És csak a csapok egyfomák. Nyugodtan lenyúlhatná a kmc a shimano váltáskönyítõ megoldását, mert így nem az igazi.A KMC gyártja a Shimano láncokat.
Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2381
Írta 2010. augusztus 27. - 21:19
A sebesség mindent megold.
#2382
Írta 2010. augusztus 27. - 21:05
#2383
Írta 2010. augusztus 27. - 21:01
#2384
Írta 2010. augusztus 27. - 20:57
valaki help!
kollega letörte a vacos új ezévi x5ös váltókarnak az alsó pöcögtetõjét, lehet e iet kapni külön vagy kompletten a váltókar fáj majd?
jah és jobbos oldali a kar
Ugyan az, mint a kijelzõs X7/X9 váltókaron, így keressetek olyan embert, akinek van ezekbõl hibás darab. Van gyári cikkszáma, de nagyjából kizárt, hogy ilyet újonnan beszerezzetek, fõleg nem itthon.
#2385
Írta 2010. augusztus 27. - 20:54
Ha hátulról nézve enyhén kifelé áll a váltókanál, akkor semmi baja. Shimano cuccon a KMC lánc enyhén ropoghat 1-200 km-t, majd abbahagyja.
Egyszer a bringaszervizes sác nekem feltett egy olcsó kmc láncot a 7-es lx váltóm mellé.
Onnantól fogva konkrétan alig váltott, meg nem szûnõen recsegett, és 1500 km után tönkrement, a shimano hg70-es láncomban most van 5000 km és még a 0,75 sem esik bele, pedig kapott havat, esõt, port, sarat, és csak rongyal törlöm, meg fújom láncspray-el.
Mondjuk az érdekes, hogy a párom acera váltós, 7 sebességes bringáján is valami 1800 Ft-os kmc lánc van, de neki semmi baja, normálisan vált, nem rocog.
#2386
Írta 2010. augusztus 27. - 20:04
mi X9-hez kerestünk sokáig, de nem sok sikerrel.valaki help!
kollega letörte a vacos új ezévi x5ös váltókarnak az alsó pöcögtetõjét, lehet e iet kapni külön vagy kompletten a váltókar fáj majd?
jah és jobbos oldali a kar
apróban lehet találni néha, onnan kell venni valószínûleg
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#2387
Írta 2010. augusztus 27. - 19:36
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#2388
Írta 2010. augusztus 27. - 18:28
#2389
Írta 2010. augusztus 27. - 18:03
kollega letörte a vacos új ezévi x5ös váltókarnak az alsó pöcögtetõjét, lehet e iet kapni külön vagy kompletten a váltókar fáj majd?
jah és jobbos oldali a kar
#2390
Írta 2010. augusztus 27. - 09:54
Merem azt állítani,hogy váltás precízitásán nincs különbség,hogy ha be van állítva.fékezés közben nagyon bénának kell lenni,hogy félrevált mivel viszonylag sokat kell lefele tolni vagy felfelé húzni..és behúzva nehezebb is,nálam ilyen nem fordult elõ
A hátsó váltó számít talán,hogy mennyire könnyû beállítani vagy nem..volt fordított rugós dcl karral,aztán fordított rugósan használtam egy ideig a rapidfire-t utána,jelenleg dcl kar+normál rugós hátsóváltó van és vagy a már megszerzett rutintól vagy mástól,de eddig ezt tudtam a legkönnyebben beállítani..
Szvsz kétlem,hogy letudna törni a fékkar mert elég nagy játéka van lefelé és fölfelé is...illetve természetesen a kormány felé..
Viszont tény,hogy ha féket szeretnél cserélni vagy esetleg sramot felrakni akkor cserélni kell mindent és az eléggé költséges.
Üdv,hátszelet
Péter
#2391
Írta 2010. augusztus 26. - 23:56
Hello!
kérdés_1:
Megfogalmazódott bennem is a sokak által vitatott, és soha el nem döntött kérdés: Shimano vs. Sram
Mutattak egy videot, és komolyan elgondolkoztam a szettváltáson.
Kicsit gyanakvó vagyok. Tényleg ennyivel jobb lenne a Sram a Shimanonál? Vagy ez a video csak parasztvakítás, hogy a laikusok bedõljenek a látszatnak?! Szóval mennyi igaz ebbõl a videóból és mi az amit én nem vettem észre?
Tudom, hogy a shimano halkabb, finomabb, a sram pedig érezhetõ, kattogós (jó értelemben). Engem igazából a tartósság ami érdekel.
XT - X.9 kategóriában melyik masszívabb, erõsebb, sártûrõbb darab?
kérdés_2:
Fékváltókarom is megérett egy cserére.
Nézegettem a Dual-Control karokat. Kinek milyen tapasztalata van róla? Lehet azzal is olyan pontosan váltani, mint egy rapidfire karral? Fékezés közben lehetséges a félreváltás vele?
Vagy jobban járok ha megbontom a fékváltót külön váltó és fékkarra? Ennek gondolom annyi az elõnye, hogy ha az egyik meghibásodik, akkor nem kell vele együtt a másikat is kicserélni (pl.: fékkartörés esetén csak fékkar csere)
Köszi elõre is a segítséget és a tippeket!
1. na megyek csinálok popcornt
2. én komolyan és sokat bringázó embert egyet ismerek aki szereti....sokat aki utálja
b, ami még hátrány hogy hidrósnál kötve vagy a gyártóhoz fékben is.
amúgy 1höz. nekem az x9 váltóm, 2005 óta az 5ik vázon van, állítva/takarítva kb akkor volt mikor át lett rakva egyik vázról a másikra (és minden ment min 2K-t)
szal amiket elmonmdtál (csattog vs halk) azon kivúl annyi hogy elég igénytelen az állítgatásra.
ettõl független most deore/slx/alivio mixes bringám lesz, sztem azzal is teljesen jól el leszek
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2392
Írta 2010. augusztus 26. - 23:47
kérdés_1:
Megfogalmazódott bennem is a sokak által vitatott, és soha el nem döntött kérdés: Shimano vs. Sram
Mutattak egy videot, és komolyan elgondolkoztam a szettváltáson.
Kicsit gyanakvó vagyok. Tényleg ennyivel jobb lenne a Sram a Shimanonál? Vagy ez a video csak parasztvakítás, hogy a laikusok bedõljenek a látszatnak?! Szóval mennyi igaz ebbõl a videóból és mi az amit én nem vettem észre?
Tudom, hogy a shimano halkabb, finomabb, a sram pedig érezhetõ, kattogós (jó értelemben). Engem igazából a tartósság ami érdekel.
XT - X.9 kategóriában melyik masszívabb, erõsebb, sártûrõbb darab?
kérdés_2:
Fékváltókarom is megérett egy cserére.
Nézegettem a Dual-Control karokat. Kinek milyen tapasztalata van róla? Lehet azzal is olyan pontosan váltani, mint egy rapidfire karral? Fékezés közben lehetséges a félreváltás vele?
Vagy jobban járok ha megbontom a fékváltót külön váltó és fékkarra? Ennek gondolom annyi az elõnye, hogy ha az egyik meghibásodik, akkor nem kell vele együtt a másikat is kicserélni (pl.: fékkartörés esetén csak fékkar csere)
Köszi elõre is a segítséget és a tippeket!
#2393
Írta 2010. augusztus 26. - 20:49
#2394
Írta 2010. augusztus 26. - 20:33
#2395
Írta 2010. augusztus 26. - 20:18
Na az a helyzet,hogy a fül jól áll de a zsír új Acera váltókanala elég ferdén áll.Gyári hibás lenne?
#2396
Írta 2010. augusztus 26. - 14:42
#2397
Írta 2010. augusztus 26. - 14:31
Urak!
Adott egy új hátso alap shimano kazettás sor,kmc lánc és egy acera váltó.Minden zsír új a láncvonal is tökéletes és az istenért nem tudom beállítani a váltót.Recseg a lánc akármit csinálok.Vagy ennyire szarok ezek az acera váltók?
Ja 7 sebességes minden.
Annyira nem szarok. Milyen a KMC láncod? Az is 7-es rendszerhez való? Jál áll a váltó, nincs elgörbülve a tartófül?
#2398
Írta 2010. augusztus 26. - 09:33
Adott egy új hátso alap shimano kazettás sor,kmc lánc és egy acera váltó.Minden zsír új a láncvonal is tökéletes és az istenért nem tudom beállítani a váltót.Recseg a lánc akármit csinálok.Vagy ennyire szarok ezek az acera váltók?
Ja 7 sebességes minden.
#2399
Írta 2010. augusztus 25. - 20:35
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#2400
Írta 2010. augusztus 25. - 14:47
attól függ milyen hajtókarod van
a deore csak 48 fogat visz el elöl, és triplához van tervezve
ha dupla országúti áttételed van nem jó semmilyen deore elsõ váltó[/COLOR][/FONT]
Köszi a választ, akkor nem játszik a Deore... Hm... El kéne döntenem milyen irányba upgrade-elem a gépet, országútisítom koskormánnyal, vagy marad egyenes... XD Erre most rászánok pár hét gondolkodást.
Tényleg, visszaolvasva láttam hogy a hajtókaron nagyon tud múlni az elsõ váltó mûködése... Most FSA Vero van a bringán, ez mennyire számít jónak? (Gondolom egy 105-ösre cserélni nagy ugrás lenne, inkább az érdekel hogy pl. Tiagrára cserélni megéri-e.)