a "vegyítés" nem csak országútiknál, hanem montiknál is működik: a 9es sram karok vígan viszik 9es soron a 10es shimano váltókat. úgyhogy vettem egy 11-36os tartományt lefedő zee-t és majd jól fölrakom. a régi x9es váltóm kanala már görbült picit, a görgők sem újak, és a szezonra amúgy is 1*10 a terv.
Az más, mert a SRAM tudtommal Sh kompatibilis a nem "exact actuation" hátsó váltóival. De,ha megnézed a húzásokat, látod, hogy a campa teljesen más vonalon működik, és a hátsó váltóik is más arányban mozognak.
A 2001 előtti váltóik még másak voltak, nagyobb bowdenhúzással működtek, így nem is kompatibilisek a mai váltókarokkal, vagyis, nem optimálisan. ie.: 9s 2001 utáni váltókar és 2001 előtti hátsó váltó nem fog működni 9-es campa soron, de 9-es sramon-shimanon igen, mert pont úgy jön ki a húzás. Ugyanez vonatkozik a 10-es váltókar-régi 8-as campa váltó keverésére: campa 10-es soron pontatlan és idegesítő, shimano 10-es soron HIBÁTLAN. 
Viszont a régi 2001 előtti váltókar-új hátsó váltó keverés rossz: túlvált még campán is, túl sok bowdent húznak a váltókarok. Itt csak a sörösdoboz hézagolás segít.
Ezekért az infókért köszönet egy kollegának, aki tényleg kipróbálgatta ezeket, s nem csak netről szedte össze 
Vejne módosította - 2015. január 07. - 16:05