Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#601
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Több erőt kell kifejteni a váltókar működtetéséhez, feszesebb állásban.

 

segítsetek világosságot gyújtani a fejemben! :)

 

a shadow plus váltóknál, ha jól értem, az a lényeg, hogy a kuplung feszesen tartja a láncot azáltal, hogy nem engedi előremozdulni a váltókanalat, ugye? ez a váltás minőségét mennyire rontja? ez az extra feszítés ami a láncot éri, nagyon érezhető tekerés közben?

(lehet, nagyon f@sz kérdések, de nekem pl az is feltűnik, hogy a hosszúkanalas váltókkal (amik ugye nem tudják annyira feszíteni a láncot) finomabban, könnyebben fut ugyanaz a rendszer mintha rövidkanalassal használom. ezrét kérdezem.)

 

Én még direkt soha nem használtam a kuplungot "off" állásban (full XT). Mikor kerék kivétele után véletlenül normál állásban felejtettem csak arra lettem figyelmes, hogy hangosabban közlekedek (könnyebb váltásra nem). Lassan 1 éve megyek ilyen váltóval, soha nem okozott gondot a váltáshoz szükséges erő kifejtése (arra gondolok, hogy nem tűnt soha nehézkesnek). Ki fogom próbálni "kikapcsolva", én minden esetre nagyon szeretem ezt az opciót. XTR esetén lehet van valami különbség mert nekem senki ne mondja, hogy az XTR nem vált sokkal precízebben és finomabban. Ott lehet kijön a váltáshoz szükséges erőtöbblet, én már ezzel nem vacakolok... (de soha nem volt jobb szettem mint a full XTR no és a CX bringám de az más téma :) )   



#602
tangens

tangens

    vendég

  • fórumtag
  • 120 hozzászólás

Pont ugyanez lenne nálam is a szitu, ami a képen látszik:

Vaude-Triangle-Bag-2010-hatizsak-taska-L

 

Ha lazára hagyom a bowdennél a leszorítót, mozog a táska, ha rászorítom, húzza a bowdeneket (még nem vettem meg a táskát csak elméletben). Tud valaki erre megoldást vagy felejtsem el ezt a táskát?

szia,

vágj egy darab bovdenházat a táska füle alá és húzd meg feszesen a fület.

üdv, tg



#603
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Szerintem inkább hallani, mint érezni, ahogy kimegy az olaj, (sokkal) zajosabban fut a lánc.



#604
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

1x10-es rendszeren gondolkozok, emiatt kérdezem. ehhez elvileg kellene a clutch feature ha nem akarok  láncvezetőt is az első váltó helyére. így a csapkodás nem opció.

 

hajtás közben érezni plusz ellenállást?

1x10-hez Shadow+. Előre mindenképp narrow-wide tányért tennék, On-One-éknál meg Superstarsnál viszonylag emberi áron adják.

Érezni nem érzel semmilyen különbséget. Bár láttunk már itt olyat, aki érezné! :P :D



#605
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

Én nem is használom ez miatt, inkább csapkodja  a láncvilla védőt a lánc.

 

1x10-es rendszeren gondolkozok, emiatt kérdezem. ehhez elvileg kellene a clutch feature ha nem akarok  láncvezetőt is az első váltó helyére. így a csapkodás nem opció.

 

hajtás közben érezni plusz ellenállást?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#606
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

köszi. ez nem hangzik valami jól...  :blink:

Én nem is használom ez miatt, inkább csapkodja  a láncvilla védőt a lánc.



#607
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

köszi. ez nem hangzik valami jól...  :blink:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#608
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

segítsetek világosságot gyújtani a fejemben! :)

 

a shadow plus váltóknál, ha jól értem, az a lényeg, hogy a kuplung feszesen tartja a láncot azáltal, hogy nem engedi előremozdulni a váltókanalat, ugye? ez a váltás minőségét mennyire rontja? ez az extra feszítés ami a láncot éri, nagyon érezhető tekerés közben?

(lehet, nagyon f@sz kérdések, de nekem pl az is feltűnik, hogy a hosszúkanalas váltókkal (amik ugye nem tudják annyira feszíteni a láncot) finomabban, könnyebben fut ugyanaz a rendszer mintha rövidkanalassal használom. ezrét kérdezem.)

Több erőt kell kifejteni a váltókar működtetéséhez, feszesebb állásban.



#609
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

segítsetek világosságot gyújtani a fejemben! :)

 

a shadow plus váltóknál, ha jól értem, az a lényeg, hogy a kuplung feszesen tartja a láncot azáltal, hogy nem engedi előremozdulni a váltókanalat, ugye? ez a váltás minőségét mennyire rontja? ez az extra feszítés ami a láncot éri, nagyon érezhető tekerés közben?

(lehet, nagyon f@sz kérdések, de nekem pl az is feltűnik, hogy a hosszúkanalas váltókkal (amik ugye nem tudják annyira feszíteni a láncot) finomabban, könnyebben fut ugyanaz a rendszer mintha rövidkanalassal használom. ezrét kérdezem.)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#610
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Pont ugyanez lenne nálam is a szitu, ami a képen látszik:

Vaude-Triangle-Bag-2010-hatizsak-taska-L

 

Ha lazára hagyom a bowdennél a leszorítót, mozog a táska, ha rászorítom, húzza a bowdeneket (még nem vettem meg a táskát csak elméletben). Tud valaki erre megoldást vagy felejtsem el ezt a táskát?



#611
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Meg lehet oldani, hogy a felsőcső alatt végig házban fusson a kábel? Sajnos olyan a kábelszem tartó kialakítás a vázon, hogy egyik oldalon épp belefér a kábelház vég a kupakkal, a másik oldalon épp kifér a kábel rajta. Tehát ide nem tudok kupakot dugni. Ebből azt gondolom nem, de hátha valaki tud trükköt.

 

Azért kellene, mert jó lenne ha fel tudnék tenni egy háromszög táskát, de csak akkor ha a kábel nem érintkezik sem a táskával sem a vázzal. Persze fel lehet tenni egy darab kábelházat a táska feletti részre, de elég gagyi megoldás, valamilyen normális megoldás kellene vagy dobom az ötletet.



#612
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Olyan lehet, hogy a kelleténél hosszabb lánctányércsavar miatt dobja át a láncot a lánctányéron?

 



#613
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Kifelé dobja le. De most a bowden feszességén állítottam kicsit, talán jó lesz, de nagyon apró állításokkal tudtam belőni. A 36 síkra nekem bőven elég, nem nagyon közlekedek aszfalton csak a hegyig, aszfalton meg nem lejtőzök. A 26 meg azért, mert nem vagyok az a kifejezetten pörgetős fajta.



#614
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

ja, nem az enyém. én - több okból is - nagyon háklis vagyok a cuccaimra, ilyesmi nem fordulhat elő.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#615
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.680 hozzászólás

O.k. Kisherceg, ez eddig jó. De ez még nem ok a cserére ! Mikor a kis hegyek elkezdenek dombokká simulni, na akkor kezdj el gondolkozni a cserén. Addig semmi gond nem lesz velük. :-))


Marci

#616
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.088 hozzászólás

:)

 

bs7948.jpg


  • zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#617
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Melyik irányba dobja le? Befelé?

Milyen hajtóművön van most?

(Miért ez a két tányér fogszáma, miért nem húztad őket jobban szét? De ez persze nem ide tartozik :))

...

a nagytányérról mindig ledobja elől a váltó a láncot.

...

trekking kiosztású karra való gyárilag



#618
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Olyan gondom van,, hogy a nagytányérról mindig ledobja elől a váltó a láncot. 26/36 x 10s. a kistányér egy Gebhardt, a nagy egy Préselt alu LX, ami egy trekking kiosztású karra való gyárilag, a váltó Direct Mount-os XT s sebis. A lánc egy lyuggatott 10 sebis Ultegra. Mi lehet a gond, a végállás csavarral nem tudtam rajta segíteni, a váltó pozíciója fix.



#619
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Deore váltókarnál jellemző a kikopás? A hátsó váltó két sebességfokozat között rendszeresen pillangózik, de csak ott. Sornak szerintem semmi baja, lánc több is volt rajta, bowden is cserélve volt, ezektől nem változott semmi. Lehet a váltókartól?



#620
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.680 hozzászólás

 

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Szeretném a jelenlegi 8-as rendszert lecserélni 9-re minél olcsóbban!

 

Jelenlegi rendszerem:

Váltókar:Shimano SL-M310 3x8 Rapidfire Plus Hátsó Váltó:Shimano Alivio M430 Első váltó:Shimano M190 Hajtómű:SR Suntour XCT (42x32x22) Hajtóműcsapágy:négyszögtengelyes monoblokk Fogaskoszorú:Shimano CS-HG31 8s (11-34) Lánc:KMC Z7

 

Mindenképp Alivio-t vagy Deore-t szeretnék vagy a kettő kombinációját! Hogyan jönnék ki a legolcsóbban? Nem nagyon értek hozzá, úgyhogy ha lehetséges komplett összeállítást kérnék Tőletek! Nagyon sokat túrázunk hegyen-völgyön át és nem nagyon vagyok megelégedve ezzel a rendszerrel (főleg a váltókarral ja és jó lenne növelni kicsit az átlagsebességet)! Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm!!!!!

 

üdv. Kornél

 

Sajnos azt kell mondjam, a 9s-től semmit nem fog változni az átlagsebességed. Most is 11-34es a fogsorod, a 9s-es fogsorok is pont ilyenek csak eggyel több fokozatra van elosztva.

Amúgy ha már mindenképpen költeni akarod a pénzed, akkor elég a hátsó (jobb) váltókart + a fogsort kicserélned + venni egy új láncot. pl. ez elég olcsó: http://bringabutik.h...sebesseges.html Váltókarban nincsenek olyan egetverő különbségek de a bowdenek és házak mindig legyenek jó állapotban.

 

Köszi!

Valami zárókupak van még a BBB-ken vagy a csapágy ilyen szabadon van?

Nincs zárókupak, ez ilyen. De én évek óta télben, dzsuvában használom + csakis nagynyomású mosóval tisztítom a gépet és semmi baja.


Marci