Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#741
MSONAJ

MSONAJ

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.462 hozzászólás

Szevasztok!

Váltópapucsot keresek az alábbi vázhoz:

 

Grand Canyon CF pro 2010
a papucson No. 16 szám van.
 
 
Valaki tud-e külföldi oldalt,ahonnan tudék rendelni?
 
Köszi!

Team Heavy Pedál Szeged

#742
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Ez engem is érdekelne! Sztem mostanra minimum 10 éves a váltókarom... Minden évvel egyre tapadósabbá vált a gumi, és még működik, csak nagyon randán néz ki :) 

 

 

SRAM X.0 9 sebességes markolatváltóhoz csak gumit tudja valaki hol kapok? Persze nem új váltó áron.

 

 



#743
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Nexus 7 csak nexus 7 es karral mukodik.nem tudod kivaltani mas karral.
Regebben ketfele huvelykujjas kar volt tudtommal.muanyag es egy nagyon szep fem.
Eleg ritkak ebay en erdemes korulnezni.
Fembol egy honapja szereztunk egy jo allapotut ha erdekel irj privatot.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#744
scick

scick

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Sziasztok. Nexus 7 sebis váltókarral kompatibilis váltókart szeretnék venni, ami ugyan akkorát húz, mint a nexus. Ha lehet, akkor hüvelyk+mutatóujjast szeretnék. Tudtok ilyet mondani?


scick módosította - 2014. május 08. - 14:26


#745
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

Ha tényleg csak az a célod, amit leírtál, akkor semmit nem kell cserélned. 

Igaz, értelme sincs sok, a kéttányéros hajtás nem azért jó, mert nincs kistányér, hanem mert kisebb a (hajtómű) fokozatok közötti átfedés. Épp ezért nem is a kistányért szokták elhagyni, hanem inkább a középsőt. Tipikus a 12-14 fog különbség (vs. 10), a 2s elsőváltók is általában ennyit tudnak.

A 2/3s váltókarok húzása fokozatonként pontosan ugyanannyi, tehát nyugodtan használhatod a régit, az első váltón kell határolni a megfelelő tartományt. Kérdés persze, hogy milyen tányérokat szeretnél, a 3s első váltók három tányérhoz illeszkedő kalickával vannak szerelve, ezzel nehéz (nekem nem is sikerült) csendben-rendben működő váltást összehozni. Tehát, ha "valódi" kéttányéros hajtást szeretnél, 38/24, 38/26, 40/28 tányérokkal, akkor szerencsés váltót cserélni, de maradhat a régi hajtómű. Ha tetszik a dolog, s adsz a szépségre, akkor cserélj hajtóművet (szerintem) jobban is működik vele, és még akkor is jók a régi váltókarjaid. 

(Amúgy nem csak párban lehet váltókart venni, lehet rossz helyen nézted.)

Köszi a kimerítő választ.

 

40/28-ban gondolkozom.

:) Igazából mindegy, hogy melyik tányért szokták elhagyni ennél a rendszernél...én spec kistányérra sosem váltok. Éppen ezért számomra felesleges. Persze nem utolsó szempont, hogy tetszik is a két tányéros hajtómű...már régen is azon filóztam miért nincs ilyen. Erre tessék :)


"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#746
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Ha tényleg csak az a célod, amit leírtál, akkor semmit nem kell cserélned. 

Igaz, értelme sincs sok, a kéttányéros hajtás nem azért jó, mert nincs kistányér, hanem mert kisebb a (hajtómű) fokozatok közötti átfedés. Épp ezért nem is a kistányért szokták elhagyni, hanem inkább a középsőt. Tipikus a 12-14 fog különbség (vs. 10), a 2s elsőváltók is általában ennyit tudnak.

A 2/3s váltókarok húzása fokozatonként pontosan ugyanannyi, tehát nyugodtan használhatod a régit, az első váltón kell határolni a megfelelő tartományt. Kérdés persze, hogy milyen tányérokat szeretnél, a 3s első váltók három tányérhoz illeszkedő kalickával vannak szerelve, ezzel nehéz (nekem nem is sikerült) csendben-rendben működő váltást összehozni. Tehát, ha "valódi" kéttányéros hajtást szeretnél, 38/24, 38/26, 40/28 tányérokkal, akkor szerencsés váltót cserélni, de maradhat a régi hajtómű. Ha tetszik a dolog, s adsz a szépségre, akkor cserélj hajtóművet (szerintem) jobban is működik vele, és még akkor is jók a régi váltókarjaid. 

(Amúgy nem csak párban lehet váltókart venni, lehet rossz helyen nézted.)

 

Miért van az, hogy SLX,XT,XTR váltókarokat csak párban vagy csak jobbost lehet kapni?

Azért kérdezem mert a jelenlegi bringám 3x10-s és már régen sem használtam sose a kistányért...ezért gondoltam megcsinálom 2x10-re.

Ehhez ugye egy hajtómű,váltókar,elsőváltó cserére lenne szükségem.

A hajtómű a két tányér miatt. A váltókar a pozicionálás miatt. Az elsőváltó pedig a végállások miatt.

A jelenlegi váltókarokra ha neten rákeresek mindenhol 2-3x10 tányéros rendszerekhez ajánlják. Ezek szerint a váltókart valahol át lehet állítani, hogy csak 2 állása legyen a 3 helyett?

Vagy ha 2-s elsőváltót veszek akkor az már alapból behatárolja a végállásaival a váltókar lehetőségeit?.

 

Kérlek világosítsatok fel légyszi...kihagytam 3 évet...erre most bringát építenék és tiszta káosz van :)


  • ridelife kedveli ezt

#747
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

igen.

ott a leírásban is

http://ebike.hu/term...-m670-valtokar/

ok.

köszi


"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#748
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

A jelenlegi váltókarokra ha neten rákeresek mindenhol 2-3x10 tányéros rendszerekhez ajánlják. Ezek szerint a váltókart valahol át lehet állítani, hogy csak 2 állása legyen a 3 helyett?

 

igen.

ott a leírásban is

http://ebike.hu/term...-m670-valtokar/


Bikertigger módosította - 2014. április 22. - 15:23

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#749
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kis segitséget kérnék.

 

Miért van az, hogy SLX,XT,XTR váltókarokat csak párban vagy csak jobbost lehet kapni?

Azért kérdezem mert a jelenlegi bringám 3x10-s és már régen sem használtam sose a kistányért...ezért gondoltam megcsinálom 2x10-re.

Ehhez ugye egy hajtómű,váltókar,elsőváltó cserére lenne szükségem.

A hajtómű a két tányér miatt. A váltókar a pozicionálás miatt. Az elsőváltó pedig a végállások miatt.

A jelenlegi váltókarokra ha neten rákeresek mindenhol 2-3x10 tányéros rendszerekhez ajánlják. Ezek szerint a váltókart valahol át lehet állítani, hogy csak 2 állása legyen a 3 helyett?

Vagy ha 2-s elsőváltót veszek akkor az már alapból behatárolja a végállásaival a váltókar lehetőségeit?.

 

Kérlek világosítsatok fel légyszi...kihagytam 3 évet...erre most bringát építenék és tiszta káosz van :)

 

 


"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#750
gtitdi

gtitdi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás

ha elől a legnagyobbon van ne akard hátul a 2 legnagyobbra tenni. nem egészséges, lánc keresztben fut, váltó feszül nem kicsit

köszi,minden rendbe jött úgy látom.....2 láncszem kellett hozzá +ba


26" gepida asgard pro-rock shox xc32-deore-Schwalbe

 

https://www.dropbox....30 18.57.53.jpg


#751
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

  elöl a képen,nem látszik,de a legnagyobb tárcsán volt,de miután firtattad a lánc hosszát mentem vele egy próba kört és akkor vettem észre,hogy nem is lehet tenni a 2 legnagyobb tányérra tenni mert feszül a lánc...ez lehet a gond?

ha elől a legnagyobbon van ne akard hátul a 2 legnagyobbra tenni. nem egészséges, lánc keresztben fut, váltó feszül nem kicsit


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#752
gtitdi

gtitdi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás

Kép alapján nem lehet eldönteni...elől hol van a lánc?

  elöl a képen,nem látszik,de a legnagyobb tárcsán volt,de miután firtattad a lánc hosszát mentem vele egy próba kört és akkor vettem észre,hogy nem is lehet tenni a 2 legnagyobb tányérra tenni mert feszül a lánc...ez lehet a gond?


26" gepida asgard pro-rock shox xc32-deore-Schwalbe

 

https://www.dropbox....30 18.57.53.jpg


#753
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

azt nézem,hogy nem is tudom a 2 legnagyobb tányérra tenni,mert (szerintem)rövid a lánc...megfeszül

Kép alapján nem lehet eldönteni...elől hol van a lánc?


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#754
gtitdi

gtitdi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás

Van az a B-adjustment Screw vagy mi a tosz. A váltón, hátrafelé néz. Azon tekerj bentebb kicsit. Vagy, túl hosszú a lánc. Jó méret: e-h nagy fogas"kerék" (váltón ne menjen át a lánc), összeérjen + 2 szem

 

 

azt nézem,hogy nem is tudom a 2 legnagyobb tányérra tenni,mert (szerintem)rövid a lánc...megfeszül


26" gepida asgard pro-rock shox xc32-deore-Schwalbe

 

https://www.dropbox....30 18.57.53.jpg


#755
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

sziasztok ,egy régi acera váltót,nyugdíjaztam és lecseréltem erre a viszonylag fiatal deore-re és az a gondom hogy amikor a bringa hátsó része egy kicsit keményebben érkezik a földre akkor beüt a vázba a váltó egy kicsit(ezért ís húztam a láncvédőt hátrább,hogy csillapítsam a kopogást)

az volna a kérdésem mi a gond,és mit tudok csinálni,köszi

 

 

képek:

 

https://plus.google....=CMa07f3d26mgVQ

Van az a B-adjustment Screw vagy mi a tosz. A váltón, hátrafelé néz. Azon tekerj bentebb kicsit. Vagy, túl hosszú a lánc. Jó méret: e-h nagy fogas"kerék" (váltón ne menjen át a lánc), összeérjen + 2 szem


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#756
gtitdi

gtitdi

    fórumtag

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás

sziasztok ,egy régi acera váltót,nyugdíjaztam és lecseréltem erre a viszonylag fiatal deore-re és az a gondom hogy amikor a bringa hátsó része egy kicsit keményebben érkezik a földre akkor beüt a vázba a váltó egy kicsit(ezért ís húztam a láncvédőt hátrább,hogy csillapítsam a kopogást)

az volna a kérdésem mi a gond,és mit tudok csinálni,köszi

 

 

képek:

 

https://plus.google....=CMa07f3d26mgVQ

 

 


26" gepida asgard pro-rock shox xc32-deore-Schwalbe

 

https://www.dropbox....30 18.57.53.jpg


#757
akosm5

akosm5

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás

az a trükk, hogy ne szedd szét, mert utána egy hétig matekozhatsz, hogy a milliméteres szétugrott alkatrészeket milyen sorrendben kell visszarakni.

ha nincs konkrét baja, nem szorul, viszi a fokozatokat akkor tényleg ne piszkáld.

Működik csak néha ha váltani akarok akkor minden ellenállás nélkül mozog a kar és nem "akad meg" a kellő helyen, tehát nem tudok váltani, de utána meg sikerül.  Ezért akartam szétszedni és megnézni.

De nem hinném, hogy vészesen bonyolult lenne... 



#758
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

az a trükk, hogy ne szedd szét, mert utána egy hétig matekozhatsz, hogy a milliméteres szétugrott alkatrészeket milyen sorrendben kell visszarakni.

ha nincs konkrét baja, nem szorul, viszi a fokozatokat akkor tényleg ne piszkáld.



#759
akosm5

akosm5

    vendég

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy kis tisztítás céljából szeretném szétszedni a váltókarokat a kormánynál.  

Simán szétszedhetem őket, nem kell attól félni, hogy utána nem fog megfelelően működni?  Van-e valami trükk, amire oda kell figyelni?  Nem gondolnám egy nagy beavatkozásnak.

Köszi!

 



#760
l.toki

l.toki

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Üdv!

Nekem olyen kérdésem lenne, hogy a 7-es racsni, régi 105-ös 12-20T, alig használt, működik 8-9 Tiagra hátsó váltóval? Vagy vegyek hozzá gyengébbet, Sora-t, mert azt írják 7-es rendszerhez is. Azért szeretnék erőssebbet, mert volt egy régi 600-as váltóm, aztán eltört. Csepel Marathonon használnám. Sajnos a régi 600-as váltóm eltört, és nem akarok használtat venni.