Versenyen nincs szándékom indulni soha, de én is pont így váltok. Eddíg még sosem kellett emelkedőn feltolnom a bicajt.
Nem jártál még emelkedőn!
Pl. Hallstadt, sóbánya és aszfaltos, 35%
Versenyen nincs szándékom indulni soha, de én is pont így váltok. Eddíg még sosem kellett emelkedőn feltolnom a bicajt.
Nem jártál még emelkedőn!
Pl. Hallstadt, sóbánya és aszfaltos, 35%
Versenyen nincs szándékom indulni soha, de én is pont így váltok. Eddíg még sosem kellett emelkedőn feltolnom a bicajt.
milyen hikomatos emelkedőkön bringázol te?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ha meg emelkedőn akarsz váltani, akkor ügye rátaposol 2-3 erősebbet, gyorsabbat és AKKOR veszed le a terhelést a láncról és váltasz egyet. Így nem vesztesz semmilyen lendületet. Ez versenyen is működik.
Versenyen nincs szándékom indulni soha, de én is pont így váltok. Eddíg még sosem kellett emelkedőn feltolnom a bicajt.
Mi értelme van egy Shadow Plus hátsó váltón a kapcsolót off állásban hagyni?
A kerék kivétele és visszahelyezése során sok.
Mi értelme van egy Shadow Plus hátsó váltón a kapcsolót off állásban hagyni?
Ha úgy mész fel hogy minden váltásnál enyhítesz/megállsz a taposással, akkor sok lendületet vesztesz (akár azért mert megállsz, vagy mert túl korán váltasz kissebb áttételre), és kevésbé meredekebb a maximum lejtő amin fel tudsz menni, legalábbis versenyhelyzetben nem reális. Többek között ezért se használatos az agyváltó, azok (legalábbis a megfizethetők) nem bírják olyan jól a megterhelés alatti váltást.
Ha meg emelkedőn akarsz váltani, akkor ügye rátaposol 2-3 erősebbet, gyorsabbat és AKKOR veszed le a terhelést a láncról és váltasz egyet. Így nem vesztesz semmilyen lendületet. Ez versenyen is működik.
marton módosította - 2014. március 29. - 00:04
A láncfeszültség nagyobb ha taposod, tehát elvileg váltás közben nagyobb a súrlódás és erőhatás a váltókra keresztbe is (elöl jóval nagyobb mértékben mint hátul), de szerintem attól nem fog jelentősen előbb elromlani mint a várható élettartama. Azt nem zárnám ki hogy egyeseknél elgörbülhet a kanál hátul, de nem hiszem hogy egyszerre nagyon, vagy attól hogy az illető hű de erős, inkább hosszú távon a használattól (fémfáradás?) vagy mert észrevétlenül keresztbevált és akkor terheli, vagy odaveri valaminek, talán lefelé az agresszív stílusa miatt (sok rázkódástól elöl csak váltásnál, hátul viszont keresztbe mindig a lánc súlya is terheli a kanalat mert az tartja). Nekem is kellett már kanalat állítanom, de ahhoz képest hogy mekkorákat repültem az legyen a legnagyobb bajom (volt már olyan is hogy a váz görbült és külön ért földet a hátsó kerék..)
Ha úgy mész fel hogy minden váltásnál enyhítesz/megállsz a taposással, akkor sok lendületet vesztesz (akár azért mert megállsz, vagy mert túl korán váltasz kissebb áttételre), és kevésbé meredekebb a maximum lejtő amin fel tudsz menni, legalábbis versenyhelyzetben nem reális. Többek között ezért se használatos az agyváltó, azok (legalábbis a megfizethetők) nem bírják olyan jól a megterhelés alatti váltást.
Hány láncszakadásod volt eddig?
A sebesség mindent megold.
Ha úgy mész fel hogy minden váltásnál enyhítesz/megállsz a taposással, akkor sok lendületet vesztesz (akár azért mert megállsz, vagy mert túl korán váltasz kissebb áttételre), és kevésbé meredekebb a maximum lejtő amin fel tudsz menni, legalábbis versenyhelyzetben nem reális.
Izé, hááát, na. Szóval kicsit elhamarkodott következtetés. Meg kell tanulni váltani. Pont.
Offtopik kedvenc panaszom: szar a (sí)pálya, mert buckás. Nem, nem a pálya szar.
Ez a terhelés alatti váltás téma mmindig foglalkoztatott.Ott nem a sor és a lánc "kap"?A váltó hogyan feszülne jobban?
A láncfeszültség nagyobb ha taposod, tehát elvileg váltás közben nagyobb a súrlódás és erőhatás a váltókra keresztbe is (elöl jóval nagyobb mértékben mint hátul), de szerintem attól nem fog jelentősen előbb elromlani mint a várható élettartama. Azt nem zárnám ki hogy egyeseknél elgörbülhet a kanál hátul, de nem hiszem hogy egyszerre nagyon, vagy attól hogy az illető hű de erős, inkább hosszú távon a használattól (fémfáradás?) vagy mert észrevétlenül keresztbevált és akkor terheli, vagy odaveri valaminek, talán lefelé az agresszív stílusa miatt (sok rázkódástól elöl csak váltásnál, hátul viszont keresztbe mindig a lánc súlya is terheli a kanalat mert az tartja). Nekem is kellett már kanalat állítanom, de ahhoz képest hogy mekkorákat repültem az legyen a legnagyobb bajom (volt már olyan is hogy a váz görbült és külön ért földet a hátsó kerék..)
Ha úgy mész fel hogy minden váltásnál enyhítesz/megállsz a taposással, akkor sok lendületet vesztesz (akár azért mert megállsz, vagy mert túl korán váltasz kissebb áttételre), és kevésbé meredekebb a maximum lejtő amin fel tudsz menni, legalábbis versenyhelyzetben nem reális. Többek között ezért se használatos az agyváltó, azok (legalábbis a megfizethetők) nem bírják olyan jól a megterhelés alatti váltást.
Ez a terhelés alatti váltás téma mmindig foglalkoztatott.Ott nem a sor és a lánc "kap"?A váltó hogyan feszülne jobban?
Állítólag hallani lehet a különbséget, de kimérni nem, mert a fülünk sokkal érzékenyebb, mint a műszerek.
A fülünk nem érzékenyebbek mint a műszerek, ez nem hittan hanem kereskedelmi érdekek. Szép példa: miért tényleg nem jobb a lemez a CD-nél. Másik példa: miért nem jobb, sőt rosszabb a Neil Young féle 24 bit/192 kHz-es audió mint a hagyományos CD (16/44).
[OFF] A tápkábelekben én sem hiszek (szvsz voodoo). USB/HDMI kábel szintén, mégis egy Chord-t használok (HDMI). [/OFF]
A HDMI digitális. Ami azt jelenti hogy teljesen mindegy hogy rágogumiból van vagy 39 karátos aranylemezes latinumból, vagy 100%-osan műkődik, vagy egyáltalán nem.
nem váltok terhelés alatt.
Azt nem tudom hogy csinálod, mert aki hegyen felteker az biztos hogy vált terhelés alatt. Kivéve ha annyira erős vagy hogy mindent kitekersz egy síkon is kényelmes áttételben, de akkor nem csodálom hogy görbül a cuccod
Igen, már láttam. A csúcs a villanykörte, ami 100 évig ég. Régóta tudom, hogy mindent szándékosan úgy terveznek, hogy menjen tönkre fenntartva egy mesterséges forgalmat. Különben ezeknek a cégeknek hamar felkopna az álla.
Van akire ez tényleg érvényes (pl. Microsoft, Monsanto), de nem feltétlen mindenkire, ilyen esetekben érdemes a tényeknél maradni (pl. 7-es épület). Elsősorban azért szar a minőség mert olcsónak kell lennie mert nagy mennyiségű tömegtermékről van szó. A kissebb sorozatú minőségi termék addig életképes amig van egy elég nagy terjedelmű középréteg akinek van elegendő szabadon rendelkezésre álló jövedelme. A jelenlegi tendencia a középréteg eltörlése felé hajlik ami egyrészt az egyre olcsóbb és rosszabb tömegtermékkel jár, másrészt viszont az értékáthelyezés által aránytalanul gazdagodó (de reálisan hiperinflációnak nevezhető nominális növekedéssel bíró) felsőréteget kiszolgáló, szintén aránytalanul dráguló elit cuccokkal. Ezt csak valamelyest ellensúlyozza a technika fejlődése (mivel az főleg arról szól hogy nagyobb margóval gyártsuk ugyanazt a minőséget, nem ugyanannyiért jobbat/tartósabbat).
Ettől függetlenül ha ma olyan égőt akarsz ami 100 évig ég meg lehet oldani, de ne várd hogy minden sarkon kézpénzért lehet majd kapni, ugyanúgy mint azt a 100 éves égőt se lehetett 100 évvel ezelött.
az autóm 7 évesen úgy néz ki kívül-belül mintha most gurult volna ki a szalonból [..]
Ha a Mercedest is és a Trabantot is a Shimnano gyártaná, akkor nyugodtan lehet Trabantot venni, mert olcsó pótolni. Lényeg, hogy Shimano, abban nem lehet hiba!
Autóhasonlatok mindig sántítanak. Pl. a legújjabb Fifth Gearben kitárgyalják hogy a Seat Leon SC könnyebb, gyorsabb, takarékosabb, jobban néz ki és ráadásul olcsóbb mint a VW Scirocco, pedig mindkettőt a Volkswagen gyártja. Tehát igazad van, tényleg lehet nyugodtan Seat-ot és Skodát venni, mert mind a VW gyártja. Az hogy a te autód 7 évesen vadonatúj csak azzal magyarázható hogy te pénzt költesz rá, amit így hirtelen nem számoltad be abba a hasonlatba hogy valakinek tropára megy mert nem csinál vele semmit. Neki lehet olcsóbb, legalábbis rövid távon.
Érdekes, az SRAM miért hibátlan?
A SRAM nem hibátlan, mindenkinek vannak jó és kevésbé jó termékei, előnyei és hátrányai. Nekem pl. azért jön be jobban a Shimano mert finomabban vált, viszont az egyik bringán balkézre én is SRAM X.0 marokváltót használok (Shimano váltóval), mert versenyen ott az jön be jobban.
xD azt hittem, csak én vagyok olyan beteg, hogy a tárolóban mindig kicsi-kicsi kombinációban legyen a hajtásom.
Nálam közép/közép, mert úgy érek haza Meg szerintem a váltó rugó később fárad el mint amennyit görbít a láncon meg a koszorúkon a keresztbeváltásos tárolás.
Viszont a nyomatékkulcsot kis fokozaton tárolom, mert ott tényleg számít (ez tényleg nem oxigénhiányos kábelmánia, konkrétan benne van a használati utasításban)
A nagyon jót idézőjelben kell érteni...
De az evansnál a sima kormánybilincses most is 133 euró, ingyen postával.
Mi volt az a nagyon jó ár, ha nem titkos? 140 EUR alatt volt már olcsóbb párja?
Dehát annyira jó áron volt az ispeces xtr...
Mi volt az a nagyon jó ár, ha nem titkos? 140 EUR alatt volt már olcsóbb párja?
Felesleges felrakni, ha úgyis másikat akarsz. Kevesebbet kapsz érte használtan, pöcsölni kell újra a bovdenezéssel. Én felraknám most az apróba a német webshopos áron, oszt jónapt.
Ugyanezt játszottam el én is XT-XTR ügyben a télen amúgy. 5e bukta. Dehát annyira jó áron volt az ispeces xtr...
Gondoltam erre is, de muszáj lesz felrakni, mert e nélkül semmit sem tudok felrakni, miközben minden cserélve lenne. Mást is akarok még rendelni és akkor csapnék hozzá XT karokat (vagy nem). 13k-t kérnék érte 3-4 hetesen. Szerintem elmegy majd annyiért is (vagy nem). 3-5 ezernél többet biztos nem bukok rajta a német árhoz képest. Ennyit meg megér a boldogságom.
Felesleges felrakni, ha úgyis másikat akarsz. Kevesebbet kapsz érte használtan, pöcsölni kell újra a bovdenezéssel. Én felraknám most az apróba a német webshopos áron, oszt jónapt.
Ugyanezt játszottam el én is XT-XTR ügyben a télen amúgy. 5e bukta. Dehát annyira jó áron volt az ispeces xtr...
Ha érdekelhet valakit úgy egy hónap múlva egy most még fel sem szerelt SL-M670-B-I váltókar dobozában, az dobjon egy privit, lehet mégis csak az XT lesz a végleges okán (nem 100%). Legfeljebb 500 km lesz benne addigra.
Ha érdekelhet valakit úgy egy hónap múlva egy most még fel sem szerelt SL-M670-B-I váltókar dobozában, az dobjon egy privit, lehet mégis csak az XT lesz a végleges okán (nem 100%). Legfeljebb 500 km lesz benne addigra.
IAmSpecialized módosította - 2014. március 22. - 11:53
Nekem x7-es középkanalas van 11-34-el,évek óta ezeket használom és tolerált eddig minden hülyeséget!
http://bicycles.stac...rear-derailleur
Medium - Maximum Cassette Cog is 34 and Total Capacity is 37
A tiéd 38T.
Az elméletet tudom, inkább a gyakorlat érdekelne. Van ismerősöm, aki pont ilyen kombót nyúz (kivéve type 2) és azt mondja tökéletesen működik 39-32-nél is. De egy vélemény még nem győz meg teljesen.
11-36-os sort elbír egy közép kanalas SRAM váltó? 120-at mozgó vázba menne. Elől 26-39 van és sokszor váltok bele a 39-32-be.
http://bicycles.stac...rear-derailleur
Medium - Maximum Cassette Cog is 34 and Total Capacity is 37
A tiéd 38T.