Sziasztok!szerintetek 2004 körüli alivio hátsó váltótól vagy 90es évek eleji xt váltótól várhatok pontosabb váltást.?ó állapot mindkettõ.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#2361
Írta 2010. szeptember 05. - 22:57
#2362
Írta 2010. szeptember 05. - 22:37
Az új shimano shadow-k is pár km után elkezdenek lógni, még az xtr is.
Ez a minimális kotyogás nem sok vizet zavar a váltásban.
Ez a minimális kotyogás nem sok vizet zavar a váltásban.
A sebesség mindent megold.
#2363
Írta 2010. szeptember 05. - 22:32
#2364
Írta 2010. szeptember 05. - 22:18
#2365
Írta 2010. szeptember 05. - 22:15
Sziasztok!
Tudom, hogy megint csak kérdezek, de a keresés nem adott választ.
Idáig mindig Shimano váltókkal "dolgoztam".
Most lett egy Sram X5, amit be kéne építenem.
Normális dolog, hogy lánc nélkül, mikor csak felrakom a váltótartó fülre, hogy mondjam, kotyog, nem áll fixen a test?
Azaz feszítés nélkül van szabad mozgása mind elõre/hátra, mind kicsit oldalra (oldalra minimálisan)?
A válaszokat elõre is köszönöm!
Tudom, hogy megint csak kérdezek, de a keresés nem adott választ.
Idáig mindig Shimano váltókkal "dolgoztam".
Most lett egy Sram X5, amit be kéne építenem.
Normális dolog, hogy lánc nélkül, mikor csak felrakom a váltótartó fülre, hogy mondjam, kotyog, nem áll fixen a test?
Azaz feszítés nélkül van szabad mozgása mind elõre/hátra, mind kicsit oldalra (oldalra minimálisan)?
A válaszokat elõre is köszönöm!
#2366
Írta 2010. szeptember 05. - 18:43
...hehheeee... némi vad guglizás után találtam olyat, hogy ejha...
Ezzel az adapterrel a kormányvégbe való outi váltókarok pillanatok alatt egyeneskormányos váltókarrá konvertálhatóak. Mondjuk ahhoz képest hogy egy adapterrõl van szó, meglepõen túl van árazva a cucc.
Viszont ha ezt a fentit összekombinálom mondjuk EZZEL, akkor mindjárt nem néz ki olyan rosszul a dolog... Gondolom amire ráírják hogy Dura-Ace az nem lehet túl nagy rakás fos... A Tiagra egyeneskormányos karhoz képest csak elõrelépés lehet, fõleg elöl...
Ezzel az adapterrel a kormányvégbe való outi váltókarok pillanatok alatt egyeneskormányos váltókarrá konvertálhatóak. Mondjuk ahhoz képest hogy egy adapterrõl van szó, meglepõen túl van árazva a cucc.
Viszont ha ezt a fentit összekombinálom mondjuk EZZEL, akkor mindjárt nem néz ki olyan rosszul a dolog... Gondolom amire ráírják hogy Dura-Ace az nem lehet túl nagy rakás fos... A Tiagra egyeneskormányos karhoz képest csak elõrelépés lehet, fõleg elöl...
#2367
Írta 2010. szeptember 05. - 13:36
Hali! Van egy nagy kérdésem, hátha valamelyik guru tud segíteni.
Ahogy nemrég említettem, a bicómon a Shimano SL-441/FD-R441 háromsebis, egyeneskormányos, 3 tányéros outi elsõváltó szett van. Na most ezt egy ideje hihetetlenül rühellem, valahogy nagyon megbízhatatlan érzést kelt, kelepel, nem vált idõben, gyakran van hogy fél pozícióval túl kell húzni a kart hogy váltson, aztán visszapattintani pozícióba...
Ehhez képest komolyan egy sima, pozícionálatlan váltókart is többre tartanék.
Na most hozzájutottam kedvezményesen egy 105-ös hajtáslánchoz, incl. elsõ váltó, ami ugye nem kompatibilis az SL-441-es váltókarral (meg a Shimano egyik egyeneskormányos váltókarjával sem).
Milyen opcióim vannak, ha meg szeretném tartani a bicót egyeneskormányosnak? (Arra, amire használom, szerintem ez több mint kiváló felállás, meg a V-fékbe is beleszerettem kicsit.) Nyilván a mostani elsõ váltót nincs kedvem fenthagyni, fõleg hogy úgyis cserélni fogom a hátsó váltókart 9 vagy 10 sebisre.
Hallottam olyat, hogy a SRAM egyeneskormányos outi elsõ váltókarja kompatibilis a Shimano outi elsõ váltókkal. Ebben három para van, egyrészt hogy pletyka, másrészt nem tudom hogy ez csak a két-, vagy a háromtányérosra is vonatkozik-e (nekem az van), harmadrészt meg a SRAM csak párban árul váltókart.
Esetleg létezik valami jó minõségû pozícionálatlan váltókar egyenes kormányra, amit érdemes lenne megnézni?
Ahogy nemrég említettem, a bicómon a Shimano SL-441/FD-R441 háromsebis, egyeneskormányos, 3 tányéros outi elsõváltó szett van. Na most ezt egy ideje hihetetlenül rühellem, valahogy nagyon megbízhatatlan érzést kelt, kelepel, nem vált idõben, gyakran van hogy fél pozícióval túl kell húzni a kart hogy váltson, aztán visszapattintani pozícióba...
Ehhez képest komolyan egy sima, pozícionálatlan váltókart is többre tartanék.
Na most hozzájutottam kedvezményesen egy 105-ös hajtáslánchoz, incl. elsõ váltó, ami ugye nem kompatibilis az SL-441-es váltókarral (meg a Shimano egyik egyeneskormányos váltókarjával sem).
Milyen opcióim vannak, ha meg szeretném tartani a bicót egyeneskormányosnak? (Arra, amire használom, szerintem ez több mint kiváló felállás, meg a V-fékbe is beleszerettem kicsit.) Nyilván a mostani elsõ váltót nincs kedvem fenthagyni, fõleg hogy úgyis cserélni fogom a hátsó váltókart 9 vagy 10 sebisre.
Hallottam olyat, hogy a SRAM egyeneskormányos outi elsõ váltókarja kompatibilis a Shimano outi elsõ váltókkal. Ebben három para van, egyrészt hogy pletyka, másrészt nem tudom hogy ez csak a két-, vagy a háromtányérosra is vonatkozik-e (nekem az van), harmadrészt meg a SRAM csak párban árul váltókart.
Esetleg létezik valami jó minõségû pozícionálatlan váltókar egyenes kormányra, amit érdemes lenne megnézni?
#2368
Írta 2010. szeptember 05. - 13:25
Ez sajnos egyben van a vázzal és megrepedt az egyik fele. Így ha váltok a bovden elferdíti:(
Szerintem nem javítható!!! Hegeszteni sem érdemes mert akkor a váltótnem lehet rátenni
Itt tartok....
ilaris
Szerintem nem javítható!!! Hegeszteni sem érdemes mert akkor a váltótnem lehet rátenni
Itt tartok....
ilaris
#2369
Írta 2010. szeptember 05. - 03:03
Váznyúlvány Báááhaaáá!!
Ha nem cserélhetõ, akkor is javítható. Némely szervízben van erre szerszám is.
Ha nem cserélhetõ, akkor is javítható. Némely szervízben van erre szerszám is.
Ride everywhere.
.
#2370
Írta 2010. szeptember 05. - 00:57
Szervusztok
A váz nyúlványán levõ hátsóváltóm egy csúnya esés következtében elferdült, és a tartó része a vázon meggyengült.
Érdemes-e "füles "-hátsókerék tengelyére szerelhetõ- váltóra lecserélnem ,akár a váznyúlvány eltávolításával is? Avagy kukában végzi a váz???
ilaris
Azt a fület egy imbuszcsavar fogja a vázhoz? Mert ha igen akkor cserélhetõ, de ki is lehet egyengetni.
A sebesség mindent megold.
#2371
Írta 2010. szeptember 04. - 22:07
Szervusztok
A váz nyúlványán levõ hátsóváltóm egy csúnya esés következtében elferdült, és a tartó része a vázon meggyengült.
Érdemes-e "füles "-hátsókerék tengelyére szerelhetõ- váltóra lecserélnem ,akár a váznyúlvány eltávolításával is? Avagy kukában végzi a váz???
ilaris
A váz nyúlványán levõ hátsóváltóm egy csúnya esés következtében elferdült, és a tartó része a vázon meggyengült.
Érdemes-e "füles "-hátsókerék tengelyére szerelhetõ- váltóra lecserélnem ,akár a váznyúlvány eltávolításával is? Avagy kukában végzi a váz???
ilaris
#2372
Írta 2010. augusztus 30. - 22:43
#2373
Írta 2010. augusztus 30. - 20:25
Köszi a gyors választ!
Akkor inkább köszörülök én is magamnak egy küllõt, a sopronit meg megiszom én! :-)
Ha sikerül kibányászni, akkor annak örömére, ha nem, akkor meg bánatomban... :-)
Akkor inkább köszörülök én is magamnak egy küllõt, a sopronit meg megiszom én! :-)
Ha sikerül kibányászni, akkor annak örömére, ha nem, akkor meg bánatomban... :-)
#2374
Írta 2010. augusztus 30. - 20:20
nekem van egy tudomanyosan [koszoruvel] kihegyezett kullom amivel ki tudom piszkalni. de ha nem sikerul akkor beviszed egy muhelybe, egy hideg soproniert cserebe kibanyasszak neked a szakik
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2375
Írta 2010. augusztus 30. - 20:16
Szevasztok szakik! :-)
Váltóbowden szakadásom történt (ez eddig nem sztori...) :-)
Viszont a Rapidfire váltókarban maradt a bowden feje, és kb. 2 cm-nyi bowden, a bowden vége nem lóg ki a váltókarból. Van-e valami trükk, hogy hogyan lehetne kibányászni a váltókarból a bowdent?
Váltóbowden szakadásom történt (ez eddig nem sztori...) :-)
Viszont a Rapidfire váltókarban maradt a bowden feje, és kb. 2 cm-nyi bowden, a bowden vége nem lóg ki a váltókarból. Van-e valami trükk, hogy hogyan lehetne kibányászni a váltókarból a bowdent?
#2376
Írta 2010. augusztus 29. - 21:31
#2377
Írta 2010. augusztus 29. - 20:26
akkor marad az h vágunk egyet
esetleg?
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: SRAM X5 komplett váltás
Team Heavy Pedal - Szeged
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#2378
Írta 2010. augusztus 28. - 11:11
#2379
Írta 2010. augusztus 28. - 07:28
#2380
Írta 2010. augusztus 27. - 23:03
Egyes modelleket. Ne keverjük a szezont a fazonnal!
Mindez nem változtat azon, hogy az az olcsó kmc lánc egy rakat szemét volt.