esküszöm már akkor elkezdtem rá vagyni, mikor 9s hajtásom volt, most meg sehol se találom... B-)
Valakinek ötlete, ajánlata esetleg?
esküszöm már akkor elkezdtem rá vagyni, mikor 9s hajtásom volt, most meg sehol se találom... B-)
Valakinek ötlete, ajánlata esetleg?
'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI
Én nem találtam csak 10 fokozatút.
SLX-től "fölfelé".
Én nem találtam csak 10 fokozatút.
'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI
SLX-től "fölfelé".
...
Létezik 9 fokozatú hátsó váltókar ami i-spec felfogatású?
...
Sziasztok!
Létezik 9 fokozatú hátsó váltókar ami i-spec felfogatású? Nem akarom lecserélni az egész 9-es XT rendszert 10-re, de a fékkaromon van ez a lehetőség ,és mindig kevés a hely a kormányon....
Köszönöm a válaszokat!
kombitomi módosította - 2014. június 04. - 09:44
'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI
Félreértettél, nekem sincs végig bovdenházban, csak míg elér a vázig, onnan tefloncső, aztán fordítva.
Viszont sokkal nagyobb a súrlódó felület, Xtr-nél 5 év után kellett a váltónál levő 20cm darabból kihúzni a bovden, belefújtam féktisztítót, megszáradt egy szisszentés teflon spray és csókolom.
Hát, ha végighúzod a bovdenházat, akkor tényleg csak a két vége likas.
Viszont sokkal nagyobb a súrlódó felület, Xtr-nél 5 év után kellett a váltónál levő 20cm darabból kihúzni a bovden, belefújtam féktisztítót, megszáradt egy szisszentés teflon spray és csókolom.
Hát, ha végighúzod a bovdenházat, akkor tényleg csak a két vége likas.
A bovdenbe csak a két végén tud be jutni a szenny. A végei pedig minden vezetési módnál ugyanúgy helyezkednek. Akkor mitől lenne jobb belül vezetni (kizárólag ebből a szempontból vizsgálódva)? Pont hogy a vázba bejut minden kosz a sok plusz furaton. (Vagy hülye vagyok és valamiről megfeledkezek?)
A bovdenbe csak a két végén tud be jutni a szenny. A végei pedig minden vezetési módnál ugyanúgy helyezkednek. Akkor mitől lenne jobb belül vezetni (kizárólag ebből a szempontból vizsgálódva)? Pont hogy a vázba bejut minden kosz a sok plusz furaton. (Vagy hülye vagyok és valamiről megfeledkezek?)
rothar módosította - 2014. június 03. - 20:30
Hidraulikus féknél kit érdekel hogy belül vagy kívül fut? A szerelőt, ha nem ugyanaz mint a felhasználó Az tény hogy örültem amikor törött fékkar miatt kellett leszedni hogy nem belül volt, de egyébként szerintem is jobban néz ki belső vezetéssel és jobban védett az elemek ellen. Bovdenes váltókkal más ha emiatt szorul, de egyébként szvsz ugyanaz a helyzet mint a fékvezetékekkel, esztétikusabb és kevesebb a gond dzsuvával.
Mellékesen, Magellan Crux-hoz (2009-es kék-fekete, sárga matricás) keresek váltófület, ezt hol lehet még kapni?
Én sem szeretem, hogy belül futnak bár már nem is zavar. A kommersz gyártókra gondoltam (Merida, Speci, Cannondale, Scott, Canyon, stb), ott azért az XTR körüli szetthez gyártott bringák (karbon és top alu) közül sok nagyon a belső madzagos.
Szerencsére az F29-en kívül fut minden, nálam ez pozitívum!
Én kifejezetten örülök neki, hogy vázon belül futnak a váltóbovdenek. Azon kívül, hogy (nekem) sokkal jobban tetszik így, nyilvánvalóan kevésbé lesznek retkesek egy finom sárdagasztás alatt.
Tehát +1. )
(Ja, a fékcső is remek helyen van ott, nem látok semmilyen érvet ellene.)
Én sem szeretem, hogy belül futnak bár már nem is zavar. A kommersz gyártókra gondoltam (Merida, Speci, Cannondale, Scott, Canyon, stb), ott azért az XTR körüli szetthez gyártott bringák (karbon és top alu) közül sok nagyon a belső madzagos.
Most olvasgattam a teszteket, nyilván csak kíváncsiságból. Különösen, miután eljutottam a 400 angol fontos hátsó váltó árcéduláig (Di2 esetben).
Viszont kifelé fordulós első váltom sem lesz, mert ahhoz kell a spéci váz és bowdenvezetés. A jelenlegi vázakhoz is lesz természetesen XTR átdobó, de azok hagyományos működési elvvel bírnak (bikeradar.com). Soha nem szoktam logikát keresni (különösen nem mérgelődni) az évről évre felépített fejlesztéseken mivel új dolgokat létre kell hozni, ez a mai világ motorja (engem pl nem zavar a 26-27.5-29 körüli kérdés, mindenki döntse el mi kell neki és fogyasszon). Azt most nem tudom viszont megérteni, hogy kihoz a Shimano egy jónak mondott hagyományos bowdenes átdobót, amihez kívül vezetett kábelezés és teljesen újszerű húzás párosul. Ha jó ha nem, évek óta minden gyártó bevitte és eldugta a vázba a drótokat, erre most kint kell vezetni. Na jó többet nem untatok ezzel senkit....
![]()
![]()
azért az minimum túlzás, hogy minden gyártó belső bovdenezést használ. szerencsére, mert értelme nem sok van, hátránya viszont...
a belső bovdenezésnél már csak a fékvezetékek vázon, vagy (merev)villán belüli vezetése az elmeroggyantabb ötlet.
Kisherceg módosította - 2014. június 02. - 18:27
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Most olvasgattam a teszteket, nyilván csak kíváncsiságból. Különösen, miután eljutottam a 400 angol fontos hátsó váltó árcéduláig (Di2 esetben).
Viszont kifelé fordulós első váltom sem lesz, mert ahhoz kell a spéci váz és bowdenvezetés. A jelenlegi vázakhoz is lesz természetesen XTR átdobó, de azok hagyományos működési elvvel bírnak (bikeradar.com). Soha nem szoktam logikát keresni (különösen nem mérgelődni) az évről évre felépített fejlesztéseken mivel új dolgokat létre kell hozni, ez a mai világ motorja (engem pl nem zavar a 26-27.5-29 körüli kérdés, mindenki döntse el mi kell neki és fogyasszon). Azt most nem tudom viszont megérteni, hogy kihoz a Shimano egy jónak mondott hagyományos bowdenes átdobót, amihez kívül vezetett kábelezés és teljesen újszerű húzás párosul. Ha jó ha nem, évek óta minden gyártó bevitte és eldugta a vázba a drótokat, erre most kint kell vezetni. Na jó többet nem untatok ezzel senkit....
Nekem az elektronikus is bejön sokadik olvasatra is (persze teszt nélkül ez semmit nem ér):
Nagyon sokan mentek ma vele az Albstadt XCO-n, gondolom ez volt az első komolyabb teszt. Viszont kíváncsi lennék egy igazi sáros hideg versenyre hogy ott mit produkál
Kánya módosította - 2014. június 01. - 23:12
Az új M9000 XTR első váltó csak nekem keltette fel az érdeklődésemet?
Valahol olvastam, hogy természetesen lesz belőle sima alul vagy felülhúzos változat is, nem csak a bemutatóbringákon lévő fura húzású. Minden esetre a kifordulásos működés lehet valóban kényelmesebb váltást hozhat, remélem kompatibilis az SLM780-es XT-vel...
http://bikemag.hu/ma...ubb-technikaval
Nekem az elektronikus is bejön sokadik olvasatra is (persze teszt nélkül ez semmit nem ér):
http://bikemag.hu/ma...valtas-2015-ben
Érdekességkép itt van hozzá egy integrált, saját márkás PRO DI2 kormány és stucni, nyeregcső:
http://www.bikerumor...-stem-seatpost/
karakoram módosította - 2014. június 01. - 22:28
Üdv!
Az lenne a kérdésem, - lehet, hogy már tárgyaltátok korábban - hogy mennyire egészséges - műszaki, mechanikai értelemben - az első és hátsó váltó egyszerre történő használata?
...
Én szoktam egyszerre használni őket, ráadásul hátul néha kettőt váltok egyszerre.
Annyit hozzá kell tenni, hogy érdemes előre gondolkodni kicsit. Ha úgy látom, hogy keményebb emelkedő jön, akkor még a sík részen úgy pakolom a láncot, hogy az később jó legyen, nem akkor váltok amikor már majdnem megszakadok. A váltás alatti fél-egy fordulat alatt próbálom kicsit tehermentesíteni a rendszert. Eddig egyszer sem recsegett semmi, hogy neki ez nem tetszik.
Ez engem is érdekelne! Sztem mostanra minimum 10 éves a váltókarom... Minden évvel egyre tapadósabbá vált a gumi, és még működik, csak nagyon randán néz ki
találtam itt. http://www.hajtany.h...php?termek=1026
mondjuk ennyiért már inkább váltókart veszek...
Üdv!
Az lenne a kérdésem, - lehet, hogy már tárgyaltátok korábban - hogy mennyire egészséges - műszaki, mechanikai értelemben - az első és hátsó váltó egyszerre történő használata?
Ha csak elöl váltok (a hátsó sor közepe felé ugye már illik), akkor valójában két fokozatnyit váltok, ami hajtáshatékonyság szempontjából azért nem jó, mert az ilyen hirtelen könnyítés (vagy nehezítés) miatt frankón ki lehet esni a ritmusból. Megjegyzem nem vagyok versenyző. Viszont, ha az első váltóval történő váltás hatását hátul visszafelé korrigálom (vagyis hátul is az eggyel kisebb vagy éppen egyel nagyobb lánckerékre teszem a láncot, akkor a két fokozatnyi váltásból egy marad, tehát nem rondítok bele a fokozatok közötti - kvázi már megszokott - különbség érzésébe. Ráadásul, pont kézre esik a dolog, hiszen a két váltókart mindkét irány esetén (értsd: amikor a láncot valamelyik irányban végigviszem a hátsó soron) párhuzamosan, ugyanabba az irányba kell nyomni. Csak annyi a különbség, hogy az első váltónál nagyobb szögben kell elfordítani a kart, de meg lehet tanítani az agyat arra, hogy a két kéz ne pont ugyanazt csinálja, vagyis hátul ne váltsak egyszerre kettőt, mert akkor kb. nem történt semmi.
Úgy is megfogalmazhatom a kérdést, hogy mekkora ára van/lehet annak, hogy könnyebb az első váltóval történő váltás - mert a kettő közül alapból ott nehezebb váltani - ha a láncot a kvázi ovális pálya "hátsó végén" is ugyan abba az irányba tolom, kvázi a hátsó váltóval besegítek az elsőnek? A láncot nagyobb vagy kisebb terhelés éri azzal, hogy nem egy helyen (elöl) terhelem nagyon, hanem két helyen, kvázi megosztva a terhelést? Igaz-e ez a terhelés-megosztásos hipotézis? Nálam az első váltó XTR, a hátsó XT, a lánc sil-tec-es XTR, a váltókarok XT. Ezzel a konfiggal ezt kényelmesen meg lehet csinálni, de gondolom, ezzel a tapasztalattal nem vagyok egyedül.
Megjegyzem még, hogy nem tanultam mechanikát, de nem baj, ha az ember tisztában van a dolgok elméleti hátterével.