10-es markolatváltó kizárólag Sram felsőkategória klétezik?
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#661
Írta 2014. június 25. - 20:08

#662
Írta 2014. június 24. - 08:29

A Microshift-Sunrace cuccok Sh kompatibilisek. Bár az országúti fékváltókarjukat nem használnám, dekatlonban próbálgattam, s nem jött be.
De a thumbie annyira romantikus... És szép.. És egyszerű.. És kéne...
köszi!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#663
Írta 2014. június 23. - 22:44

Én 1995 óta ilyen fölső váltókarokkal járok. (Suntour, Shimano) Imádom ! Nagyon javaslom őket.
- Vejne kedveli ezt
#664
Írta 2014. június 23. - 11:54

A Microshift-Sunrace cuccok Sh kompatibilisek. Bár az országúti fékváltókarjukat nem használnám, dekatlonban próbálgattam, s nem jött be.
De a thumbie annyira romantikus... És szép.. És egyszerű.. És kéne...
#665
Írta 2014. június 23. - 11:48

jó kis váltókar. ezt biztos nem lehet tönkre tenni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#667
Írta 2014. június 17. - 04:47

Vedd már ki, ne találgass.
Dehogy veszem, ma többször is ráijesztettem valakire (más biciklis) amikor eltekertem mellettük, olyan csöndes és finoman gurul Csak érdekesség képp kérdezem, mert feltünt. If it ain't broken, don't fix it..
#668
Írta 2014. június 15. - 21:54

Vedd már ki, ne találgass.
- simon23 kedveli ezt
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#669
Írta 2014. június 15. - 16:03

Lehet hogy simán berohadt a görgő csapágya.
Nem úgy tűnik mert a másik irányba teljesen akadálymentesen forog.
#670
Írta 2014. június 13. - 21:03

És erre van ötlet?
Lehet hogy simán berohadt a görgő csapágya.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#671
Írta 2014. június 13. - 01:55

Áruld már el ezt hol hallottad, mármint az új váltó papucs beállítását?
Nem akarok beleszólni de véletlenül ezt olvasom: "NOTE: Many derailleur hanger-destroying accidents are caused by improper adjustment of the derailleur PRIOR TO THE ACCIDENT! Do not simply install a new derailleur hanger and forget to properly adjust the derailleur."
Tehát szerintük is érdemes beállítani az új fület.
Szerk.: Bzzzzt! Rosszul olvastam, azt írják a váltót kell rendesen beállítani, ami nem feltétlenül a fülről szól
Tekergek módosította - 2014. június 13. - 01:56
#672
Írta 2014. június 13. - 01:50

Ha visszafelé tekerem a láncot és úgy néha egy picit ugrál a felső váltógörgőn, de tekerésnél tökéletesen működik akkor mi lehet a baj? A sor nem áll egyenesen/valahogy betolódott? Annyira nem emlékszem hogy odavertem volna és a váltófül ferdülése csak a másik irányba (hajtásnál) lehet érdekes, nemde? Az átdobó beállítása elöl tökéletes.
És erre van ötlet?
#673
Írta 2014. június 12. - 11:10

Nem tud ebben az ügyben senki se segíteni?
Igen valószínű, hogy nem, mivel nincs ilyen. A 10 sebességes komponensektől indult el a Shimanonál. Ebben a kérdésben elég sokáig elmaradásban voltak a SRAM-hoz képest. Esetleg itt néz ki körül, mert ők kimondottan ilyen jellegű problémák megoldására specializálódtak: http://www.problemsolversbike.com/
#674
Írta 2014. június 12. - 09:32

Sziasztok!
Létezik 9 fokozatú hátsó váltókar ami i-spec felfogatású? Nem akarom lecserélni az egész 9-es XT rendszert 10-re, de a fékkaromon van ez a lehetőség ,és mindig kevés a hely a kormányon....
Köszönöm a válaszokat!
SLX-től "fölfelé".
Én nem találtam csak 10 fokozatút.
esküszöm már akkor elkezdtem rá vagyni, mikor 9s hajtásom volt, most meg sehol se találom... B-)
Valakinek ötlete, ajánlata esetleg?
Nem tud ebben az ügyben senki se segíteni?
'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI
#675
Írta 2014. június 12. - 01:50

ilyen szerszámai vannak pl. a Kerékvárnak, ott láttam ezeket használni.
Köszönöm!
#676
Írta 2014. június 11. - 15:45

Mivel mindent magam szerelek (kivéve a telót) + váltófül állításra soha nem volt szükségem a 20 éva alatt, így szerviz ügyekben nem vagyok jó tanácsadó. DE ! ilyen szerszámai vannak pl. a Kerékvárnak, ott láttam ezeket használni.
#677
Írta 2014. június 11. - 02:36

Ezt a szereld magad módszert már ezer éve kitalálták: https://www.google.h...JOMaI_Ab704CwDw
Megnéztem egy párat és tényleg mindenféle oldalról megközelítik a dolgot, de ha konkrétan kapásból tudsz olyat aminél pl. a szerszámtopikban említett váltófül beállító szerszám és támvilla mérő/beállító szerszámok vannak a "bovden végén" megköszönném
#678
Írta 2014. június 10. - 05:27

Valóban létezeik ez a szereld magad mozgalom. Még talán itthon is van egy-két hely ahol ezt meg tudod csinálni. Ebben csak az a baj, h olyan általános szerszámok lógnak a bowdenek végein amikkel a nagy többségünk rendelkezik. Egyszerű beállítások és javításokra jó ez a szolgáltatás, mint pl. defektszerelés vagy a fellazult stucnicsavar rögzítése. Valljuk be őszintén, aki régóta teker, ezeket a dolgokat az útja során menet közben önmaga is el tudja végezni, hisz mindenkinél van egy multi szerszám, pár folt, pompa, tartalék belső.
Itt tényleg olyan lehetőségre lenne szükség ahol azokat a spec szerszámokat használhatnád mik nem minden nap szükségeltetik. Gondolok itt egy villanyak vágásához spec szorítóra, esetleg fűrészre. A deformált váz kiigazítására szolgáló spec etalonokra, menetvágók, fúrók, marók. Azért van egynéhány amit én sem szívesen veszek-vennék meg. Az év elején raktam össze az új bringám egy press-fit csapágyat, pontosabban egy átalakítót kellett behúznom a vázba. Ez a szerszám még kint is 6-8eHUF, itthon meg tíz vagy felette. Nem egy ördöngős dolog, egy esztergályos ismerősöm kreált egyet kassza 2e HUF-ért, de mindent nem lehet!!
Ridley Noah Fast
#679
Írta 2014. június 10. - 01:52

Elég bosszantó ez a szerszámügy, nemigaz hogy minden kis vacakra kitalálnak egy tízezres+ vasdarabot
Kéne egy "maker space"/könyvtár tipusú műhely ahol mindenki helyben használhatná ezeket pár száz Forintos évi tagság ellenében, így elég összejönne mindenből két darabra. Ha kétszer kell az életedben akkor ne csináljunk már gazdaságot belőle, nagy fecsérlésnek tűnik.
Ezt a szereld magad módszert már ezer éve kitalálták: https://www.google.h...JOMaI_Ab704CwDw
#680
Írta 2014. június 09. - 22:47

Ha visszafelé tekerem a láncot és úgy néha egy picit ugrál a felső váltógörgőn, de tekerésnél tökéletesen működik akkor mi lehet a baj? A sor nem áll egyenesen/valahogy betolódott? Annyira nem emlékszem hogy odavertem volna és a váltófül ferdülése csak a másik irányba (hajtásnál) lehet érdekes, nemde? Az átdobó beállítása elöl tökéletes.
Elég bosszantó ez a szerszámügy, nemigaz hogy minden kis vacakra kitalálnak egy tízezres+ vasdarabot Kéne egy "maker space"/könyvtár tipusú műhely ahol mindenki helyben használhatná ezeket pár száz Forintos évi tagság ellenében, így elég összejönne mindenből két darabra. Ha kétszer kell az életedben akkor ne csináljunk már gazdaságot belőle, nagy fecsérlésnek tűnik.