Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#5621
Írta 2006. október 24. - 11:56

#5622
Írta 2006. október 23. - 22:32

az egyetlen sram hátsóváltó amit láttam és nem lógott, az egy x.0
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5623
Írta 2006. október 23. - 20:54

Rob: tehát semmilyen kellemetlen hatása nem volt a lötyögésnek?
#5624
Írta 2006. október 23. - 20:10

ettõl (vagy épp ezért) tök szépen váltott.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5625
Írta 2006. október 23. - 20:01

Tiszteletem. Potom 2.000km megtétele utána SRAM 9.0 sl hátsó váltóm megadta magát. Pontosabban a vázhoz rögzítõ 12mm átmérõjû tengely úgy kikopott, hogy lötyög az egész szekezet. A Shimano-val ellentétben itt nincs rugó belül, illetve hiányzik a tömítés is. Furcsa. Szerintetek lehet efféle alkatrészt kapni külön? Netán tapasztaltatok hasonlót?
3as SRAM hátsó váltóm van. Azon még megértem, de a 9esen?
A vicc az, hogy ez nekem már gyári állapotában is érezhetõen löttyent (hisze el kell fordulnia valahogy). Ennek ellenére rendesen vált.
Namost az a kérdés, hogy nem inkább a mûanyag test kopott ki? Mert az a valószínûbb.
Igazából teljesen mindegy. Jöhet a szigszalagos mûvelet. Amit én kipróbáltam, hogy egy nagyobb átmérõjû zégergyûrût tettem a váz felöli oldalra. Ettõl a lötyögés megszûnt, de ezzel együtt a váltó szabad mozgása is, ami kerékcserekor elég szívás.
#5626
Írta 2006. október 23. - 18:56

igen....de annyi pénzért inkább vegyél xt átdobót......tapasztalat..sram elsõ váltó mûködne shimano váltókarral? mert azt tudom, hogy a sram váltókarral müködne a shimano elsõ váltó (a hátsó nem), de fordítva is igaz ez?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5627
Írta 2006. október 23. - 18:50

#5628
Írta 2006. október 23. - 17:54

#5629
Írta 2006. október 19. - 00:56

Igen!a hátsó acera váltóhoz amihez 7-es sor van használható 8as alivio váltkar? (max az egyik sebességbe nem teszi be) lehetséges ez?
(apámnak építek bringát)
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5630
Írta 2006. október 19. - 00:20

(max az egyik sebességbe nem teszi be)
lehetséges ez?
(apámnak építek bringát

#5631
Írta 2006. október 18. - 13:34

#5632
Írta 2006. október 18. - 13:15

le tudnád írni hogy mi a különbség 2 váltó mûködése között és hogy miért ajánlod a dual controlhoz az LN váltót
ezt is megköszönném!!!!
#5633
Írta 2006. október 18. - 11:42

#5634
Írta 2006. október 17. - 13:15

azt szeretném megtudni hogy dual controlhoz milyen hátsó váltó a jobb, és hogy ha neten akarom megrendelni akkor honnan tudom hogy melyik az a váltó a 2 fajta közül
válaszokat elõre is kösz!!!!!!
#5635
Írta 2006. október 16. - 20:40


#5636
Írta 2006. október 16. - 13:31

De a váltókar hogy maradhat ugyanaz? Mondjuk úgy állítják be, hogy a legnagyobb fogaskerékre nem tudok váltani?
igen.
Ja és még egy hülye kérdés: az agycsere hogyan mûködik? Küllõket újrafûzik, meg minden? Ilyenkor abból is új kell bele?
ja, kereket szétszedik meg összerakják, a küllõknél nemtom, hogy alap-e a csere, vagy csak akkor tesznek újat, ha más méret kell az agy miatt, vagy a használat/idõ rajtuk hagyta a nyomát..
nálunk egy kerékfûzés kb. 600 Ft, centírozás asszem 700 volt, mikor csináltattam..
#5637
Írta 2006. október 16. - 13:14

Ja és még egy hülye kérdés: az agycsere hogyan mûködik? Küllõket újrafûzik, meg minden? Ilyenkor abból is új kell bele? Bár ezt már biztos szervízre bíznám, csak kérdés, hogy mennyibe fog ez fájni nekem

A több fokozat elõnyét is látom már... csak én abból indultam ki, hogy most pillanatnyilag az esetek 70%-ában a 21-es fokozatot használom, de 90%-ban 5-6 fokozatot használok csak ki, viszont az tényleg igaz, hogy a finomabb átváltás miatt praktikus a több fokozat.
#5638
Írta 2006. október 16. - 11:53

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5639
Írta 2006. október 15. - 20:52

A 7-es váltókar elviszi a 8-as sort, mert a tányérok távolsága a azonos, így a lánci is maradhat és az elsõ váltó is. A Rohloff arányosan növekvõ 14 fokozata lefedi a 22:32 és a 44:11 közötti tartományt.Ja meg akkor váltókart is kellene venni.
Lánc meg ugyan müxik, de ha belegondolok az én 8as lánc 9es lánchoz való elsõváltó problémámba...edit: pl a 24 sebességfokozatból sem használható az összes. 27-bõl pláne. A lényeg, hogy minél több mûködõ, ideális kombináció legyen. Rohloffé állítólag mind használható.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5640
Írta 2006. október 15. - 20:46

egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...
please use "ezt módosítom" gomb..
azt nemtom minek, de pl. az országútisoknál 1-2 fog különbségek vannak, gondolom a minél optimálisabb erõkihasználásért.
MTB-nél meg szeretjük a nagyobb átfogást (11-32, például), azt meg nem lehet akármilyen kevés lépcsõben (nem bírná átrakni a váltó).
meg marketing.
meg a túl nagy ugrás a tekerés szempontjából se jó, én is éreztem már úgy, hogy milyen jó lett volna egy kisebb lépcsõ.. persze attól még elég lenne a 18 nekem is, ha a megfelelõ 18 lenne

a 8-as és 9-es agy asszem ugyanolyan, de a 7-es szerintem rövidebb kazettatesttel van.