Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7444 hozzászólás a témában

#301
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

Semmiféle rossz hatással nem lesz a váltásodra. Van ismerősöm, aki mindig így szereli a bringáját.

Jut eszembe ! Haver vett egy Specialized Rockhopper bringát és azon is gyárilag végig házban fut a bowden.

Félig-meddig látszik is a képen: https://www.speciali...xpert-29/106299


xclajos módosította - 2016. április 04. - 00:52

  • vd1992 kedveli ezt

#302
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy lenne-e értelme a hátsó váltó bowdenjét végig bowdenházban vezetni?
SRAM X4 váltóról és egy positron korszakból való vázról van szó, ahol a vázon sehol sem lehet megakasztgatni a bowdent?
Sokat rontana a pozíciónáláson a végig bowdenházazás?

Köszi!



#303
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....m-l335086.html#

 

pfff, az a váltókar-váltó nem lehet túl jó azon a soron :) :)

 

tipikus példája annak, mikor 2001 utáni kart&előtti váltót kevernek... 



#304
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Gyárilag a Canyonra applikált Tiagra 4700 szett, elöl a legalsó fokozatból (kistányér nem trimmelve) iszonyat hosszút kell húzni a bowdenen a fékváltóval, néha be se akad a fokozatba. Ezen lehet valami beállítással javítani? (amúgy pöpecül vált)

Ngyon durva kérés lenne, ha megkérném, hogy valaki mérje le a tiagra 4700-es kábelhúzását?

 

>bizakodó



#305
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Gyárilag a Canyonra applikált Tiagra 4700 szett, elöl a legalsó fokozatból (kistányér nem trimmelve) iszonyat hosszút kell húzni a bowdenen a fékváltóval, néha be se akad a fokozatba. Ezen lehet valami beállítással javítani? (amúgy pöpecül vált)



#306
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy kérdésem lenne:

A Shimano RD-M770 (Deore XT 2008) 9s hátsóváltó elboldogul a 36-os lánckerékkel?

A specifikáció szerint 34 a max. fogszám, de kíváncsi lennék, hogy a tapasztalat mit mutat...

 

Előre is köszi!

a hosszú igen /tapasztalat/


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#307
RSzabi

RSzabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 565 hozzászólás

Valamint kérdezném ugyanezt az XT RD-M772-vel kapcsolatban is. Szintén 34 a hivatalos maximum.

Köszi!



#308
RSzabi

RSzabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 565 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy kérdésem lenne:

A Shimano RD-M770 (Deore XT 2008) 9s hátsóváltó elboldogul a 36-os lánckerékkel?

A specifikáció szerint 34 a max. fogszám, de kíváncsi lennék, hogy a tapasztalat mit mutat...

 

Előre is köszi!



#309
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Imádom az ilyen cuccokat! :) Van polymorphom, abból egy merev kemény műanyag lesz, mikor megszilárdul.

Meg lehet fontolni a sugrut is, az bontás után gyurma, de ahogy szilárdul ragasztó, mikorra megköt elasztikus gumis anyag.

Polymorph műanyaggal elvileg megoldható.  Egyszerűen megolvasztod, aztán ráformázod a lemezre úgy, hogy ne eshessen le. Vársz pár percet, amíg megszilárdul, és kész.



#310
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Polimorf, ejtve polümorf. :D 20-30 évvel ezelőtti szövegekben még elment a polymorph, de azóta tombol a fonetikus átírás divathulláma, néha elég érdekes szavakat eredményezve. (ld szüvegben sem a klasszik "polymorphonuclearis granulocyta" szerepel. Amúgy PMN, senki sem írja végig)


Vejne módosította - 2016. január 22. - 07:42


#311
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

egy RX 100-as első váltót akarok tuningolni. ez 8-as rendszerhez készült még,én meg 10-é akarom átalakítani,hajtogatás nélkül. a terv az lenne,h egy műanyag betétet csinálok,amit a terelőlemezre rögzítek. vlmi hasonló az elképzelés,mint a campa váltóknál. a műanyag betétet már megcsináltam,és kipróbáltam egy kétoldalú ragasztóval,h működik e a váltás. nos ez teljes mértékben használhatóvá teszi a 8-as váltót a 10-es rendszerhez. egyetlen problémám most a kis betét rögzítése. én 2 db kics,M3-as csavarral,anyával gondoltam megoldani,csak éppen nem tudom átfúrni a terelőlemezt. ez vlmi bitang edzett acélból gyártották a japók. :) lehet,h vlmi szamuráj kard készítőt kértek meg a kivitelezésére. :D ötletnek kaptam a loctite ragasztót,de nem tudom,h bírná e az olajat,meg a lánc toló,feszítő erejét. ha van ötlet a rögzítéshez,akkor azt szívesen olvasnám. köszi.

 

Polymorph műanyaggal elvileg megoldható.  Egyszerűen megolvasztod, aztán ráformázod a lemezre úgy, hogy ne eshessen le. Vársz pár percet, amíg megszilárdul, és kész.

 


  • donciccio és Vejne kedveli ezt

#312
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://apro.bikemag....-s-l325532.html

 

a sokat emlegetett ULTRA Veloce, golyóscsapis mechanikával, 5le, 3 fel váltással, 2010-es modellévből. (igen, az. A 2011-es PS karokon a logó-grafika totálisan másképp néz ki)

 

ennyiért erősen ajándék, HA ropogós. csak a fékkar alján levő horzsolások, hátsó váltón levő "hiba" arra utalnak, hogy igazi üsd-vágd-ne sajnáld szettről beszélünk.


Vejne módosította - 2016. január 21. - 20:56


#313
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.365 hozzászólás

92_6476.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#314
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.365 hozzászólás

Neked evidencia, de azért benyögöm :) Benzinnel zsírtalanítod-lepucolod előtte a két felületet, és szárazon ragasztasz.

 

Szerintem bírnia kéne, ha jól előkészített felületek vannak.

most ragasztottam föl. persze zsírtalanítottam előtte. na majd kiderül,h jó e. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#315
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Neked evidencia, de azért benyögöm :) Benzinnel zsírtalanítod-lepucolod előtte a két felületet, és szárazon ragasztasz.

 

Szerintem bírnia kéne, ha jól előkészített felületek vannak.



#316
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.365 hozzászólás

egy RX 100-as első váltót akarok tuningolni. ez 8-as rendszerhez készült még,én meg 10-é akarom átalakítani,hajtogatás nélkül. a terv az lenne,h egy műanyag betétet csinálok,amit a terelőlemezre rögzítek. vlmi hasonló az elképzelés,mint a campa váltóknál. a műanyag betétet már megcsináltam,és kipróbáltam egy kétoldalú ragasztóval,h működik e a váltás. nos ez teljes mértékben használhatóvá teszi a 8-as váltót a 10-es rendszerhez. egyetlen problémám most a kis betét rögzítése. én 2 db kics,M3-as csavarral,anyával gondoltam megoldani,csak éppen nem tudom átfúrni a terelőlemezt. ez vlmi bitang edzett acélból gyártották a japók. :) lehet,h vlmi szamuráj kard készítőt kértek meg a kivitelezésére. :D ötletnek kaptam a loctite ragasztót,de nem tudom,h bírná e az olajat,meg a lánc toló,feszítő erejét. ha van ötlet a rögzítéshez,akkor azt szívesen olvasnám. köszi.


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#317
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

(Na végre, sikerült megtalálnom hogy tudok képet betenni ide. A méretén még nem tudok állítani, és a szerkesztéssel is elkéstem bocs :)

Szóval erre akartam kilyukadni már korábban is, hogy az innen-onnan származó váltóelmozdulás=áttétel*bowdenhúzás képlet kerülendő pontosabb számítások végzésére.
A váltó geometriáját lemodellezve így mozog a kanál. Erre a https://en.wikibooks...ging_Dimensions oldalon 1,7-es arányt írnak, ami az én közelítésemben inkább 1,8. De látható, hogy az egyenes arányos közelítés kicsivel több mint 1mm (~20%) hibát okoz a 3,4,5 és 8. sebességi fokozat lánckerekénél, amivel már legalább zajosan menne a lánc.
A Suntour Superbe pro hátsóváltóm még ennél durvábban eltér az egyenestől, de ott tudtommal 0,3 mm-nyit eltérően hézagoltak a kisebb lánckerekeket is emiatt. Valamint a váltókar pozícióit is ennek megfelelően választották meg, de szerintem ezzel korrigál a többi gyártó is, ezért nincs fokozatonként egyenlő bowdenhúzása egyik váltókarnak sem.

A campa 10-es karokról tudom, hogy nem lineáris a húzásuk, ellenben tényleg működnek 8-as shimano rendszerrel. :\

 

némi keresgélés ide vitt:

 

Shimano 8 3.5, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 3.5, 4.5 
Shimano 9 3.5, 2.5, 1.8, 2.7, 2.5, 2.5, 3.0, 3.5
Shimano 10 (dyna) 3.0, 3.5, 3.0, 3.5, 3.0, 3.5, 4.0, 4.0, 3.5
Campy 10 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 2.5, 3.0, 3.0, 3.5, 3.5

 

ez érdekes:

 

"My favorite setup was Campagnolo 10 with Shimano rear and Shimano 8 cassette, the Shimano derailleur was a rapid-rise (return spring takes the derailleur to the largest cog, so the shifting action is reversed), it was really really smooth and quiet. "

elképzelem, ahogy kónuszról egy gombnyomással felteszed a legnagyobb lánckerékre, valamint, shimanon szocializálódott népségnek "otthonos" lesz, hogy a kis pöcökkel tudsz kónusz felé váltani :D

 

Lentebb C11 is fel van tüntetve, még a 2015-ös modellév előtti karoknál:

 

Campy 11: 2.6 - 2.4 - 2.1 - 2.4 - 2.5 - 2.5 - 3.0 - 2.5 - 3.0 - 3.0

 

Nem tudom, az újabb C-R-SR vonal hogy működik, elvileg nem kompatibilisek a régi rendszerükkel (2014-ig)



#318
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

(Na végre, sikerült megtalálnom hogy tudok képet betenni ide. A méretén még nem tudok állítani, és a szerkesztéssel is elkéstem bocs :)

Szóval erre akartam kilyukadni már korábban is, hogy az innen-onnan származó váltóelmozdulás=áttétel*bowdenhúzás képlet kerülendő pontosabb számítások végzésére.
A váltó geometriáját lemodellezve így mozog a kanál. Erre a https://en.wikibooks...ging_Dimensions oldalon 1,7-es arányt írnak, ami az én közelítésemben inkább 1,8. De látható, hogy az egyenes arányos közelítés kicsivel több mint 1mm (~20%) hibát okoz a 3,4,5 és 8. sebességi fokozat lánckerekénél, amivel már legalább zajosan menne a lánc.
A Suntour Superbe pro hátsóváltóm még ennél durvábban eltér az egyenestől, de ott tudtommal 0,3 mm-nyit eltérően hézagoltak a kisebb lánckerekeket is emiatt. Valamint a váltókar pozícióit is ennek megfelelően választották meg, de szerintem ezzel korrigál a többi gyártó is, ezért nincs fokozatonként egyenlő bowdenhúzása egyik váltókarnak sem.


  • Vejne kedveli ezt

#319
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

v%2525C3%2525A1lt%2525C3%2525B3karakteri



#320
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Egyébként ha szigszalagos módszerrel klikkenként lehet mérni a váltókar húzását, szerintem, egy fórumon "request" topikot indítva össze lehet gyűjteni az adatokat. (legalábbis WW-n néha van, hogy nyitnak ilyen-olyan "adatbázis" topikokat, ahova gyűjtik pl. a gumik tényleges szélességét, adott nyomáson-kerékszetten, etc)

 

Azért ez nem ennyire egyszerűen mérhető, hogy bárki megcsinálja otthon. Legalább tized milliméter pontossággal kellene tudni a húzáshosszokat, ahhoz, hogy biztonsággal ki lehessen jelenteni a két váltókar felcserélhetőségét. Próbálkoztam én is úgy, hogy alsócsőnél vonalzóval méregettem a bowdenelmozdulást, de szemre esetleg fél mm pontossággal lehet megmérni ezt.

Ez a webshopos dolog nekem sem szimpatikus, viszont támadt egy ötletem. Ismertek olyan használt bringaalkatrész boltot, ahol ilyesmi eljátszható lenne? Persze tudnák, hogy csak tesztre vinném el az árut, de az árát addig kifizetném. Vagy bárkit, akit érdekel annyira a dolog, hogy a postaköltséget megfelezve a mérés idejére kölcsönadná Dunaújvárosba?

konkrétan ezt csinálnám vele: https://goo.gl/photo...cTjXMH935Uj5y26

(Hogy kell képet beszúrni, hogy meg is jelenjen? Image opciót nekem nem engedi)