Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7425 hozzászólás a témában

#7281
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
ha új kerekek
meg új váltók, váltókarok
hajtómû
meg ez meg az....
lehet jobban jársz, ha gyûjtögetsz, és veszel az apróból egy használt komplett gépet

#7282
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás

nincs 7 speedes 5.0
sõt szerintem kazettás sorból semmilyen 7es sincs


akkor bajban leszek :'(
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7283
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

Tud valaki valamilyen értelmes módszert a váltókarok kipucolására ? (Alivio fékváltókarokról van szó, és nem igazán szeretném szétszedni õket)
Nemrég eléggé telementek sárral, és érezni a sercegést-hezitálást váltás közben. (a bowden és a váltó már tiszta)
kössz,t

Próbáld ki a wd-40-et Nekem egyszer bejött, belefújtam és semmi gond. Csak ne túl sokat. Amúgy szerintem az aliviót nem lehet szétszedni mert csapos megoldású, nem csavaros. Bár már igen régen láttam belulról alivio váltókart, úgyhogy nem biztos (az meg ráadásul belül mûanyag volt, de szerettem) off :peace: :destroy: Vannak ezek?

Ride everywhere.

.


#7284
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás

szerintem eloszor ket jo kerek lesz ehhez teszek egy 7speedes 5.0 at ha van ilyen aztan gyujt gyujt penz es csinalok 9 speedest
es akkor valto vkar hajtokar uj fogsor akkor johet a 9.0.


nincs 7 speedes 5.0
sõt szerintem kazettás sorból semmilyen 7es sincs

#7285
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
tudom eleg gaz ,de ha olyasmit kell szetszedni amit meg sosem szedtem szet es sok alkatreszbol all akkor azt szoktam csinalni ,hogy digifenykepezogeppel minden csavar es alkatresz kiszedesekor elotte utan csinalok egy fenykepet.
igy ha netan elakadnek akkor nincs baj.
Tom kicsit gaz a megoldas de hasznos :D
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7286
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Tud valaki valamilyen értelmes módszert a váltókarok kipucolására ? (Alivio fékváltókarokról van szó, és nem igazán szeretném szétszedni õket)
Nemrég eléggé telementek sárral, és érezni a sercegést-hezitálást váltás közben. (a bowden és a váltó már tiszta)
kössz,t


én szedtem már szét rapidfire váltókart, és nem annyira horror, mint amennyire lehetne... :)

apró pici csavarok vannak benne, de ha okosan csinálod, és megjegyzed, hogy mit honnan szedtél le/ki, akkor elvileg össze is tudod majd tenni. Ja meg csak a burkolatot kell leszedni róla, attól még nem lesz semmi baja, de megtakarítani már lehet.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7287
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
"egy masik kerdes az altus valto birja a 8 speedet ? vagy csak 7ig jo ?"
attol tartok inkabb osszegyujtok tobb penzt es akkor egybe cserelek mindent addig meg ezzel is menni fog.

huhhhh vazze tul vagyok eletem elso valto es fek beallitasan !
Iszonyat jo erzes ;) thx to bikkmakk and bikkmakk users :)

#7288
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.338 hozzászólás
Thx.Egyelõre akkor ez tûnik a legesélyesebbnek.Csak meg kell várni míg lesz pénzem a váltóra meg a karra is.Már remélem nem lesz olyan messze.

#7289
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Tud valaki valamilyen értelmes módszert a váltókarok kipucolására ? (Alivio fékváltókarokról van szó, és nem igazán szeretném szétszedni õket)
Nemrég eléggé telementek sárral, és érezni a sercegést-hezitálást váltás közben. (a bowden és a váltó már tiszta)
kössz,t

#7290
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mondjuk a képen 9-es van... De lehet hogy ez direkt 8fokozatú. Nem régebbi, csak gondoltak azokra, akik nem akarnak átállni a 9sebességre. Mert vannak iylen emberek, és meg lehet érteni õket is.


Az 1x9 amugy nem olyan rossz, a szélsõ fogakat úgyse használja az ember, fõleg ha valami 36/38fogú elsõ lánctányér van fenn elöl.

vegyél x.7 váltót, x.7 triggerrel, és jó lesz. Ha most vennék váltót/váltókart, én is ezt venném.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7291
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.338 hozzászólás
http://www.ebike.hu/...mal/101.adatlap
8 sebesség?Ez valami régebbi verzió? Az X-7 bírja a 9-et is nem?Hogy van ez akkor?

#7292
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.338 hozzászólás
De azokat tényleg csak viszonylag ritkán használom.A városban meg nagyon sokat megyek ott nincs szükség rá, csak ha kimegyek terepre.De hát ez bele van kalkulálva.

#7293
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Sztem így az 1. és a 9. fokozatban eléggé kereszben áll a lánc, ezért gyorsabban kopik, és hangja is lesz! Ráadásul pont a szélsõ helyzetekben vannak a legnagyobb gyötrésnek kitéve a lánckerekek.

#7294
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
ahogy gondolod, de az x.7/x.9 dögösebben néz ki ;)
én is shimano párti voltam, csak elegem lett a szarakodásból és vettem ugyanannyi pénzért mint egy deore, egy jól mûködõ sramot. ebike rulz ;)

#7295
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.338 hozzászólás
Persze középen van.Elõl eddig sem volt váltóm mert minek.De 9-el, azért jobban érzem magam.

Mindenki a Sramot dicsõíti.A pecegtetõs váltókarjait nem volt alkalmam kipróbálni hosszú távon de lehet hogy a pozitív véleményezés hatására meggondolom.És akkor 7.0-9.0 körül gondolkodjak?

#7296
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
ha középen van a tányér, akkor valamennyire mûködik. fõleg láncterelõvel. jobban terheli a láncot, de azt amúgy sem érdemes ezer évig használni.
szertem meg ezerszer jobb a sram pöcögtetõs váltókar, sokkal logikusabban mûködik és nam akad bele folyton a kezem... de kinek mi, ha mindenképpen shimano, akkor lx alá ne add, a deore elég ratyi...

#7297
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.338 hozzászólás

Én sokáig használtam Alivio-t elöl-hátul, most XT van, egyiket sem kell állítgatni normális bowdenezés mellett (Jagwire, a ház végei szépen síkba köszörülve, havonta egyszer teljesen átolajozva). Persze az XT sokkal gyorsabban, szebben dolgozik, és vált még terhelés alatt is.
Szerintem Neked jó lenne az Lx, és még egységes is lenne a géped.
Mondjuk ezzel az elöl egy, hátul kilenc fokozattal szemben vannak fenntartásaim!


Na gyerünk, mondd a fenntartásokat.Minden véleményre kiváncsi vagyok.Szóval mesélj...

#7298
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Én sokáig használtam Alivio-t elöl-hátul, most XT van, egyiket sem kell állítgatni normális bowdenezés mellett (Jagwire, a ház végei szépen síkba köszörülve, havonta egyszer teljesen átolajozva). Persze az XT sokkal gyorsabban, szebben dolgozik, és vált még terhelés alatt is.
Szerintem Neked jó lenne az Lx, és még egységes is lenne a géped.
Mondjuk ezzel az elöl egy, hátul kilenc fokozattal szemben vannak fenntartásaim!

#7299
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.338 hozzászólás
Jó, de pl. a S-nak a választékában is vannak variálási lehetõségek.Esetleg országuti váltóról ilyen tapasztalat?

#7300
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Hát igen, akkor még tudtak katalógust csinálni. Most már csak kis füzetecskékre telik. :(