Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#5601
zsoltee

zsoltee

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
Valaki felhomályosítana, hogy miért olcsóbb a markolatváltó, mint a "pöckölgetõs"? Mellesleg kevesebb típus is van a legtöbb helyen markolatváltóból. Ezekbõl arra következtettem, hogy ez a kevésbé "menõ" és korszerû... jól látom a helyzetet, és ha igen, mi ennek az oka? Egyébként én markolatváltó user vagyok, és nagyon bejön, nehezen tudnám elképzelni a másikat a bringámon.

#5602
Def Jam

Def Jam

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 658 posts

http://ebike.hu/term...al-sramhoz/3232



Kössz! :)

#5603
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
http://ebike.hu/term...al-sramhoz/3232

#5604
Def Jam

Def Jam

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 658 posts
Tudna vki nekem segiteni hogy milyen váltókart vegyek a hátsó Sram 4.0 váltómhoz?Azért vmi emberi áron kellene...nem 14-15ezerért! :D

#5605
rmx rider

rmx rider

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,790 posts
nekem aliviom van és nem jó. mondjuk a váltófül visszahajlítása segített egy kicsit :D viszont a hátra egy hosszú bowdenházba megy a kábel és amiatt is váltogat elvileg. meg a lánc is lehet öreg. nekem mindig leesik és becsípi a hajtókar és jól elgörbíti a láncszemet. ilyenkor mindig kiveszem,bár már kezd elfogyni a láncom..multkor csak simán visszagörbítettem:D remélem nem szakad majd el. de már rendeltem újat.

és seváltóm se láncfeszítõm, igen ilyen lúzer vagyok én :) majd ha megjön a lánc és a fogsor, akkor gyûjtök kesst boxguide-ra

#5606
zsoltee

zsoltee

    vendég

  • fórumtag
  • 82 posts
nálam is hasonló a szitu, bár még nem ennyire durva: 1x leugrott a lánc, 5.-6.-7. fokozat között bizonytalan, hogy hova is álljon :)
gondolom csak beállítás kérdése, de nem tudom, hogy hogyan kell, ha nem bonyolult, akkor nem vinném emiatt szervízbe, de jó lenne beállítani.
egyébként nekem altus váltóm van, 1000 km van benne.

#5607
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Szerintem is beállítás. De nézd meg, nem hajlott-e el a kanál, mondjuk mert nekiküldted valaminek. Lehet, a bowden kicsúszott.

MOD: De gyerekjáték egy váltót beállítani (alivio egyébként meg kivétel :) 4-esben szokott baja lenni, ha a többin jól fut). Nézzetek meg egy leírást és nosza!
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#5608
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts
hello
mitõl van h behalt teljesen az aliviom?
-mindig késve reagál
-gyakran "automata" vagyis magától felvált nemkívánt fokozatba
-nem fogja a láncot rendesen egy elbaszott ugrás vagy ha rámegyek egy sziklára pl, bár ez inkább a láncfeszítõ (shiftguide) baja, nem?

kicsit unalmas h egy padkánál pl lejön a lánc

én arra gyanakszom a beállítással lehetnek gondok, de tanácstalan vagyok, mivel nem nyúltam hozzá és nemrég még teljesen jól mûködött.

#5609
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

aham, köszi.
mert tulajdonképpen meglepõ módon az xt dualcontrollal az a legnagyobb bajom, hogy lefelé sokat kell mozgatni. felfelé tökre kézre esik.
tulajdonképpen nem is az érdekel, hogy kevesebb-e valóban, vagy nem, csak az, hogy kevesebbnek érzem-e vagy nem. de ha igy van, lehet jövõre olyan költözik az xt helyére, mert amugy is nagyon jól néz ki.
azért thommey véleményét is megvárom, szerintem õ is próbálta mindkettõt.

Megpofozgattam és nekem úgy tûnt, hogy ergonomikusabb mint a régiek. Nézd meg az animációkat a Shimano oldalán.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5610
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Szerintem semmivel nem rövidebb, csak a fékkar kiképzése (úgy áll mint a harcsabajusz) nem egyenes vízszintesen hanem van benne egy hajlított "szintugrás", ami feljebb hozza a kart a forgási középponttól, így közelebb kerül a kezedhez, más lesz a szögelfordulása, emiatt érezhetõ talán rövidebbnek az útja. Magyarul nem kell annyira kinyújtanod az ujjad, ha lenyomod a kart.

aham, köszi.
mert tulajdonképpen meglepõ módon az xt dualcontrollal az a legnagyobb bajom, hogy lefelé sokat kell mozgatni. felfelé tökre kézre esik.
tulajdonképpen nem is az érdekel, hogy kevesebb-e valóban, vagy nem, csak az, hogy kevesebbnek érzem-e vagy nem. de ha igy van, lehet jövõre olyan költözik az xt helyére, mert amugy is nagyon jól néz ki.
azért thommey véleményét is megvárom, szerintem õ is próbálta mindkettõt.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5611
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,724 posts
köszi

#5612
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Csekk online/boltok. (12/5e)

#5613
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,724 posts
de mégis kb mennyi lehet egy 105/sora váltó ?

#5614
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
105 helyett jövõévi tiagra, olcsóbb, mivel alacsonyabb, mégis ugyanúgy néz már ki...
ha nem sürgõs, várhatsz arra is.

#5615
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Sora értelemszerûen olcsóbb, de jól feszít és viszonylag jól vált.
105 gyönyörû, drágább, és szintén jól feszít.

Ilyen 30-32fogat tuti elbírnak. (tapasztalat)

#5616
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,369 posts
Ha országúti váltót pakolsz akkor arra vigyázz, hogy nem biztos hogy a nagy fogaskerekekre is simán felvált. Legalábbis a hivatalos specifikációk szerint.

#5617
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,724 posts

Mondjuk rövidkanalas Sora, vagy 105-ös. De ha el vagy eresztve lóvéval vehetsz Dura-Ace-t is. Sok versenyzõ megy azzal.


Értem, és a sora vagy a 105 ös váltó mien váltástejesitményt nyújt ? szóval mennyire lehet jól beállítani, kezelni és kb mennyibe kerülhet egy sora/105 ?Igen a láncfeszítés a lényeg, de azért nem utolsó szempont, hogy váltson is :D

#5618
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Szerintem semmivel nem rövidebb, csak a fékkar kiképzése (úgy áll mint a harcsabajusz) nem egyenes vízszintesen hanem van benne egy hajlított "szintugrás", ami feljebb hozza a kart a forgási középponttól, így közelebb kerül a kezedhez, más lesz a szögelfordulása, emiatt érezhetõ talán rövidebbnek az útja. Magyarul nem kell annyira kinyújtanod az ujjad, ha lenyomod a kart.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5619
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
ki az aki elmeséli nekem, hogy az uj xtr hidraulikus fékváltókarnak a lefelé mozgása (amikor váltok a fékkarral és lefelé nyomom az ujjammal) mennyivel kevesebb uton történik meg mint az idei xt-nek?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5620
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,218 posts
Vagy valamely országúti rövidkanalas váltó, mert DH-ban a láncfeszítés az elsõdleges, és azok sokkal jobban feszítenek. Mondjuk rövidkanalas Sora, vagy 105-ös. De ha el vagy eresztve lóvéval vehetsz Dura-Ace-t is. Sok versenyzõ megy azzal.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám