Hali az mitõl lehet hogy menet közben olyan mintha kattogna a váltókar?Akkor is amikor csak tekerek, vagy belemegyek vmi gödörbe szal mindig, vmikor csak eyet vmikor egymás utén többet is. Attól lehet h túl feszes a bowden?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#7181
Írta 2005. április 10. - 20:16

#7182
Írta 2005. április 10. - 20:00

az altus valto tamogatja a 8 speedet?
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7183
Írta 2005. április 10. - 14:56

és mekkora rutinra akarsz szert tenni láncpucoválás terén? 
azért az talán nem egy olyan összetett mûveletsor,
amit érdemes hosszas gyakorlással tökélyre fejleszteni
és a ráfordított idõt kerózással is tölthetnéd :mexico:
úgyhogy szerintem megér 1200-1500 Ft-ot
egy 1/2 literes TF2.
A volt fõnököm motorolajat ken a láncra!
Aszondja az kitart egy évig.
Az meg nem számít, hogy a lánc úgy néz ki,
mintha szurokba mártották volna.
3 mm vastagon áll rajta az olajos sár,
ami biztos jót tesz mind a váltónak
(tehát már nem is vagyok OFF!
),
mind a fogaskerekeknek.
ja! egy full XT szetet gyilkol így
(biopace hajtómûvel, szóval nem mai darab)

azért az talán nem egy olyan összetett mûveletsor,
amit érdemes hosszas gyakorlással tökélyre fejleszteni

és a ráfordított idõt kerózással is tölthetnéd :mexico:
úgyhogy szerintem megér 1200-1500 Ft-ot
egy 1/2 literes TF2.
A volt fõnököm motorolajat ken a láncra!
Aszondja az kitart egy évig.
Az meg nem számít, hogy a lánc úgy néz ki,
mintha szurokba mártották volna.
3 mm vastagon áll rajta az olajos sár,
ami biztos jót tesz mind a váltónak
(tehát már nem is vagyok OFF!

mind a fogaskerekeknek.
ja! egy full XT szetet gyilkol így
(biopace hajtómûvel, szóval nem mai darab)
#7184
Írta 2005. április 10. - 13:25

van idom a tisztogatasra meg legalabb gyakorolok



"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7185
Írta 2005. április 10. - 12:41

ez nem szint kérdése... összvissz annyi, hogy mennyit szívsz vele azáltal, hogy 100 méter tekerés után koszosabb mint volt, mert beleragad a kosz
#7186
Írta 2005. április 10. - 10:50

biztosan kapok flamet de nekem es a szintemhez tokeletes a muszeroil 
(lehet amiatt hasznalom ,hogy a garazsban van belole egy raklappal es masra nem tudom hasznalni
)

(lehet amiatt hasznalom ,hogy a garazsban van belole egy raklappal es masra nem tudom hasznalni

"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7187
Írta 2005. április 07. - 18:59

én meg a sonax lánczsirra esküszöm, 850 huf egy tubus (150 ml) 99% biológiailag lebomlik, anyu ki tudja mostni a gatyád szárából, és emellett tökéletesen ken.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7188
Írta 2005. április 07. - 17:34

Hol kapható a Rohloff láncolaj?
"A sport a test útján nyitja meg a lelket.":)
#7189
Írta 2005. április 07. - 15:15

én eddig úgy tapasztaltam,
hogy ami bírja a nedvességet,
az összeszedi a port,
ami meg nem szedi össze a port,
az nem bírja a nedvességet.
Rohloffot még nem próbáltam.
Viszont a TF2 (amit imádok, mert jól ken,
tényleg nem drága, és még illatos is
)
az kb ugyanúgy le fog jönni egy zápor után,
mint a mûszerolaj. Szóval csak száraz idõben jó.
Télen meg a wet Motorex olajat használtam,
jó sokáig bírta a sós havat is, és ez is lebomlik.
szilikonspray-t kellene még kipróbálnom,
sokan arra esküsznek, de szvsz nem lehet túl tartós,
gondolom naponta lehet fújni.
ja, ez tényleg OFF! :mybad:
hogy ami bírja a nedvességet,
az összeszedi a port,
ami meg nem szedi össze a port,
az nem bírja a nedvességet.
Rohloffot még nem próbáltam.
Viszont a TF2 (amit imádok, mert jól ken,
tényleg nem drága, és még illatos is

az kb ugyanúgy le fog jönni egy zápor után,
mint a mûszerolaj. Szóval csak száraz idõben jó.
Télen meg a wet Motorex olajat használtam,
jó sokáig bírta a sós havat is, és ez is lebomlik.
szilikonspray-t kellene még kipróbálnom,
sokan arra esküsznek, de szvsz nem lehet túl tartós,
gondolom naponta lehet fújni.
ja, ez tényleg OFF! :mybad:
#7190
Írta 2005. április 07. - 10:50

#7191
Írta 2005. április 07. - 10:47

Legjobb a Rohloff láncolaj. Az bírja a lánccsapokat egymásnak préselõ hatalmas nyomást, és jó a kúszóképessége. Nem szedi össze a port, persze ha eláztatod vele a láncot akkor.... Szóval kevés kell belõle. a nedvességet is bírja (egy ideig) és teljesen lebomlik a környezetben!!!!!!
#7192
Írta 2005. április 07. - 10:30

mert a mûszerolaj nem arra van, talán azért.
tf2 pl relatív olcsó, de vehetsz drágábban egy csomó mindent (száraz, nedves, stb.), lényeg hogy kerékpár láncolaj legyen.

#7193
Írta 2005. április 07. - 09:51

Köszi.
Rendszeresen pucolom meg olajozom, de eddig mûszerolajjal kentem:no: de az nagyon hignak bizonyult. Fõleg esõben pillanatok alatt lekapja róla a viz az olajat..:deszcz:
Rendszeresen pucolom meg olajozom, de eddig mûszerolajjal kentem:no: de az nagyon hignak bizonyult. Fõleg esõben pillanatok alatt lekapja róla a viz az olajat..:deszcz:
#7194
Írta 2005. április 07. - 09:43

majdnem nem ide tartozik, de azért:
teflonos láncolaj jó, nyugodtan kenegesd vele a láncot. ha rákeresel a meghajtás topicban vannak különféle varázsszerek, de leginkább a rendszeres pucolás és az állandó olajozás válik be a legjobban
teflonos láncolaj jó, nyugodtan kenegesd vele a láncot. ha rákeresel a meghajtás topicban vannak különféle varázsszerek, de leginkább a rendszeres pucolás és az állandó olajozás válik be a legjobban
#7195
Írta 2005. április 07. - 08:42

Üdv.
Lehet , hogy nem ide tartozik, a lánc olajozásról lenne kérdésem.
Jól tudom, hogy lehet kapni teflon tartalmú láncolajat? Lehet, hogy kileszek röhögve, de a teflon igazából mit tesz a lánccal? úgy gondolom, valami réteget képezhet rá, ha ilyen olajjal kenem a láncot az jó?
Lehet , hogy nem ide tartozik, a lánc olajozásról lenne kérdésem.
Jól tudom, hogy lehet kapni teflon tartalmú láncolajat? Lehet, hogy kileszek röhögve, de a teflon igazából mit tesz a lánccal? úgy gondolom, valami réteget képezhet rá, ha ilyen olajjal kenem a láncot az jó?
#7196
Írta 2005. április 06. - 15:42

azt, hogy "a gyári", én úgy értelmezem,
hogy amilyen a váltón eredetileg van.
hogy amilyen a váltón eredetileg van.
#7197
Írta 2005. április 06. - 15:13

ázé 2300-közül már illene csapágyasat adniuk; vagy csak a speciális(an idétlen)
felfogatás miatt annyi?
felfogatás miatt annyi?
FuLL SpEEd oR NoThiNg
#7198
Írta 2005. április 06. - 13:28

köszi, de pont az a lényeg, hogy nem a gyári kellene,
hanem valami csapágyas.
bár ha van köztük régi (9.0-ás) gyári is...
hanem valami csapágyas.
bár ha van köztük régi (9.0-ás) gyári is...

#7199
Írta 2005. április 06. - 11:19

sramban a felsõ helyére biztos nem megy bele más, és az alsó helyére sem vennék másikat, lehet hogy az se kompatibilis.
Jelentem a Bikernél beszerezhetõ a Sram vátókhoz a gyári váltógörgõ! 2300 Ft körül van a nagykeráruk!!!
#7200
Írta 2005. április 06. - 08:27

off
Akkor mondom így: van az x.0-ához méltó pöcögtrtõs váltókar.
on
Akkor mondom így: van az x.0-ához méltó pöcögtrtõs váltókar.
on
FuLL SpEEd oR NoThiNg