Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7444 replies to this topic

#281
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy letörött a hátsó váltóm tartófüle, vagy felfüggesztése, pontosan nem tudom mi a szakmegnevezése. Kérdés: Tudok én olyat rá venni külön valahol vagy komplett váltót kell rendeljek hozzá?

http://ebike.hu/term...valtotarto-ful/

 

Ez kell? Mert akkor vehetsz külön.



#282
deaktomboy

deaktomboy

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy letörött a hátsó váltóm tartófüle, vagy felfüggesztése, pontosan nem tudom mi a szakmegnevezése. Kérdés: Tudok én olyat rá venni külön valahol vagy komplett váltót kell rendeljek hozzá?


Edited by deaktomboy, 2016. July 03. - 09:23.


#283
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

3x8-as hajtásomat lecseréltem 2x9-re. A hátsó váltó sram x5 lett, működik rendesen a váltókarjával. Az első váltó viszont maradt a régi, 2007 környéki acera talán, vagy még az se, nincs rajta felirat. Összekötöttem a sram 2 sebességes váltókarral, elméletileg az elsőváltókat lehet így cserélgetni. Működik ugyan, de nem az igazi, a váltókar nem húz eleget a szép váltáshoz. Monoblokkról integráltra is lett cserélve a hajtókar, ami miatt kijjebb is kerültek a fogaskereket.

Kérdésem, hogy az első váltót milyenre cseréljem le? Ha találok sram váltót, ami 3 sebességes rendszerhez való, az működhet? Tudtommal a 10 sebességeshez való váltó lehet túl keskeny lenne, és beleérhet a lánc.



#284
kartonfarkas

kartonfarkas

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts

En is igy gondoltam, de akkor a ful ferden (elore) befele all. Most nem vagyok bringakozelben, de kuldok kepet, ha esetleg nem jol magyarazok :)


Edited by kartonfarkas, 2016. June 06. - 13:55.


#285
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Rosszul csinálod. A csavar meg a papucs sugarába passzoló ellendarab csak pozicionál, leginkább a ráhúzott tengely fogja tartani a fület.

Csináltam egy ilyen sablonos ábrát, a jogdíjakat majd később megbeszéljük.
17yHPN9.png

Szerk.: A fül kívül, a menetes ellendarab belül.


Edited by stp1, 2016. June 06. - 13:45.


#286
kartonfarkas

kartonfarkas

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts

koszi!

 

ebbol a 3. van is nekem, de a vazon a vagat mogotti lyuk az a sikban kijjebb van (ahova jonne a csavar), szoval nem passzol, vagy en probalom rosszul szerelni?



#287
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Első három közül bármelyik: ebike - váltótartó fül
Ilyeneket bármelyik boltban hozzád vágnak ennyiért, rendelni sem érdemes.



#288
kartonfarkas

kartonfarkas

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts

Sziasztok!

 

Az alabbi vazra szeretnek valtotarto fulet vetelezni (Ez egy '80-as evekbeli Raleigh Gran Sport).

DSC_03451.jpg

 

Tudnatok segiteni, hogy milyet kellene vennem? Elore is koszi!



#289
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok!
A 10-es sram fogaskoszorúk kompatibilisek a shimano váltórendszerrel? Ergo ugyanakkora a tányérok távolsága és ugyanolyan szélességű láncot eszik?


Igen és igen, valamint igen

#290
husevo

husevo

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sziasztok!
A 10-es sram fogaskoszorúk kompatibilisek a shimano váltórendszerrel? Ergo ugyanakkora a tányérok távolsága és ugyanolyan szélességű láncot eszik?

#291
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég
Akadt egy aprócska problémám a hátsó, 8 sebességes microshift váltómmal, mégpedig az, hogy a szökőévente 1x használt legnagyobb fogaskeréken bele ér a váltó a küllőkbe. Pontosabban nem a váltó, hanem a felső görgőt tartó csavar. 
Néztem neten képeket, meg itthon is az összes bicót, és mindegyiken kívülről megy befelé (a kerékfelé) a csavar, de ennél a váltónál a felső csavart muszáj fordítva berakni, mert a menet a külső fémlapon van (a pirossal jelölt oldalon)
shimano_20high_20adjust_www.kepfeltoltes
Nem a gyári csavar van benne, mert azt beleragasztották, csavarhúzóval nem is lehetett kitekerni, hamarabb hajlott el a csavarhúzó feje, minthogy megindult volna a csavar, ezért muszáj volt kifúrni (ez még tavaly augusztus végén történt, és azóta nem vettem észre, hogy az új beleér). Az új csavar feje is elég lapos, nem nagyon lehetne belőle le köszörülni. Ha a váltó végállását úgy állítom be, hogy ne érjen hozzá, akkor nem, vagy nagyon nehezen vált fel.
Ötlet? Majd még megpróbálom a köszörülést, hátha elég annyi.
 
Szerk.:
Ezeken a képeken látszik, hogy tényleg nem egy irányból vannak betekerve a microshift váltókon a csavarok:
microshift-rear-derailleur-11t-32t-rd-r3
MicroSHIFT%20Rear%20Derailleur%20For%20M

Edited by anorche, 2016. May 11. - 19:57.


#292
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,686 posts

Itt valami bovdenes hiba van. Szerintem túl laza a bowden vagy a bowdenház szorul kicsit.

És a végállás csavar is rosszul van beállítva.


Edited by marton, 2016. April 26. - 23:38.

Marci

#293
dafyfy

dafyfy

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni egy hiba behatárolásában!

 

9s rendszer Deore XT (régebbi 2010-2012-körüli) hátsó váltó (talán RD-M760-GS) rövid kanalas, és Deore Lx váltókar (Ez is kb ugyanakkori kivitel)

A tapasztalt hibák:

1-esbe váltáskor mintha tul kéne nyomni (olyan fél fokozattal) a kapcsolót és az optikai jelzője is csak minimálisat mozdul. 

Lefele váltva 1-től kb5 ig egy kattintásra semmi, a második kattintásra meg 2őt vált le. Attól függően hogy honnan indult, tehát nem fokozat függő.

1 ről egy klikk semmi, második klikk és máris 3as fokozat, majd ugyanígy 5ös fokozat.

2röl indulva is egy klikk semmi még egy klikk 4 es fokozat.... Ezt kb 1 és 5 v 6 között csinálja.

Az alsó kb 3 lánckeréken jól dolgozik, ott egyesével megy le.

Felfele látszólag jól vált egyesével, bár mintha ott is lenne fél fokozatnyi eltérés!

 

Szerintetek mi lehet a hiba? Beállítás, vagy a váltókapcsoló vagy a váltó rosszalkodik? Én beállításra gyanakszok...

Szerintetek?



#294
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

"aranyos brit történet"

volt ebayen 39 gbp-ért listázva egy rekord fvk, amit az eladó 9s-nek írt, de az én szemem nem veri át, amin "ultra" felirat van, az nem lehet 9s, rányomtam a kikiáltási licitet.

 

volt hátra 30 perc az aukcióból, és valami kisangyal szállhatott meg, mert írtam az eladónak, hogy ez a kar bizony 10s, számolja meg, hogy 9-et kattan, vagyis 10s.

 

válasz? semmi.

 

3 perc múlva: aukció idejekorán lezárva, én vagyok a nyertes, de az eladó egyből visszavonta a vásárlást, újralistázta a kart, és írt egy aranyos üzenetet, hogy "igazad van, elnéztem, bocsánat. újralistázom a kart 10s-ként, köszönöm szépen a segítséget"

ehhh... utána persze kb. 95 eurónak megfelelő gbp-ért adta el.

 

nekem meg nem lett 39 gbp-s rekord karom :D

 

nyert aukció (előrehozta&cancellezte)

http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT

 

újralistázott cucC eladás után:

http://www.ebay.com/...-/301925175115?

 

most mondjátok, nem vagyok egy szerencsétlen idióta? :D lehet, kussban kellett volna maradnom?

 

 



#295
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts

meg tudná nekem vki mondani h konkrétan mi a különbség az alábbi 10-es shimano váltókarok között?

- SLX: SL-M-670

- XT: SL-M-770

 

Azt tudom, hogy régebben az slx perselyes volt ellenben az Xt csapágyazott, meg hogy ha minden igaz slx "műanyagosabb", de mivel sose volt még slx-em ezért ezt nem tudom.

 



#296
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

az a legrosszabb, hogy a tankönyv szerint annak úgy működnie KELL :)

 

1.44-->régi 2001 előtti campagnolo hátsó váltó húzása

1.1-->ennyivel módosít a "negatív hubbub" a húzásarányon

2.8--> ennyi az átlagos bowdenhúzása a c10-es karoknak..

 

1.44*1.1*2.8... :) 4.432

 

:)

 

szóval papíron ennek perfektnek KELL lennie..



#297
froton

froton

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Csak egy kis info azoknak, akik szeretnek variálni különféle működésű eszközöket, pl 10s váltókar 9 fokozatban való használata stb....nos tegnap nagyjából összedobtam a téli bringámat (láncdobó még mindig nincs, igen tudom, vége a télnek, de ez most lényegtelen, új outi vázam van, így az eddigi kapja a téli státuszt). Mivel 10s sorom nincs otthon, csak 8s, meg mindenféle közgyűrű, s10s, s9s, azokkal pakoltam össze a 8s sort, ami egy BBB 12-21 + egy 23t 9.-nek (shimano rotorra), mázli, épp jól jön ki a váláskönnyítés az idegen lánckeréknél...na most ebből lett egy átlag 4,4-re hézagolt sor, ami kb a 9s shimanonak felel meg. Adott egy campagnolo 10s escape kar (2001 utáni) + 2001 előtti avanti campagnolo váltó, ami a 2001 utáni 10s karral 10s shimano hézagolású sort kíván. Jelenleg nem tervezem 10s sor vásárlását, pláne nem a téli bringára, mivel a nyáriról úgy is ősszel átkerül, idén futja a 2. szezonját, kb 9000 km van benne, 2. lánc fut rajta. Hogy működjön egy 10s karral egy váltó, ami ráadásul kevesebbet mozdul gyári bekötéssel is, mint a saját 10s rendszere (2 tizeddel) egy szélesebb kiosztású (S10 =3,95 mm helyett S9 ~ 4,4 mm)  9s soron? "Negatív hubbub" módon bekötve (vagyis a gyári ajánlással ellentétben a bowden a rögzítő csavar külső felére kötve) + 10s lánc, + az említett soron perfect és pontos.....smile hangulatjel...hogy ez mire jó, mikor úgy is nyár jön? eső még lehet, akkor pedig jól jön, hogy van egy igénytelenebb  de jól működő technika....


  • donciccio likes this

#298
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok!

 

Vettem egy bullhorn típusú kormányrudat, 25.4 a stucninál az átfogó körmérete, és 23.8 az egyenes részen, ahol a fékek vannak. Viszont a régi fék/váltókarok (egyben van a kettő) nem mennek rá az új kormányrúdra. A fék/váltókar alján 22.2 van, ami a standard montis átmérő, ahogy olvastam. Viszont néztem egy másik fék/váltókart, pl ST-EF51, ahol azt írják, hogy lehet használni olyan kormányrudakhoz, amely 32 mm, vagy annál kisebb. Megnéztem egy képet egy ilyen fék/váltóról, és annak is az alján 22.2 van írva. Szóval, most kicsit össze vagyok zavarodva. Lényeg, hogy olyan fék/váltókart szeretnék venni, amely biztosan rámegy a bullhorn kormányrúdra. Nincs a közelben biciklibolt, ezért rendelni fogom online, szóval nem tudom bevinni személyesen boltba a kormányrudat, hogy rápróbáljam.

 

Köszi a válaszokat!

ja, hát az outi méret :) 

 

outi fékváltókarral pöcköld, netán kormányvég váltókarral, vagy, van a shimanonak randa pillangója, ami szintén jó lehet 

 

http://ebike.hu/term...aguti-valtokar/

 

vagy kormányvégváltókar..



#299
SzabiGa

SzabiGa

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

 

Vettem egy bullhorn típusú kormányrudat, 25.4 a stucninál az átfogó körmérete, és 23.8 az egyenes részen, ahol a fékek vannak. Viszont a régi fék/váltókarok (egyben van a kettő) nem mennek rá az új kormányrúdra. A fék/váltókar alján 22.2 van, ami a standard montis átmérő, ahogy olvastam. Viszont néztem egy másik fék/váltókart, pl ST-EF51, ahol azt írják, hogy lehet használni olyan kormányrudakhoz, amely 32 mm, vagy annál kisebb. Megnéztem egy képet egy ilyen fék/váltóról, és annak is az alján 22.2 van írva. Szóval, most kicsit össze vagyok zavarodva. Lényeg, hogy olyan fék/váltókart szeretnék venni, amely biztosan rámegy a bullhorn kormányrúdra. Nincs a közelben biciklibolt, ezért rendelni fogom online, szóval nem tudom bevinni személyesen boltba a kormányrudat, hogy rápróbáljam.

 

Köszi a válaszokat!



#300
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....t-l336885.html#

 

gondolom, már ti is kitaláljátok, miért linkelem :D :D