Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#5601
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Szerintem semmivel nem rövidebb, csak a fékkar kiképzése (úgy áll mint a harcsabajusz) nem egyenes vízszintesen hanem van benne egy hajlított "szintugrás", ami feljebb hozza a kart a forgási középponttól, így közelebb kerül a kezedhez, más lesz a szögelfordulása, emiatt érezhetõ talán rövidebbnek az útja. Magyarul nem kell annyira kinyújtanod az ujjad, ha lenyomod a kart.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5602
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
ki az aki elmeséli nekem, hogy az uj xtr hidraulikus fékváltókarnak a lefelé mozgása (amikor váltok a fékkarral és lefelé nyomom az ujjammal) mennyivel kevesebb uton történik meg mint az idei xt-nek?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5603
XC_Rider

XC_Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.218 hozzászólás
Vagy valamely országúti rövidkanalas váltó, mert DH-ban a láncfeszítés az elsõdleges, és azok sokkal jobban feszítenek. Mondjuk rövidkanalas Sora, vagy 105-ös. De ha el vagy eresztve lóvéval vehetsz Dura-Ace-t is. Sok versenyzõ megy azzal.

:love: I Love Kolim!!!!!!!


Tüzes Paripám


#5604
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

szerintetek shymanó Xt vagy egy sram x9es váltó lenne a jobb enyhe dh,fr-ra.
én úgy gondolom az x9 könyebb ezért törékenyebb is (?!)De nemtudom meiket válaszzam (a hone és a saint kilõve mert azok nemjók a vázamhoz)

Szerintem meg egy középkanalas Sora. feltételezem nem három tányéros hajtómûvel hajtasz.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5605
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

szerintetek shymanó Xt vagy egy sram x9es váltó lenne a jobb enyhe dh,fr-ra.
én úgy gondolom az x9 könyebb ezért törékenyebb is (?!)De nemtudom meiket válaszzam (a hone és a saint kilõve mert azok nemjók a vázamhoz)

1, nem könyebb
2, nem is törékenyebb

de azt vedd amelyikkel jobban jössz ki árban....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5606
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

szerintetek shymanó Xt vagy egy sram x9es váltó lenne a jobb enyhe dh,fr-ra.
én úgy gondolom az x9 könyebb ezért törékenyebb is (?!)De nemtudom meiket válaszzam (a hone és a saint kilõve mert azok nemjók a vázamhoz)

Szerintem vmi olcsóbbat, mert hamar lezúzható alkatrész. Mondjuk X7.

#5607
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
szerintetek shymanó Xt vagy egy sram x9es váltó lenne a jobb enyhe dh,fr-ra.
én úgy gondolom az x9 könyebb ezért törékenyebb is (?!)De nemtudom meiket válaszzam (a hone és a saint kilõve mert azok nemjók a vázamhoz)

#5608
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás
A bowdenhúzás áttételi arányai.

#5609
mrkoli

mrkoli

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
mit jelent az hogy SRAM 1:1 és SHIMANO 2:1, ezt a váltókon és váltókarokon szoktam látni, annyit tudok hogy a húzással van kapcsolatban de hogy pontosan mit jelent azt nem tudom

a válaszokat elõre is kössz!!!!!

#5610
derMantel

derMantel

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Nos, a váltó és a váltópapucs közé tett gumialátét megoldotta egyelõre a problémát.

#5611
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
hát, nagyjából 2 éven keresztül használtam mindenféle egyéb probléma nélkül. egy idõ után nem lóg jobban, legalábbis nekem igy volt. most egy xt van, nem is vált olyan szépen (persze a váltókar is lehet ludas) de ez merev és nem lóg.
az egyetlen sram hátsóváltó amit láttam és nem lógott, az egy x.0

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5612
derMantel

derMantel

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Köszönöm a válaszokat. A tengely láthatóan kopott, odabenn pedig jóféle zsíros por volt, amolyan paszta. Naná, mivel porvédõ az nincsen. Egyébként nem is zégergyûrû van rápattintva, hanem egy béna "drót".
Rob: tehát semmilyen kellemetlen hatása nem volt a lötyögésnek?

#5613
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nekem is kikopott a 9.0-m, ami volt.
ettõl (vagy épp ezért) tök szépen váltott.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5614
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Tiszteletem. Potom 2.000km megtétele utána SRAM 9.0 sl hátsó váltóm megadta magát. Pontosabban a vázhoz rögzítõ 12mm átmérõjû tengely úgy kikopott, hogy lötyög az egész szekezet. A Shimano-val ellentétben itt nincs rugó belül, illetve hiányzik a tömítés is. Furcsa. Szerintetek lehet efféle alkatrészt kapni külön? Netán tapasztaltatok hasonlót?


3as SRAM hátsó váltóm van. Azon még megértem, de a 9esen?
A vicc az, hogy ez nekem már gyári állapotában is érezhetõen löttyent (hisze el kell fordulnia valahogy). Ennek ellenére rendesen vált.

Namost az a kérdés, hogy nem inkább a mûanyag test kopott ki? Mert az a valószínûbb.

Igazából teljesen mindegy. Jöhet a szigszalagos mûvelet. Amit én kipróbáltam, hogy egy nagyobb átmérõjû zégergyûrût tettem a váz felöli oldalra. Ettõl a lötyögés megszûnt, de ezzel együtt a váltó szabad mozgása is, ami kerékcserekor elég szívás.

#5615
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

sram elsõ váltó mûködne shimano váltókarral? mert azt tudom, hogy a sram váltókarral müködne a shimano elsõ váltó (a hátsó nem), de fordítva is igaz ez?

igen....de annyi pénzért inkább vegyél xt átdobót......tapasztalat..
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#5616
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
sram elsõ váltó mûködne shimano váltókarral? mert azt tudom, hogy a sram váltókarral müködne a shimano elsõ váltó (a hátsó nem), de fordítva is igaz ez?

#5617
derMantel

derMantel

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Tiszteletem. Potom 2.000km megtétele utána SRAM 9.0 sl hátsó váltóm megadta magát. Pontosabban a vázhoz rögzítõ 12mm átmérõjû tengely úgy kikopott, hogy lötyög az egész szekezet. A Shimano-val ellentétben itt nincs rugó belül, illetve hiányzik a tömítés is. Furcsa. Szerintetek lehet efféle alkatrészt kapni külön? Netán tapasztaltatok hasonlót?

#5618
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

a hátsó acera váltóhoz amihez 7-es sor van használható 8as alivio váltkar? (max az egyik sebességbe nem teszi be) lehetséges ez?
(apámnak építek bringát :D )

Igen!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5619
mizie

mizie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 813 hozzászólás
a hátsó acera váltóhoz amihez 7-es sor van használható 8as alivio váltkar?
(max az egyik sebességbe nem teszi be)

lehetséges ez?


(apámnak építek bringát :D )

#5620
gabe.

gabe.

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
A Low Normal váltóval, ha kisebb fokozatra váltassz (nagyobb fogaskerékre), akkor ehhez minimális erõkifejtésre van szükséged, mivel ilyenkor nem feszíted a váltórugót, hanem lazítod. Ebben az esetben a váltókart (fékkart) felfelé kell pöckölni, míg ha nagyobb fokozatba kapcsolsz (pl. lejtõn), akkor lefelé, így közben fékezni is tudsz!