Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7441 hozzászólás a témában

#5621
derMantel

derMantel

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Nos, a váltó és a váltópapucs közé tett gumialátét megoldotta egyelõre a problémát.

#5622
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
hát, nagyjából 2 éven keresztül használtam mindenféle egyéb probléma nélkül. egy idõ után nem lóg jobban, legalábbis nekem igy volt. most egy xt van, nem is vált olyan szépen (persze a váltókar is lehet ludas) de ez merev és nem lóg.
az egyetlen sram hátsóváltó amit láttam és nem lógott, az egy x.0

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5623
derMantel

derMantel

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Köszönöm a válaszokat. A tengely láthatóan kopott, odabenn pedig jóféle zsíros por volt, amolyan paszta. Naná, mivel porvédõ az nincsen. Egyébként nem is zégergyûrû van rápattintva, hanem egy béna "drót".
Rob: tehát semmilyen kellemetlen hatása nem volt a lötyögésnek?

#5624
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nekem is kikopott a 9.0-m, ami volt.
ettõl (vagy épp ezért) tök szépen váltott.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5625
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Tiszteletem. Potom 2.000km megtétele utána SRAM 9.0 sl hátsó váltóm megadta magát. Pontosabban a vázhoz rögzítõ 12mm átmérõjû tengely úgy kikopott, hogy lötyög az egész szekezet. A Shimano-val ellentétben itt nincs rugó belül, illetve hiányzik a tömítés is. Furcsa. Szerintetek lehet efféle alkatrészt kapni külön? Netán tapasztaltatok hasonlót?


3as SRAM hátsó váltóm van. Azon még megértem, de a 9esen?
A vicc az, hogy ez nekem már gyári állapotában is érezhetõen löttyent (hisze el kell fordulnia valahogy). Ennek ellenére rendesen vált.

Namost az a kérdés, hogy nem inkább a mûanyag test kopott ki? Mert az a valószínûbb.

Igazából teljesen mindegy. Jöhet a szigszalagos mûvelet. Amit én kipróbáltam, hogy egy nagyobb átmérõjû zégergyûrût tettem a váz felöli oldalra. Ettõl a lötyögés megszûnt, de ezzel együtt a váltó szabad mozgása is, ami kerékcserekor elég szívás.

#5626
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

sram elsõ váltó mûködne shimano váltókarral? mert azt tudom, hogy a sram váltókarral müködne a shimano elsõ váltó (a hátsó nem), de fordítva is igaz ez?

igen....de annyi pénzért inkább vegyél xt átdobót......tapasztalat..
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5627
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
sram elsõ váltó mûködne shimano váltókarral? mert azt tudom, hogy a sram váltókarral müködne a shimano elsõ váltó (a hátsó nem), de fordítva is igaz ez?

#5628
derMantel

derMantel

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Tiszteletem. Potom 2.000km megtétele utána SRAM 9.0 sl hátsó váltóm megadta magát. Pontosabban a vázhoz rögzítõ 12mm átmérõjû tengely úgy kikopott, hogy lötyög az egész szekezet. A Shimano-val ellentétben itt nincs rugó belül, illetve hiányzik a tömítés is. Furcsa. Szerintetek lehet efféle alkatrészt kapni külön? Netán tapasztaltatok hasonlót?

#5629
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

a hátsó acera váltóhoz amihez 7-es sor van használható 8as alivio váltkar? (max az egyik sebességbe nem teszi be) lehetséges ez?
(apámnak építek bringát :D )

Igen!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5630
mizie

mizie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 813 hozzászólás
a hátsó acera váltóhoz amihez 7-es sor van használható 8as alivio váltkar?
(max az egyik sebességbe nem teszi be)

lehetséges ez?


(apámnak építek bringát :D )

#5631
gabe.

gabe.

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
A Low Normal váltóval, ha kisebb fokozatra váltassz (nagyobb fogaskerékre), akkor ehhez minimális erõkifejtésre van szükséged, mivel ilyenkor nem feszíted a váltórugót, hanem lazítod. Ebben az esetben a váltókart (fékkart) felfelé kell pöckölni, míg ha nagyobb fokozatba kapcsolsz (pl. lejtõn), akkor lefelé, így közben fékezni is tudsz!

#5632
mrkoli

mrkoli

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
kösz a választ!!

le tudnád írni hogy mi a különbség 2 váltó mûködése között és hogy miért ajánlod a dual controlhoz az LN váltót

ezt is megköszönném!!!!

#5633
gabe.

gabe.

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
A Dual Controlhoz használhatod a hagyományos (Top Normal), és az ellentétes (Low Normal) rugóirányú hátsó váltót is. Én Low Normallal használom, úgy tudom ezt a Shimano is elsõsorban a Dual Control karhoz fejlesztette.

#5634
mrkoli

mrkoli

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
dual control kar szeretnék venni de nem tudom hogy milyen hátsó váltó kart vegyek hozzá. mert most olvastam egy hete hogy 2 fajta shimano hátsó váltó van, ha jól tudom akkor a rugó helyzete miatt

azt szeretném megtudni hogy dual controlhoz milyen hátsó váltó a jobb, és hogy ha neten akarom megrendelni akkor honnan tudom hogy melyik az a váltó a 2 fajta közül

válaszokat elõre is kösz!!!!!!

#5635
zsoltee

zsoltee

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
szerintem ezt a témát pihentetem, de köszönöm a válaszokat! Ma nagyon úgy éreztem, hogy lelassultam, nem kell a nagyobb áttétel :) Most próbáltam ki elõször az új gumikat, majd a megfelelõ topic-ban leírom a tapasztalataimat, és kérdezek párat...

#5636
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

De a váltókar hogy maradhat ugyanaz? Mondjuk úgy állítják be, hogy a legnagyobb fogaskerékre nem tudok váltani?


igen.

Ja és még egy hülye kérdés: az agycsere hogyan mûködik? Küllõket újrafûzik, meg minden? Ilyenkor abból is új kell bele?


ja, kereket szétszedik meg összerakják, a küllõknél nemtom, hogy alap-e a csere, vagy csak akkor tesznek újat, ha más méret kell az agy miatt, vagy a használat/idõ rajtuk hagyta a nyomát..

nálunk egy kerékfûzés kb. 600 Ft, centírozás asszem 700 volt, mikor csináltattam..

#5637
zsoltee

zsoltee

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
Az jó hír, hogy nem kell még a váltót és a váltókart is cserélni. De a váltókar hogy maradhat ugyanaz? Mondjuk úgy állítják be, hogy a legnagyobb fogaskerékre nem tudok váltani? Ez nem is zavarna...
Ja és még egy hülye kérdés: az agycsere hogyan mûködik? Küllõket újrafûzik, meg minden? Ilyenkor abból is új kell bele? Bár ezt már biztos szervízre bíznám, csak kérdés, hogy mennyibe fog ez fájni nekem :)
A több fokozat elõnyét is látom már... csak én abból indultam ki, hogy most pillanatnyilag az esetek 70%-ában a 21-es fokozatot használom, de 90%-ban 5-6 fokozatot használok csak ki, viszont az tényleg igaz, hogy a finomabb átváltás miatt praktikus a több fokozat.

#5638
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Próbálgatta már valaki az új XTR váltókarokat? Mert amit én nézegettem, azon volt egy kis függõleges holtjátéka a karnak, és ez a korábbi 952-es szériára nem volt jellemzõ. Az újban is 4 csapágy vagy oldalanként?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5639
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Ja meg akkor váltókart is kellene venni.
Lánc meg ugyan müxik, de ha belegondolok az én 8as lánc 9es lánchoz való elsõváltó problémámba...edit: pl a 24 sebességfokozatból sem használható az összes. 27-bõl pláne. A lényeg, hogy minél több mûködõ, ideális kombináció legyen. Rohloffé állítólag mind használható. :D

A 7-es váltókar elviszi a 8-as sort, mert a tányérok távolsága a azonos, így a lánci is maradhat és az elsõ váltó is. A Rohloff arányosan növekvõ 14 fokozata lefedi a 22:32 és a 44:11 közötti tartományt.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5640
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

egyébként mi a fenének kell ennyi sebességfokozat? én elvoltam régen 18-cal is, most meg már 30-nál tartanak...


please use "ezt módosítom" gomb..

azt nemtom minek, de pl. az országútisoknál 1-2 fog különbségek vannak, gondolom a minél optimálisabb erõkihasználásért.
MTB-nél meg szeretjük a nagyobb átfogást (11-32, például), azt meg nem lehet akármilyen kevés lépcsõben (nem bírná átrakni a váltó).
meg marketing.
meg a túl nagy ugrás a tekerés szempontjából se jó, én is éreztem már úgy, hogy milyen jó lett volna egy kisebb lépcsõ.. persze attól még elég lenne a 18 nekem is, ha a megfelelõ 18 lenne :)

a 8-as és 9-es agy asszem ugyanolyan, de a 7-es szerintem rövidebb kazettatesttel van.