Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#541
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

"Megelőztél-megaláztál".. Konkrétan annyit szerettem volna írni:

 

ST-5800, majd' fél kiló, de remekül működik, megszokható a shimanos váltás, campa után főleg. De, a mechanika exponált, ami kompromittáló faktor lehet poros döngetésnél. Hekk, még a campy fékváltókaromban is szép trutyi tud összegyűlni a racsniszerkezetben, pedig én outi patkány vagyok, csak nyáron errefelé fúj a szél és szánt az eke, dübörög az agrárvonal.

 

A Srammal konkrétan SEMMILYEN tapasztalatom nincs, annyit tudok róla, hogy könnyű, a doubletap meg megosztó. Vagy szereted, vagy "gyűlölöd". Igazi "dual" váltókar. :D

 

Campynál meg eleve gond, hogy a CX-specifikus hajtókarjuk pl. PT. Oké, bármilyen hajtókarral mehetsz, sőt, vehetsz 46-38 tányérokat a kompakt kampi-karokra, de anyagilag rosszabbul jársz.

 

Ergonómiát is vedd figyelembe! Pl. Ezért választanék inkább V3, mint V2 campát, ha azok lennének az opcióim, a nagy felület-biztos-erős fogás terepen még előnyösebb (Ld. Bikeporn topikban a mektronik fékváltókart! Na, az bika!)

 

Én 5800ást vennék, mint "racionális választás".



#542
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Üdv,

 

CX bringához melyik jobb? Shimano 105 5800 vagy Sram Rival 22? Ha lehet egyáltalán jobbat megnevezni?

 

Nagyjából a most megjelenő gravel grinder felhasználás lenne. Aszfalt és sima földút. Verseny nem valószínű.

 

Nagyjából az alábbiakat szedtem össze fórumos/tesztes véleményekből:

 

Shimano: Nagyon finoman vált. Nagy ugrás a korábbihoz képest. Sokan írták, hogy nem annyira bírja a koszt, amit terepen összeszedhet. Campagnolo-ról jövök, így a fékkaros váltást meg kellene szoknom. Nem zavaró, hogy a kar elmozdulhat fékezés közben?

 

Sram: Erősebb, mechanikusabb érzésre a váltás. Jobban bírja a szennyeződést. Az egykaros váltás furcsa lehet némelyeknek. Olvastam olyat is, hogy alig hozzá érve a karhoz már vált is.

 

Mi a tapasztalat a két gyártóval vagy a két szettel?



#543
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Campagnolo 9-speed

4.55

Shimano 9-speed 4.35

 

0.2mm a különbség úgy. De a vicc, hogy ha a 9s váltókarodra NEM a saját hátsó váltóját, hanem egy régi campát kötsz (amelyiken a rugófeszítést állító csavar "fent és hátul" van..) akkor meg minden klikkre 4.36mm-t mozdult volna a váltód.. Azaz csak 0.01mm diffi adódott volna.. : )

 

http://en.wikibooks....rive_Components

 

Shifter: campagnolo New 9s

Rear derry: campy old.

 

4.36mm-->shimano 9. 

 

Szerintem ezt az olaszok szándékosan csinálták így.. :D

 

szerk:

 

közben rájöttem, mire értette GrenTamas az agyüresítést.. : D


Vejne módosította - 2015. január 01. - 20:44

  • donciccio kedveli ezt

#544
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.357 hozzászólás

Mondjuk nagyon végszükség lenne, ha ilyenre vetemednék. Amilyen árakon lhet néha homogén 10s szettet szerezni hozzáillő váltóval, nincs értelme sokszor az ilyen machinációknak De jó tudni, hogy nem csak a cikk táblázata szerint ideális a párosítás, hanem gyakorlatban is:

 

Bicycles/Maintenance and Repair/Gear-changing Dimensions - Wikibooks, open books for an open world

 

Mert oké, van, ami papíron jól néz ki, aztán a valóságban egy hulladék az egész. Ami szent ezek után:

 

-10s campy váltókar-sh váltó-8s sor->perfetto

-10s campy váltókar-régi 90-es évekbeli campy váltó->10s shimano sor->perfetto

-9s campy váltókar->sh hátsó váltó-7-es sor-->működik, láttam, próbáltam, hosszú távon nem tudom. De elég kicsi a különbség bowdenhúzásban itt is.

ami nálam működött az a 9-es veloce ergopower,hozzávaló váltóval,és 9-es dura ace sor. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#545
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ezt még nem próbáltam,de mindenesetre érdekes infó. nekem csak a 9-es shimano campa vegyítéssel volt hasonló tapasztalatom. :)

Mondjuk nagyon végszükség lenne, ha ilyenre vetemednék. Amilyen árakon lhet néha homogén 10s szettet szerezni hozzáillő váltóval, nincs értelme sokszor az ilyen machinációknak De jó tudni, hogy nem csak a cikk táblázata szerint ideális a párosítás, hanem gyakorlatban is:

 

Bicycles/Maintenance and Repair/Gear-changing Dimensions - Wikibooks, open books for an open world

 

Mert oké, van, ami papíron jól néz ki, aztán a valóságban egy hulladék az egész. Ami szent ezek után:

 

-10s campy váltókar-sh váltó-8s sor->perfetto

-10s campy váltókar-régi 90-es évekbeli campy váltó->10s shimano sor->perfetto

-9s campy váltókar->sh hátsó váltó-7-es sor-->működik, láttam, próbáltam, hosszú távon nem tudom. De elég kicsi a különbség bowdenhúzásban itt is.


  • donciccio kedveli ezt

#546
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.357 hozzászólás

Volt itt bárki, aki furcsának találta azt, hogy a régi, 2001-előtti campagnolo hátsó váltók a más bowdenhúzás miatt nem szeretik az új váltókarokat?

 

Nos, kiderült: elvannak ám, csak sunyi módon shimano hézagolású sorral. Persze "kiszámolva" "elvileg" tényleg 10s campa váltókar-2001 előtti campa hátsó váltó-10s shimano sor jön ki "teljesen zöldutas" kombinációnak, de szkeptikus voltam.. 

 

Kipróbálva, működik. 10s Centaur váltókar, ezer éves Mirázs hátsó váltó, BBB10s lánc és SRAM PG1050 lánckeréksor.. 

 

"Bringa: 10s  sram sor meg van (asszem a rival szetthez tartozik, a felső 3 fokozat alu kengyeles egyben, a többi egyenként cserlhetző), BBB Ni-Ni lánc. régi típusú campa váltó az új centaur 10s karral shimano kompatibilis, de már nem csak elméletben. Úgy működik, mintha eleve így tervezték volna….Amúgy egy 11-26-os sor kaptam, de vettem hozzá még egy 16t lánckereket, mert hiányzott, a 11t pedig nem kellett, így most 12-13-14-15-16-17-19-21-23-26 mindez 39-52-vel."

 

Viszont az időpont, mikor ezt a "fülest" kaptam, érdekes.. Tegnap éjszaka 23óra 57perckor.. :| :D

 

Viszont ezt akkor el...tam, nem kicsit, nagyon.. Megvettem a 10s campa kerékszettet, erre kiderül, hogy a mostani hátsó váltómmal a 10s kar hibátlanul zongorázna egy 10s shimano lánckeréksoron.. 10s campa sorhoz viszont új váltó is kelleni fog.. -.-'

ezt még nem próbáltam,de mindenesetre érdekes infó. nekem csak a 9-es shimano campa vegyítéssel volt hasonló tapasztalatom. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#547
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Volt itt bárki, aki furcsának találta azt, hogy a régi, 2001-előtti campagnolo hátsó váltók a más bowdenhúzás miatt nem szeretik az új váltókarokat?

 

Nos, kiderült: elvannak ám, csak sunyi módon shimano hézagolású sorral. Persze "kiszámolva" "elvileg" tényleg 10s campa váltókar-2001 előtti campa hátsó váltó-10s shimano sor jön ki "teljesen zöldutas" kombinációnak, de szkeptikus voltam.. 

 

Kipróbálva, működik. 10s Centaur váltókar, ezer éves Mirázs hátsó váltó, BBB10s lánc és SRAM PG1050 lánckeréksor.. 

 

"Bringa: 10s  sram sor meg van (asszem a rival szetthez tartozik, a felső 3 fokozat alu kengyeles egyben, a többi egyenként cserlhetző), BBB Ni-Ni lánc. régi típusú campa váltó az új centaur 10s karral shimano kompatibilis, de már nem csak elméletben. Úgy működik, mintha eleve így tervezték volna….Amúgy egy 11-26-os sor kaptam, de vettem hozzá még egy 16t lánckereket, mert hiányzott, a 11t pedig nem kellett, így most 12-13-14-15-16-17-19-21-23-26 mindez 39-52-vel."

 

Viszont az időpont, mikor ezt a "fülest" kaptam, érdekes.. Tegnap éjszaka 23óra 57perckor.. :| :D

 

Viszont ezt akkor el...tam, nem kicsit, nagyon.. Megvettem a 10s campa kerékszettet, erre kiderül, hogy a mostani hátsó váltómmal a 10s kar hibátlanul zongorázna egy 10s shimano lánckeréksoron.. 10s campa sorhoz viszont új váltó is kelleni fog.. -.-'


Vejne módosította - 2015. január 01. - 19:48

  • donciccio kedveli ezt

#548
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Itt van a link

 

http://si.shimano.com/#seriesList/38

 

Neked a BR-6800 és az ST-6800 kell.... a DM a Dealer's manual a leg részletesebb leírás UM user's manual EV Exploded view


  • maszmata kedveli ezt

#549
maszmata

maszmata

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Sziasztok!

Shimano Ultegra 6800-as sorozatú országúti váltóhoz és fékekhez keresek magyar nyelvű használati utasítást.

Tudna valaki segíteni?

Előre is köszönöm!



#550
k.peter

k.peter

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Ok. Köszi!

#551
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

igen

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#552
k.peter

k.peter

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 hozzászólás
Szép napot!
Vettem új váltókarokat, amikhez jár bowden. Bowden házakat érdemes újra cserélni?

#553
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Én ilyet használok a láncra is, meg sok minden másra. Nekem nagyon bevállt-különösen persze a láncon. http://www.motip.com...10-kettenspray/ Ajánlom. 

rapidfire váltókart mivel lenne érdemes kicsit újrakenni? (xt)

tf2 sprayt próbáltam, ideig óráig jó, de vmi tartósabb cucc kéne. 

a hátsó váltó karja lefele váltáskor már nem olyan puha mozgású mint kéne. működik meg minden, de az első sokkal jobb érzésű. szerencsére nincs semmi beragadva, hibátlanul vált, csak szerintem örülne egy kis kenőanyagnak.

van ilyen hogy zsír spray, az vajon jó lehet?



#554
smalltown

smalltown

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Mert potom áron jutok hozzá, (pontosabban jutottam hozzá tegnap) szép állapotú és ilyen öregen is könnyebben gyorsabban vált, merevebbnek is érződik.



#555
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kérdésem a következő lenne. Adott egy 3x9 sebességes országúti 3500-as Sora rendszer, elöl 30-39-50 kiosztású hajtóművel. Fog-e megfelelően működni egy régi, tripla, Fd-6503-as Ultegra első váltóval? Okozhat-e az gondot, hogy az Ultegrához 52 fogas nagytányért lehet  használni (eredetileg 30-42-52 hajtómúvekkel szerelték) nekem pedig elöl csak 50-es a legnagyobb.

én azt mondom, fog, de kérdés: miért cseréled le az FD-3503-ast?



#556
smalltown

smalltown

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kérdésem a következő lenne. Adott egy 3x9 sebességes országúti 3500-as Sora rendszer, elöl 30-39-50 kiosztású hajtóművel. Fog-e megfelelően működni egy régi, tripla, Fd-6503-as Ultegra első váltóval? Okozhat-e az gondot, hogy az Ultegrához 52 fogas nagytányért lehet  használni (eredetileg 30-42-52 hajtómúvekkel szerelték) nekem pedig elöl csak 50-es a legnagyobb.



#557
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

igen

köszi



#558
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

rapidfire váltókart mivel lenne érdemes kicsit újrakenni? (xt)

tf2 sprayt próbáltam, ideig óráig jó, de vmi tartósabb cucc kéne. 

a hátsó váltó karja lefele váltáskor már nem olyan puha mozgású mint kéne. működik meg minden, de az első sokkal jobb érzésű. szerencsére nincs semmi beragadva, hibátlanul vált, csak szerintem örülne egy kis kenőanyagnak.

van ilyen hogy zsír spray, az vajon jó lehet?

igen


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#559
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

rapidfire váltókart mivel lenne érdemes kicsit újrakenni? (xt)

tf2 sprayt próbáltam, ideig óráig jó, de vmi tartósabb cucc kéne. 

a hátsó váltó karja lefele váltáskor már nem olyan puha mozgású mint kéne. működik meg minden, de az első sokkal jobb érzésű. szerencsére nincs semmi beragadva, hibátlanul vált, csak szerintem örülne egy kis kenőanyagnak.

van ilyen hogy zsír spray, az vajon jó lehet?



#560
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Shimano GS váltó kapacitása 35T. Jól számolom a következőket? Elől 28/40, hátul 11-36. (40-28)+(36-11) = 37T.

 

Ebbe a két állásba nem válthatok? 28-11 és 40-36? Ha mégis odaváltanék, mi történik? 2x10-hez mindig a GS-t írták. Jó lenne ha nem kéne SGS váltót venni egy 2x10-es rendszerhez és legalább itt had váltsak mindenhova (néha, nem mindig), ha már a triplánál annyira figyelni kellett ezekre a keresztbeváltásokra.