"Megelőztél-megaláztál".. Konkrétan annyit szerettem volna írni:
ST-5800, majd' fél kiló, de remekül működik, megszokható a shimanos váltás, campa után főleg. De, a mechanika exponált, ami kompromittáló faktor lehet poros döngetésnél. Hekk, még a campy fékváltókaromban is szép trutyi tud összegyűlni a racsniszerkezetben, pedig én outi patkány vagyok, csak nyáron errefelé fúj a szél és szánt az eke, dübörög az agrárvonal.
A Srammal konkrétan SEMMILYEN tapasztalatom nincs, annyit tudok róla, hogy könnyű, a doubletap meg megosztó. Vagy szereted, vagy "gyűlölöd". Igazi "dual" váltókar.
Campynál meg eleve gond, hogy a CX-specifikus hajtókarjuk pl. PT. Oké, bármilyen hajtókarral mehetsz, sőt, vehetsz 46-38 tányérokat a kompakt kampi-karokra, de anyagilag rosszabbul jársz.
Ergonómiát is vedd figyelembe! Pl. Ezért választanék inkább V3, mint V2 campát, ha azok lennének az opcióim, a nagy felület-biztos-erős fogás terepen még előnyösebb (Ld. Bikeporn topikban a mektronik fékváltókart! Na, az bika!)
Én 5800ást vennék, mint "racionális választás".