Marikoo? Az mi,hol?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#7321
Írta 2005. március 27. - 09:36
#7322
Írta 2005. március 27. - 09:03
hat sajnos most kezdem eszrevenni a gyengebb cuccok okozta nehezsegeket.
elso valtom ty -on eszmeletlen 100km kent utan kell allitani mert a bovden nem fekszik neki es hat a jagwire nem hiszem ,hogy 300km utan meg mindig ennyit nyulna
mohus: most 7 sebesseges vagyok de ugy latom ha belevagok akkor nem csak kerek epites lesz ebbol
szerintem eloszor ket jo kerek lesz ehhez teszek egy 7speedes 5.0 at ha van ilyen aztan gyujt gyujt penz es csinalok 9 speedest
es akkor valto vkar hajtokar uj fogsor akkor johet a 9.0.
off
en itthon a Marikooban vasarolok ,mindig minden van (neha nem )
minimalisan kerul tobbe az ebiknal es sokszor kapok gratiszban cuccokat
on
öööö egy lámer kérdés is lenne :
vettem egy szerszambicskat amin van lancbonto csavaros elven muxik.
de hogy kell hasznalni ? :icon_roll
elso valtom ty -on eszmeletlen 100km kent utan kell allitani mert a bovden nem fekszik neki es hat a jagwire nem hiszem ,hogy 300km utan meg mindig ennyit nyulna
mohus: most 7 sebesseges vagyok de ugy latom ha belevagok akkor nem csak kerek epites lesz ebbol
szerintem eloszor ket jo kerek lesz ehhez teszek egy 7speedes 5.0 at ha van ilyen aztan gyujt gyujt penz es csinalok 9 speedest
es akkor valto vkar hajtokar uj fogsor akkor johet a 9.0.
off
en itthon a Marikooban vasarolok ,mindig minden van (neha nem )
minimalisan kerul tobbe az ebiknal es sokszor kapok gratiszban cuccokat
on
öööö egy lámer kérdés is lenne :
vettem egy szerszambicskat amin van lancbonto csavaros elven muxik.
de hogy kell hasznalni ? :icon_roll
#7323
Írta 2005. március 27. - 01:00
Ha az ember fejleszti a gépét, akkor általában egy-egy alkatrészt cserél le egyszerre rajta. De ha full shimano a gépem, akkor esélyem sincs így kipróbálni az sram-ot, mert nem kínálnak olyan cuccot, ami beleillene a rendszerbe. Tehát megint shimano-t fogok venni, mert nem fogok mindent lecserélni. Nem azért mert én azt szeretem, hanem mert az mûködik majd a gépemen. Szerintem ez hiba. Egyébként lehet, hogy tényleg az 1:1 rendszer miatt jobbak a sram-ok, és ezért nem kínálnak 2:1-es váltókat.
egyébként nekem is volt 94-ben GS-em Alivio-val. Akkoriban a sram még nem is gyártott váltókat, sõt talán még nem is sram-nak hívták, hanem simán grip shift-nek.
egyébként nekem is volt 94-ben GS-em Alivio-val. Akkoriban a sram még nem is gyártott váltókat, sõt talán még nem is sram-nak hívták, hanem simán grip shift-nek.
#7324
Írta 2005. március 27. - 00:49
én is használtam (csak én Alivioval),
de ha jól emlékszem, akkoriban még csak 2:1-es markolatváltókat gyártottak
(aztán lehet, hogy most hülyeséget mondtam).
amúgy nem az inkompatibilitásra gondoltam, nyilván jól mûködnek együtt
csak szerintem aki GS párti, az váltóból is valszeg SRAM-ot vesz.
legalábbis eddig úgy vettem észre.
de ha jól emlékszem, akkoriban még csak 2:1-es markolatváltókat gyártottak
(aztán lehet, hogy most hülyeséget mondtam).
amúgy nem az inkompatibilitásra gondoltam, nyilván jól mûködnek együtt
csak szerintem aki GS párti, az váltóból is valszeg SRAM-ot vesz.
legalábbis eddig úgy vettem észre.
#7325
Írta 2005. március 27. - 00:42
Én használtam még 99-ben grip-shift-et shimano xt-vel és teljesen jól mûködött több éven keresztül...
"...- Idõt bõven hagyj mindenre! Inkább a sátradban ebédelj, mint a sziklafalban vacsorázz. Soha nem indulhatsz túl korán!..."
#7326
Írta 2005. március 27. - 00:31
Azt nem értem, hogy a SRAM miért nem csinál shimano kompatibilis váltókat felsõ kategóriában is. Rendesen seggére verhetne a nagy testvérnek.
de õk legalább gyártanak valamit,
ami "kilóg" a rendszerbõl.
viszont ha belegondolsz, a Shimano nem gyárt semmiféle
- 1:1-es váltókart
- felsõbb kategóriás markolatváltót
PS:
mondjuk azért kíváncsi lennék,
eddig hány SRAM Rocket talált gazdára...
Ti ismertek valakit,
aki 2:1-es SRAM markolatváltót/váltókart használ?
szvsz csak azért gyártanak ilyet,
hogy ne érje szó a ház elejét.
#7327
Írta 2005. március 27. - 00:18
Azért Dahle néninek meggyûlt a baja az X0-val az olimpián .
majd legközelebb több esze lesz,
és X.7-tel megy
#7328
Írta 2005. március 26. - 23:21
Sztem azért, mert az összes elõnyt az 1-1 bowdenhúzásból kovácsolták.
#7329
Írta 2005. március 26. - 23:09
Azt nem értem, hogy a SRAM miért nem csinál shimano kompatibilis váltókat felsõ kategóriában is. Rendesen seggére verhetne a nagy testvérnek. Sokan azért nem használnak sram váltót, mert az egész rendszert le kell cserélni (jó esetben csak váltókar, roszabb esetben fékváltókar, dual controlba integrált hidrás fékkar stb...).
#7330
Írta 2005. március 26. - 22:59
Azért Dahle néninek meggyûlt a baja az X0-val az olimpián .
#7331
Írta 2005. március 26. - 22:45
hát én már több shimanot(elsösorban XT, XTR) próbálgattam
és szvsz az X.7-esem 3perc állítgatással odaveri az összes XT-t;
csak azt felejtetted ki, hogy ebben a 3 percben
ráadásul a felszerelés is benne van
#7332
Írta 2005. március 26. - 21:46
Én azért cseréltem le az LX hátsó és az Alivio elsõ váltómat, mert elegem lett abból, hogy egy-két túra után mindig állítgatni kellett õket (függetlenül attól, hogy milyen bowdent használtam). Ez érvényes a V-fékeimre is (Deore), de ezt azért cserélem, mert áttérek a tárcsafékre.
#7333
Írta 2005. március 26. - 21:41
hát én már több shimanot(elsösorban XT, XTR) próbálgattam
és szvsz az X.7-esem 3perc állítgatással odaveri az összes XT-t;
az XTR-t pedig legalább 20pecig bûvöltük a haverommal mire egy hangyafingnyival jobb lett mint az X.7.
és szvsz az X.7-esem 3perc állítgatással odaveri az összes XT-t;
az XTR-t pedig legalább 20pecig bûvöltük a haverommal mire egy hangyafingnyival jobb lett mint az X.7.
FuLL SpEEd oR NoThiNg
#7334
Írta 2005. március 26. - 21:17
Don: nem is használtál még, vagy már kiábrándultál a shimanoból?
#7335
Írta 2005. március 26. - 21:03
Nagyon jó és reális gondolat.
Egy biztos: Én csak SRAM cuccokat használok és hogy õszinte legyek: Egyik sem "egyversenyes" cucc.
Volt 7.0-s váltóm. Semmi gond, királyul mûködött. Saját gripshiftekkel.
A cimboráim egy jó sáros túrán a DEOREk-kal és XT-kkel kínlódtak, mert nem akart váltani. nekem nem volt gondom.
Árban is olcsób a SRAM, igaz, az X.0 váltó azért odaver rendesen, de ez is jól bírja. Nincs olyan körülmény, amikor gond lenne a váltással.
A 9.0 POWERGLIDE sorról sem tudok rosszat mondani, PC-59 lánccal használva teljesen hibátlan.
Igaz, én elvbõl nem használok Shimano cuccot, de ez más lapra tartozik.
Egy biztos: Én csak SRAM cuccokat használok és hogy õszinte legyek: Egyik sem "egyversenyes" cucc.
Volt 7.0-s váltóm. Semmi gond, királyul mûködött. Saját gripshiftekkel.
A cimboráim egy jó sáros túrán a DEOREk-kal és XT-kkel kínlódtak, mert nem akart váltani. nekem nem volt gondom.
Árban is olcsób a SRAM, igaz, az X.0 váltó azért odaver rendesen, de ez is jól bírja. Nincs olyan körülmény, amikor gond lenne a váltással.
A 9.0 POWERGLIDE sorról sem tudok rosszat mondani, PC-59 lánccal használva teljesen hibátlan.
Igaz, én elvbõl nem használok Shimano cuccot, de ez más lapra tartozik.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#7336
Írta 2005. március 26. - 20:50
Off,
de az jutott az eszembe hogy rendesen odaverheti a hazai bringakereskedelmet az ebike. Akár melyik topicba nézek bárki bármit vesz, árat néz, akkor az ebike A BOLT. Rendben van, hogy nem mindenki netezik, és pláne nem mindenki rendel neten át, de aki komolyabb cuccokat vesz, az általában netezik is (piszkos anyagiak ugye), illetve a fiatal korosztály, mint elsõdleges vevõkör szinte mind neteznek, és így már potenciális ebike vásárlók. Mivel a szolgáltatás nagyon jó, nem is beszélve az árakról, rendes szeletet hasíthat ki az erõsen árérzékeny magyar piacból.
csak egy gondolat volt
ON
Gui
8-as fokozatban, vagy 9-esben gondolkodsz?
de az jutott az eszembe hogy rendesen odaverheti a hazai bringakereskedelmet az ebike. Akár melyik topicba nézek bárki bármit vesz, árat néz, akkor az ebike A BOLT. Rendben van, hogy nem mindenki netezik, és pláne nem mindenki rendel neten át, de aki komolyabb cuccokat vesz, az általában netezik is (piszkos anyagiak ugye), illetve a fiatal korosztály, mint elsõdleges vevõkör szinte mind neteznek, és így már potenciális ebike vásárlók. Mivel a szolgáltatás nagyon jó, nem is beszélve az árakról, rendes szeletet hasíthat ki az erõsen árérzékeny magyar piacból.
csak egy gondolat volt
ON
Gui
8-as fokozatban, vagy 9-esben gondolkodsz?
#7337
Írta 2005. március 26. - 19:55
véleményem szerint a sram 7.0 elég lesz neki egy deore agyra...
és e-bike-on 6E-valamennyi most a 7.0 sor
egyetértek, sõt...
figyelembe véve, hogy milyen a mostani bike-ja,
és kb milyen kategóriájút szeretne építeni
(nomeg nem elfeledkezve az anyagi keretrõl)
szerintem az 5.0 is tökéletes lenne,
ez konkrétan 3500 Ft az ebike-on.
amúgy tudtommal az 5.0 felettiekbõl
csak 9-es sort gyárt a SRAM,
ehhez meg ugye (valamivel) drágább lánc,
drágább hátsó váltókar kell,
miközben nem mindenki igényli a 9 fokozatot.
agy: ha jól tudom, az ebike-on most egy árban van a deore meg az akciós (gold) LX
#7338
Írta 2005. március 26. - 17:46
véleményem szerint a sram 7.0 elég lesz neki egy deore agyra...
és e-bike-on 6E-valamennyi most a 7.0 sor
és e-bike-on 6E-valamennyi most a 7.0 sor
#7339
Írta 2005. március 26. - 12:39
Sram 7.0 sort (most asszem már 970-nek hivják) ajánlom figyelmedbe, de az Igazi a 9.0 lenne.