Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#281
kartonfarkas

kartonfarkas

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

 

Az alabbi vazra szeretnek valtotarto fulet vetelezni (Ez egy '80-as evekbeli Raleigh Gran Sport).

DSC_03451.jpg

 

Tudnatok segiteni, hogy milyet kellene vennem? Elore is koszi!



#282
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!
A 10-es sram fogaskoszorúk kompatibilisek a shimano váltórendszerrel? Ergo ugyanakkora a tányérok távolsága és ugyanolyan szélességű láncot eszik?


Igen és igen, valamint igen

#283
husevo

husevo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!
A 10-es sram fogaskoszorúk kompatibilisek a shimano váltórendszerrel? Ergo ugyanakkora a tányérok távolsága és ugyanolyan szélességű láncot eszik?

#284
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég
Akadt egy aprócska problémám a hátsó, 8 sebességes microshift váltómmal, mégpedig az, hogy a szökőévente 1x használt legnagyobb fogaskeréken bele ér a váltó a küllőkbe. Pontosabban nem a váltó, hanem a felső görgőt tartó csavar. 
Néztem neten képeket, meg itthon is az összes bicót, és mindegyiken kívülről megy befelé (a kerékfelé) a csavar, de ennél a váltónál a felső csavart muszáj fordítva berakni, mert a menet a külső fémlapon van (a pirossal jelölt oldalon)
shimano_20high_20adjust_www.kepfeltoltes
Nem a gyári csavar van benne, mert azt beleragasztották, csavarhúzóval nem is lehetett kitekerni, hamarabb hajlott el a csavarhúzó feje, minthogy megindult volna a csavar, ezért muszáj volt kifúrni (ez még tavaly augusztus végén történt, és azóta nem vettem észre, hogy az új beleér). Az új csavar feje is elég lapos, nem nagyon lehetne belőle le köszörülni. Ha a váltó végállását úgy állítom be, hogy ne érjen hozzá, akkor nem, vagy nagyon nehezen vált fel.
Ötlet? Majd még megpróbálom a köszörülést, hátha elég annyi.
 
Szerk.:
Ezeken a képeken látszik, hogy tényleg nem egy irányból vannak betekerve a microshift váltókon a csavarok:
microshift-rear-derailleur-11t-32t-rd-r3
MicroSHIFT%20Rear%20Derailleur%20For%20M

anorche módosította - 2016. május 11. - 19:57


#285
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.680 hozzászólás

Itt valami bovdenes hiba van. Szerintem túl laza a bowden vagy a bowdenház szorul kicsit.

És a végállás csavar is rosszul van beállítva.


marton módosította - 2016. április 26. - 23:38

Marci

#286
dafyfy

dafyfy

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni egy hiba behatárolásában!

 

9s rendszer Deore XT (régebbi 2010-2012-körüli) hátsó váltó (talán RD-M760-GS) rövid kanalas, és Deore Lx váltókar (Ez is kb ugyanakkori kivitel)

A tapasztalt hibák:

1-esbe váltáskor mintha tul kéne nyomni (olyan fél fokozattal) a kapcsolót és az optikai jelzője is csak minimálisat mozdul. 

Lefele váltva 1-től kb5 ig egy kattintásra semmi, a második kattintásra meg 2őt vált le. Attól függően hogy honnan indult, tehát nem fokozat függő.

1 ről egy klikk semmi, második klikk és máris 3as fokozat, majd ugyanígy 5ös fokozat.

2röl indulva is egy klikk semmi még egy klikk 4 es fokozat.... Ezt kb 1 és 5 v 6 között csinálja.

Az alsó kb 3 lánckeréken jól dolgozik, ott egyesével megy le.

Felfele látszólag jól vált egyesével, bár mintha ott is lenne fél fokozatnyi eltérés!

 

Szerintetek mi lehet a hiba? Beállítás, vagy a váltókapcsoló vagy a váltó rosszalkodik? Én beállításra gyanakszok...

Szerintetek?



#287
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

"aranyos brit történet"

volt ebayen 39 gbp-ért listázva egy rekord fvk, amit az eladó 9s-nek írt, de az én szemem nem veri át, amin "ultra" felirat van, az nem lehet 9s, rányomtam a kikiáltási licitet.

 

volt hátra 30 perc az aukcióból, és valami kisangyal szállhatott meg, mert írtam az eladónak, hogy ez a kar bizony 10s, számolja meg, hogy 9-et kattan, vagyis 10s.

 

válasz? semmi.

 

3 perc múlva: aukció idejekorán lezárva, én vagyok a nyertes, de az eladó egyből visszavonta a vásárlást, újralistázta a kart, és írt egy aranyos üzenetet, hogy "igazad van, elnéztem, bocsánat. újralistázom a kart 10s-ként, köszönöm szépen a segítséget"

ehhh... utána persze kb. 95 eurónak megfelelő gbp-ért adta el.

 

nekem meg nem lett 39 gbp-s rekord karom :D

 

nyert aukció (előrehozta&cancellezte)

http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT

 

újralistázott cucC eladás után:

http://www.ebay.com/...-/301925175115?

 

most mondjátok, nem vagyok egy szerencsétlen idióta? :D lehet, kussban kellett volna maradnom?

 

 



#288
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

meg tudná nekem vki mondani h konkrétan mi a különbség az alábbi 10-es shimano váltókarok között?

- SLX: SL-M-670

- XT: SL-M-770

 

Azt tudom, hogy régebben az slx perselyes volt ellenben az Xt csapágyazott, meg hogy ha minden igaz slx "műanyagosabb", de mivel sose volt még slx-em ezért ezt nem tudom.

 



#289
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

az a legrosszabb, hogy a tankönyv szerint annak úgy működnie KELL :)

 

1.44-->régi 2001 előtti campagnolo hátsó váltó húzása

1.1-->ennyivel módosít a "negatív hubbub" a húzásarányon

2.8--> ennyi az átlagos bowdenhúzása a c10-es karoknak..

 

1.44*1.1*2.8... :) 4.432

 

:)

 

szóval papíron ennek perfektnek KELL lennie..



#290
froton

froton

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Csak egy kis info azoknak, akik szeretnek variálni különféle működésű eszközöket, pl 10s váltókar 9 fokozatban való használata stb....nos tegnap nagyjából összedobtam a téli bringámat (láncdobó még mindig nincs, igen tudom, vége a télnek, de ez most lényegtelen, új outi vázam van, így az eddigi kapja a téli státuszt). Mivel 10s sorom nincs otthon, csak 8s, meg mindenféle közgyűrű, s10s, s9s, azokkal pakoltam össze a 8s sort, ami egy BBB 12-21 + egy 23t 9.-nek (shimano rotorra), mázli, épp jól jön ki a váláskönnyítés az idegen lánckeréknél...na most ebből lett egy átlag 4,4-re hézagolt sor, ami kb a 9s shimanonak felel meg. Adott egy campagnolo 10s escape kar (2001 utáni) + 2001 előtti avanti campagnolo váltó, ami a 2001 utáni 10s karral 10s shimano hézagolású sort kíván. Jelenleg nem tervezem 10s sor vásárlását, pláne nem a téli bringára, mivel a nyáriról úgy is ősszel átkerül, idén futja a 2. szezonját, kb 9000 km van benne, 2. lánc fut rajta. Hogy működjön egy 10s karral egy váltó, ami ráadásul kevesebbet mozdul gyári bekötéssel is, mint a saját 10s rendszere (2 tizeddel) egy szélesebb kiosztású (S10 =3,95 mm helyett S9 ~ 4,4 mm)  9s soron? "Negatív hubbub" módon bekötve (vagyis a gyári ajánlással ellentétben a bowden a rögzítő csavar külső felére kötve) + 10s lánc, + az említett soron perfect és pontos.....smile hangulatjel...hogy ez mire jó, mikor úgy is nyár jön? eső még lehet, akkor pedig jól jön, hogy van egy igénytelenebb  de jól működő technika....


  • donciccio kedveli ezt

#291
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

 

Vettem egy bullhorn típusú kormányrudat, 25.4 a stucninál az átfogó körmérete, és 23.8 az egyenes részen, ahol a fékek vannak. Viszont a régi fék/váltókarok (egyben van a kettő) nem mennek rá az új kormányrúdra. A fék/váltókar alján 22.2 van, ami a standard montis átmérő, ahogy olvastam. Viszont néztem egy másik fék/váltókart, pl ST-EF51, ahol azt írják, hogy lehet használni olyan kormányrudakhoz, amely 32 mm, vagy annál kisebb. Megnéztem egy képet egy ilyen fék/váltóról, és annak is az alján 22.2 van írva. Szóval, most kicsit össze vagyok zavarodva. Lényeg, hogy olyan fék/váltókart szeretnék venni, amely biztosan rámegy a bullhorn kormányrúdra. Nincs a közelben biciklibolt, ezért rendelni fogom online, szóval nem tudom bevinni személyesen boltba a kormányrudat, hogy rápróbáljam.

 

Köszi a válaszokat!

ja, hát az outi méret :) 

 

outi fékváltókarral pöcköld, netán kormányvég váltókarral, vagy, van a shimanonak randa pillangója, ami szintén jó lehet 

 

http://ebike.hu/term...aguti-valtokar/

 

vagy kormányvégváltókar..



#292
SzabiGa

SzabiGa

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Sziasztok!

 

Vettem egy bullhorn típusú kormányrudat, 25.4 a stucninál az átfogó körmérete, és 23.8 az egyenes részen, ahol a fékek vannak. Viszont a régi fék/váltókarok (egyben van a kettő) nem mennek rá az új kormányrúdra. A fék/váltókar alján 22.2 van, ami a standard montis átmérő, ahogy olvastam. Viszont néztem egy másik fék/váltókart, pl ST-EF51, ahol azt írják, hogy lehet használni olyan kormányrudakhoz, amely 32 mm, vagy annál kisebb. Megnéztem egy képet egy ilyen fék/váltóról, és annak is az alján 22.2 van írva. Szóval, most kicsit össze vagyok zavarodva. Lényeg, hogy olyan fék/váltókart szeretnék venni, amely biztosan rámegy a bullhorn kormányrúdra. Nincs a közelben biciklibolt, ezért rendelni fogom online, szóval nem tudom bevinni személyesen boltba a kormányrudat, hogy rápróbáljam.

 

Köszi a válaszokat!



#293
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....t-l336885.html#

 

gondolom, már ti is kitaláljátok, miért linkelem :D :D



#294
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

Semmiféle rossz hatással nem lesz a váltásodra. Van ismerősöm, aki mindig így szereli a bringáját.

Jut eszembe ! Haver vett egy Specialized Rockhopper bringát és azon is gyárilag végig házban fut a bowden.

Félig-meddig látszik is a képen: https://www.speciali...xpert-29/106299


xclajos módosította - 2016. április 04. - 00:52

  • vd1992 kedveli ezt

#295
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy lenne-e értelme a hátsó váltó bowdenjét végig bowdenházban vezetni?
SRAM X4 váltóról és egy positron korszakból való vázról van szó, ahol a vázon sehol sem lehet megakasztgatni a bowdent?
Sokat rontana a pozíciónáláson a végig bowdenházazás?

Köszi!



#296
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....m-l335086.html#

 

pfff, az a váltókar-váltó nem lehet túl jó azon a soron :) :)

 

tipikus példája annak, mikor 2001 utáni kart&előtti váltót kevernek... 



#297
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Gyárilag a Canyonra applikált Tiagra 4700 szett, elöl a legalsó fokozatból (kistányér nem trimmelve) iszonyat hosszút kell húzni a bowdenen a fékváltóval, néha be se akad a fokozatba. Ezen lehet valami beállítással javítani? (amúgy pöpecül vált)

Ngyon durva kérés lenne, ha megkérném, hogy valaki mérje le a tiagra 4700-es kábelhúzását?

 

>bizakodó



#298
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Gyárilag a Canyonra applikált Tiagra 4700 szett, elöl a legalsó fokozatból (kistányér nem trimmelve) iszonyat hosszút kell húzni a bowdenen a fékváltóval, néha be se akad a fokozatba. Ezen lehet valami beállítással javítani? (amúgy pöpecül vált)



#299
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy kérdésem lenne:

A Shimano RD-M770 (Deore XT 2008) 9s hátsóváltó elboldogul a 36-os lánckerékkel?

A specifikáció szerint 34 a max. fogszám, de kíváncsi lennék, hogy a tapasztalat mit mutat...

 

Előre is köszi!

a hosszú igen /tapasztalat/


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#300
RSzabi

RSzabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 565 hozzászólás

Valamint kérdezném ugyanezt az XT RD-M772-vel kapcsolatban is. Szintén 34 a hivatalos maximum.

Köszi!