Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#5661
Írta 2006. október 15. - 16:50

Ekkor már mindjárt nem olyan egyszerû, hogy csak lecserélem oszt kész.
A mai sorokon általában 11 a legkisebb fogszám.
Ha nagyon kopott a dolog, akkor érdemes lehet fejleszteni mondjuk nyolcasra és azzal sem lesz sokáig bajod.
#5662
Írta 2006. október 15. - 16:13

Hello,
azt szeretném kérdezni, hogy mekkora eltérés van a gyakorlatban egy xx-11 és egy xx-14 fogú fogaskoszorú között? Most a bringámon hátul a legkisebb fogaskerék 14 fogas, de látom kapható olyan, aminek csak 11 fogú a legkisebb fogaskereke. Ugyanis most már egy enyhe lejtõn is széttekerhetem az agyamat, akkor se megyek sokkal gyorsabban, hiányzik egy gyorsabb áttétel... Mennyire macerás cserélni? 7 sebességem van hátul, és továbbra is 7-es fogaskoszorút szeretnék. Jelentõsen gyorsulnék, vagy pénzkidobás? Kell még mást is cserélni (lánc jó-e hozzá a régi, stb.) Esetleg érdemesebb a hajtómûvet cserélni egy olyanra, amin nagyobb a nagylánckerék? (ezt nem tudom mekkora van most, nem vagyok bringaközelben).
Összegezve: hogy tudom gyorsabb áttételre átvariálni a montimat a legegyszerûbben / olcsóbban. Ha túl hosszú lenne a magyarázat, és egy cikket tudtok ajánlani, akkor az is jöhet, de én nem találtam semmi jót...
kössz!
zsoltee
használd legközelebb az "Ezt módosítom" gombot....valamennyivel gyorsulnál, de nem olyan jelentõsen, sztem egy kisebb gördülési ellenállású vagy vékonyabb gumi (esetleg egy könyebb kerék) többet gyorsítana. persze egy magasabb fogszámú lánctányér-kisebb fogszámú fogaskerék kombó is gyorsítana (számold ki, mennyi a két fogszám aránya, és az a lényeg h az elsõ:hátsó minél magasabb arányú legyen, pl. a 42:14 az 3:1, de mondjuk a 46:11 az már 4.18:1). ezek közül a legolcsóbb talán egy új pár (pl. semislick, ha nem mész annyit terepen) gumi, aztán jön a csak a fogassor és aztán a lánctányér+fogassor csere....
ha veszel egy új 7-es fogaskoszorút, és a mostani is 7es, akkor gond nélkül le fogod tudni cserélni, ehhez egy láncoskulcs meg egy fogaskoszorúleszedõ kell, vagy pedig elvinni a szervízbe...a lánc is maradhat, hacsak nincs nagyon összekopva a fogassoral, mert akkor ugrálni fog a lánc...
#5663
Írta 2006. október 15. - 16:02

#5664
Írta 2006. október 15. - 15:58

azt szeretném kérdezni, hogy mekkora eltérés van a gyakorlatban egy xx-11 és egy xx-14 fogú fogaskoszorú között? Most a bringámon hátul a legkisebb fogaskerék 14 fogas, de látom kapható olyan, aminek csak 11 fogú a legkisebb fogaskereke. Ugyanis most már egy enyhe lejtõn is széttekerhetem az agyamat, akkor se megyek sokkal gyorsabban, hiányzik egy gyorsabb áttétel... Mennyire macerás cserélni? 7 sebességem van hátul, és továbbra is 7-es fogaskoszorút szeretnék. Jelentõsen gyorsulnék, vagy pénzkidobás? Kell még mást is cserélni (lánc jó-e hozzá a régi, stb.) Esetleg érdemesebb a hajtómûvet cserélni egy olyanra, amin nagyobb a nagylánckerék? (ezt nem tudom mekkora van most, nem vagyok bringaközelben).
Összegezve: hogy tudom gyorsabb áttételre átvariálni a montimat a legegyszerûbben / olcsóbban. Ha túl hosszú lenne a magyarázat, és egy cikket tudtok ajánlani, akkor az is jöhet, de én nem találtam semmi jót...
kössz!

zsoltee
#5665
Írta 2006. október 14. - 18:29


#5666
Írta 2006. október 13. - 21:42

a markolatváltóra könnyen visszaszokom, de a rapidfire ráadásul hagyományos váltóval gáz

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5667
Írta 2006. október 13. - 20:40

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5668
Írta 2006. október 13. - 20:24

de az is igaz, hogy sokkal jobb ha a felfele valtasnal huz a rugo, hiszen oda kell tobb ero, es ha ezt nem a huvelykujjaddal kell megtenni, hanem a rugo teszi meg helyetted, az elvileg kenyelmesebb... de azert furcsa
szal mindket megoldasnak vannak ervei, es ellenervei.
nekem mindigis normal mukodesu shimano valtoim voltak rapidfire valtokarokkal, es ezt szoktam meg.a sram trigger fele rovidebb uton jaro valtas is fura ezek utan. a markolatvaltot meg egyenesen utalom, mindig attol felek, hogy mikor valtok el veletlenul.
azt meg igazan nem ertem, hogy mit akartak most a japanok ezzel a ket iranyba kioldo lx es xt valtokarral. kicsit olyan honaljszagu, hogy csinaljunk mar valamit, mindegy mi az, csak innovacionak tunjon. igazabol semmi haszna. sztem. probaltam, mukodik, nem kenyelmetlen, de folosleges.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5669
Írta 2006. október 13. - 17:42

Könnyebb lesz, hiszen ha belegondolsz, a rugó segít a nehezebb (nagyobb erõt igénylõ) felfele váltásban. Lefele meg szinte megától megy a lánc.
könnyebb..könynebb..csak ezáltal nem lesz meg az a kis "korrigálási lehetõség felfelé váltásnál mint eddig"..sokkal precízebben kell beállítani...
#5670
Írta 2006. október 13. - 17:10

#5671
Írta 2006. október 13. - 16:06

normál váltókart lehet használni forditott állású váltóhoz ?szóval eddig alivio váltókar- deore hátsóváltó volt, most meg ha lehet, akkor alivió váltókar saint váltó
Ha lehet is akkor forditva fog mûködni a váltókar , nem?
a kioldó karral fogsz felfelé váltani..fordítva fog mûködni de amúgy használható
#5672
Írta 2006. október 13. - 15:54

Ha lehet is akkor forditva fog mûködni a váltókar , nem?
#5673
Írta 2006. október 13. - 14:43

pedig meg lehet szokni hamar.....nekem a dawg-on tekerõs van, a supremen x9trigger, de nem gond a használat....MESTER! nem tévedsz!
egyébként használtam már rapid fire-t fordított hátsó váltóval, csak szokás kérdése minden.
pl. most még a sram markolatváltója is az õrületbe kerget, hogy ha magam felé tekerem a jobb oldalit, akkor teszi nagyobb fogaskerékre hátul. számomra ez érthetetlen
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5674
Írta 2006. október 13. - 14:42

hiszen én pont azt szeretem, hogy a hüvelykujjammal úgy tolom át a láncot, ahogy tetszik - kisebb fogaskerékre meg tökmindegy hogy rakja.
én nem cserélném le, de még nem próbáltam a másikat.
#5675
Írta 2006. október 13. - 14:38


egyébként használtam már rapid fire-t fordított hátsó váltóval, csak szokás kérdése minden.
pl. most még a sram markolatváltója is az õrületbe kerget, hogy ha magam felé tekerem a jobb oldalit, akkor teszi nagyobb fogaskerékre hátul. számomra ez érthetetlen

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5676
Írta 2006. október 13. - 14:38

kösz hogy kijavítottál
mégegyszer elnézésedet kérem, ha megsértettem a lelki világod
amugy tényleg kösz!!!
shimanora gondoltam
#5677
Írta 2006. október 13. - 14:35

mellesleg ha jól csalódom a trigger, a sram pöckölös váltókarjainak beceneve, - amivel shimano váltók nem nagyon szoknak mûxeni - sztem Te a rapid fire-ra gondolsz,,,de javitsatok ki ha tévednék....az igaz hogy 2 fajta shimano hátsó váltó létezik? egy dual control karhoz egy pedig csak sima triggerhez, és honnan ismerem fel a dual controlhoz hátsóvaltót?
a válaszokat elõre is kösz!!
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5678
Írta 2006. október 13. - 14:18

azt tudtam hogy fordított a kezelés triggerrel, csak azt nem tudom hogy dual controllal is fordított lesz -e a kezelés mert az elég hülyén nézne ki, mert dual controlt akarok és ezt csak most olvastam egy újságban hogy tiggerrel összeraktak egy dual controlhoz való hátsó váltót és emiatt fordított lett a kezelés
#5679
Írta 2006. október 13. - 14:01

Ilyen nincs.az igaz hogy 2 fajta shimano hátsó váltó létezik? egy dual control karhoz egy pedig csak sima triggerhez, és honnan ismerem fel a dual controlhoz hátsóvaltót?
a válaszokat elõre is kösz!!
De amúgy kétféle váltó van: egy sima rugós (kislánckerék felé húz) és a fordított rugós (nagylánckerék felé húz).
Mindkettõ használható Rapid és DualControl karral is, csak asszem Rapiddal kicsit furcsa a fordított. Remélem nem kevertem össze.
#5680
Írta 2006. október 13. - 13:58

a válaszokat elõre is kösz!!