Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#7301
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts

Alivio-ból volt 7-es kazettás sor, és a váltókart is szét lehet szedni.

szetszedni?
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7302
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts
Alivio-ból volt 7-es kazettás sor, és a váltókart is szét lehet szedni.

#7303
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
ha új kerekek
meg új váltók, váltókarok
hajtómû
meg ez meg az....
lehet jobban jársz, ha gyûjtögetsz, és veszel az apróból egy használt komplett gépet

#7304
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts

nincs 7 speedes 5.0
sõt szerintem kazettás sorból semmilyen 7es sincs


akkor bajban leszek :'(
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7305
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts

Tud valaki valamilyen értelmes módszert a váltókarok kipucolására ? (Alivio fékváltókarokról van szó, és nem igazán szeretném szétszedni õket)
Nemrég eléggé telementek sárral, és érezni a sercegést-hezitálást váltás közben. (a bowden és a váltó már tiszta)
kössz,t

Próbáld ki a wd-40-et Nekem egyszer bejött, belefújtam és semmi gond. Csak ne túl sokat. Amúgy szerintem az aliviót nem lehet szétszedni mert csapos megoldású, nem csavaros. Bár már igen régen láttam belulról alivio váltókart, úgyhogy nem biztos (az meg ráadásul belül mûanyag volt, de szerettem) off :peace: :destroy: Vannak ezek?

Ride everywhere.

.


#7306
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts

szerintem eloszor ket jo kerek lesz ehhez teszek egy 7speedes 5.0 at ha van ilyen aztan gyujt gyujt penz es csinalok 9 speedest
es akkor valto vkar hajtokar uj fogsor akkor johet a 9.0.


nincs 7 speedes 5.0
sõt szerintem kazettás sorból semmilyen 7es sincs

#7307
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts
tudom eleg gaz ,de ha olyasmit kell szetszedni amit meg sosem szedtem szet es sok alkatreszbol all akkor azt szoktam csinalni ,hogy digifenykepezogeppel minden csavar es alkatresz kiszedesekor elotte utan csinalok egy fenykepet.
igy ha netan elakadnek akkor nincs baj.
Tom kicsit gaz a megoldas de hasznos :D
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7308
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Tud valaki valamilyen értelmes módszert a váltókarok kipucolására ? (Alivio fékváltókarokról van szó, és nem igazán szeretném szétszedni õket)
Nemrég eléggé telementek sárral, és érezni a sercegést-hezitálást váltás közben. (a bowden és a váltó már tiszta)
kössz,t


én szedtem már szét rapidfire váltókart, és nem annyira horror, mint amennyire lehetne... :)

apró pici csavarok vannak benne, de ha okosan csinálod, és megjegyzed, hogy mit honnan szedtél le/ki, akkor elvileg össze is tudod majd tenni. Ja meg csak a burkolatot kell leszedni róla, attól még nem lesz semmi baja, de megtakarítani már lehet.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7309
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 posts
"egy masik kerdes az altus valto birja a 8 speedet ? vagy csak 7ig jo ?"
attol tartok inkabb osszegyujtok tobb penzt es akkor egybe cserelek mindent addig meg ezzel is menni fog.

huhhhh vazze tul vagyok eletem elso valto es fek beallitasan !
Iszonyat jo erzes ;) thx to bikkmakk and bikkmakk users :)

#7310
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,369 posts
Thx.Egyelõre akkor ez tûnik a legesélyesebbnek.Csak meg kell várni míg lesz pénzem a váltóra meg a karra is.Már remélem nem lesz olyan messze.

#7311
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 posts
Tud valaki valamilyen értelmes módszert a váltókarok kipucolására ? (Alivio fékváltókarokról van szó, és nem igazán szeretném szétszedni õket)
Nemrég eléggé telementek sárral, és érezni a sercegést-hezitálást váltás közben. (a bowden és a váltó már tiszta)
kössz,t

#7312
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
mondjuk a képen 9-es van... De lehet hogy ez direkt 8fokozatú. Nem régebbi, csak gondoltak azokra, akik nem akarnak átállni a 9sebességre. Mert vannak iylen emberek, és meg lehet érteni õket is.


Az 1x9 amugy nem olyan rossz, a szélsõ fogakat úgyse használja az ember, fõleg ha valami 36/38fogú elsõ lánctányér van fenn elöl.

vegyél x.7 váltót, x.7 triggerrel, és jó lesz. Ha most vennék váltót/váltókart, én is ezt venném.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7313
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,369 posts
http://www.ebike.hu/...mal/101.adatlap
8 sebesség?Ez valami régebbi verzió? Az X-7 bírja a 9-et is nem?Hogy van ez akkor?

#7314
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,369 posts
De azokat tényleg csak viszonylag ritkán használom.A városban meg nagyon sokat megyek ott nincs szükség rá, csak ha kimegyek terepre.De hát ez bele van kalkulálva.

#7315
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts
Sztem így az 1. és a 9. fokozatban eléggé kereszben áll a lánc, ezért gyorsabban kopik, és hangja is lesz! Ráadásul pont a szélsõ helyzetekben vannak a legnagyobb gyötrésnek kitéve a lánckerekek.

#7316
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,117 posts
ahogy gondolod, de az x.7/x.9 dögösebben néz ki ;)
én is shimano párti voltam, csak elegem lett a szarakodásból és vettem ugyanannyi pénzért mint egy deore, egy jól mûködõ sramot. ebike rulz ;)

#7317
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,369 posts
Persze középen van.Elõl eddig sem volt váltóm mert minek.De 9-el, azért jobban érzem magam.

Mindenki a Sramot dicsõíti.A pecegtetõs váltókarjait nem volt alkalmam kipróbálni hosszú távon de lehet hogy a pozitív véleményezés hatására meggondolom.És akkor 7.0-9.0 körül gondolkodjak?

#7318
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,117 posts
ha középen van a tányér, akkor valamennyire mûködik. fõleg láncterelõvel. jobban terheli a láncot, de azt amúgy sem érdemes ezer évig használni.
szertem meg ezerszer jobb a sram pöcögtetõs váltókar, sokkal logikusabban mûködik és nam akad bele folyton a kezem... de kinek mi, ha mindenképpen shimano, akkor lx alá ne add, a deore elég ratyi...

#7319
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,369 posts

Én sokáig használtam Alivio-t elöl-hátul, most XT van, egyiket sem kell állítgatni normális bowdenezés mellett (Jagwire, a ház végei szépen síkba köszörülve, havonta egyszer teljesen átolajozva). Persze az XT sokkal gyorsabban, szebben dolgozik, és vált még terhelés alatt is.
Szerintem Neked jó lenne az Lx, és még egységes is lenne a géped.
Mondjuk ezzel az elöl egy, hátul kilenc fokozattal szemben vannak fenntartásaim!


Na gyerünk, mondd a fenntartásokat.Minden véleményre kiváncsi vagyok.Szóval mesélj...

#7320
csgy

csgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts
Én sokáig használtam Alivio-t elöl-hátul, most XT van, egyiket sem kell állítgatni normális bowdenezés mellett (Jagwire, a ház végei szépen síkba köszörülve, havonta egyszer teljesen átolajozva). Persze az XT sokkal gyorsabban, szebben dolgozik, és vált még terhelés alatt is.
Szerintem Neked jó lenne az Lx, és még egységes is lenne a géped.
Mondjuk ezzel az elöl egy, hátul kilenc fokozattal szemben vannak fenntartásaim!