel ütközésre. Első váltónál úgy tudom a 781 a 2x10, a 786 a 3x10, hátsó váltónál viszont a 781 a láncfeszítő/kapcsoló rendszer nélküli (tehát régebbi), a 786 meg azzal (Shadow vs. Shadow plus, tehat a "plus" jelzi a rendszert). Tavaly még nem volt SLX-en ilyen, csak XT-n, azelött meg csak XTR-en.
#840
Írta 2014. március 05. - 22:25

Ez a webshop még a discount.de-nél is olcsóbb és még a választék is nagyobb!
A bike24-ben ennél a webshopnál olcsóbban vettem dinamót (5 euróval), meg kilométer órát (5 centtel XD).
Olcsóbb a Sigma dokkoló is, mást nem néztem meg.