Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#7301
Írta 2005. március 28. - 11:01
Szerintem egy SRAM markolat- , vagy "pöcögtetõs"váltó
meg egy X.7 lenne a legjobb (ebben a kategóriában),
de mivel a GripShifteket nem szereted,
a Rapidfire-ök/DualControl-ok meg a 2:1 miatt nem kompatibilisek a SRAM hátsóváltóival, így tulajdonképpen már el is dõlt a dolog, nem?
meg egy X.7 lenne a legjobb (ebben a kategóriában),
de mivel a GripShifteket nem szereted,
a Rapidfire-ök/DualControl-ok meg a 2:1 miatt nem kompatibilisek a SRAM hátsóváltóival, így tulajdonképpen már el is dõlt a dolog, nem?
#7302
Írta 2005. március 28. - 09:33
OFF
Nah boklaszas kozben ezt talaltam legyen ez mindenkinek husveti ajandeka ,aki meg nem latta persze.
Ime egy eredeti hamisitatlan Shimano 1982 !! katalogus.
PDF formatum 7.3 MB
(utananeztem nem sert semmilyen jogi fittyfirittyet ,de ha megis akkor toroljetek)
http://members.chell...shimano1982.pdf
ON
Nah boklaszas kozben ezt talaltam legyen ez mindenkinek husveti ajandeka ,aki meg nem latta persze.
Ime egy eredeti hamisitatlan Shimano 1982 !! katalogus.
PDF formatum 7.3 MB
(utananeztem nem sert semmilyen jogi fittyfirittyet ,de ha megis akkor toroljetek)
http://members.chell...shimano1982.pdf
ON
#7303
Írta 2005. március 28. - 07:46
#7304
Írta 2005. március 28. - 07:25
koszonom a figyelmezteteseket en 100% hogy kinyomtam volna aztan lehettem volna én is bantu
#7305
Írta 2005. március 28. - 00:58
Valaki a "nagyöregek" közül?(Bezzeg a vázas topic:( )Legyen már egy kis tapasztalat leírás.Én is próbálgattam egy két váltót de sajnos hosszútávon nincsennek széleskörû tapsztalataim.Ami a shimano mellet szól az az hogy a markolatváltót nem szeretem a pecegtetõs váltókarjai pedig a S.-nak kifinomultabbak.Elõl 1, hátul 9 sebességest fejlesztek,egy Lx hajtómû meg egy LX sorom van eddig.Terep, kis ugri-bugri,street elõfordulna.Szóval sztetek mi lenne a legjobb.Persze kb. a meglévõ cuccok szintjén mozogva nagyjából.A váltásélmény nekem inkább a háttérbeszorulna, az lenne a fontosabb hogy ne kelljen minden fogas/ugrás után állítgatni.
#7306
Írta 2005. március 28. - 00:14
Mennyit bírnak állítgatás nélkül?
Nekem már majd egy éve fenn van az X.7(mezei shimano bowdenházzal, sram bowdennel) és még mindig nem kellett állítgatni.a shimanokrol meg csak azt tom hogy sokkal több idö beállítani, de azt nem tom hogy ezt mien gyakran kell elvégezni.
FuLL SpEEd oR NoThiNg
#7307
Írta 2005. március 27. - 22:31
Nekem az edzõgépen Deore van hátul valami 2000 Ft-os fékváltókarral 8-as sorral, kb.2-3 havonta állítom (persze nem bovdencsere után) pedig megyek vele terepen is elég sokat, szóval ez felett csak jobb lehet, de a bovdenen is sok múlik. Érdemes pl. valami spéci Jagwire bovdent, bovdenkupakot venni. Megéri!
#7308
Írta 2005. március 27. - 22:18
Nekem is sikerült visszasuckszolni.Valami 1000Ft-os szarral.De, válaszd nyugodtan az egyszerûbb megoldást:)
Apropó váltókról:Szerintetek melyik márka melyik váltóinak kell a legtöbb/legkevesebb utánállítás terepmenet után?Jah, és azért ne Xtr-ben, meg XO-ban gondolkodjunk.Max. Xt kategóriáig. Mennyit bírnak állítgatás nélkül?
Apropó váltókról:Szerintetek melyik márka melyik váltóinak kell a legtöbb/legkevesebb utánállítás terepmenet után?Jah, és azért ne Xtr-ben, meg XO-ban gondolkodjunk.Max. Xt kategóriáig. Mennyit bírnak állítgatás nélkül?
#7309
Írta 2005. március 27. - 22:02
Vissza lehet rakni Rolhoff nélkül is pl én a Merida Multifánksön szerszámmal szenvedtem vissza, tényleg kb. 1 óra alatt, de bokától tokáig olajos lettem.
Mint egy bantu néger:afro:
Mint egy bantu néger:afro:
#7310
Írta 2005. március 27. - 21:57
én csak a legelsõ lánszétszedésem alkalmával...
utána káromkodás, és satu meg kalapács, de aztán ott szakadt el legközelebb, szal vigyázni kell vele....
de állítólag a rohloff szerszámmal vissza lehet rakni
utána káromkodás, és satu meg kalapács, de aztán ott szakadt el legközelebb, szal vigyázni kell vele....
de állítólag a rohloff szerszámmal vissza lehet rakni
Autist Team:)
#7311
Írta 2005. március 27. - 21:55
#7312
Írta 2005. március 27. - 21:37
kinyomod a csapot a közepébõl, de NEM TELJESEN, mert akkor többet vissza nem rakod, hanem csak annyira, hogy szétcsússzon, de a külsõ lemez még tartsa rendesen.
szóval utána vissza tudod majd nyomni.
szal vigyázz, nehogy teljesen kinyomd!
szóval utána vissza tudod majd nyomni.
szal vigyázz, nehogy teljesen kinyomd!
Autist Team:)
#7313
Írta 2005. március 27. - 21:29
azert kerdeztem a lancleszedest mert ami most van rajta ki szeretnem aztatni brigeciolban
egy bikepositive bicska 11 funkcios asszem
egy bikepositive bicska 11 funkcios asszem
#7314
Írta 2005. március 27. - 21:25
#7315
Írta 2005. március 27. - 15:29
Bocs, rosszul fogalmaztam:De azt gondolom Te is érzed, hogy a Ty-22, Alivio meg revoshift, az nagyon nem egy kategória az X.0-val. Nem összehasonlíthatóak. De az tény, hogy az XT és XTR kivételével a shomano h. váltók elég ratyik.
A váltás elõször 7.0-ra történt, és már ez is magasan jobb teljesítményt produkált.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#7316
Írta 2005. március 27. - 15:25
De azt gondolom Te is érzed, hogy a Ty-22, Alivio meg revoshift, az nagyon nem egy kategória az X.0-val. Nem összehasonlíthatóak. De az tény, hogy az XT és XTR kivételével a shomano h. váltók elég ratyik.
#7317
Írta 2005. március 27. - 15:02
Használtam, igat TY-22-t Revoshift marokváltóval, de nem tetszett. állalndóan állítgatni kellett, és a váltások nem voltak "tiszták"Don: nem is használtál még, vagy már kiábrándultál a shimanoból?
Aztán cseréltem ALIVIO-ra és ugyanez a hiba megmaradt.
Az X.0-t meg ne merje bántani senki, mert nálam a téli üzemet, (só, hó, sár stb) simán bírja lassan második éve.
Emellett még maratonozok is vele, ahol nem igazán nézem, hogy sár vagy pocsolya, por vagy aszfalt.
Hiba, állítás nem fordult elõ.
Egyébként mindennek a titka a rendszeres karbantartás. Nálam a két napos kosz sem megengedett a bicajon!
Az 1:1-bõl adódóan nem érzékeny a bowdennyúlásra, a váltások tiszták, pontosak és nem utolsó sorban terhelés alatt is felvált, ha a lánc kibírja.
Eddíg kibírta.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#7318
Írta 2005. március 27. - 14:22
Nem tudom. Csak Dahle-t sokat mutatták, mivel õ vezetett, és látványosan szenvedett a hátsó váltójával. Az is lehet, hogy elötte jól odacsapta valahova.
#7319
Írta 2005. március 27. - 13:51
offAzért Dahle néninek meggyûlt a baja az X0-val az olimpián .
honnan tudod, hogy az xtr mindenkinek zsirul müködött?
on
FuLL SpEEd oR NoThiNg
#7320
Írta 2005. március 27. - 11:53
öööö egy lámer kérdés is lenne :
vettem egy szerszambicskat amin van lancbonto csavaros elven muxik.
de hogy kell hasznalni ? :icon_roll
hááát, ha minden igaz, és hamarosan veszel egy SRAM PC láncot,
akkor a patentszem miatt valszeg egyetlen egyszer lesz szükséged erre a láncbontóra: amikor méretre "szabod" a láncot.
amúgy így látatlanban erre tényleg nehéz válaszolni