Szevasztok!
Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:
Szevasztok!
Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:
Ez engem is érdekelne! Sztem mostanra minimum 10 éves a váltókarom... Minden évvel egyre tapadósabbá vált a gumi, és még működik, csak nagyon randán néz ki
SRAM X.0 9 sebességes markolatváltóhoz csak gumit tudja valaki hol kapok? Persze nem új váltó áron.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
Sziasztok. Nexus 7 sebis váltókarral kompatibilis váltókart szeretnék venni, ami ugyan akkorát húz, mint a nexus. Ha lehet, akkor hüvelyk+mutatóujjast szeretnék. Tudtok ilyet mondani?
scick módosította - 2014. május 08. - 14:26
Ha tényleg csak az a célod, amit leírtál, akkor semmit nem kell cserélned.
Igaz, értelme sincs sok, a kéttányéros hajtás nem azért jó, mert nincs kistányér, hanem mert kisebb a (hajtómű) fokozatok közötti átfedés. Épp ezért nem is a kistányért szokták elhagyni, hanem inkább a középsőt. Tipikus a 12-14 fog különbség (vs. 10), a 2s elsőváltók is általában ennyit tudnak.
A 2/3s váltókarok húzása fokozatonként pontosan ugyanannyi, tehát nyugodtan használhatod a régit, az első váltón kell határolni a megfelelő tartományt. Kérdés persze, hogy milyen tányérokat szeretnél, a 3s első váltók három tányérhoz illeszkedő kalickával vannak szerelve, ezzel nehéz (nekem nem is sikerült) csendben-rendben működő váltást összehozni. Tehát, ha "valódi" kéttányéros hajtást szeretnél, 38/24, 38/26, 40/28 tányérokkal, akkor szerencsés váltót cserélni, de maradhat a régi hajtómű. Ha tetszik a dolog, s adsz a szépségre, akkor cserélj hajtóművet (szerintem) jobban is működik vele, és még akkor is jók a régi váltókarjaid.
(Amúgy nem csak párban lehet váltókart venni, lehet rossz helyen nézted.)
Köszi a kimerítő választ.
40/28-ban gondolkozom.
Igazából mindegy, hogy melyik tányért szokták elhagyni ennél a rendszernél...én spec kistányérra sosem váltok. Éppen ezért számomra felesleges. Persze nem utolsó szempont, hogy tetszik is a két tányéros hajtómű...már régen is azon filóztam miért nincs ilyen. Erre tessék
Ha tényleg csak az a célod, amit leírtál, akkor semmit nem kell cserélned.
Igaz, értelme sincs sok, a kéttányéros hajtás nem azért jó, mert nincs kistányér, hanem mert kisebb a (hajtómű) fokozatok közötti átfedés. Épp ezért nem is a kistányért szokták elhagyni, hanem inkább a középsőt. Tipikus a 12-14 fog különbség (vs. 10), a 2s elsőváltók is általában ennyit tudnak.
A 2/3s váltókarok húzása fokozatonként pontosan ugyanannyi, tehát nyugodtan használhatod a régit, az első váltón kell határolni a megfelelő tartományt. Kérdés persze, hogy milyen tányérokat szeretnél, a 3s első váltók három tányérhoz illeszkedő kalickával vannak szerelve, ezzel nehéz (nekem nem is sikerült) csendben-rendben működő váltást összehozni. Tehát, ha "valódi" kéttányéros hajtást szeretnél, 38/24, 38/26, 40/28 tányérokkal, akkor szerencsés váltót cserélni, de maradhat a régi hajtómű. Ha tetszik a dolog, s adsz a szépségre, akkor cserélj hajtóművet (szerintem) jobban is működik vele, és még akkor is jók a régi váltókarjaid.
(Amúgy nem csak párban lehet váltókart venni, lehet rossz helyen nézted.)
Miért van az, hogy SLX,XT,XTR váltókarokat csak párban vagy csak jobbost lehet kapni?
Azért kérdezem mert a jelenlegi bringám 3x10-s és már régen sem használtam sose a kistányért...ezért gondoltam megcsinálom 2x10-re.
Ehhez ugye egy hajtómű,váltókar,elsőváltó cserére lenne szükségem.
A hajtómű a két tányér miatt. A váltókar a pozicionálás miatt. Az elsőváltó pedig a végállások miatt.
A jelenlegi váltókarokra ha neten rákeresek mindenhol 2-3x10 tányéros rendszerekhez ajánlják. Ezek szerint a váltókart valahol át lehet állítani, hogy csak 2 állása legyen a 3 helyett?
Vagy ha 2-s elsőváltót veszek akkor az már alapból behatárolja a végállásaival a váltókar lehetőségeit?.
Kérlek világosítsatok fel légyszi...kihagytam 3 évet...erre most bringát építenék és tiszta káosz van
A jelenlegi váltókarokra ha neten rákeresek mindenhol 2-3x10 tányéros rendszerekhez ajánlják. Ezek szerint a váltókart valahol át lehet állítani, hogy csak 2 állása legyen a 3 helyett?
igen.
ott a leírásban is
http://ebike.hu/term...-m670-valtokar/
Bikertigger módosította - 2014. április 22. - 15:23
Sziasztok!
Kis segitséget kérnék.
Miért van az, hogy SLX,XT,XTR váltókarokat csak párban vagy csak jobbost lehet kapni?
Azért kérdezem mert a jelenlegi bringám 3x10-s és már régen sem használtam sose a kistányért...ezért gondoltam megcsinálom 2x10-re.
Ehhez ugye egy hajtómű,váltókar,elsőváltó cserére lenne szükségem.
A hajtómű a két tányér miatt. A váltókar a pozicionálás miatt. Az elsőváltó pedig a végállások miatt.
A jelenlegi váltókarokra ha neten rákeresek mindenhol 2-3x10 tányéros rendszerekhez ajánlják. Ezek szerint a váltókart valahol át lehet állítani, hogy csak 2 állása legyen a 3 helyett?
Vagy ha 2-s elsőváltót veszek akkor az már alapból behatárolja a végállásaival a váltókar lehetőségeit?.
Kérlek világosítsatok fel légyszi...kihagytam 3 évet...erre most bringát építenék és tiszta káosz van
ha elől a legnagyobbon van ne akard hátul a 2 legnagyobbra tenni. nem egészséges, lánc keresztben fut, váltó feszül nem kicsit
köszi,minden rendbe jött úgy látom.....2 láncszem kellett hozzá +ba
elöl a képen,nem látszik,de a legnagyobb tárcsán volt,de miután firtattad a lánc hosszát mentem vele egy próba kört és akkor vettem észre,hogy nem is lehet tenni a 2 legnagyobb tányérra tenni mert feszül a lánc...ez lehet a gond?
ha elől a legnagyobbon van ne akard hátul a 2 legnagyobbra tenni. nem egészséges, lánc keresztben fut, váltó feszül nem kicsit
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
Kép alapján nem lehet eldönteni...elől hol van a lánc?
elöl a képen,nem látszik,de a legnagyobb tárcsán volt,de miután firtattad a lánc hosszát mentem vele egy próba kört és akkor vettem észre,hogy nem is lehet tenni a 2 legnagyobb tányérra tenni mert feszül a lánc...ez lehet a gond?
azt nézem,hogy nem is tudom a 2 legnagyobb tányérra tenni,mert (szerintem)rövid a lánc...megfeszül
Kép alapján nem lehet eldönteni...elől hol van a lánc?
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
Van az a B-adjustment Screw vagy mi a tosz. A váltón, hátrafelé néz. Azon tekerj bentebb kicsit. Vagy, túl hosszú a lánc. Jó méret: e-h nagy fogas"kerék" (váltón ne menjen át a lánc), összeérjen + 2 szem
azt nézem,hogy nem is tudom a 2 legnagyobb tányérra tenni,mert (szerintem)rövid a lánc...megfeszül
sziasztok ,egy régi acera váltót,nyugdíjaztam és lecseréltem erre a viszonylag fiatal deore-re és az a gondom hogy amikor a bringa hátsó része egy kicsit keményebben érkezik a földre akkor beüt a vázba a váltó egy kicsit(ezért ís húztam a láncvédőt hátrább,hogy csillapítsam a kopogást)
az volna a kérdésem mi a gond,és mit tudok csinálni,köszi
képek:
Van az a B-adjustment Screw vagy mi a tosz. A váltón, hátrafelé néz. Azon tekerj bentebb kicsit. Vagy, túl hosszú a lánc. Jó méret: e-h nagy fogas"kerék" (váltón ne menjen át a lánc), összeérjen + 2 szem
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
sziasztok ,egy régi acera váltót,nyugdíjaztam és lecseréltem erre a viszonylag fiatal deore-re és az a gondom hogy amikor a bringa hátsó része egy kicsit keményebben érkezik a földre akkor beüt a vázba a váltó egy kicsit(ezért ís húztam a láncvédőt hátrább,hogy csillapítsam a kopogást)
az volna a kérdésem mi a gond,és mit tudok csinálni,köszi
képek:
https://plus.google....=CMa07f3d26mgVQ
az a trükk, hogy ne szedd szét, mert utána egy hétig matekozhatsz, hogy a milliméteres szétugrott alkatrészeket milyen sorrendben kell visszarakni.
ha nincs konkrét baja, nem szorul, viszi a fokozatokat akkor tényleg ne piszkáld.
Működik csak néha ha váltani akarok akkor minden ellenállás nélkül mozog a kar és nem "akad meg" a kellő helyen, tehát nem tudok váltani, de utána meg sikerül. Ezért akartam szétszedni és megnézni.
De nem hinném, hogy vészesen bonyolult lenne...
az a trükk, hogy ne szedd szét, mert utána egy hétig matekozhatsz, hogy a milliméteres szétugrott alkatrészeket milyen sorrendben kell visszarakni.
ha nincs konkrét baja, nem szorul, viszi a fokozatokat akkor tényleg ne piszkáld.
Sziasztok!
Egy kis tisztítás céljából szeretném szétszedni a váltókarokat a kormánynál.
Simán szétszedhetem őket, nem kell attól félni, hogy utána nem fog megfelelően működni? Van-e valami trükk, amire oda kell figyelni? Nem gondolnám egy nagy beavatkozásnak.
Köszi!
Üdv!
Nekem olyen kérdésem lenne, hogy a 7-es racsni, régi 105-ös 12-20T, alig használt, működik 8-9 Tiagra hátsó váltóval? Vagy vegyek hozzá gyengébbet, Sora-t, mert azt írják 7-es rendszerhez is. Azért szeretnék erőssebbet, mert volt egy régi 600-as váltóm, aztán eltört. Csepel Marathonon használnám. Sajnos a régi 600-as váltóm eltört, és nem akarok használtat venni.