Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Started by
zsizso
, 2005. March 04. 13:20
#7241
Posted 2005. April 04. - 06:24

#7242
Posted 2005. April 03. - 20:01

Ma délelõtt haverom kezembe nyomott egy eredeti hetes fogsort. Még nem volt használva, és nem alsókategóriás. Tehát nem lehetetlen szerezni. Én nem is kerestem csak odaadta...

Ride everywhere.
.
#7243
Posted 2005. April 03. - 10:44

#7244
Posted 2005. April 03. - 10:28

8-as és 9-es rendszerek vannak, gondolom így értette.
Szóval leginkább az merült fel bennem, hogy a "Designed specifically for use with super-narrow 9-speed chains." (katalógus, LX elsõ váltó) csak marketingszöveg-e, vagy van is valami konstrukcióbeli eltérés, ami rontaná a 8-as lánccal való mûködést.
Amúgy a nagytányérom 44-es.
#7245
Posted 2005. April 03. - 10:26

#7246
Posted 2005. April 03. - 10:24

Én jelenleg 2004-es XT fékváltókart használok. Mit gondoltok, érdemes-e lecserélni XTR-re ?
Nem sok a különbség, talán csak a súlya ..
Vagy rosszúl gondolom ?
Nem sok a különbség, talán csak a súlya ..
Vagy rosszúl gondolom ?
#7247
Posted 2005. April 03. - 10:22

8-as és 9-es rendszerek vannak, gondolom így értette. Elöl csak a nagytányér mérete az eltérõ (mint azt Te is tudod), 42 vagy 44-es.
Az egyedüli probléma is itt jelentkezhet Tammonál, mert az átdobót kb. 2mm-rel följebb kell állítani a gyári ajánlással szemben (ami a beállító matricán van), hogy ne érjen bele a középtányérba. Viszont így is kifogástalanul fog mûködni.
Az egyedüli probléma is itt jelentkezhet Tammonál, mert az átdobót kb. 2mm-rel följebb kell állítani a gyári ajánlással szemben (ami a beállító matricán van), hogy ne érjen bele a középtányérba. Viszont így is kifogástalanul fog mûködni.
#7248
Posted 2005. April 03. - 10:06

#7249
Posted 2005. April 03. - 09:29

#7250
Posted 2005. April 03. - 09:21

Másik kérdés: mennyire számít, ha 8-as sorhoz/lánchoz elvileg 9-es LX elsõ váltót használok(nék) ?
#7251
Posted 2005. April 02. - 17:05

a hajtókar oldalon biztos be fog menni az egész csapágy, de a másik oldalon lehet, hoyg hamarabb felfekszik a csésze (ami magában van) mint ahogy a monoblokk megszorul. persze ennek nme sok esélye van (0.1 %) csak megemlítettem, hogy lehet. ezért kell kipróbálni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7252
Posted 2005. April 02. - 17:03

(persze akadhat baj a monoblokkal, ha a csészét majd nem birod becsavarni annyira, amennyit bentebb ér a mono a hajtókar felöli oldalon, de nem hiszem, hogy baj lehet, elõtte azért érdemes kipróbálni)
Jól értem, hogy lehet, hogy nem bírom annyival beljebb hajtani, mint amennyivel a rögzítõkeret eltartotta ?
(csak azért kérdem, mer' nem láttam még ilyet szétszedve...)
#7253
Posted 2005. April 02. - 16:58

õszintén? én csak akkor használnék ilyet, ha másmilyen nem menne fel a vázamra, tekintve hogy a bilincsesek merevebbek. ha van anki hely, akkor olcsóbban beruházhatsz egy jobba. (persze akadhat baj a monoblokkal, ha a csészét majd nem birod becsavarni annyira, amennyit bentebb ér a mono a hajtókar felöli oldalon, de nem hiszem, hogy baj lehet, elõtte azért érdemes kipróbálni)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7254
Posted 2005. April 02. - 14:27

Mi a véleményetek a középcsapágyházra szerelhetõ elsõ váltókról (bottom bracket mount) ? Ugyanis nekem jelenleg ilyen van, egy Acera, és lassan kezdi a végét járni, ill. fejleszteném is jobbra. Azt tudom, hogy a 2004-es LX-bõl van ilyen (valami -E jelzésû). Kérdés hogy jók-e ezek, érdemes-e, vagy szereljem le a pékbe az egészet és rakjak fel sima top swingeset ?
#7255
Posted 2005. April 01. - 12:26

Gk2!
Minden attól függ, hogy használod a kerót. Ha hiányzik a 9 fokozat, akkor vegyél egy sort, ha hosszabb távon elég a 8, akkor nézzél valahol valami jófajta nyolcas kart. Én hetest vettem tavaly újonnan és faszán mûködik és a 8as lánc tovább bírja és olcsóbb is, mint a 9es.
Ha hobbista vagy én az utóbbit javaslom...
Minden attól függ, hogy használod a kerót. Ha hiányzik a 9 fokozat, akkor vegyél egy sort, ha hosszabb távon elég a 8, akkor nézzél valahol valami jófajta nyolcas kart. Én hetest vettem tavaly újonnan és faszán mûködik és a 8as lánc tovább bírja és olcsóbb is, mint a 9es.
Ha hobbista vagy én az utóbbit javaslom...
#7256
Posted 2005. March 31. - 21:04

hosszú távon biztosan nem mert 8-asban csak egyre gagyibb cuccokat lehet kapni, hacsak nem tudsz lomizni valahol régi xt,lx,stx-rc-t
#7257
Posted 2005. March 31. - 20:30

9 es váltókart 8-as sorral nem LEHET összehozni. Vagy veszel 8-as váltókart vagy sort+ láncot. Szerintem ez utóbbi hosszútávon jobban megéri
#7258
Posted 2005. March 31. - 19:12

#7259
vendég_rvilike_*
Posted 2005. March 31. - 16:15

#7260
Posted 2005. March 31. - 16:08
