Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
#2361
Írta 2010. szeptember 11. - 11:19

Az lenne a kérdésem, hogy a Shimano Deore XT '10-es (FD-M771) elsõ váltó használható lesz-e majd a 2011-es elsõ váltókarral, és a kétszer tíz fokoatos rendszerrel? Egyáltalában érdemes-e váltani 2x10-re, vagy maradjak 3x9-nél, vagy akár a 2x9 is elég lenne?
#2362
Írta 2010. szeptember 10. - 10:02

Tudnátok ajánlani nekem egy könnyû konstrukciót, mely kompatibilis lenne egy 2004-es shimano alivio 8 sebességes váltókar/váltó kombóhoz?
Gyári adat szerint a SRAM PG-990 275 gram
Mivel ez sraméknál majdnem a csúcskategória, ezért nehéz találni nála könnyebbet, de azért akad.
pl.: Sram PG-850 12-23 - ezzel talán csak annyi lehet a gondod, hgoy országúti áttétel
#2363
Írta 2010. szeptember 09. - 19:39

#2364
Írta 2010. szeptember 09. - 19:36

Hiába bontod le, nem lesz jó a 8-as váltókarral, mert más a lánckerekek távolsága.
köszönöm a válaszod, én is gondoltam erre, hogy nem fog az menni

#2365
Írta 2010. szeptember 08. - 08:34

Sziasztok!
egy olyan kérdésem lenne, hogy egy SRAM PG-990 kazettát, ami ugye 9 sebeséges, lebontható-e 8 sebességesre? Ha nem bontható, hasonló súlyban kapható-e koszorú (ja és hasonló designnal, eloxált tartóval :I ) ?
köszönöm válaszotok!
Hiába bontod le, nem lesz jó a 8-as váltókarral, mert más a lánckerekek távolsága.
#2366
Írta 2010. szeptember 08. - 07:09

egy olyan kérdésem lenne, hogy egy SRAM PG-990 kazettát, ami ugye 9 sebeséges, lebontható-e 8 sebességesre? Ha nem bontható, hasonló súlyban kapható-e koszorú (ja és hasonló designnal, eloxált tartóval :I ) ?
köszönöm válaszotok!
#2367
Írta 2010. szeptember 06. - 14:58

De egy tiagra már sok esetben jobb egy xt-nél pedig még csak egy kategóriával van feljebb...
hogy mi?
a tiagra fentrol a 4ik szint, az xt meg 2ik. szal nem egy kategoriaval, es nem feljebb. amugy stimmel.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2368
Írta 2010. szeptember 06. - 10:27

Volt az már állítva annyit hogy ejha...Amúgy az elsõ váltódat csak be kellene állítani.

#2369
Írta 2010. szeptember 06. - 01:20

Amúgy az elsõ váltódat csak be kellene állítani.
Zsolesz, ha tényleg kifogtál egy jó állapotú (de nem agyonhasznált) '92(-93-94) -es xt-t akkor egy iszonyat strapabíró, és évekig megbízható váltód lehet.
A '04-es pontosabb lesz pár hónapig de utána egyre rosszabb.
Ride everywhere.
.
#2370
Írta 2010. szeptember 06. - 00:30

Sziasztok!szerintetek 2004 körüli alivio hátsó váltótól vagy 90es évek eleji xt váltótól várhatok pontosabb váltást.?ó állapot mindkettõ.
Hát errõl a két típusról konkrétan nem tudok mit mondani, de az outi világból van példám...
Hajtottam régi, 7 sebességes 105-öst, és friss, 2009-es Tiagrát. (A 105-ös a "jó" termékvonal alja, a Tiagra meg az "olcsó" vonal teteje.) Össze sem lehet hasonlítani a kettõt, olyan hihetetlen, pofátlanul fölényesen nyerte a tapasztalatomban a régi 105-ös az összehasonlítást.
#2371
Írta 2010. szeptember 05. - 22:57

#2372
Írta 2010. szeptember 05. - 22:37

Ez a minimális kotyogás nem sok vizet zavar a váltásban.
A sebesség mindent megold.
#2373
Írta 2010. szeptember 05. - 22:32

#2374
Írta 2010. szeptember 05. - 22:18

#2375
Írta 2010. szeptember 05. - 22:15

Tudom, hogy megint csak kérdezek, de a keresés nem adott választ.
Idáig mindig Shimano váltókkal "dolgoztam".
Most lett egy Sram X5, amit be kéne építenem.
Normális dolog, hogy lánc nélkül, mikor csak felrakom a váltótartó fülre, hogy mondjam, kotyog, nem áll fixen a test?
Azaz feszítés nélkül van szabad mozgása mind elõre/hátra, mind kicsit oldalra (oldalra minimálisan)?
A válaszokat elõre is köszönöm!
#2376
Írta 2010. szeptember 05. - 18:43


Ezzel az adapterrel a kormányvégbe való outi váltókarok pillanatok alatt egyeneskormányos váltókarrá konvertálhatóak. Mondjuk ahhoz képest hogy egy adapterrõl van szó, meglepõen túl van árazva a cucc.
Viszont ha ezt a fentit összekombinálom mondjuk EZZEL, akkor mindjárt nem néz ki olyan rosszul a dolog... Gondolom amire ráírják hogy Dura-Ace az nem lehet túl nagy rakás fos... A Tiagra egyeneskormányos karhoz képest csak elõrelépés lehet, fõleg elöl...

#2377
Írta 2010. szeptember 05. - 13:36


Ahogy nemrég említettem, a bicómon a Shimano SL-441/FD-R441 háromsebis, egyeneskormányos, 3 tányéros outi elsõváltó szett van. Na most ezt egy ideje hihetetlenül rühellem, valahogy nagyon megbízhatatlan érzést kelt, kelepel, nem vált idõben, gyakran van hogy fél pozícióval túl kell húzni a kart hogy váltson, aztán visszapattintani pozícióba...
Ehhez képest komolyan egy sima, pozícionálatlan váltókart is többre tartanék.
Na most hozzájutottam kedvezményesen egy 105-ös hajtáslánchoz, incl. elsõ váltó, ami ugye nem kompatibilis az SL-441-es váltókarral (meg a Shimano egyik egyeneskormányos váltókarjával sem).
Milyen opcióim vannak, ha meg szeretném tartani a bicót egyeneskormányosnak? (Arra, amire használom, szerintem ez több mint kiváló felállás, meg a V-fékbe is beleszerettem kicsit.) Nyilván a mostani elsõ váltót nincs kedvem fenthagyni, fõleg hogy úgyis cserélni fogom a hátsó váltókart 9 vagy 10 sebisre.
Hallottam olyat, hogy a SRAM egyeneskormányos outi elsõ váltókarja kompatibilis a Shimano outi elsõ váltókkal. Ebben három para van, egyrészt hogy pletyka, másrészt nem tudom hogy ez csak a két-, vagy a háromtányérosra is vonatkozik-e (nekem az van), harmadrészt meg a SRAM csak párban árul váltókart.
Esetleg létezik valami jó minõségû pozícionálatlan váltókar egyenes kormányra, amit érdemes lenne megnézni?
#2378
Írta 2010. szeptember 05. - 13:25


Szerintem nem javítható!!! Hegeszteni sem érdemes mert akkor a váltótnem lehet rátenni

Itt tartok....
ilaris
#2379
Írta 2010. szeptember 05. - 03:03



Ha nem cserélhetõ, akkor is javítható. Némely szervízben van erre szerszám is.
Ride everywhere.
.
#2380
Írta 2010. szeptember 05. - 00:57

Szervusztok
A váz nyúlványán levõ hátsóváltóm egy csúnya esés következtében elferdült, és a tartó része a vázon meggyengült.
Érdemes-e "füles "-hátsókerék tengelyére szerelhetõ- váltóra lecserélnem ,akár a váznyúlvány eltávolításával is? Avagy kukában végzi a váz???
ilaris
Azt a fület egy imbuszcsavar fogja a vázhoz? Mert ha igen akkor cserélhetõ, de ki is lehet egyengetni.
A sebesség mindent megold.