Gondolom már vágod, de azért nem baj, ha párszor elismétled magad előtt: ha építkezel, sokszorosát fogod a bringára költeni, mintha megvennéd egyben.
Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#581
Írta 2014. december 05. - 13:47

#582
Írta 2014. december 05. - 13:11

Ha az acera váltókarok mellett döntök, ahoz milyen váltót vegyek? Mint írtátok xt felesleges. Acera? Alvio? Deore? Egyéb? Mivel passzolna jól?
Bár ha normális, komplett hajtást lehet kapni 40e körül, az sem vészes.
Szerintem megnézetem bringaszervízben a hajtásláncomat és ha jó állapotban van,(én úgy érzem rendben van) akkor megtartom. Ha nem, akkor veszek egy komplett hajtást.
#583
Írta 2014. december 05. - 12:26

azt kellene eldönteni, hogy mit szeretnél. azt írod, megtartanád a 8-as rendszert. ha a sor+lánc+hajtómű+e.váltó jó állapotba van, akkor valóban érdemes a Tig által linkelt 8-as karok közül választanod és egy "tetszőleges" 8-as vagy 9-es shimano (esetleg sunrace??)hátsó váltót keríteni hozzá. felesleges az xt. az évi 1000 aszfaltos km-t kb bármi bírni fogja.
ha meg rászánod magad és a pénzt, 9-es rendszerre áttérni érdemesebb egyben, mindent cserélve.tisztább, szárazabb, biztonságosabb. kérdés, hogy a régi cumóért mennyit kapsz.
én az előbbit választanám.
?Jani: igazad van a bovdennel, csak ugye itt el kell dönteni, mi legyen a bovden két végén, mert fékváltókart cserél le a srác.
Kisherceg módosította - 2014. december 05. - 12:27
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#584
Írta 2014. december 05. - 12:16

Építgetem... Vagy inkább fejlesztgetem. Nyáron vettem a bringát. Csak pár dolog nem tetszik rajta. Mehanikus promax tárcsafék volt rajta, ami kritikán aluli. Szinte nulla fékhatás. Shimano fékváltókarral és acera hátsó váltóval.
Féket már vettem, egy avid hidraulikusat. És mivel váltókarokat mindenképp vennem kell, valamint a váltó sem valami precíz, úgy gondoltam veszek olyat ami nem fog idegesíteni a pontatlanságával. Természetesen százezreket nem szeretnék a váltásra költeni, de tudom hogy tízezerből nem fogom megoldani. Szívem szerint megtartanám a 8as szettemet és erre szeretnék valami jó megoldást. Nincs valami jó megoldás a 8as rendszerhez? Valójában nem vagyok valami nagy bringás. Évi kb. 1000km-t tekerek, 90%-ban aszfalton.
A váltó fejlesztését egy minőségi bovdencserével érdemes kezdeni, csodákra képes. A 10-es váltók semmi mással nem kompatibilisek.
A sebesség mindent megold.
#585
Írta 2014. december 05. - 11:51

9es upgradenél meg az új alivio hibátlan cucc, csak nem occsó.
Pont azért "kalkuláltam" úgy, hogy a mostani szettet kompletten eladja
#586
Írta 2014. december 05. - 11:38

8asból a amit most tudsz venni kb az a 360-as acera
http://ridebike.hu/t...-m360-valtokar/
vagy sunrace
http://ridebike.hu/t...ifter-valtokar/
teljesen jó mind 2.
9es upgradenél meg az új alivio hibátlan cucc, csak nem occsó.
- Vejne kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#587
Írta 2014. december 05. - 10:47

Építgetem... Vagy inkább fejlesztgetem. Nyáron vettem a bringát. Csak pár dolog nem tetszik rajta. Mehanikus promax tárcsafék volt rajta, ami kritikán aluli. Szinte nulla fékhatás. Shimano fékváltókarral és acera hátsó váltóval.
Féket már vettem, egy avid hidraulikusat. És mivel váltókarokat mindenképp vennem kell, valamint a váltó sem valami precíz, úgy gondoltam veszek olyat ami nem fog idegesíteni a pontatlanságával. Természetesen százezreket nem szeretnék a váltásra költeni, de tudom hogy tízezerből nem fogom megoldani. Szívem szerint megtartanám a 8as szettemet és erre szeretnék valami jó megoldást. Nincs valami jó megoldás a 8as rendszerhez? Valójában nem vagyok valami nagy bringás. Évi kb. 1000km-t tekerek, 90%-ban aszfalton.
eladni az egészet és venni egy ALivio 4000-es szettet? Bár az 9s (meg csak azért írom ezt, mert nekem nagyon tetszik..)
alapvetően érdemes elolvasnod:
http://bikemag.hu/ma...tasa-a-tol-z-ig
A váltókar fogja megszabni, milyen fokozattal használhatod a váltót. De nem érdemes túlzottan eltérni, pl. 10-es váltót 8s lánccal nem célszerű már használni szerintem.
Én a helyedben egy komplett-homogén 9s szettre voksolnék váltás-hajtás tekintetében.
http://www.ebay.com/...=item233d3d4da2
főleghogy a gepida szeret a hajtókaron spórolni sokat, s néha még xt hátsó váltó-slx váltókar mellé is oda...ák az olcsó sr suntour négyszöges hajtást..
Vejne módosította - 2014. december 05. - 10:57
#588
Írta 2014. december 05. - 10:24

Féket már vettem, egy avid hidraulikusat. És mivel váltókarokat mindenképp vennem kell, valamint a váltó sem valami precíz, úgy gondoltam veszek olyat ami nem fog idegesíteni a pontatlanságával. Természetesen százezreket nem szeretnék a váltásra költeni, de tudom hogy tízezerből nem fogom megoldani. Szívem szerint megtartanám a 8as szettemet és erre szeretnék valami jó megoldást. Nincs valami jó megoldás a 8as rendszerhez? Valójában nem vagyok valami nagy bringás. Évi kb. 1000km-t tekerek, 90%-ban aszfalton.
#589
Írta 2014. december 05. - 00:53

Váltó-kar-sor együtt járnak. A lánccal lehet próbálkozni, én nem szoktam. De a nyolcas rendszer is teljesen jó, meg menni fog az XT váltó az Acera karral gond nélkül, csak nem lesz sok értelme ennek a párosnak.
Nem akarlak extra költésre rábeszélni, te érzed mi fér. Azért komplett váltást plusz sort, esetleg hajtóművet cserélni nem két fillér. Nálam remekül megfér a 2x10-es monti mellett a 3x8-as edzőbringa, meg a 3x9-es boltbajárós.
Most olvasom újra a hsz-ed. Ezt akkor még csak építgeted? Mi az, ami már megvan?
Köszönöm a segítséget!!!
Én is ettől tartottam. Hogy össze lehet párosítani, csak nem érdemes.
Lenne esetleg valami jó ötlet?
Cseréljek hátsó fogaskeréksort 9es re? Ha cserélek akkor láncot is kell cserélni? Láttam hogy hirdetnek 9es és 10es xt váltót is. 9es fogaskeréksorhoz csak a 9es váltó jo? Vagy jó a 10es is?
Élőre is köszi!
#590
Írta 2014. december 04. - 22:54

Én is ettől tartottam. Hogy össze lehet párosítani, csak nem érdemes.
Lenne esetleg valami jó ötlet?
Cseréljek hátsó fogaskeréksort 9es re? Ha cserélek akkor láncot is kell cserélni? Láttam hogy hirdetnek 9es és 10es xt váltót is. 9es fogaskeréksorhoz csak a 9es váltó jo? Vagy jó a 10es is?
Élőre is köszi!
#591
Írta 2014. december 04. - 22:20

Jó.
De a váltókaron sokkal több múlik, mint a váltón, ez elég szerencsétlen párosítás lesz.
Sziasztok!
Most építgetem életem első bringáját. Egy ki segítségre lenne szükségem.
Van egy Gepida Sirium-om, amin hátul 8as fogaskoszorú van. Szeretnék egy xt váltót, deore váltókarral. Deore 8as váltókart viszont nem találok. Acera váltókarból van 8as, de nem tudom az jó e az xt váltóhoz...
- k.peter kedveli ezt
#592
Írta 2014. december 04. - 21:00

Most építgetem életem első bringáját. Egy ki segítségre lenne szükségem.
Van egy Gepida Sirium-om, amin hátul 8as fogaskoszorú van. Szeretnék egy xt váltót, deore váltókarral. Deore 8as váltókart viszont nem találok. Acera váltókarból van 8as, de nem tudom az jó e az xt váltóhoz...
#593
Írta 2014. november 23. - 23:00

Sziasztok!
Kérdésem lenne,hogy a marokváltós neuzer atx200 váltóját egyben kell cserélnem,ha pillangós váltót szeretnék rá, vagy elég csak a váltókart lecserélni?
Az első váltója shimano tz 31 a hátsó pedig le lett cserélve shimano tourney-re.
Ha lehet csak a váltókart,akkor mit tudtok ajánlani, valamint,ha komplett kell cserélni,akkor mit tudtok ajánlani?
Köszönöm a válaszokat.
#594
Írta 2014. november 10. - 11:04

#595
Írta 2014. október 21. - 21:57

Sziasztok!
Egy olyan gondom van hogy a gépem gyárilag srammal van szerelve elől x7 hátul x9-es váltó, és ezt imádom. De a váltókarok machmakerrel vannak felrakva, és a machmaker egy avid elixir fékkarjára van szerelve. Na mármost ezt a jófajta féket kiszeretnm hajítani a bringárol, mert nem igazán tetszik amit művel ,és lecserélném egy SLX vagy XT fékre, viszont a machmeker miatt ezt nem tudom végre hajtani.
A kérdés hogy milyen megoldást tudok produkálni hogy összehozzam? A neten néztem tartógyűrűt, de a legolcsóbb amit találtam 16 euró per db, és hát kettő kell belőle, és két szaros gyűrűért egy kicsit nekem borsos 10-12 ezer pénzt kiadni! Van erre bármilyen más lehetőség?
Válaszotokat előre is köszi!
#596
Írta 2014. augusztus 28. - 20:46

Van régi, használaton kívüli X9 váltókarom. Megnézem, hogy van e benne csereszabatos darab.
Köszi VV! Bár megoldottam a problémát, de Igénybe venném, ha véletlenül csereszabatos.
Szóval megoldódott. Sikerült 8-as Sram X-Gen kart szereznem, elvileg cserébe.. de aztán szétkaptam azt is, mert kíváncsi voltam. Bár nem 100%-ig egyezik a kialakítás, de a nekem kellő kis alkatrész ugyanaz, mint X7-ben. Úgyhogy kiszedve, átrakva, összerakva, működik. A kijelzőt elszúrtam, de azt majd holnap javítom.. Így majd VV a cserébe kapott karba kell az a kis alkatrész, ha csereszabadot..
Grande módosította - 2014. augusztus 28. - 20:51
#597
Írta 2014. augusztus 28. - 20:38

Shimano SLX hátsó váltó: ha olyan pengéssel ugrik a lánc lefelé a fogaskerekeken, mintha egy rugó pattanna el, az csak az elégtelen kenés miatt van vagy számíthatok beállítási gondra (arra biztosan, mert valamiért nem vált pontosan már megint), netán mechanikai sérülésre?
#598
Írta 2014. augusztus 28. - 20:32

Srácok!
Mennyire lehet opció Sram X7 váltókaroknál a bal és jobb kar alaktrészeinek csereszabatossága?
Jobbos váltókarom alsó karjában eltört a képen látható basz... forog körbe szegény. X7 Trigger Pull Lever Kit-nek hívja a Sram alkatrészbontása és csak így egyben kapható, kint.. és nem annyira olcsó, hogy rendeljem. Gondoltam veszek balos kart apróból a most meglévőből pedig átszerelem azt a kis baszt a jobbosba. Működhet? Persze most szedtem szét a jobbost, de a balos karhoz nem akarok nyúlni egyelőre...
Köszi!
Van régi, használaton kívüli X9 váltókarom. Megnézem, hogy van e benne csereszabatos darab.
#599
Írta 2014. augusztus 28. - 16:34

Srácok!
Mennyire lehet opció Sram X7 váltókaroknál a bal és jobb kar alaktrészeinek csereszabatossága? Jobbos váltókarom alsó karjában eltört a képen látható basz... forog körbe szegény. X7 Trigger Pull Lever Kit-nek hívja a Sram alkatrészbontása és csak így egyben kapható, kint.. és nem annyira olcsó, hogy rendeljem. Gondoltam veszek balos kart apróból a most meglévőből pedig átszerelem azt a kis baszt a jobbosba. Működhet? Persze most szedtem szét a jobbost, de a balos karhoz nem akarok nyúlni egyelőre...
Köszi!
#600
Írta 2014. augusztus 25. - 03:03

Nekem ez gyanús, nincs itthon nyútonmérőm, de valahogy megpróbálok rámérni...
RD-M780 (XT Shadow): 6 a rugó (P-Tension Spring), kuplung nincs.
RD-M786 (XT Shadow+): 14 a rugó, 7/8 (Stabilizer/Cam Unit) a kuplung.
A rugó külön alkatrész és az ereje nem változik. A kuplung elvileg csak egy irányban fékez. Ergo nem kell mérni. XTR, új SLX ugyanaz.