sorry, dupla post
marton módosította - 2014. augusztus 03. - 15:27
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Szeretném a jelenlegi 8-as rendszert lecserélni 9-re minél olcsóbban!
Jelenlegi rendszerem:
Váltókar:Shimano SL-M310 3x8 Rapidfire Plus Hátsó Váltó:Shimano Alivio M430 Első váltó:Shimano M190 Hajtómű:SR Suntour XCT (42x32x22) Hajtóműcsapágy:négyszögtengelyes monoblokk Fogaskoszorú:Shimano CS-HG31 8s (11-34) Lánc:KMC Z7
Mindenképp Alivio-t vagy Deore-t szeretnék vagy a kettő kombinációját! Hogyan jönnék ki a legolcsóbban? Nem nagyon értek hozzá, úgyhogy ha lehetséges komplett összeállítást kérnék Tőletek! Nagyon sokat túrázunk hegyen-völgyön át és nem nagyon vagyok megelégedve ezzel a rendszerrel (főleg a váltókarral ja és jó lenne növelni kicsit az átlagsebességet)! Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm!!!!!
üdv. Kornél
Kollégának igaza lehet. Havernak volt ilyen színes, lyukas alu görgője és ő is mindig a dzsuvát emlegette, mikor kérdeztük róla. A beleszáradt anyagot nagyon nehéz kipiszkálni a lyukakból.(esetleg nagynyomású mosó ?)
Amúgy meg nem hiszem, hogy sokkal tovább tartana, mint a műanyagok. Az alu nem egy kemény anyag, főleg az acél lánccal (+dzsuvával) szemben nem gondolnám tartósnak. Nekem BBB van, az nagyon régen bírja és jó a csapágyazása is. Csak javasolni tudom. http://bringabutik.h...ogorgo.html?f=4
Köszi!
Valami zárókupak van még a BBB-ken vagy a csapágy ilyen szabadon van?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Kollégának igaza lehet. Havernak volt ilyen színes, lyukas alu görgője és ő is mindig a dzsuvát emlegette, mikor kérdeztük róla. A beleszáradt anyagot nagyon nehéz kipiszkálni a lyukakból.(esetleg nagynyomású mosó ?)
Amúgy meg nem hiszem, hogy sokkal tovább tartana, mint a műanyagok. Az alu nem egy kemény anyag, főleg az acél lánccal (+dzsuvával) szemben nem gondolnám tartósnak. Nekem BBB van, az nagyon régen bírja és jó a csapágyazása is. Csak javasolni tudom. http://bringabutik.h...ogorgo.html?f=4
X7 váltógörgői eléggé darálnak, gondolom kopottak.
Én alumíniumot nézegetek, kolléga szerint legalább úgy kopik és a sok könnyítésbe legalább annyira könynen megtelepszik a kosz...
Kerámia csapágyas is akad...
Passzolom, tapasztalatok?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
A váltókar (shiamano) nem kopik el belül. A turney sem... Az mindig ugyan annyit fog húzni. Nem olyan a kialakítása. Minőségi különbség persze van, mert az XT finomabban működik, de az elv ugyan az. Most szedtem darabokra egy 20 éves valami Exage akármilyen kart....azon te kopást még mikroszkóppal se mutatsz nekem....
Köszi mindkettőtöknek, meg fogom nézni ezeket. Egyébként elhiszem, hogy ez általánosítás, de a deore váltókarra most netes kereséssel is találtam olyan véleményt, hogy pontatlan, főleg, ha már nem olyan új...
Persze a kérdés marad, mivel új rendszer (bringa) lesz, így az a kérdés, hogy ha a megbízhatóság és az élettartam (kis kopás pl) a fontos (nem pedig, hogy 0,1 mp legyen egy váltás), akkor mit éri meg venni? Hogy viszonyul mondjuk egy sram x4 váltó-váltókar egy deore-hoz? Nem csak ezek jöhetnek szóba, csak most ezeket találtam, más ötlet is jöhet.
KMT módosította - 2014. július 28. - 22:07
Ha alapvetően lefele vált jobban, és felfele nehezebben, akkor feszíteni kell kicsit a bovdenen a gyorsállítóval. Ez nem bonyolult, inkább az én problémám az.
Igen, ha nem lenne jó helyen alapból (illetve próbáltam persze a finomállítást, hátha nyúlt a bowden) akkor így sima űgy lenne. De néha olyan vajpuhán feldobja hogy semmi hangja és azonnal hogy tíz ujjamat megnyalnám, néha meg két fordulaton át köszörülöm
Normálisabb bolti (pl Shimano SP41) bowdenház is megfelelő lesz (ha idáig a leggagyibb is elment) vagy ha már cserélek akkor ne sajnáljak még pár ezret egy még jobbért?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Sziasztok!
(Csak jól emlékeztem, hogy van itt regem, és még sikerült is újraélesztenem úgy tíz év után.
)
Lehet, hogy már előjött korábban ilyen kérdés, de nem találtam most... Szóval az a gondom, hogy xt hátsóváltót használok deore karral (évjáratot nem tudok, de talán mindegy is a kérdés szempontjából). Azt műveli, hogy az alsó kb 4 fokozatban pöpecül működik, de a felső fokozatoknál pontatlan, nem tartja meg, ugrál fel-le. Pl emelkedőn úgy kell mennem, hogy kicsit nyomom a kart folyamatosan, különben leváltana. Mondhatnánk, hogy a bovden a hibás, de akkor miért a feszesebb helyzetben jön elő?
Na most ilyen hibát más shimano rendszeren is láttam, illetve tapasztaltabbak is mondták, hogy ez shimano betegség, és elvileg ebben a sram jobb általában. Mi igaz ebből?
Új rendszert szeretnék összerakni, nem túl drágán, lehetőleg költséghatékonyan, tartósan, hobbi célokra (főleg beton). A fentiekből kiindulva inkább 8 sebességes sram rendszerre gondoltam, pl x4. Mi a véleményetek?
A tapasztaltabbak megmondták Shimano betegség, több millióan szívunk vele folyamatosan és veszünk újra és újra...
Azért egy váltópapucs ellenőrzéssel próbálkozz meg még hátha nem a betegséget kapta el.
Ha alapvetően lefele vált jobban, és felfele nehezebben, akkor feszíteni kell kicsit a bovdenen a gyorsállítóval. Ez nem bonyolult, inkább az én problémám az.
Jól tippelem hogy elsősorban a karon múlik a felfelé váltás? Deore hajtómű, Alivio első átdobó, X5 váltókar (váltás többi eleme, sor, lánc is sram), a jelenség hogy mostanában töbször fordul elő hogy nehezen megy fel nagyobb tányérra, máskor meg azonnal finoman. Egyéb körülmény nem változik. Régebben 20ból 1× nem volt teljesen jó, most már 5ből 1, huszonnégy óráson még rosszabbnak tűnt. Váltó nem kotyog, lefelé azonnal vált (többi esetben fel is, így bowden szerintem könnyen fut), nincs ötletem hogy mit nézzek.
Mindenesetre lassan csereérett a bowdenezés, van olyan szett montira ami ajánlott, jól tömített?
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Sziasztok!
(Csak jól emlékeztem, hogy van itt regem, és még sikerült is újraélesztenem úgy tíz év után. )
Lehet, hogy már előjött korábban ilyen kérdés, de nem találtam most... Szóval az a gondom, hogy xt hátsóváltót használok deore karral (évjáratot nem tudok, de talán mindegy is a kérdés szempontjából). Azt műveli, hogy az alsó kb 4 fokozatban pöpecül működik, de a felső fokozatoknál pontatlan, nem tartja meg, ugrál fel-le. Pl emelkedőn úgy kell mennem, hogy kicsit nyomom a kart folyamatosan, különben leváltana. Mondhatnánk, hogy a bovden a hibás, de akkor miért a feszesebb helyzetben jön elő?
Na most ilyen hibát más shimano rendszeren is láttam, illetve tapasztaltabbak is mondták, hogy ez shimano betegség, és elvileg ebben a sram jobb általában. Mi igaz ebből?
Új rendszert szeretnék összerakni, nem túl drágán, lehetőleg költséghatékonyan, tartósan, hobbi célokra (főleg beton). A fentiekből kiindulva inkább 8 sebességes sram rendszerre gondoltam, pl x4. Mi a véleményetek?
Igen, keresztben; ez a kis tányér + két alsó fog kombinációnál segít, ez okés.
A nagy tányér+kis fogaskerék illetve a kis tányér+nagy fogaskerék (azaz nem keresztbeváltánáls) ami problémás és extra láncfényesítést generál.
Megoldódott a 2×8-as Claris-os elsőváltós rejtély...
Alap szitu az volt, hogy szűknek tűnt a kanál, valahol mindig beleért a lánc. Rengeteg szenvedés és kisérletezés után kiderült: Túl feszes volt a bowden, és nem tudta az utolsó fél fokozatot váltani az első váltó.
4 pozíciós, nevezzük úgy hogy 1(kistányér) - 1,5 - 2(nagytányér) - 2,5 'fokozatok'.
1 : 8-7-6-5-4-3 fog
1,5: 2-1 fog
2 : 5-4-3 fog
2,5: 2-1 fog
Addig finomhangoltam az első váltó helyzetét, amíg terhelés nélkül már jó volt, 3 pozícióval (1-1,5-2), de terheléssel belerért mindig a lánc; a kanalat próbáltam tágítani, de szinte semennyit nem sikerült. Hármas váltóval, ezer doksi átfutásával, méregetéssel, mindennel próbálkoztam persze az elmúlt napokban közben.
Sokadik próbálkozásnál lazítottam még annyit a bowdenen, hogy a finombeállítót középre állíthassam, és a baromi sok bowdenlazítással derült ki hogy van még egy pozíciója, azon túl hogy felvált nagytényérra. Persze sem a ismerősk, szerelők, boltosok nem tudtak erről, leírva sincs, meg semmilyen visszajelzés a fokozatvisszajelzőn sincs...
MC Pite módosította - 2014. július 17. - 22:51
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
Szétszedésnél minden egyes lépésnél készítettem egy fotót. Igaz, azt már csak a balos váltókarnál. Szerkezetileg majdnem egyezik a jobbos karéval. Magát a léptetőt kell kiötlenem, hogy hogy volt összeszerelve. A zsírtól nem látszódott a lényeg.
Mindkettő váltókar összeszerelve. Ismét olyan, mint újkorában.
"Elv" és gyakorlat.
Ugye a 8s campagnolo váltókarok elvileg nem kompatibilisek később hátsó váltókkal. És a későbbi, 9-10-es hátsó váltók sem kompatibilisek a 8s- váltókarokkal. Sőt, ráengedni őket egy shimano 8s sorra egyenesen "katasztrófát sejtet". A gyakorlat mást mutat:
8s váltókar-9s 2001 utáni hátsó váltó-shimano 8s soron. Mintha mukodne.
Utólag tudnék tanácsokat adni, hogy mit kellett volna másképp a szétszedésnél, de most már felesleges. Sok sikert az összerakáshoz.
Szétszedésnél minden egyes lépésnél készítettem egy fotót. Igaz, azt már csak a balos váltókarnál. Szerkezetileg majdnem egyezik a jobbos karéval. Magát a léptetőt kell kiötlenem, hogy hogy volt összeszerelve. A zsírtól nem látszódott a lényeg.
MJani01! Köszi szépen a választ. Hát, valahol sejtettem, hogy nem lesz hozzá publikus doksi. Marad az agyalás, hogy mi hol is volt a váltókarban.
Utólag tudnék tanácsokat adni, hogy mit kellett volna másképp a szétszedésnél, de most már felesleges. Sok sikert az összerakáshoz.
A sebesség mindent megold.
A váltókar fél állása pont azért van, hogy amikor már eléggé keresztben fut a lánc, akkor az első váltót elmozdítja kicsit, hogy ne érjen bele a lánc a kanálba.
Igen, keresztben; ez a kis tányér + két alsó fog kombinációnál segít, ez okés.
A nagy tányér+kis fogaskerék illetve a kis tányér+nagy fogaskerék (azaz nem keresztbeváltánáls) ami problémás és extra láncfényesítést generál.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám