Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2441
Írta 2010. augusztus 16. - 10:08
Az lenne a kérdésem, hogy rd-4500-as Tiagra hátsó váltó mûködik e 8-as HG-50-es lánccal? Elfér a kanálban?
#2442
Írta 2010. augusztus 16. - 09:27
A sebesség mindent megold.
#2443
Írta 2010. augusztus 16. - 09:05
Ma kaptam egy bringát átnézésre, váltóbeállításra. Valamelyik hátsó fokozat mindig rendetlenkedett. Amikor már sík ideg voltam, akkor tûnt fel, hogy a váltókar 7 fokozatú, de a sor meg csak 6-os (a fene gondolta, hogy egy ilyen tákolmány).
A végállás csavarokkal el tudtam érni, hogy ne legyen túlváltás, de jól gondolom, hogy a váltás soha nem lesz tökéletes?
6-os sornál általában 5,3mm van két lánckerék között, 7-esnél 5mm, tehát nem lesz jó soha.
#2444
Írta 2010. augusztus 16. - 08:31
Ma kaptam egy bringát átnézésre, váltóbeállításra. Valamelyik hátsó fokozat mindig rendetlenkedett. Amikor már sík ideg voltam, akkor tûnt fel, hogy a váltókar 7 fokozatú, de a sor meg csak 6-os (a fene gondolta, hogy egy ilyen tákolmány).
A végállás csavarokkal el tudtam érni, hogy ne legyen túlváltás, de jól gondolom, hogy a váltás soha nem lesz tökéletes?
Attól függ, h mi különbség van a 6-os és a 7-es sor között; ugyanolyan szélesek a fokozatok, és úgy van plusz egy sebesség, hogy maga a sor szélesebb, vagy ugyanolyan széles a két sor, és a 7-esnél sûrûbbben vannak a lánckerekek. Erre sajnos nem tudom a választ, de ha az utóbbi, akkor nem lesz igaza STP-nek, és a váltás tényleg soha nem lesz tökéletes :/
#2445
Írta 2010. augusztus 16. - 08:14
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#2447
Írta 2010. augusztus 15. - 23:03
#2448
Írta 2010. augusztus 15. - 22:56
A végállás csavarokkal el tudtam érni, hogy ne legyen túlváltás, de jól gondolom, hogy a váltás soha nem lesz tökéletes?
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2449
Írta 2010. augusztus 02. - 20:38
Sziasztok!
Egy kis segítséget/tanácsot szeretnék kérni hátsó váltó beállítását illetõen. A páciens egy õsrégi 2002-es XTR, viszont idõs kora ellenére max. 1500-2000 km van benne szóval elvileg elég jó állapotban kéne lennie. Ma délután nekiálltam beállítani, és azzal szembesültem, hogy hátul a legnagyobb tányéron a pozicionáló csavart csutkáig betekerve is hozzáér a felsõ görgõ a lánctányérhoz. Van ezen a csodás szerkezeten egy negyedik csavar is, ami a rugóhoz kapcsolódik, feltételezem, hogy a rugó erõsségét lehet állítani vele, ezt próbáltam még tekergetni jobbra-balra, de nem változott a helyzet. Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Illetve hol lehet esetleg dokumentációt találni a váltóhoz, próbáltam a Shimano oldalán meg a Google-ben is, de nem jártam szerencsével.
Elõre is köszi!
#2450
Írta 2010. augusztus 02. - 19:43
én is segítséget kérnék! 2004-es/2005-ös deore váltókarok (ilyenek) beállításához. 9 sebességes, xt váltóval, ezek beállításával nincsen semmi gond, gyönyörûen vált minden. a gond az, hogy a váltókaron a visszajelzõ mutatója el van csúszva 1-2 sebességet. mikor pl. hátul legkisebb keréken van, akkor a mutató a jobb oldali mezõ közepét mutatja. a másik oldalon meg már olyan 8. sebesség körül teljesen a bal szélen áll a mutató és nem mozdul tovább.
szétszedtem, belül nincsen semmi eltörve, elhajolva.
hogyan lehet ezen állítani?
#2451
Írta 2010. július 31. - 21:35
Egy kis segítséget/tanácsot szeretnék kérni hátsó váltó beállítását illetõen. A páciens egy õsrégi 2002-es XTR, viszont idõs kora ellenére max. 1500-2000 km van benne szóval elvileg elég jó állapotban kéne lennie. Ma délután nekiálltam beállítani, és azzal szembesültem, hogy hátul a legnagyobb tányéron a pozicionáló csavart csutkáig betekerve is hozzáér a felsõ görgõ a lánctányérhoz. Van ezen a csodás szerkezeten egy negyedik csavar is, ami a rugóhoz kapcsolódik, feltételezem, hogy a rugó erõsségét lehet állítani vele, ezt próbáltam még tekergetni jobbra-balra, de nem változott a helyzet. Szerintetek mit lehet ezzel kezdeni? Illetve hol lehet esetleg dokumentációt találni a váltóhoz, próbáltam a Shimano oldalán meg a Google-ben is, de nem jártam szerencsével.
Elõre is köszi!
#2452
Írta 2010. július 28. - 19:23
de gyakorlatban szerintem elmegy
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2453
Írta 2010. július 27. - 21:02
Van egy 2007-es Acera hátsóváltóm és egy 9-es Shimano fogaskerék sorom. Szeretném fejleszteni a brinyót és mivel a váltókarok cseréje már régóta esedékes arra gondoltam, hogy cserélem a fogaskerék sort is (mert most hetes van fent).
Igen ám, de nem tudom hogy az Acera kezeli-e a 9-es fogaskerék sort?
Ezt szeretném megtudakolni tõletek hogy ti tudtok-e errõl valamit? A láncot gondolom szintén cserélnem kell.
#2454
Írta 2010. július 25. - 21:02
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2455
Írta 2010. július 25. - 19:36
Szerettem volna összeépíteni egy régi Campagnolo országúti váltót és egy új Alivio váltókart. Nem sikerült, a csavar bármelyik oldalára is kötöm be a váltón a bovdent. Gondolom nem kompatibilis a kettõ, de esetleg valahogy összehangolható a kettõ.
Elõre is köszi.
#2456
Írta 2010. július 21. - 12:24
Jó beállítás mellett, ha nem váltasz nagyon keresztbe nem szabad hozzáérnie. Pl. középsõ lánkeréken hátul 2-8-ig sem. Ha nem lehet beállítani a váltót vegyél egy másikat, aminél szélesebb a terelõlemezek közti távolság. Nekem is pont ez a gondom a Hervis-es bringámmal. Nincs nyolcas a lánckerekekben, és a hajtómû / tengely sem tûnik túl kolbásznak, de így sem ok. Most rendeltem egy nem TS Altus elsõ váltót. Hátha.
Nem szoktam keresztbe váltani soha, 2-esben megyek vele legtöbbször, hátul meg 5-6 között szoktam válogatni, ha elöl 3-asban van akkor meg 6-7, néha 8. Tehát szerinted hibás lehet a váltóm, ha nem lehet úgy beállítani, hogy ne érjen hozzá a váltóhoz a lánc? Mert még garanciás a bringa. Vagy alapból ilyen ez a típus (én inkább ezt tartom valószínûnek)?
#2457
Írta 2010. július 21. - 12:02
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2458
Írta 2010. július 21. - 11:39
Olvasd el mégegyszer. Értelmezd is. Ha így sem megy, akkor vidd el szervízbe.
Szerintem is inkább szervízbe viszem, az a biztos. Még egy kérdés: Tehát csak akkor szabad a láncnak hozzáérnie a váltóhoz, ha jobb éppen a jobb odlali pedált taposom? Vagy akkor se?
Egyébként a váltót minden szervízben be tudják állítani? Ebben a nagy meglegben nem akarok a szomszéd városba áttekerni csak emiatt.
#2459
Írta 2010. július 20. - 17:21
A v
Köszi a linket! Elolvastam a cikket, de nem lettem sokkal okosabb:( Ugye az L és az R csavarokkal kell játszani? A bilincshez nem akarok nyúlni, gondolom az gyárilag jól be van állítva. Egybként 3-asból 2-esbe elég nehézkes a váltás, tehát kattog kb. 10-15 másodpercig. Az L csavart tekerjem kifelé?