Csak egy kis info azoknak, akik szeretnek variálni különféle működésű eszközöket, pl 10s váltókar 9 fokozatban való használata stb....nos tegnap nagyjából összedobtam a téli bringámat (láncdobó még mindig nincs, igen tudom, vége a télnek, de ez most lényegtelen, új outi vázam van, így az eddigi kapja a téli státuszt). Mivel 10s sorom nincs otthon, csak 8s, meg mindenféle közgyűrű, s10s, s9s, azokkal pakoltam össze a 8s sort, ami egy BBB 12-21 + egy 23t 9.-nek (shimano rotorra), mázli, épp jól jön ki a váláskönnyítés az idegen lánckeréknél...na most ebből lett egy átlag 4,4-re hézagolt sor, ami kb a 9s shimanonak felel meg. Adott egy campagnolo 10s escape kar (2001 utáni) + 2001 előtti avanti campagnolo váltó, ami a 2001 utáni 10s karral 10s shimano hézagolású sort kíván. Jelenleg nem tervezem 10s sor vásárlását, pláne nem a téli bringára, mivel a nyáriról úgy is ősszel átkerül, idén futja a 2. szezonját, kb 9000 km van benne, 2. lánc fut rajta. Hogy működjön egy 10s karral egy váltó, ami ráadásul kevesebbet mozdul gyári bekötéssel is, mint a saját 10s rendszere (2 tizeddel) egy szélesebb kiosztású (S10 =3,95 mm helyett S9 ~ 4,4 mm) 9s soron? "Negatív hubbub" módon bekötve (vagyis a gyári ajánlással ellentétben a bowden a rögzítő csavar külső felére kötve) + 10s lánc, + az említett soron perfect és pontos.....smile hangulatjel...hogy ez mire jó, mikor úgy is nyár jön? eső még lehet, akkor pedig jól jön, hogy van egy igénytelenebb de jól működő technika....