nem a sajat gepemre csak kerdezem ,hogy ha az ember 7 es rendszeren csereli a valtot es betesz egy deoret vagy lx et vagy amit a penze enged akkor fog az menni siman ? Gripshift vagy alivio kar nem tudom.Mert szerintem ezek 8-9 rendszerre vannak tervezve. Vagy megint en mondtam hulyeseget ?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#7141
Írta 2005. április 14. - 09:27
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7142
Írta 2005. április 14. - 06:34
hu, az konkrét váz lehet.
nézz szét aproban, ha mákod van, már 10-15 ért tucc egy használt alu/cro-mo vázat szerválni teszkó helyett. addig ,amig el nem basznak miatta.
nézz szét aproban, ha mákod van, már 10-15 ért tucc egy használt alu/cro-mo vázat szerválni teszkó helyett. addig ,amig el nem basznak miatta.
#7143
Írta 2005. április 13. - 22:23
Mcpershon:
Hat nem tudom meddig kellene hasznalni de nekem van egy 10 eves tourney shimanom ami nem volt szetszedve es kiszolgalta a gyerekoromat ... most annyi lett hogy at van bovdenezve meg be van kenve plusz uj a valtokar es meg mindig megy mint a duracel..... az elso valto meg valami falcon tipusu es siman jo az is .... ez lett a boltba jaros biciklim
Hat nem tudom meddig kellene hasznalni de nekem van egy 10 eves tourney shimanom ami nem volt szetszedve es kiszolgalta a gyerekoromat ... most annyi lett hogy at van bovdenezve meg be van kenve plusz uj a valtokar es meg mindig megy mint a duracel..... az elso valto meg valami falcon tipusu es siman jo az is .... ez lett a boltba jaros biciklim
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7144
Írta 2005. április 13. - 22:03
A váltó kopogása a láncvillán tipikus Shimano betegség, Újabban gumi ütközõt raknak rá gyárilag Lx-tõl fölfelé. Egy kis barkácsolással, vagy egy nagyobb láncvillavédõvel orvosolható a dolog, ha nagyon zavar. A vázad viszont elég kaka lehet.
#7145
Írta 2005. április 13. - 21:54
milyen váz kolbászos enynire?
Hát ez egy régi tescobike váz, acél, de naon "deformálható" amúgy! Amíg hajtom, centiket hajlik alattam, pedig csak 55kiló vok! Szal nem csodálom, h ilyen, tehát 1 normális vázzal ilyen gond nem szokott lenni? De a váltót ez spec nem zavarja, mégis szar:mad: .
...And Justice For All
#7146
Írta 2005. április 13. - 20:26
milyen váz kolbászos enynire?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#7147
Írta 2005. április 13. - 20:24
Ha már a hátsó váltónál tartunk, feldobok két problémát:
1. meddig szoktatok használni egy hátsó váltót? Meddig "kéne" bírnia a láncfeszítõ rugónak (ami az egész váltótestet tartja)? Mondjuk nekem tavaly egy ideig (nem sokat használtam) a hátsó váltó papucsából kikopott a menet, és "lazán" vette a bukkanókat-->:scared:lefejelte a vázat (persze itt nem is a rugó feszült ki, mert az egész szerkezet fogott a csavar körül). Persze a problémát azóta orvosoltam, de ma is vtam a hegyen, és egy nagyobb buckánál igencsak koppant a vázon a váltótest. Lehet ez ellen tenni vmit, v ez már ilyen marad?
2. :angevil:És a másik, amitõl szintén hülyét kapok: voltam kinn a hegyen, jött egy bot (v egy belógó bokor), és a papucs külön életet él... mi a fenét csináltok vele, h nem görbül ki? Mióta komolyabban (hát ez se naon komoly) ûzöm az ipart, azóta állandóan a váltópapuccsal van a bajom: elhajlik, elfordul, stb. Vagy ez általános probléma mindenkinél? Sajna nem cserélhetõ papucsos a vázam, uh hajrá fogó... de ez a megoldás nem túl "eurokonform"...
1. meddig szoktatok használni egy hátsó váltót? Meddig "kéne" bírnia a láncfeszítõ rugónak (ami az egész váltótestet tartja)? Mondjuk nekem tavaly egy ideig (nem sokat használtam) a hátsó váltó papucsából kikopott a menet, és "lazán" vette a bukkanókat-->:scared:lefejelte a vázat (persze itt nem is a rugó feszült ki, mert az egész szerkezet fogott a csavar körül). Persze a problémát azóta orvosoltam, de ma is vtam a hegyen, és egy nagyobb buckánál igencsak koppant a vázon a váltótest. Lehet ez ellen tenni vmit, v ez már ilyen marad?
2. :angevil:És a másik, amitõl szintén hülyét kapok: voltam kinn a hegyen, jött egy bot (v egy belógó bokor), és a papucs külön életet él... mi a fenét csináltok vele, h nem görbül ki? Mióta komolyabban (hát ez se naon komoly) ûzöm az ipart, azóta állandóan a váltópapuccsal van a bajom: elhajlik, elfordul, stb. Vagy ez általános probléma mindenkinél? Sajna nem cserélhetõ papucsos a vázam, uh hajrá fogó... de ez a megoldás nem túl "eurokonform"...
...And Justice For All
#7148
Írta 2005. április 13. - 17:04
Compressor: Én a helyedben elõször a bowdenezés nézném át, a hátsó váltónál csodaszépen be tud rohadni egy hónap alatt is, és onnantól ötletszerûen dolgozik a váltó.
#7149
Írta 2005. április 13. - 15:58
maradhat a regi jagwire bovdenem vagy ujjat kell huzni ha vkart cserelek ?
Ha kifûzöd a váltókarból akkor maradhat a mostani bowdenezés!
#7150
Írta 2005. április 13. - 15:45
Segítsetek ha tudtok.
Szóval az van hogy tegnap raktam össze a párom bicaját a következö váltószettel (minden vadi új) : alivio váltókarok,alivio hajtómü,sram 8-as fogsor (nemtommilyen 3500 Ft-os),lx áttdobó,lx hátsóváltó ,sram pc58 as lánc
A cuccos maga a tökély,olyan pontos mint schaffhausen,soha rosszabbat.
A gond az hogy az én rendszerem ennél sokkal szarabbul és pontatlanabbul mükszik:mad: pedig jól be van állítva,és mint majd azt látjátok legalább egy kategóriával "feljebb" van...(deore váltókarok,xt hajtómü,sramx9 fogsor,sram pc59 lánc-ezekben kb 500 km van.+lx átdobó-használt,xt hátsóváltó-használt)
Arra gondolok hogy a müködésbeli hiányosság abból eredö hogy a hátsó váltó már kopott és gyengusz a rugója - már én is használtan vettem,tavaly is ezt használtam-nem keveset...:chin:
Szerintetek egy hátsóváltó cserével orvosolható a gond?
Szóval az van hogy tegnap raktam össze a párom bicaját a következö váltószettel (minden vadi új) : alivio váltókarok,alivio hajtómü,sram 8-as fogsor (nemtommilyen 3500 Ft-os),lx áttdobó,lx hátsóváltó ,sram pc58 as lánc
A cuccos maga a tökély,olyan pontos mint schaffhausen,soha rosszabbat.
A gond az hogy az én rendszerem ennél sokkal szarabbul és pontatlanabbul mükszik:mad: pedig jól be van állítva,és mint majd azt látjátok legalább egy kategóriával "feljebb" van...(deore váltókarok,xt hajtómü,sramx9 fogsor,sram pc59 lánc-ezekben kb 500 km van.+lx átdobó-használt,xt hátsóváltó-használt)
Arra gondolok hogy a müködésbeli hiányosság abból eredö hogy a hátsó váltó már kopott és gyengusz a rugója - már én is használtan vettem,tavaly is ezt használtam-nem keveset...:chin:
Szerintetek egy hátsóváltó cserével orvosolható a gond?
"Boldogok a heringek...."
#7151
Írta 2005. április 13. - 13:41
maradhat a regi jagwire bovdenem vagy ujjat kell huzni ha vkart cserelek ?
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7152
Írta 2005. április 13. - 13:33
akkor az nekem tokeletes.. ugyanis most bontom szet a fekvaltokaromat.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7153
Írta 2005. április 13. - 13:32
Deore és Altus közé! Kicsit hajlik a Deore felé minõségben! A Deore annak idején az STX-RC fölé jött és a következõ évben meg is szûnt az RC ! Elõtte viszont az RC golyózta ki az STX-et!
#7154
Írta 2005. április 13. - 13:28
sracok az stx es valtokart hova lehet besorolni shimanok koze ? illetve mik a velemenyek ....
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7155
Írta 2005. április 11. - 14:52
ez a Weldtite nevû,
különféle "kemikáliákkal" (kenõanyagok, pucolátorok) foglalkozó cég egyik terméke. Tényleg az a neve, hogy TF2,
egy DuPont Teflon tartalmú kenõanyag spray formájában.
A WD 40-et viszont nem igazán nevezném kenõanyagnak,
az egy multi-purpose lötty, zárolajozó, kontakjavító, stb.
Nagyon hasznos, használom én is ezerrel,
de bringához leginkább akkor, ha valamit egy füst alatt akarok kipucolni, meg megkenni
(amit késõbb majd úgyis befújok TF2-vel).
Amúgy 67%-a petróleum, az meg szerintem elég gyorsan elpárolog a láncról, marad a 20% olaj, meg a többi, ez nem túl sok. Aki végigolvasta a lánckenést taglaló topicot, az tudja,
hogy a petro marha jó láncpucolásra,
magyarán a WD-40 sokkal inkább pucol, mint ken.
(nem Barbie faszijára értem!)
Százalékban kifejezve:
67%-ban pucol,
20%-ban ken,
a maradék 13%-ban meg kontaktot javít
különféle "kemikáliákkal" (kenõanyagok, pucolátorok) foglalkozó cég egyik terméke. Tényleg az a neve, hogy TF2,
egy DuPont Teflon tartalmú kenõanyag spray formájában.
A WD 40-et viszont nem igazán nevezném kenõanyagnak,
az egy multi-purpose lötty, zárolajozó, kontakjavító, stb.
Nagyon hasznos, használom én is ezerrel,
de bringához leginkább akkor, ha valamit egy füst alatt akarok kipucolni, meg megkenni
(amit késõbb majd úgyis befújok TF2-vel).
Amúgy 67%-a petróleum, az meg szerintem elég gyorsan elpárolog a láncról, marad a 20% olaj, meg a többi, ez nem túl sok. Aki végigolvasta a lánckenést taglaló topicot, az tudja,
hogy a petro marha jó láncpucolásra,
magyarán a WD-40 sokkal inkább pucol, mint ken.
(nem Barbie faszijára értem!)
Százalékban kifejezve:
67%-ban pucol,
20%-ban ken,
a maradék 13%-ban meg kontaktot javít
#7156
vendég_rvilike_*
Írta 2005. április 11. - 13:29
#7157
Írta 2005. április 11. - 13:20
Ez a TF2 micsoda is pontosan? ez a teljes neve vagy csak valami rövidítés?
hol lehet ilyet kapni?
hol lehet ilyet kapni?
#7158
Írta 2005. április 11. - 07:07
Természetesen bírja a 8 fokozatot.
Koszi a gyors valaszt.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
#7159
Írta 2005. április 11. - 07:05
#7160
Írta 2005. április 11. - 06:39
NEm a valtokar lenne a kerdes hanem maga a valto tamogatja e a 8 speedet.
Azert kerdezem ,mert muszaj leszek kette szedni ezt a fek valtokart ugyanis nem a legjobb talalmany tegnap jottem ra.
Firkaltam egy banalista a betonon es a szerencsetlen fekkaron csuszott egy darabig a kerekpar. Igy annyi tortent hogy a fekkarnak lett egy fel cm holt jateka fel le iranyban. Megneztem ,hogy van e valami feszito imbusz vagy valami de semmi egybe van szegecselve . Az lesz a legelso dolgom ,hogy kette szedem es teszek egy fekkart es egy valtokart a gepre. Mivel 8 speedes szart tudok szerezni ingye meg agyat is akkor mar csak a valtomon mulik a 8 speed.
Azert kerdezem ,mert muszaj leszek kette szedni ezt a fek valtokart ugyanis nem a legjobb talalmany tegnap jottem ra.
Firkaltam egy banalista a betonon es a szerencsetlen fekkaron csuszott egy darabig a kerekpar. Igy annyi tortent hogy a fekkarnak lett egy fel cm holt jateka fel le iranyban. Megneztem ,hogy van e valami feszito imbusz vagy valami de semmi egybe van szegecselve . Az lesz a legelso dolgom ,hogy kette szedem es teszek egy fekkart es egy valtokart a gepre. Mivel 8 speedes szart tudok szerezni ingye meg agyat is akkor mar csak a valtomon mulik a 8 speed.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey
Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin: