Jó, de pl. a S-nak a választékában is vannak variálási lehetõségek.Esetleg országuti váltóról ilyen tapasztalat?
					
					
					
				
				
				
				Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
                    Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
		 Started by 
	zsizso
, 2005. March 04. 13:20
	
    
				
                    
                    #7321
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 28. - 11:02
				
			
				
			
		
			
			
			
		
				
					
				
				
                    
                    #7322
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 28. - 11:01
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Hát igen, akkor még tudtak katalógust csinálni. Most már csak kis füzetecskékre telik. 
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #7323
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 28. - 11:01
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Szerintem egy SRAM markolat- 
,  vagy "pöcögtetõs"váltó 
meg egy X.7 lenne a legjobb (ebben a kategóriában),
de mivel a GripShifteket nem szereted,
a Rapidfire-ök/DualControl-ok meg a 2:1 miatt nem kompatibilisek a SRAM hátsóváltóival, így tulajdonképpen már el is dõlt a dolog, nem?
					
					
					
				
				
				
				meg egy X.7 lenne a legjobb (ebben a kategóriában),
de mivel a GripShifteket nem szereted,
a Rapidfire-ök/DualControl-ok meg a 2:1 miatt nem kompatibilisek a SRAM hátsóváltóival, így tulajdonképpen már el is dõlt a dolog, nem?
				
                    
                    #7324
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 28. - 09:33
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					OFF
Nah boklaszas kozben ezt talaltam
 legyen ez mindenkinek husveti ajandeka ,aki meg nem latta persze.
Ime egy eredeti hamisitatlan Shimano 1982 !! katalogus.
PDF formatum 7.3 MB
(utananeztem nem sert semmilyen jogi fittyfirittyet ,de ha megis akkor toroljetek)
http://members.chell...shimano1982.pdf
ON
					
				
				
				
				Nah boklaszas kozben ezt talaltam
Ime egy eredeti hamisitatlan Shimano 1982 !! katalogus.
PDF formatum 7.3 MB
(utananeztem nem sert semmilyen jogi fittyfirittyet ,de ha megis akkor toroljetek)
http://members.chell...shimano1982.pdf
ON
				
                    
                    #7325
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 28. - 07:46
				
			
				
			
		
			
			
			
		
				
					
				
				
                    
                    #7326
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 28. - 07:25
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					koszonom a figyelmezteteseket en 100% hogy kinyomtam volna aztan lehettem volna én is bantu 
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #7327
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 28. - 00:58
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Valaki a "nagyöregek" közül?(Bezzeg a vázas topic:( )Legyen már egy kis tapasztalat leírás.Én is próbálgattam egy két váltót de sajnos hosszútávon nincsennek széleskörû tapsztalataim.Ami a shimano mellet szól az az hogy a markolatváltót nem szeretem a pecegtetõs váltókarjai pedig a S.-nak kifinomultabbak.Elõl 1, hátul 9 sebességest fejlesztek,egy Lx hajtómû meg egy LX sorom van eddig.Terep, kis ugri-bugri,street elõfordulna.Szóval sztetek mi lenne a legjobb.Persze kb. a meglévõ cuccok szintjén mozogva nagyjából.A váltásélmény nekem inkább a háttérbeszorulna, az lenne a fontosabb hogy ne kelljen minden fogas/ugrás után állítgatni.
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #7328
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 28. - 00:14
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Mennyit bírnak állítgatás nélkül?
Nekem már majd egy éve fenn van az X.7(mezei shimano bowdenházzal, sram bowdennel) és még mindig nem kellett állítgatni.a shimanokrol meg csak azt tom hogy sokkal több idö beállítani, de azt nem tom hogy ezt mien gyakran kell elvégezni.
	
	FuLL SpEEd oR NoThiNg
				
				
			
				
					
			
				
                    
                    #7329
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 22:31
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Nekem az edzõgépen Deore van hátul valami 2000 Ft-os fékváltókarral 8-as sorral, kb.2-3 havonta állítom (persze nem bovdencsere után) pedig megyek vele terepen is elég sokat, szóval ez felett csak jobb lehet, de a bovdenen is sok múlik. Érdemes pl. valami spéci Jagwire bovdent, bovdenkupakot venni. Megéri!
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #7330
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 22:18
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Nekem is sikerült visszasuckszolni.Valami 1000Ft-os szarral.De, válaszd nyugodtan az egyszerûbb megoldást:)
Apropó váltókról:Szerintetek melyik márka melyik váltóinak kell a legtöbb/legkevesebb utánállítás terepmenet után?Jah, és azért ne Xtr-ben, meg XO-ban gondolkodjunk.Max. Xt kategóriáig. Mennyit bírnak állítgatás nélkül?
					
				
				
				
				Apropó váltókról:Szerintetek melyik márka melyik váltóinak kell a legtöbb/legkevesebb utánállítás terepmenet után?Jah, és azért ne Xtr-ben, meg XO-ban gondolkodjunk.Max. Xt kategóriáig. Mennyit bírnak állítgatás nélkül?
				
                    
                    #7331
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 22:02
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Vissza lehet rakni Rolhoff nélkül is pl én a Merida Multifánksön szerszámmal szenvedtem vissza, tényleg kb. 1 óra alatt, de bokától tokáig olajos lettem.
Mint egy bantu néger:afro:
					
				
				
				
				Mint egy bantu néger:afro:
				
                    
                    #7332
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 21:57
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					én csak a legelsõ lánszétszedésem alkalmával...
utána káromkodás, és satu meg kalapács, de aztán ott szakadt el legközelebb, szal vigyázni kell vele....
de állítólag a rohloff szerszámmal vissza lehet rakni
					
				
				
				
				utána káromkodás, és satu meg kalapács, de aztán ott szakadt el legközelebb, szal vigyázni kell vele....
de állítólag a rohloff szerszámmal vissza lehet rakni
	
	Autist Team:)
 
				
				
			
				
					
			
				
                    
                    #7333
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 21:55
				
			
				
			
		
			
			
			
		
				
					
				
				
                    
                    #7334
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 21:37
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					kinyomod a csapot a közepébõl, de NEM TELJESEN, mert akkor többet vissza nem rakod, hanem csak annyira, hogy szétcsússzon, de a külsõ lemez még tartsa rendesen.
szóval utána vissza tudod majd nyomni.
szal vigyázz, nehogy teljesen kinyomd!
					
				
				
				
				szóval utána vissza tudod majd nyomni.
szal vigyázz, nehogy teljesen kinyomd!
	
	Autist Team:)
 
				
				
			
				
					
			
				
                    
                    #7335
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 21:29
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					azert kerdeztem a lancleszedest mert ami most van rajta ki szeretnem aztatni brigeciolban 
egy bikepositive bicska 11 funkcios asszem
					
				
				
				
				egy bikepositive bicska 11 funkcios asszem
				
                    
                    #7336
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 21:25
				
			
				
			
		
			
			
			
		
				
					
				
				
                    
                    #7337
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 15:29
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Bocs, rosszul fogalmaztam:De azt gondolom Te is érzed, hogy a Ty-22, Alivio meg revoshift, az nagyon nem egy kategória az X.0-val. Nem összehasonlíthatóak. De az tény, hogy az XT és XTR kivételével a shomano h. váltók elég ratyik.
A váltás elõször 7.0-ra történt, és már ez is magasan jobb teljesítményt produkált.
	
	-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
				
				
			
				
					
			-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
				
                    
                    #7338
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 15:25
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					De azt gondolom Te is érzed, hogy a Ty-22, Alivio meg revoshift, az nagyon nem egy kategória az X.0-val. Nem összehasonlíthatóak. De az tény, hogy az XT és XTR kivételével a shomano h. váltók elég ratyik.
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #7339
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 15:02
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				Használtam, igat TY-22-t Revoshift marokváltóval, de nem tetszett. állalndóan állítgatni kellett, és a váltások nem voltak "tiszták"Don: nem is használtál még, vagy már kiábrándultál a shimanoból?
Aztán cseréltem ALIVIO-ra és ugyanez a hiba megmaradt.
Az X.0-t meg ne merje bántani senki, mert nálam a téli üzemet, (só, hó, sár stb) simán bírja lassan második éve.
Emellett még maratonozok is vele, ahol nem igazán nézem, hogy sár vagy pocsolya, por vagy aszfalt.
Hiba, állítás nem fordult elõ.
Egyébként mindennek a titka a rendszeres karbantartás. Nálam a két napos kosz sem megengedett a bicajon!
Az 1:1-bõl adódóan nem érzékeny a bowdennyúlásra, a váltások tiszták, pontosak és nem utolsó sorban terhelés alatt is felvált, ha a lánc kibírja.
Eddíg kibírta.
	
	-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
				
				
			
				
					
			-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
				
                    
                    #7340
			
                    
                
                
				
				
				
					
				
				
					Posted 2005. March 27. - 14:22
				
			
				
			
		
			
			
			
				
					
				
					Nem tudom. Csak Dahle-t sokat mutatták, mivel õ vezetett, és látványosan szenvedett a hátsó váltójával. Az is lehet, hogy elötte jól odacsapta valahova.
					
					
					
				
				
				
				
 Sign In
 Create Account
			
			
			
				
				
				
			
 Back to top
				
				
			
				
				
			





